Minulla on 11000km ajettu tammikuussa 2004 ostettu Megane II ja kävin juuri ensi huollossa eli 10000km/6kk öljynvaihtohuollossa.
Epäselväksi on jäänyt, onko seuraava huoltoni sitten kun kilometrejä on mittarissa 30000km vai 40000km vai joko vuoden päästä elokuussa 2005 kun kilometrejä tulee noin 15000km/v.
Meganen huoltovälit
18
7190
Vastaukset
- ottaen
Huoltoväli on kaikilla automerkeillä yksi vuosi vaikka kilometrejä ei tulisi kuin 5000. Muutoin se on ainakin 2003 mallin Scenicissä 30 tkm. Tuo 10 tkm öljynvaihtohuolto on ikään kuin ylimääräinen ja seuraava huolto on 30 tkm kohdalla tai sinun tapauksessasi vuoden päästä edellisestä huollosta.
Aika harhaanjohtavaa mainostaa pitkää 30 tkm huoltoväliä kun varmaan puolella autoilijoista tuo yksi vuosi täyttyy sitä ennen.- gigane II
paitsi että huoltoväli todella on 30tkm mutta öljyt pitää vaihtaa kerran vuodessa jos ja kun kilometrejä tulee vähemmän.
10tkm huolto on Bilian omaa keksintöä eikä käytössä missää muualla maailmassa (ts. sivistysvaltioissa joissa autoilijoiden rahastaminen ei ole maan tapa) eikä huollonilmaisin edes tunne sitä.
En ole katsonut huolto-ohjelmaa joten en osaa suoralta kädeltä sanoa mitä muuta 30tkm välein pitää tehdä kuin vaihtaa öljyt mutta jossain vaiheessa eteen tulee isompiakin huoltoja jotka pitää tehdä sen kilometrimäärän mukaan vaikkei se rimmaisikaan vuotuiseen öljynvaihtoon.
Jos pidän autoa yli takuuajan (2v) vaihdan kyllä öljyt vaikka useamminkin kuin kerran vuodessa mutta merkkiliikkeessä käyn sen tehtaan vaatiman 30tkm välein. Ja sen liikkeen nimi ei kyllä ole Bilia.... - Jussi
gigane II kirjoitti:
paitsi että huoltoväli todella on 30tkm mutta öljyt pitää vaihtaa kerran vuodessa jos ja kun kilometrejä tulee vähemmän.
10tkm huolto on Bilian omaa keksintöä eikä käytössä missää muualla maailmassa (ts. sivistysvaltioissa joissa autoilijoiden rahastaminen ei ole maan tapa) eikä huollonilmaisin edes tunne sitä.
En ole katsonut huolto-ohjelmaa joten en osaa suoralta kädeltä sanoa mitä muuta 30tkm välein pitää tehdä kuin vaihtaa öljyt mutta jossain vaiheessa eteen tulee isompiakin huoltoja jotka pitää tehdä sen kilometrimäärän mukaan vaikkei se rimmaisikaan vuotuiseen öljynvaihtoon.
Jos pidän autoa yli takuuajan (2v) vaihdan kyllä öljyt vaikka useamminkin kuin kerran vuodessa mutta merkkiliikkeessä käyn sen tehtaan vaatiman 30tkm välein. Ja sen liikkeen nimi ei kyllä ole Bilia....tuo 10000 km ensihuolto, sama käytäntö on täällä maakunnassakin, ainakin Etelä-Karjalassa.
- Vesku
gigane II kirjoitti:
Jos pidän autoa yli takuuajan (2v) vaihdan kyllä öljyt vaikka useamminkin kuin kerran vuodessa mutta merkkiliikkeessä käyn sen tehtaan vaatiman 30tkm välein. Ja sen liikkeen nimi ei kyllä ole Bilia....siellä ei tarvitse käydä kuin takuu asioissa jos sellaisia ilmenee, huollot voi suorittaa muuallakin valtuutetussa huollossa takuun kärsimättä.
- Missä
Vesku kirjoitti:
siellä ei tarvitse käydä kuin takuu asioissa jos sellaisia ilmenee, huollot voi suorittaa muuallakin valtuutetussa huollossa takuun kärsimättä.
Missä sellainen valtuutettu Renaultin huolto on, jossa voi käyttää ilman että takuu menee?
- Kartsa
Missä kirjoitti:
Missä sellainen valtuutettu Renaultin huolto on, jossa voi käyttää ilman että takuu menee?
- Vesku
Missä kirjoitti:
tai ainaskin jokunen niistä
- Sellainen
Kartsa kirjoitti:
Elikkäs noissa huollossa jos käyttää, niin takuu säilyy ja huoltamot on ns. virallisia merkki-huoltamoja?
- Sellainen
Vesku kirjoitti:
tai ainaskin jokunen niistä
No kerro nyt joku esimerkki AD-huollosta, joka voi tehdä virallisen vuosihuollon Renaultiin, lyödä leiman huoltokirjaan ja sen jälkeen on vielä normaali takuu voimassa? AD-huoltoja on Suomessa varmasti yli sata. Oletko itse käyttänyt Renaulttiasi sellaisessa ja oletko varmistanut takuun säilyvän?
- Vesku
Sellainen kirjoitti:
No kerro nyt joku esimerkki AD-huollosta, joka voi tehdä virallisen vuosihuollon Renaultiin, lyödä leiman huoltokirjaan ja sen jälkeen on vielä normaali takuu voimassa? AD-huoltoja on Suomessa varmasti yli sata. Oletko itse käyttänyt Renaulttiasi sellaisessa ja oletko varmistanut takuun säilyvän?
ja olen käyttänyt ja takuu säilyy.
Voit itse ottaa yhteyttä AD-liikeeseen lähelläsi ja varmistaa asian. - Kartsa
Sellainen kirjoitti:
Elikkäs noissa huollossa jos käyttää, niin takuu säilyy ja huoltamot on ns. virallisia merkki-huoltamoja?
koko asiasta. Onkohan niin, että siitä on haluttu vaieta tietoisesti? Tossa on ainakin yksi http://www.kouvolansanomat.fi/arkisto/vanhat/2002/12/06/uutiset/juttu3/sivu.html
linkki jossa asiasta on uutisoitu.
- ccc
ccc
- Juha
Jos oikein olen ymmärtänyt, seuraava huolto on 30.000 km:n kohdalla, mutta jos olet ajanut vähemmän, seuraava huolto on ensi vuonna.
- Myös Meganen omistaja
Itse olen myös ajellut uudella megane II breakillä Huhtikuun alusta ja nyt mittarissa on 9500 kilometriä eli se ensimmäinen huolto alkaa lähestyä. Kysymys kuuluukin että mitä siinä eka huollossa autolle tehdään ja paljonko kyseinen huolto maksaa?
- Vesku
Mä käytin omani myös ensihuollossa juuri AD-liikkeessä 99 €, merkkiliikkeessä 199€.
Öljysuodatin ja öljyt vaihdetaan ja muuten tarkastetaan kaikki. Minulla jopa korjattiin ilmaiseksi rekisterivalon kosketushäikkä. - ensihuolto
Vesku kirjoitti:
Mä käytin omani myös ensihuollossa juuri AD-liikkeessä 99 €, merkkiliikkeessä 199€.
Öljysuodatin ja öljyt vaihdetaan ja muuten tarkastetaan kaikki. Minulla jopa korjattiin ilmaiseksi rekisterivalon kosketushäikkä.Joo, käytin break 2.sta kaivokselan biliassa ensihuollossa...makso 172€. Valitin jarrujen vinkumista, sanottiin töykeästi "jarruta kovemmin niin ei vingu, ei niille mitään voi tehdä". Enpä asioi enää siinä puljussa!
- Pekka
ensihuolto kirjoitti:
Joo, käytin break 2.sta kaivokselan biliassa ensihuollossa...makso 172€. Valitin jarrujen vinkumista, sanottiin töykeästi "jarruta kovemmin niin ei vingu, ei niille mitään voi tehdä". Enpä asioi enää siinä puljussa!
loppui vaimon uudesta Scenicistä kun siihen vaihdettiin eri materiaalia olevat jarrupalat - meni Renault-sopimuksen piikkiin. Omassa reilut 18000 km ajetussa Megane Break II:ssa sama operaatio edessä.
- Myös Meganen omistaja
Vesku kirjoitti:
Öljysuodatin ja öljyt vaihdetaan ja muuten tarkastetaan kaikki. Minulla jopa korjattiin ilmaiseksi rekisterivalon kosketushäikkä.Kävin paikkakunnan Renault huollossa kysymässä Ensihuollon hintaa ja hinnaksi sanottiin 157 euroa! Soitin sitten AD korjaamoon ja kaveri sanoi huollon hinnan jäävän alle 100 euron, joten taidan kääntyä AD autokorjaamon puoleen! AD jatkaa autoni matkaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316