SDS, SDS ja SDS max.
Sopiiko SDS-terä SDS istukkaan jne?
SDS-terät
7
1943
Vastaukset
- jepjep
Sds terä yleensä tarkoitetaan sds terää tai "hilti" terää. SDS max on niinkun nimikin sanoo isompi. Eivät mee ristiin
- Mitä eroa?
Onko paljonkin kalliimpia nuo SDS max-terät?
Edullinen verkkokauppa, josta voisi tilata poraus- ja piikkausteriä? Ei ihan Biltema-laatua kuitenkaan. Paikallisessa rautakaupassa ei ollut SDS max-teriä.
Ihan sillä kyselen, että entisen Hiltin (pelkkään poraamiseen SDS- ja SDS terillä) tilalle olisi nyt tarjolla edullinen käytetty Hilti, joka soveltuu myös piikkaamiseen, mutta vaatii noita SDS-max-teriä.- iikiio
Bosch valmistaa esim Hiltille ja Milwaukeelle piikkausterät.
Kannattaa katsoa hinnat useammalta merkiltä.
Boschin sds-max teriä olen nähnyt kaupassa.Bilteman sds-plus poranterät on yhtä laadukkaita kuin esim Makitan sarja jota myydään peltisessä kotelossa.Saman tehtaan tuotteita Aasiasta,hinta/laatu kohdallaanAmmattikäytössä toimii riittävän kauan.
Netistä saa merkkiterät edullisimmin jos on muutakin ostettavaa samalla. - Nuuka-Keijo
SDS Max:ja on kahdenlaisia, ne vanhemmat ei käy uuteen karaan, niissä vanhemmissa on vähemmän uria siinä kiinnitysalueella. No, itse kyllä nuukuuksissani tuunasin niitä vanhoja Maxeja uuteen istukkaan käyviksi ihan rälläkällä urittamalla...
- jepjep
SDS max piikkausterät on suht edullisia. Boschinkin terä 40cm taltta tai piikki noin 25-40€ luokkaa. SDS max poranterät taas jos menmnään 20mm--->> alkaa hinnat olla jo 70 . Boschin terät siis. Jos löydät makitan niin kymppi kaks edullisempi.
Saksalaisii terii nekin - Mitä eroa?
Hilti TE76-ATC
Saako siihen sovitinta/istukkaa, että voisi käyttää SDS /SDS-teriä?
Makitalle näkyisi sellaisen saavan?
Ja onko tosiaan noita MAX-teriäkin sitten kahdenlaisia (erona urien määrä)? - jepjep
saahan sille. eli just makitast http://www.makita.fi/accessory/14975/P-17027.html
tai boschilt http://www.bosch-pt.com/fi/fi/accocs/Tarvikkeet/2477130/4337/poranpitimet-poranterille/poranpitimet-poranterille/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214