Olen sellaista pohtinut, että miten ääntä voi kehittää tai muuntaa? En nyt tarkoita varsinaisesti imitaatioita, mutta erilaisia sävyjä ja painotuksia.
Jos ajatellaan vaikka Timo Torikkaa tai Esko Salmista, joiden äänissä on satoja ja satoja erilaisia vivahteita. He saavat monologeihinsa tuhannesti enemmän tunnetta. Ja oma räpätykseni tuntuu tasapaksulta sönkötykseltä.
Millaisia harjoitteta tai keinoja on? No jatkuva puhuminen ainakin.
Voiko ääntä muuttaa/kehittää?
2
250
Vastaukset
- tyttö
mua ainakin kiinnostais että miten saan lauluääneni nousemaan. seon kauheen matala :(
- redellica
Alkuperäiselle kirjoittajalle: kannattaa hakeutua puhe- ja esiintymisopetukseen. Näin ei ainakaan tule vahingossa vahingoittaneeksi äänihuuliaan samalla, kun saa ohjausta siihen, millaisia vivahteita sinne voi hakea.
Tyttö: Lauluääntä saa oikeastaan nousemaan vain säännöllisellä harjoittelulla. Oma äänialani on luonnostaan naiselle erittäin matala, mutta olen laulutuntien avulla saanut sen nousemaan pari oktaavia korkeammaksi. Aluksi tuntui - ja kuulosti - hassulta, kun rikottiin falsetille laulamalla biisejä, joihin se oma ääniala ei riittänyt, mutta nyt kun falsettia on treenattu ja se soi kauniisti, niin sitä on ihan mukava käyttää ja kuunnella (: Voisit hyötyä klassisen tekniikan opettelusta, siitä oli ainakin itselleni apua. Nyt sitä voidaan sitten lähteä siirtämään kevyemmän musiikin puolelle, kun ne korkeat äänet ovat olemassa.
En tiedä ikääsi, mutta joskus kannattaa odottaa hiukan, ennen kuin lähtee määrätietoisesti treenaamaan ääntään, sillä liian aikainen aloittaminen voi pahimmassa tapauksessa vaurioittaa äänihuulia. Itse aloitin vasta 19-vuotiaana.
Toivottavasti näistä oli jotain apua (:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409