Kellä on kokemusta ulkomaille muutosta ja ulosotosta. Tuleeko perässä ja miten nopeasti. Tarkoitus olisi muuttaa Keski-Eurooppaan Saksaan. Ja pysyvästi.
Ulosotto ulkomailla
21
1815
Vastaukset
- dfohi235
Riippuu velan määrästä, ihan ykkös tonnien veloista ei uo tee mitään, ehkä suurella viiveellä, Ollaanhan me eu:ssa jne joten kaikki on yhteistä, myös ulosottoviranomaiset.
- Saksa ei riitä
Lähde kauemmaksi. EU-maiden välillä perintäfirmojen, tuomioistunten ja
ulosottoviranomaisten yhteistyö toimii valitettavan hyvin, ja muuallakin ns. sivistyneessä maailmassa kohtalaisen hyvin. Turvassa velkojilta voisit olla Euroopan, Pohjois-Amerikan ja Australian ulkopuolisissa valtioissa, kuten Bhutanissa, Pohjois-Koreassa, Nigeriassa, Nepalissa, Malissa, Kongossa, Syyriassa, Sudanissa (vain muutamia esimerkkejä) ja Etelä-Amerikasta sopivia velkapakovaltioita voisivat olla Bolivia, Equador, Paraguay tai sitten Keski-Aasiasta Kazakstan,Turkmenistan, Uzbekistan, Kirgiasia. Eikä tässä ole alkuunkaan kaikki: toista sataa epämääräistä valtiota on vielä tarjolla. Muuta ihmeessä- ja pysyvästi!!- 4+15
Eipä seuraa ulosotto todellakaan EU:n ulkopuolelle. Eli ei kannata puhua paskaa. EU:n sisällä ehkä jos joskus saadaan ulosotto käytännöt harmonisoitua mutta aika heikosti nykyisin.
- ei toimi-
Edes eu-maiden alueella ulosotto ei toimi, itse jo vuosia Espanjassa asunut ja töissä, ei ole kuulunut ulosotosta mitään. Ensi vuonna nuo velat jo vanhenee...
- VRK...
Pidä osoite Suomessa.
- velkainen ulkomailla
Minulla intrum siirsi velat Norjaan noin vuodessa, joten ainakin tänne kyllä seuraavat perässä. Aikomus on kyllä maksaa kun saan tuloja mutta nykyinen tilanne on hieman hankala..
- kokemusta on
Pohjoismaiden sisällä UO toimii hyvin. Muualla EU:ssa käytännössä hankalaa. EU:n ulkopuolella ei mitään pelkoa ulosotosta.
- merde1965
Jos velat ei oo isoja niin muuta vaan. Itseasiassa eräs ulosottomies sanoi minulle että sulla on kaksi vaihtoehtoa, joko voitat lotossa tai muutat ulkomaille. Vaikka EU:ssa ollaan niin sentään kaikki ei ole yhteistä. Ulosotto ei tule perässä.
- kokeiltu tämäkin
Näinhän se menee että pohjoismaista lähtevät hakemaan jossain kohtaa mutta muualta eeuusta käytännössä eivät jos summat jäävät allle satojen tuhansien. Itsellä kokemus italiasta ja eipä ainakaan 3 vuoteen kuulunut mitään, sitten takaisin suomeen ja taas kesti melkein vuoden ennen postia uuoolta.
- Diego P
Ykkösenä matka-aikeissa on pitää osoite Suomessa, eli jätesäkki kaverin kämpässä postia varten ja kaverillekin voi kertoa liikkuvansa ympäriinsä
maailmanlaajuista seutukuntaa, asuitpa vakituisesti missä vain.
- nyyh1
Onko linjoilla ketään joka tänä päivänä olisi samassa tilanteessa? Onko uo ollut perässäsi jos olet muuttanut kirjasi eu-maan sisällä?
- Tuplanyyhkis
Nämä kaverit kyllä seuraavat perässä jos perittävä summa on riittävän iso https://sites.google.com/site/perintatoimisto/
- Port au Prince
Eivät seuraa.Kokemusta on 20 vuoden ajalta.
terveisiä Jamaicalta.
- Kysynpäminäkin
Miten on näinä päivinä v. 2018?
- Ifirfklfl
Vouti ei seuraa ulkomaille, sillä sen oileudet päättyvät Suomen rajalle.
Virossa on saanut olla rauhassa ja virolaisen pankin tili on karttunut saldoa jo viiden vuoden ajan.
Nykyään myös saksalaisen pankkitilin saldo nousee tasaisesti eikä siitäkään se rosvo ole vienyt mitään.
Suomessa osoite on poste restante eikä kukaan turha henkilö tiedä että asun Virossa. Viimeksi kun katsoin omia ulosottotietoja niin viimeiset merkinnät olivat tuntemattomuuseste ja varattomuuseste.
- Farangkhiinok
Thaimaa ja kuuteen vuoteen ei ole kuulunut miehestä...
- Näinluulen
Mutta eikö ainakin elatusmaksut viedä toisessa EU-maassa olevalta tililtä?!? Eli ulosotto toimii, jos esim. Kela perijänä?
- VelkojatMullanAlle
Ei toimi sillopinkaan, se on ihan sama onko perijä kela, pankki, pikavippifirma vai ulosotto. Edes sakkoja suomen ulosotto ei pysty perimään ulkomailta.
Minun ulkomailta olevista tileistäni ei ole viety mitään vaikka kelalle pitäisi maksaa työmarkkina- ja toimeentulotuen takaisinperintöjä ja lisäksi ulosottoon päivä- ja rikesakkoja. En maksa niitä koskaan.
- pankkiirin_piiskaaja
EU-maasta toiseen eikä velkojista ole kuulunut mitään yli seitsemään vuoteen.
- Luuloeioletiedonväärti
Tietääkseni Kela tekee yhteistyötä ainakin EU:n sisällä vai onko joku EU:ssa tilanomistajan onnistunut välttämään esimerkiksi Kelan saatavat elatusmaksuista...ja joutuu maksamaan ne korkoineen.
- dfgdflkjld
Työttömyysturvan takaisinperinnän olen välttänyt jo monen vuoden ajan käyttämällä ulkomaista pankkitiliä. Ulosotto ei ole saanut viedyksi mitään.
Ja tämä on kokemuspohjaista tietoa, ei luuloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760