Tästä aiheesta on keskusteltu aiemminkin mutta varmuuden vuoksi kysynkin että mikä paikka se octaviassa reistaa etupäässä kun ajelee käännöksissä kanttikivien yli jne. kuulua se kumea kolahdus ? Iskarit on testautettu ja ovat kuulemma uutta vastaavassa kunnossa.
Lisäksi on alkanus kuulumaan "ärsyttävä" vikinä vasemmalta puolelta etupäätä käännyttäessä loivasti vasemmalle. Mikähän tässä voisi olla syynä. Palat on uusittu ja sama vikinä oli myös aiemminkin jo ennen remonttia. Jarrusatulan liukujutut on rasvatu. Vikinää ei kuulu jarrutettaessa vaan ainoastaa käännyttäessä vasemmalle.
Kolahdus etupäässä ?
6
1428
Vastaukset
- toinen vaan
Mistäs automallista on kysymys?
- jokuvaan
olisit lukenutut niin sana "octaviassa" vilahti kysymyksessäni. Vuosimalli on -99 jos se jotain auttaa.
- Masa
Kallistuksen vakajaan koiranluut ne siellä kolisee,
tarvike liikkeessä uudet maksaa 15e, A3 audissa samat tangot, hieman paksummat, ei kallistele niin paljon kuin alkuperäisillä. Vaihto on helppo, rengas irti, laske auto pukin varaan, tunkilla nostat etutolppaa ylös, avaa koiran luun alempi ruuvi, säädä tunkkia senverran että saat ruuvin sormin auki (ei ole rasituksessa), avaa yläpään mutteri, uusi tanko tilalle ja ruuvi/mutteri kiinni. Hommaan menee parikymmentä minuuttia, suurinosa ajasta renkaan irroitukseen.
- Hota
Sama homma.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=588&posting=22000000004202148
Onkohan ne kumit vaihdettavissa itse rivarin parkkipaikalla, vai vaatiiko auton reilumpaa nostoa tms. Olisi kiva kuulla.
Olen varanut ajan korjaamolle ensiviikolla, periaatteessa pyrin tekemään itse niin paljon kuin mahdollista. Korjaamolla kuulemma tunnin työ. Ja maksaa ~ 120e.- Bora TDI 96kW
Vaihto onnistuu helposti rivarinkin paikalla.
Helpompi on jos omistat kaksi tunkkia, jolloin kummankin renkaan ollessa ylhäällä samalla tasolla ne eivät väännä kallistuksen vakaajaa ja runkopuslan vaihto onnistuu helpommin.
Runkopusla on vain yhdellä 13mm kannalla olevalla pultilla kiinni ja pusla on halkaistavaa mallia joka vain pujotetaan tangon ympärille, painetaan paikalleen ja kiristetään kiinni.
Eli turha viedä korjaamolle jos 13mm hylsy/räikkä ja vääntötyökalu pysyvät kädessä ja aikaa liikenee n. 1h tunkkauksineen ja renkaanirrotuksineen...
-Boraaja-
- Hota
Elikkäs en vaihtanut itse, kun kotona ei ole kuin 1 tunkki. Käytin metroautossa ja vakaajatangon kumit sielä kolkotteli. 90e.
Olishan sillä tunkin ja kumit ostanu!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381319
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä38889Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad30633Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597- 14590
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26568- 24541
Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30536Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17533Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17513