Keskeltä ohentunut

Olen 25v mies ja hiukset ovat ohentuneet keskeltä ja päälaesta alkaa näkymään jo päänahka.

Haluisin tietää, että voiko tätä kaljuuntumista hidastaa jotenkin? Ei millään lääkkeillä sitä loppumaan saa, mutta että ei nyt ihan 30v olisi kalju:) En tiedä yhtään että mihin lääkäriin ottaisi yhteyttä, olisiko se sitten ihotautilääkäri?

Onko muilla kokemuksia lääkärien käynneistä kun kyseessä kaljuuntuminen? Mikä on se lääke jota lääkäri yleensä määrää vai määrääkö vain jotain saippuaa?
11203
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

Tekis mieli sanoa, että lueppa vähän tätä aluetta.. Jokaisessa pohditaan hoitomenetelmiä. Oon kuitenkin nyt hyvällä päällä, joten vastataan. :)

Ainoat toimivat hoitokeinot: Finasteridi 5mg (pilkotaan 4 osaan) tai 1 mg (kalliimpi), minoksidiili (nimellä rogaine, regaine yms) ja hiustensiirrot. Niin ja ketokonazol toimii yhtä hyvin kuin minoksidiili joidenkin tutkimusten mukaan. 5mg (pilkottuna) valmiste maksaa 400 päivää 26e suurin piirtein.

Ihotautilääkäriltä saat varmimmin reseptin "finaan".. Lue thread "Fina on turvallista?" ja varsinkin tsekkaa ne laitetut tutkimukset.. Lisäksi lue Kopulin perustama thread "Tarinaa taistelusta kaljuuntumista vastaaan" Noilla pääset jo pitkälle. Lisäksi kannattaa tutustua aiheseen "Kehitteillä olevat lääkkeet".

Tsemppiä. Jos päänahka jo pilkottaa niin aloita hoidot ajoissa..

Äänestä

Selkeytettynä:
Ainoa toimiva aine finastreridi jota on muodossa:
Propecia 1mg per tabletti joten hoidon hinnaksi tulee n 300-400€ vuosi
tai jos löydät oikean ymmärtävän lääkärin joka kirjoittaa:
Gefina 5 mg joka jaetaan 4/5 osaan jollon hinnaksi tulee n 100/vuosi
jaa mieluummin 4 osaan koska tabletti sulaa suojakuori rikottuna
jo mahalaukussa eikä ohutsuolessa ja ehkä menettää (teoreettisesti)
vähän tehoaan.
Jos olet parisuhteessa ja koetatte lapsen hankkimista pidä silloin
pieni tauko varmuuden vuoksi sikis ajaksi koska teoriassa fina voi vaikuttaa
sikiön tulevaan kehitykseen(ristiriitaisia tutkimustuloksia)
Mutta fina toimii parhaiten ehkäisevän tekijänä ei uudelleenkasvuun,eli aloita
nopeasti.

Äänestä
  • Fina ei ole debot-tabletti eli ei pitäisi vaikuttaa mitenkään.

    Äänestä

  • miksi vaivautua vastaamaan puutaheinää,olisit mielummin hiljaa?! Propecia maksaa 2€/tabu = n60€/kk = n720€/vuosi.

    Äänestä

  • Idioottikonää oot kirjoitti:

    miksi vaivautua vastaamaan puutaheinää,olisit mielummin hiljaa?! Propecia maksaa 2€/tabu = n60€/kk = n720€/vuosi.

    "viisaana" puutaheinää myös Gefinan hinnasta,vai ihan satasen vuodessa??!! Mistä sä revit näitä lukuja? Gefinasta ja Finasteridista saa vielä kelakorvauksen,alle 20€ Vuosi! Nolottaako sua edes?

    Äänestä

Sorry nyt vaan hevosnaamainen kusipää,muistelin hintoja kun vielä ostin suomesta tuota sikahintaista propeciaa silloin hinta oli n. 1.2€/tabu..
Mutta ei sen takia nyt tarvii revetä ja kolmeen otteeseen ulista tänne vaikka
hieman erehdyinkin.
Ha gefina on kalvopäällysteinen yabletti ja tuo tieto liian nopeasta imeytymisestä onmun lääkäriltä.

Mee hakkaan muijaas ja mukoloitas tapas mukaan äläkä täällä uhoo,hintti

Äänestä
  • vaikka kuuskyt lukuu mut mainitse se kun kirjoitat juttujasi,ettei turhaan ota todesta niitä! Olet tainnu hiustesi ohella menettää myös hermosi.

    Äänestä

Kyllä ne hinnat siellä apteekissa selviää itsekullekin,
tärkein tieto täältä on että mitä lääkäriltä pyytää ja miksi.

Äänestä

Mulla myös päänahka rasvoittuu ja haisee tunkkaiselle vaikka pesen. ja finnejä nytkin päänahka täynnä, joskus parempi mutta nyt taas koko pää täynnä finnejä ja punoittaa. taitaa olla akne päänahassa. tätä jatkunut jo monta vuotta vaikka olen saanut lääkitystä roaccutania.

voisiko finnneillä olla jotain yhteyttä kaljuuntumiseen?

Äänestä

"voisiko finnneillä olla jotain yhteyttä kaljuuntumiseen? "

Syntymekanismihan on sama ja syyllinen dht,mutta välttämättä
aknesta kärsivät eivät kaljuunnu tai päinvastoin.
Roaccutanella on myös hiustenlähtöä kiihdyttävä vaikutus joka rauhoittuu
kuurin jälkeen.

Älä pese ja hiuspohjaasi lian usein ja käytä riittävän kosteuttavia aineita roa
hoidon aikana.
Kokeile myös ketokonazolia sisältävää shampoota ellet ole jo sitä tehnyt.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


25v kirjoitti:

Olen 25v mies ja hiukset ovat ohentuneet keskeltä ja päälaesta alkaa näkymään jo päänahka.

Haluisin tietää, että voiko tätä kaljuuntumista hidastaa jotenkin? Ei millään lääkkeillä sitä loppumaan saa, mutta että ei nyt ihan 30v olisi kalju:) En tiedä yhtään että mihin lääkäriin ottaisi yhteyttä, olisiko se sitten ihotautilääkäri?

Onko muilla kokemuksia lääkärien käynneistä kun kyseessä kaljuuntuminen? Mikä on se lääke jota lääkäri yleensä määrää vai määrääkö vain jotain saippuaa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu