Silmänympärykset kuivaa ja turvonneet

ApuaTarvitaan

Ajattelin, että täältä voisi löytyä apua tähän "ongelmaani". Aloitetaanpas alusta. Olen kohta 22 vuotias nainen eikä ennen ole iho kuivanut muulloin kuin talvella kädet silloin tällöin, muttei pahasti. Vähän ennen Joulua huomasin yläluomeni alkoivat kuivua ja kutiamaan myös tietysti. No en vielä kiinnittänyt siihen niin huomiota. Tammikuulla sitten tämä kuiva levisi jotenkin myös alaluomiin ja vähän poskien yläpuolelle, joista kuitenkin nyt lähtenyt pois. Olen käyttänyt silmänympärysvoidetta ja joskus jopa kylmäpuristettua kookosöljyä, mutte näytä auttavan ollenkaan. Silmänympärys voide aiheuttaa kirvelyä koska kuiva iho, muttei auta vaikka joka päivä käytän. No Tammikuun lopulla minulla alkoi silmänympärykset turvota joka laski päivän mittaan, mutta lopulta todettiin poskiontelon tulehdus, kun sen puolen silmäluomet turposi niinkin paljon, etten meinannut saada sitä auki aamulla, ja samalla siinä oli sidekalvon tulehdus. No sain antibioottikuurin (Amoxin 750mg 2 tabl. 2xpäivässä) sekä silmätipat. No antibiootti kuurin viimeisen tabletin otettuani tuli allerginen reaktio, sain kehoni täyteen punaisia pikkuja, jotka allergia lääkkellä lähtivät pois neljässä päivässä. Ei muuta tuosta, mutta sen jälkeen silmän ympärykset ovat pysyneet turvonneina eivätkä ne oikeastaan päivällä laske ollenkaan, samoin alaluomet ovat punertavat/kuivat ja määrätyssä valossa näyttää kuin olisin saanut turpaan, Tosiaan, silmänympärysvoide ei auta! Mikä neuvoksi? Ja mikä tässä voisi olla kyseessä?? Eli siis: Silmänympärykset turvonneet, kuivat ja punaiset/tummat päivittäin.

3

1394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ApuaTarvitaan

Eikö nyt oikkeesti kukkaan tiiä???

• Ex-ihottuma

Minulla on sinulle, rakas ystävä parannuskeino!!!! Mulla oli nimittäin AIVAN SAMANLAINEN ONGELMA. Kävin lääkärissä ja hän määräsi minulle 3 eri resepti-voidetta: Elidel emulsiovoide, Ceralan plus ja Sibicort emulsiovoidetta. Ja tässä tulee paras kohta; nuo voiteet paransi mun naaman päivässä!! Seuraavana päivänä oli vaan sellaasta lievää lämmöntunnetta silmien ympärillä, mut enää ei kirvele, eikä naama näytä enää pahalta.
      Mut sen verran joudut (vielä) kärsimään, että kun laitat tuota Elideliä ekaa kertaa niin voin sanoa, että kirvelee aivan v*****i! Kirvelyä jatkuu n. pari tuntii, mutta se on ihan normaalia....yritä kestää.
      Pienenä lisävinkkinä voin kertoa, että osta Dermosil-sivuilta semmoosta, ku "Face Extra". Sopii mainiosti yövoiteeksi talvella.
      Parane pian

• Ex-ihottuma 2

Muistuttaisin vielä, että luet ne pakkausselosteet tarkkaan. Vaikka se ny on sanomattakin selvää... :) Ja suosittelen, että jätät kaikki turhat meikit hetkeksi sivuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe