Intiaan kesällä

Aurora

Minnä päin Intiaa kannattaa matkustaa heinä-elokuussa? Alun perin oli tarkoitus lentää Delhistä Goalle. Onko parempia ideoita?

4

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harri Repomies

      Monsuuniaikaa. Goassa meri on sen verran aaltoileva että siellä käy uimassa henkensä kaupalla. Tosin maisemat ovat vihreät ja kauniit.
      Jos erilainen loma kiinnostaa niin käy vaikka Ladakhissa Himalajan vuoristossa. Siellä ei paljoa sada ja kesäaikana ei ole hyytävän kylmä.

    • Jos et halua

      sateista lomaa viettää, niin silloin kannattaa suunnata Delhistä pohjoiseen. Kaikki pohjoisen vuoristoalueet ovat silloin parhaimmillaan. On lämmintä, mutta ei tukahduttavan kuumaa, eivätkä monsuunisateet ylety vuoristoalueille.

      Itse olen yli kymmenen vuoden ajan viettänyt kesäni juuri noilla vuoristoalueilla. Tosin olen myös tehnyt reissuja Rajastanissa ja Maharastrassa tuohon aikaan vuodesta. Kummallakaan kerralla sateet eivät haitanneet matkantekoa millään tavalla. Rajastanissa ei satanut olenkaan, ja Maharastrassakin vain muutamana päivänä. Matkustajan kannalta huonolla tuurilla olisi voinut sataa reippaastikin. Sikäläisethän ottavat sateen sinunauksena vastaan. Sateet tuovat kaivattua helpotusta painostavaan kuumuuteen, ja ovat maaaseudulla ihan välttämättömyys. Sateen puuttumisen aiheuttaman ahdingon pystyi aistimaan tosi voimakkaana juuri tuona kesänä jolloin asuin kuukauden päivät maharastralaiskylässä.

    • Intiassa matkannut
    • Diudix

      Kokemus sinänsä olla Intiassa sadeaikana, lämmintä ja kosteaa. http://www.youtube.com/watch?v=B_Egvf5gEYI

      Jossain vuoristossa on silloin mukavampaa, vaikkapa Punessa, joka on ollut vanhastaan pakopaikka sadeaikana varakkaille Bombayn asukkaille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe