Oppisopimustapaikkaa Lpr/lähialueet

26-vuotias mies Lappeenrannasta

Etsin oppisopimuspaikkaa Lappeenrannan suunnalta, mutta pidempikään matka tai paikkakunnankaan vaihto ei ole este. Ongelmana vaan on että en oikein tiedä itsekkään mitä etsiä tai mistä lähteä kyselemään. Jotain ideoita on, mutta haluaisin saada laajemman käsityksen eri mahdollisuuksista. Alan ei välttämättä tarvitse olla täysin koulutustani vastaava, kunhan luovuus ja kädentaidot edes jollain lailla liittyy siihen. Rahattomana kun ei nykymaailmassa pitkälle pötkitä.

Kaikenlainen käsillä tekeminen on ollu aina lähellä sydäntä. Peruskoulun jälkeen Artesaanin opinnot tuntui jotenkin vaan minulle oikealta paikalta ja sitä se olikin. Paha vaan että alalta on aika hankalaa löytää töitä. Olen kokoajan tekemässä jotain, niin pienistä tarkkuutta vaativista näperryksistä suurempiin rakennusprojekteihin. Musiikki ja musiikin tekeminen on myös ollut jo lähes työstä käyvä harrastus jo useita vuosia. Soitan kitaraa, sävellän, sanoitan ja sovitan kappaleita bändeilleni. Opetan myös muita soittamaan.

Minulla oli vakituinen työpaikka joka oli täydellinen pesti Artesaaniksi valmistuneelle. Isosta ihmisjoukosta vain 15 valittiin puoli vuotta kestävään koulutukseen, joista muistaakseni 10 pääsi koeajalle ja vielä karsittiin jyvät akanoista. Harmi vaan että työtä kesti noin vuoden, kunnes saatiin lomautuslaput postissa ja lopulta homma kaatui konkurssiin. Sen jälkeen on ollut hankalaa löytää alaa yhtä hyvin palvelevaa työtä.

Olen vähän sellainen pelle peloton, jolta ei ideat harvemmin loppuu kesken. Viimeisin projekti oli rakentaa pihan perälle sepän paja ja ahjo, että pääsen harjoittamaan ammattiani kotioloissa. Soitan kitaraa parissa bändissä, joille sävellän sanoitan sovitan suuren osan kappaleista. Vien eteenpäin myös kehittelemääni taidetekniikkaa nimeltään Chlorite Art, josta tulee olemaan tulevana kesänä mahdollisesti parikin näyttelyä Lappeenrannassa. Vedän kitarakurssia pari kertaa viikossa Lappeenrannan nuorisotoimella. Harrastan liikuntaa lähes päivittäin eri muodoissa, pitääkseni yllä hyvää peruskuntoa. Omistan BC - ajokortin.

Haluaisin hyödyntää kommunikointi‐ ja ongelmanratkaisu‐taitojani, sekä kokemuksieni tuomaa varmuutta. Olen luotettava, ahkera ja monipuolinen työntekijä, jolla riittää positiivista asennetta. Pidän ihmisten seurasta ja tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Olen tehnyt jos jonkinlaisia töitä eri aloilta, mutta kaipaan aina uusia kokemuksia. Olen joustava ja oma-aloitteinen, ahkera ja huolellinen työssäni. Olen nopea oppimaan, mutta kelläpä ei eka kerta menisi harjoitellessa.

Haluaisian kuulla ihmisten mielipiteitä, ideoita, kokemuksia oppisopimuspaikoista.
Mahtavinta olisi jos joku jopa osaisi neuvoa johonkin paikkaan kyselemään.

Kiitos jo etukäteen :)

1

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • as23e35ew

Ota yhteyttä paikallisen amiksen aikuispuolen artesaani-alan opoon/koulutusneuvojaan. Sinne pääsee juttelemaan muutkin kuin opiskelijat.
      Osaavat kertoa paremmin eri vaihtoehdoista, sinun tapauksessa kun on jo tutkinto ja työkokemusta, voisit ehkä lähteä kokeilemaan ammatti- erikoisammattitutkintoa oppisopimuksella. Vaihtoehtoisesti otat yhteyttä paikalliseen oppisopimustoimiston

Oppisopimuksesta on huono alkaa kertomaan, kun sekin vaihtelee niin paljon alasta,omasta kokemuksesta, opiskelijasta itsestään ja tietysti työnantajasta.

10 pisteen vihje: Kirjoitat tämän saman viestin toiselle keskustelupalstalle, esim. "artesaanit.fi" siis sellaiselle sivulle, missä oikeasti puhutaan kyseisestä alasta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      323
      7678
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1866
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1402
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      58
      1196
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe