Nikotiini vastaan kofeiini

Cafe Hag

Normi kahvittelia saa 500mg kofeiinia vereensä ja tupakoitsia saa noin 50mg nikotiinia vereensä.

Molemmat ovat luonnon hyönteismyrkkyä jotka supistaa suonia ja heikentää verenkiertoa. Ihme homma että kahvin juontia ei pidetä minään ja tupakka syyllistetään kaikkiin tauteihin.

Epäilen että kahvi on yleisesti hyväksytty päihde ja tupakan piikkiin laitetaan sen haitalliset terveysvaikutukset. Itse vähensin nikotiinin käyttöä ja sain kammottavia vieroituskohtauksia. Asiaa kun tutkin niin olivatkin kofeiinista johtuvia ja nikotiini pilkkoo jotenkin kofeiinia ja siksi tupakka lisää kofeiinin sietoa.
Mutta mistään en ole saanut tietoa kofeiinin vaaroista, jos jollain on suomen kielistä linkkiä laittaa niin otan mielelläni vastaan.

10

3009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kafe Hag

      Jatko osa 2
      Tutkin että nikotiini on 200 kertaa myrkyllisempää kuin kofeiini. Vertailin kuollettavaa kerta-annosta. Mutta tupakka askista saa 20x0,4 mm nikotiinia= 8mm x 200 eli vastaa noin 1,6 ltraa kahvia päivässä.
      Jos polttaa askin 1 savuketta saa 20x0,1 = 2 X 200= 400mm kofeiinia eli n 0,4 litraa kahvia.

      Ja sitten yhteisvaikutus ennen poltin askin LM ja vedin 700mm kofeiinia päivässä eli kahviksi muutettuna n 2,3 litraa päivässä.

      Nyt menee aski 1 savuketta ja kahvissa vain 1/3 osa kofeiinista laatua ja loput Kafe Hagia. Paskaa tulee siis imettyä kahvin muodossa laskettuna 0,6 litraa.

      Tuleehan tästä edes hyvä mieli kun on saanut myrkkymääränsä 1/4 osaan aikaisemmasta;)

      • ei_kovin_myrkyllistä

        "Tutkin että nikotiini on 200 kertaa myrkyllisempää kuin kofeiini."

        Nikotiinin tappavaa annosta ihmisillä ei tunneta. Yleensä oletetaan että se olisi 0.8mg/kg, kuitenkin porukat ovat nikotiininestettä juomalla saaneet 20-kertaisiakin yliannoksia (1000mg), siis yrittäneet itsaria, eikä siitä muuta ole käynyt kuin maha on mennyt sekaisin. Tappava annos on niin korkea ettei sitä nikotiininesteitä juomallakaan pysty saamaan.
        http://www.ecigarette-research.com/web/index.php/2013-04-07-09-50-07/2013/132-nicotine-lethal-dose-in-humans


    • gbgodglndslkgnl

      käsittääkseni nikotiini eikä kofeiini kumpikaan ole normaalikäyttäjän annoksina kovin kauheita myrkkyjä. Tosin riippuvuutta aiheuttavat.

      Tupakka taasen on todettu epäterveelliseksi, kahvi erityisesti sydämen terveyttä edistäväksi.

      Eri asia, jos näitä aineita ottais pillereinä.

    • Ragnartehtotuus

      Kirjoitukseisi on uskomatonta perkeleellistä paskaa. On niin suullosta että tällä yrität perustela itesäisi ja läheisieiaäsi vahingoittavan addiktiokäytöksesi. Tupakointi, pasiivinenkin tappaa useita tuhhansia henkilöitä vuodessa. Esimerkiski syöpäriski lisääntyy kaikilla viattomilla puhtailla lapsillla ihan vaan uatossakin polttelin johdossa. Jätä tiedehattuilut nyt pois ja keskity siihen vitun tupakan lopettamiseen.

      • Anonyymi

        Näin on!


    • joopajoo2421

      Tupakastahan tekee vaarallisen ne 4000 muuta kemikaalia, ei nikotiini. Nikotiini on varsin vaaraton aine niissä määrin, mitä tupakka tuotteita käyttämällä elimistöön saa.

    • löllötti

      ~1mg verenkiertoon per tupakka.. suurin osa palaa.. joten mistä sait 50mg ?

    • Hintti69

      Joo, eipä lasketa mittayksiköitä millimetreissä näissä hommissa. Jos saat tupakka askista 40 millimetriä nikotiinia niin olet pulassa.

      • Anonyymi

        Yhteys kofeiinin ja nikotiinin kanssa on olemassa. Jokin puolittumis juttu.


    • Anonyymi

      Kauan sitten oli ollut jossain päin Aasiaa tupakanpolttokilpailut, voittaja oli polttanut 200 savuketta ja kuollut heti perään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe