Roa-kuurin jälkeen

Make

Heips!

Söin puoli vuotta roaccutania 2*20 mg päivässä. Akne selästä ja rinnasta katosi mukavasti; naamani oli aina ollut puhdas. Nyt kuurin lopettamisesta on kulunut pari kuukautta, ja finnejä on alkanut tulla leukaani, jossa niitä ei ole ennen ollut. Ne ovat vain semmoista pientä näppyä, eivät suuria valkopäisiä paiseita. Selästä ja rinnasta akne on pysynyt poissa - no, mitä nyt välillä jokunen finnin alku ilmaantunut. OLen käyttänyt roan jälkeen sebamedin geelipuikkoa ilmaantuneisiin finneihin. Minulla olisi 1,5 kk:n roa-kuuri, jonka sain lääkäriltä. Pitäisikö se syödä? Mulle sanottiin, että syö, jos finnejä alkaa pukata taas... Suosituksia?

7

1010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mira

itse en ole roaccuttania syönyt, mutta eikös kannata syödä kuuri loppuun, jos lääkärikin on meinannut, että se kannattaa. Käy tutustumassa tuuli.net :in keskusteluun roaaccuttanista, siellä ainakin meinattii sitä, että kuuri kannattaa syödä loppuun..!!

• will

Jäi epäselväksi että kuka sulle sanoi sen, että pitää syödä jos finnejä alkaa taas tulla..lääkärikö?
      Jos lääkäri on niin sanonut, niin jatka ihmeessä lääkkeen syömistä. Jos joku muu on niin sanonut, niin kysy lääkäriltä asiasta ennen kuin rupeat syömään. Lääkäri on kuitenkin se, joka vastaa sun lääkehoidosta.

• Make

Joo, lääkäri sanoi, että mun kiloilla vois ton 1,5 kk vielä syödä huoletta. Mut se sano myös epäilevänsä, että mun tapauksessa ei tarvetta olisi....

• Heluna
        Make kirjoitti:

Joo, lääkäri sanoi, että mun kiloilla vois ton 1,5 kk vielä syödä huoletta. Mut se sano myös epäilevänsä, että mun tapauksessa ei tarvetta olisi....

Eikö niitten kuurien välissä pitäis olla taukoa? Pharmaca Fennica (lääkekirja) sanotaan, että jos alottaa uudestaan kuurin tulisi pitää 2 kk tauko, koska paraneminen jatkuu usein vaikka kuurin on jo lopettanut. Sanoko se lääkäri mitään veriarvojen seuraamisesta?

• Make
        Heluna kirjoitti:

Eikö niitten kuurien välissä pitäis olla taukoa? Pharmaca Fennica (lääkekirja) sanotaan, että jos alottaa uudestaan kuurin tulisi pitää 2 kk tauko, koska paraneminen jatkuu usein vaikka kuurin on jo lopettanut. Sanoko se lääkäri mitään veriarvojen seuraamisesta?

Yli kaks kuukautta on jo kulunut siitä, kun lopetin. Epäilyttää vain tuon kuurin pituus; se on puolet normaalista. Toisaalta roan vaikutukset tuntuvat edelleen, joten ehkä uudesta satsista voisi olla apua...

Lääkärissä mulle siis sanottiin, että mun kiloilla olisin voinut vielä syödä lyhennetyn kuurin heti edellisten perään, mutta silloin ei tarvetta juuri ollut. Ei ehkä nytkään, mutta en oikein tiedä. Veriarvojani on seurattu kuurin aikana; kaikki on ollut kunnossa.

Lähinnä arkailen uutta kuuria hinnan vuoksi. Olen köyhä opiskelija, ja roa vie aika tehokkaasti rahat, kun on pakko ostaa apteekista rasvaa jatkuvasti...

• karo
        Make kirjoitti:

Yli kaks kuukautta on jo kulunut siitä, kun lopetin. Epäilyttää vain tuon kuurin pituus; se on puolet normaalista. Toisaalta roan vaikutukset tuntuvat edelleen, joten ehkä uudesta satsista voisi olla apua...

Lääkärissä mulle siis sanottiin, että mun kiloilla olisin voinut vielä syödä lyhennetyn kuurin heti edellisten perään, mutta silloin ei tarvetta juuri ollut. Ei ehkä nytkään, mutta en oikein tiedä. Veriarvojani on seurattu kuurin aikana; kaikki on ollut kunnossa.

Lähinnä arkailen uutta kuuria hinnan vuoksi. Olen köyhä opiskelija, ja roa vie aika tehokkaasti rahat, kun on pakko ostaa apteekista rasvaa jatkuvasti...

Pojallani oli 12-14 vuotiaana ainakin kaksi kuuria
        ja nyt 15 vuotiaana akne on jälleen puhjennut kasvoihin ja selkään. Lääkäri määräsi uuden kuurin. Verikokeita otetaan kylläkin tarkemmin johtuen aikaisemmista kuureista; hemoglobiini, leukosyytit erittely, maksa-arvot, kokonaiskolesteroli sekä triglyseridit

• Make
        karo kirjoitti:

Pojallani oli 12-14 vuotiaana ainakin kaksi kuuria
        ja nyt 15 vuotiaana akne on jälleen puhjennut kasvoihin ja selkään. Lääkäri määräsi uuden kuurin. Verikokeita otetaan kylläkin tarkemmin johtuen aikaisemmista kuureista; hemoglobiini, leukosyytit erittely, maksa-arvot, kokonaiskolesteroli sekä triglyseridit

Enpä oikein tiedä... Eniten pelottaa rahanmeno.. Ehkä meen kuitenkin uudestaan käymään lääkärissä ja kyselen, mikähän olisi järkevin ratkaisu. Kannattavaa?

Mites muuten teillä muilla on käynyt roa-kuurin jälkeen? Ilmeisesti olen outulintu, kun mulla tulee finnejä kuurin jälkeen. Toisaalta aknesta ei voi kyllä enää puhua.. =) Se on vain inhottava tunne se, että finnejä voi vielä tulla; kuurin aikana niitä ei tullut kirvelläkään.

Asiasta toiseen: Sattuisko joku tietämään, minkä tasoisia ovat ylioppilaiden terveyssäätiön lääkärit Helsingissä tai miten helppoa yths:n on saada aika? Yliopistoon kun tuli päästyä, niin olen ajatellut, että voisin yrittää saada sieltä ajan. Ei maksais kuin 4 euroa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      154
      2505
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      1009
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      764
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe