Onko kokemuksia Maestro 31 -veneestä? Nettveneessä myytävänä ja näyttäisi olevan aika sopuhintainen kuntoon nähden. Sopiiko avomerelle?
Maestro 31
14
5454
Vastaukset
- myyjä
se on oikea avomerihirmu. osta pois kun halvalla saat.
- ggg2223t12354t
"Sopiiko avomerelle? "
palstan utveiden mielestä ei voi sopia, liian hyvin purjehtii.- kauhiast ihmettelen
Mistä lähtien lyssipojan ajatusmaailmassa vanhat IOR-veneet on alkaneet purjehtia liian hyvin?
- Lyssipojan laulu
Lyssipoika näytti taas närhen munat. Hyvä, Lyssipoika! Anna tulla oikein kunnolla!
- Joakim_
Maestro 31 sopii hyvin avomerelle. Esimerkkinä tuosta vaikkapa kovatuulinen Suursaari Race 2010, jossa LYS4-luokassa maalin pääsi vain kaksi venettä: Swan 36 ja Maestro 31. Maestro olisi voittanut ylivoimaisesti, mutta sai sijoitusrangaistuksen puuttuvasta raportista: http://www.kilpapurjehtijat.com/volvosuursaarirace.fi/lysluokat_lopputulokset_2010_2.htm
Maestro 31:iä löytyy hyvin erilaisia. Valmiiksi tehtyjä cruisereita perusmastolla (jykevähkö profiili, saalingit taaksepäin) ja erilaisia kisaversioita, joissa saattaa olla erilainen kansi (hyvin pieni ruffi, avotilan selkänojat saattavat puuttua) varsin vaillinainen sisustus ja ohut kisamasto barduunoilla. Erot vaikuttavat hintaan merkittivästi.- harkintaa
Kiitos, Joakim selkeästä vastauksesta.
- paljonko vaikuttaa?
Jos oletetaan, että veneet muuten samanlaiset, mutta
- Toisessa kisamasto, toisessa jykevähkö normimasto
- Toisessa kisa kansi, toisessa normaali
- Kisa vene 300 kg kevyempi
Paljonko vaikuttaa lyssiin? Onko mahdollisuus normiveneellä pärjätä missä tahansa lyskisassa?- Joakim_
Kisamallit eivät välttämättä ole kevyempiä ja niitäkin on hyvin erilaisia, toiset olivat enemmän keveyisiin tuuliin optimoituja ja toiset olivat parhaimmillaan kovalla kryssillä. Kisamallien LYS-luvut olivat 90-luvulla 1,15 tai 1,16 ja vakiomallin oli silloin ja on edelleen 1,13. Kisamallilla pärjäsi tuolloin oikein hyvin LYSissä, kuten myös vakiomallilla.
- kokeiltu on
Muutn hyvä mutta sillä on taipumus lähteä lapasesta liian suurella purjekerralla. En suosittelisi ensiveneeksi enkä muillekaan jotka ei koko aikaa jaksa istua sitloodassa ison jalus kädessä.
- vakivaiva se
Onhan niitä sellaisiakin veneitä, jotka eivät lähde lapasesta liian suurilla purjeilla. Esimerkiksi metriluokkien veneet, saaristoristeilijät ja uudemmista vaikka Senorita Helmsman ja Avance 33&36. Siis yleisesti ottaen pitkät ja kapeat. Maestro ei ainakaan ole huonosti käyttäytyvä, ikäluokassaan mieluummin helpommasta päästä.
- ensimmäinen oma vene
vakivaiva se kirjoitti:
Onhan niitä sellaisiakin veneitä, jotka eivät lähde lapasesta liian suurilla purjeilla. Esimerkiksi metriluokkien veneet, saaristoristeilijät ja uudemmista vaikka Senorita Helmsman ja Avance 33&36. Siis yleisesti ottaen pitkät ja kapeat. Maestro ei ainakaan ole huonosti käyttäytyvä, ikäluokassaan mieluummin helpommasta päästä.
Onko 30 000eur liikaa hyväkuntoisesta Maestro 31, missä kaikki on lähes 2000-luvun kamaa ja ihan pränikät navigointilaitteet?
- Herra huu
ensimmäinen oma vene kirjoitti:
Onko 30 000eur liikaa hyväkuntoisesta Maestro 31, missä kaikki on lähes 2000-luvun kamaa ja ihan pränikät navigointilaitteet?
Mun mielestä ei ole liikaa. Siinä on venettä paljon tuohon rahaan.
- Reivatkaa
Reivit on keksitty sitä varten, ettei tarvitse istua koko ajan ison jalus kädessä, kun tuulee vähän enemmän. Reivejä voi ja kannattaa myös käyttää. Liian isolla purjealalla ajaminen ei ole miehekkyyden merkki.
- FinskiF
Kävin katsomassa sekä Maestro 31:stä, että FinnFlyer 31:siä. Päädyin FF 31:seen. Yksilöissä oli eroja, mutta mielestäni FF 31 oli yleisesti laadukkaampi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758