Itsepuollustusta? TKU!

~neitz~

Mua kiinnostais alottaa itsepuollustus, mut missä Turussa olis jotain paikkoja? Voisko joku kertoo jonku paikan nettiosotteen missä vois käydä tutustumassa. :) kiitos jo etukäteen vastanneille.

5

1402

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sonic

      Turussa Kirkkotiellä sijaitsee Turun Sankukai seura, jota vetää maineikas Rolf Koivumäki. Muistaakseni Rolfilla on 5 danin mustavyö. Seuralla on oma sali ja pieni punttis joka jäsenien vapaassa käytössä. Hinnoista en tiedä koska en ole itse enää harrastanut kyseistä lajia muutamaan vuoteen.

      Sankukai on karaten ja ju jutsun sekoitus. Eli käytännössä ju jutsua jossa karaten potkut, lyönnit ja katat. Tarkemmin lajista kannattaa kysellä Rolfilta.

      Ensin käydään alkeiskurssi, jota seuraa jatkokurssi. Jatkokurssin päätteksi saa keltaisen vyön ja sen jälkeen vyökokeita on noin vuoden välein, mutta tähän vaikuttaa tietenkin oma aktiivisuus ja kehittyminen lajissa. Suotavaa olisi käydä ainakin kaksi kertaa viikossa, mutta kolme on mun mielestä passeli määrä jos ottaa homman tosissaan. Kaikki tämän päälle on tietysti plussaa.

      Ohessa yhteystiedot

      Sankukai ry.
      Sankukai dojo, Kirkkotie 8-10, 20540 Turku
      Rolf Koivumäki, 050-590 7660
      [email protected]

      • junkki

        shaolin on turus,joten sinne vaan . shaolin sijaitsee aninkaisten mäessä.


    • tarpeen

      toisaalta Turussa ei ole tarvetta itsepuolustukseen, kun siellä ei esiinny väkivaltaa. mutta tietysti taidot on hyvä olla kunnossa kun joutuu lähtemään toiselle paikkakunnalle - sellaiselle jossa saattaa olla väkivaltaista porukkaa. no, turkulaiset eivät paljon käy muilla paikkakunnilla.

      • monta

        netistä löytyy kaikki tarpeellinen on kungfun kaikki eläin tyylit krav magaa ym...


      • jopa kungfun eläin tyylit

        netistä löytyy kaikki tarpeellinen eikun googlaamaan systemaa ei suomesta löydy kaikki muu löytyy


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe