Olen töissä naisvaltaisella työpaikalla, meillä on paljon määräaikaisia ja muutenkin väki vaihtuu tuhkatiheään. Sen takia joka ainoa viikko on menossa rahankerjuu yleensä läksiäislahjaa varten. Lisäksi tulee milloin kenenkin syntymäpäivät, äitiys, kummius, mummius, joku suorittaa jonkin tutkinnon ja kerran jopa kerättiin ajokorttilahjaa kun joku sen hankki vanhemmalla iällä.
Ihan kaunis ajatushan se on, mutta asuntovelkaisena ja 3 lapsen yh-äitinä joudun elämän suu säkkiä myöten, eikä mihinkään ylimääräiseen olisi varaa. Ei töissä koskaan sanota mitään tiettyä summaa, mutta listaan tulee nimi ja rahamäärä kaikkien nähtäväksi kuitenkin.
Täytän kohta 40 vuotta ja tiedän että minullekin kerätään rahaa johonkin lasivaasiin jota ei voi syödä! Parempi olisi saada sekin lahja rahana niin tulisi vähän sijoituksia takaisin päin. 20-30 eurolla viikossa ostaa yksinhuoltaja lapsilleen ja yhtä ja toista. Olen päättänyt että syntymäpäivieni jälkeen en osallistu enää yhteenkään keräykseen, sipiskööt ja supiskoot takana päin niin paljon kuin haluavat.
Rahankeruu työpaikalla
10
972
Vastaukset
- Riitta
eihän niihin ole pakko osallistua, sanot vaan kohteliaasti ei!
- naisihminen
Olen samaa mieltä.
Jonkun on tehtävä aloite tuolle hullunmyllylle.
Me naisihmiset olemme monessa asiassa liian tunnollisia ja myötäilemme totuttuja kaavoja.
Sanavarastoomme kuuluu sana EI yhtä olennaisesti kuin kyllä.
Sitä on myös lupa käyttää silloin kun siltä tuntuu. - ukkomies
naisihminen kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Jonkun on tehtävä aloite tuolle hullunmyllylle.
Me naisihmiset olemme monessa asiassa liian tunnollisia ja myötäilemme totuttuja kaavoja.
Sanavarastoomme kuuluu sana EI yhtä olennaisesti kuin kyllä.
Sitä on myös lupa käyttää silloin kun siltä tuntuu.ainakin sängyssä tulee ei suht ripeesti!! ;)
- naisihminen
ukkomies kirjoitti:
ainakin sängyssä tulee ei suht ripeesti!! ;)
Sepä ei olekaan maallista mammonaa mitä sängyssä jaetaan.
Siellä saa/tarjotaan ihmistä kokonaan ihka alasti tunteineen kaikkineen.
Paha on ihmistä palasina jaella ;)
- nainen 44 v.
Tolkku sitä pitää olla kerjätessäkin. Joskus menee ihan överiksi noi rahankeruut. Itse laitoin aina tunnollisesti rahaa työpaikallani päiväkodissa kaikenmaailman sijaisten läksiäislahjoihin ja opiskelemaan tai vauvalomalle lähteneille. Sitten itselleni sattui, etta sain yllättäen siirron toiseen työpaikkaan ja työpaikan vaihto tapahtui kesälomien aikana. Kun sitten menin myöhemmin työpaikalleni hakemaan tavaroitani, oli kaappini tyhjennetty ja tavarani, paperini ym. heitetty sikin sokin yhteen muovipussiin. Siinähän sitä läksiäislahjaa olikin. Vielä kommentit perään että olisit nyt voinut "siivota omat jälkesi ennen lomia". Että kiitos vaan. Enhän minä ehtinyt siellä ollakaan kuin muutaman vuoden, mutta ikävä ei ole yhtään. Ja rahaa annan nykyään vain niille, joille haluan antaa, en velvollisuudentunnosta. Alaakin olen jo vaihtanut.
- da capo
minä en ainakaan osallistuisi puoliinkaan noista, enkä osallistu.. Vaikka kyllä siitä takana päin sitten puhutaan ja on vähän aikaa vaivautunutta, mutta olkoon vaan. Ehkä joku 50/60-v. lahja tai läksiäislahja kauan talossa olleelle, ei muuta.
- yh-äiti
tuo on tosi ongelma...ja sitten vielä lasten koulussa sama juttu. Jatkuvasti kerätätään rahaa johonkin luokkareissuun sun muuhun tai siteen pitää leipoa tms.Yhden ystävän työpaikalla niillä on sellainen tapa että ne ne maksaa kahvista jonkin verran ja sitten kerran viikossa laittavat jonkun kolikon siihen yhteiseen kassaan ja siitä sitten laitetaan kaikki yhteiset kukat sun muut. Hyvä systeemi.
- m58
Tämänkin täytyy olla miesten vika
- Anne39v
eihän ihan kaikki ole miesten vika sentään!
- Fred
Anne39v kirjoitti:
eihän ihan kaikki ole miesten vika sentään!
Kun tämän 40-saitin juttuja lukee, niin ei voi ku ihmetellä millaisia riivinrautoja nää naiset täällä on. Aivan karmeeta vi-lua miehistä alati.
Taidatte olla koko porukka niin hormooneissanne tai niiden puutteessa että mieli mustana ja kaikki pielessä.Tää on se ikä sitte teitillä vissiin?
Käykääs katsomassa tuolla 50-saitilla. Siellä on iloista meininkiä ja eikä koko aikaa mollata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa732622Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631702SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71670Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631555Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81528Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261236Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.251088Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411032RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041012Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?79986