Eka lähtee Uudestakaupungista?

vaatjaa

Kaikki näkee Ekan alamäen. Se ei voi jatkua kauan. Mitä tilalle? aavaat666.blogspot.fi/2013/02/kymmenen-pistetta-lapyskalle.html

24

1019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauppoja piisaa

      No entäs sit, vaikka lähteekin. Onko ao. kaupalla jokin erityinen merkitys Ugissa?

      • EKana alessa

        EKA-Market on perinteikästä U:gilaista kauppatoimintaa. Sen alennusmyyntien alkamista ollaan aina odotettu kesän lopulla ja paljon hviä löytöjä sieltä ollaankin tehty koko perheelle. Jos EKA lopetetetaan siinä kuolee samalla osa Uudenkaupungin idylliä. Laitan kansalaisadressin EKA:n säilyttämiseksi, niin tärkeä se meille uusikaupunkilaisille on.


      • ....................
        EKana alessa kirjoitti:

        EKA-Market on perinteikästä U:gilaista kauppatoimintaa. Sen alennusmyyntien alkamista ollaan aina odotettu kesän lopulla ja paljon hviä löytöjä sieltä ollaankin tehty koko perheelle. Jos EKA lopetetetaan siinä kuolee samalla osa Uudenkaupungin idylliä. Laitan kansalaisadressin EKA:n säilyttämiseksi, niin tärkeä se meille uusikaupunkilaisille on.

        onko sulla lääkitys ihan kohdillaan ??


    • missä Ugin kehitys?

      Vitsi vitsi.....vai oikein idylliä on EKA saanut aikaiseksi :-) :-)

    • gigafani

      En itke Ekan perään. Olisi hyvä saada tänne noita Dressmannei ja Giganttei ja yksi kunnon ruokakauppa. Ei tavitsis lähtee Turkuun ja Laitilaan ostoksille.

    • mahtassik toimita jos rakennettais semne piän ostari ukihi? mitä miält raati o?

      • hinnat kohilleen!

        Koolla ei ole väliä, tärkeintä on kilpailukykyiset hinnat. Myötätunnosta ei vähävarainen voi maksaa markkinahintaa enempää tavarasta. Harmi vaan, että kaikki liikkeet eivät hallitse tuota markkinahinnoittelua.


    • aimäävai

      kauppaketjut kusettaa tyhmää kuluttajaa mennen tullen repimällä suurta ylihintaa esim. lihasta

      • Lounli-Raideri..

        Jos EKA-market lopetetaan, niin se on kyllä sitten "GOOD BYE" turistien viihtyvyydelle. Siis pitää ymmärtää, että juuri EKA-Marketin kaltaista, vanhan hyvän ajan pientavarataloahan turistit juuri tulevat katsomaan ja siellä viihtymään. Paljon mielenkiintoista katsomista, vaatetta, elektroniiikkaa, tavaraa kotiin yms.yms. EKA:n konsepti on aina ollut aikaansa edellä. Jo sisääntullessaan aistii viihtyisän ja stressittömän kaupankäynnin hengen. Itse käyn siellä ihan kannatusmielessä ja vanhasta tottumuksesta. Se on U:gin ykköskauppa ilman muuta!


    • Justiina6

      Ekasta ei ole aikoihin löytynyt vaatteita,eikä kodin tavaroita. Alaspäin on mennyt tarjonta jo vuosia.

      • Ali ja Hassani

        Mutta se tunnelma siellä on perinteinen ja viihtyisä. Ja hillopitkothan siellä on aina tuoreita ja meheviä. Niitä tulee sieltä hajettua...


      • fhrfhhswhrhw
        Ali ja Hassani kirjoitti:

        Mutta se tunnelma siellä on perinteinen ja viihtyisä. Ja hillopitkothan siellä on aina tuoreita ja meheviä. Niitä tulee sieltä hajettua...

        Onko sulla kaikki kotona ??


      • Ali ja Hassani
        fhrfhhswhrhw kirjoitti:

        Onko sulla kaikki kotona ??

        On mulla jotain kotona..mutta kyllä aina välilä pitää kaydä Euromarketissa täydentämässä varastoja. Onks sulla sit kaikki kotona? Mämmiä ainakin pitää olla nyt kun on pääsiäinen käsillä.


    • ei hyvä

      Nykyinen Euromarket on ainoa isompi kauppa keskustassa ja sen soisi säilyvän.

      Tarjoustalon tulo teki paljon tuhoa Ukissa. Ennen oli paljon enemmän valinnan varaa kun oli tavaratalomaiset sokkari ja kunnon kokoinen eka.

      Nyt jos tarvitsee jotain muuta kuin elintarvikkeita, on Tarjoustalo käytännössä ainoa vaihtoehto keskustan tuntumassa. Se olisikin pitänyt kaavoittaa kauemmas, jonnekin Talouspörssin kulmille, jotta keskustan kaupoillakin olisi jonkinlaiset selviytymisen mahdollisuudet.

      • Lounli-Raideri..

        Tarjoustalon parkkipaikalla auringon paisteessa ja lokkien kirkuessa on ihmisen mukava tehdä kauppoja.


      • Yks vaa
        Lounli-Raideri.. kirjoitti:

        Tarjoustalon parkkipaikalla auringon paisteessa ja lokkien kirkuessa on ihmisen mukava tehdä kauppoja.

        Eikö sun tuu yhtään kylmä se hapsunahkatakki päällä kun päivän seisot siel pakkasessa?


      • Teretus
        Yks vaa kirjoitti:

        Eikö sun tuu yhtään kylmä se hapsunahkatakki päällä kun päivän seisot siel pakkasessa?

        Juu samaa mieltä kyl sit vaa


      • Tarjasleena
        Teretus kirjoitti:

        Juu samaa mieltä kyl sit vaa

        Niitä kiiltäviä sinkkiämpäeitä yhäti oottelen. Lupasit jo pari viikkoa sitten, että lähipäivänä niitä sulta saisi taas ostaa. Tarvitsisin ne kohtapuoliin, en viittis muualta ostaa, kun sulla hinnat niin edukkaat.


    • Uki OUT,ei jatkoon

      Joo totta on, mekin ollaan jo 5 vuotena peräkkäin tehty kesälomamatka Torniosta aina Ukiin, ja vain siksi et päästään käymään Ekassa. mahetsu tunnelma ja idylli siellä aina. Ainoastaan joitain pahalta haisevia 'entisajan poikamiehiä' välillä siellä nykyään norkkaa käytävillä ihme hippivehkeissä. Sikäli entisajantunnelmaa ettei moisia ilmestyksiä enää muualla kuin ehken Vaalasa/Kajana saattaa törmätä, joillain se vaan jytkähtää paikoilleen se 'uudistus'.
      Yrjöttää viäkin se haju, eikä me ehkä enää sinne koskaan tulla, oli karmea kokemus, ja enkä suosittele kelleen muullekaan kyllä ennää paikkakuntaa.
      Eiköhän niitä Ekoja löydy jostain Pohjois-Karjalan peräkyläkunnistakin, hyi hyi kun jäi paha kamu nennää.

      • Lounli-Raideri..

        Mutta ne "entisajan poikamiehethän" ovat juurikin Uudenkaupungin erikoisuus, joka muualta Suomesta on jo katoamassa. Nämä kaverithan ovat niitä urhoja, jotka 1975 -mallin Datsun 100 A:lla ja Toyota Corolloilla kiersivät Uudenkaupungin torintienoita ja söivät siinä välissä Hakagrillillä makkarat perunat kaikilla mausteilla. Näiltä herroilta ei kaunista naisseuraa puuttunut. Jos joskus oli pensarahaa enämpi plakkarissa niin sitten lähdettiin vaikka Raumalla käymään, ihan vaan kattomassa onko siellä torilla meno päällä. Auton c-kasettisoittimissa soi Hurriganesin Ge On ja jos joskus kimulin kanssa kahdestaan kuuta katseltiin autosta pakkahuoneen parkkipaikalla, niin sitten soitettiin Barry Manilowia, tuota hempeiden tunteiden tulkkia. Välttkadun Halpahallista punastellen ostetut skordarit olivat valmiina hanskalokerossa, jos nyt niin pitkälle tytön kanssa päästäisiin. Mitä sinulla on näitä miehiä vastaan, jotka ovat nuoruudessaan osanneet pitää hauskaa ja osaltaan tuoneet Uuttakaupunkia maailman kartalle rokkaavana pikkukaupunkina, jossa kaikki on mahdollista niinkuin Ameriikassa ikään.


      • SinappiNissani
        Lounli-Raideri.. kirjoitti:

        Mutta ne "entisajan poikamiehethän" ovat juurikin Uudenkaupungin erikoisuus, joka muualta Suomesta on jo katoamassa. Nämä kaverithan ovat niitä urhoja, jotka 1975 -mallin Datsun 100 A:lla ja Toyota Corolloilla kiersivät Uudenkaupungin torintienoita ja söivät siinä välissä Hakagrillillä makkarat perunat kaikilla mausteilla. Näiltä herroilta ei kaunista naisseuraa puuttunut. Jos joskus oli pensarahaa enämpi plakkarissa niin sitten lähdettiin vaikka Raumalla käymään, ihan vaan kattomassa onko siellä torilla meno päällä. Auton c-kasettisoittimissa soi Hurriganesin Ge On ja jos joskus kimulin kanssa kahdestaan kuuta katseltiin autosta pakkahuoneen parkkipaikalla, niin sitten soitettiin Barry Manilowia, tuota hempeiden tunteiden tulkkia. Välttkadun Halpahallista punastellen ostetut skordarit olivat valmiina hanskalokerossa, jos nyt niin pitkälle tytön kanssa päästäisiin. Mitä sinulla on näitä miehiä vastaan, jotka ovat nuoruudessaan osanneet pitää hauskaa ja osaltaan tuoneet Uuttakaupunkia maailman kartalle rokkaavana pikkukaupunkina, jossa kaikki on mahdollista niinkuin Ameriikassa ikään.

        Ennen oli kyllä kaikki paljon paremmin, kuin nykyään. Olet paljoltikin oikeassa siinä, että elämästä osattiin silloin nauttia ilman kaikenmaailman kanavapaketteja ja bluutuutteja. Irtonaiset seksisuhteetkin olivat turvallisia, toisin kuin nykyään, jolloin taudit ovat osa tappavia. Bensa oli halpaa ja autot vailla tietoteknisia hömpötyksiä, joitten kanssa korjaamot nykypäivänä rahastaa.
        Pakkahuonekin oli perinteinen ja "raiskaamaton". Siellä oli tunnelmallista nauttia kupponen kahvia ja tuore munkki. Eikä ollut kallista tuohon aikaan sekään nautinto.
        Olen Raider nimimerkin kanssa samaa mieltä siitä, ettei vanhat hyvät ajat enää palaa. Eka-marketin kohtalo saa minutkin apealle mielelle. Nytkin on jalassani sieltä ALE:sta ostetut kengät (vuonna -88 ostetut) ja olenkin sillä kannalla, että EKA:n tuotteet ovat laadukkaita ja kestäviä.


      • Lounli-Raideri..
        SinappiNissani kirjoitti:

        Ennen oli kyllä kaikki paljon paremmin, kuin nykyään. Olet paljoltikin oikeassa siinä, että elämästä osattiin silloin nauttia ilman kaikenmaailman kanavapaketteja ja bluutuutteja. Irtonaiset seksisuhteetkin olivat turvallisia, toisin kuin nykyään, jolloin taudit ovat osa tappavia. Bensa oli halpaa ja autot vailla tietoteknisia hömpötyksiä, joitten kanssa korjaamot nykypäivänä rahastaa.
        Pakkahuonekin oli perinteinen ja "raiskaamaton". Siellä oli tunnelmallista nauttia kupponen kahvia ja tuore munkki. Eikä ollut kallista tuohon aikaan sekään nautinto.
        Olen Raider nimimerkin kanssa samaa mieltä siitä, ettei vanhat hyvät ajat enää palaa. Eka-marketin kohtalo saa minutkin apealle mielelle. Nytkin on jalassani sieltä ALE:sta ostetut kengät (vuonna -88 ostetut) ja olenkin sillä kannalla, että EKA:n tuotteet ovat laadukkaita ja kestäviä.

        Nyt meidän kaikkien asiasdta ymmärtävien pitäisi laittaa nimensä Pelastakaa EKA-adressiin, jonka kohta puoliin laitan liikkeelle. On ihan viime hetkiä säilyttää kaupunkimme keskeisin tavaratalo ja historiakkain sellainen. Kohta se on myöhäistä..


    • voi voi sentään

      On tää maailma mallillaan.,,,, että EKAkin on nyt poistumassa Ugista. Mä en kyllä kestä sitä, mä luulen et mulle iskee masennus. Aivan hirveää on tuollainen. Tommosta se on sitten, kun kataisen köörille on valta annettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe