Ostin joskus syksyllä paavalinkukkia. Ne ovat viettäneet talven kukkien keinovalon avulla, mutta taitavat olla turpeeseen istutettuja? Mitähän multaa laittaisin? Ovat saviruukussa. Uppokastelen ja huolehdin, että juuripaakun keskiosakin kastuu. Se kun tuntuu olevan ongelmana nykyisen mullan kanssa. Osa nupuista kuivettui, kun en heti ymmärtänyt, että juuripaakku olikin upotuksesta huolimatta keskeltä kuiva...
Monessa kaupan mullassa näkyy olevan lisättyä kalkkia (ja magnesiumia). Sopiiko se santulle? Onko sinulla jokin oma hyväksi havaittu multaturvesekoitus tms? Lisäätkö multaan kahvinpuruja tai jotain, kun pH näkyy mullissa olevan noin 6,5? Eikös santutu tykkää jopa pH 4,5:sta? Entäs kompostia sisältävä multa?
Niksit jakoon. Kiitos!
Mitä multaa saintpaulialle?
santunkanssa
1
221
Vastaukset
- Heleppo kasvi
Ihan tavallisessa kukkamullassa menestyvät, turhaa kikkailua sotkea erikoissekoituksia. Ne kasvaa luonnossa aluskasvillisuutena, eli juuret on aika pinnassa. Liian syvässä astiassa kuivuvat, vaikka kuinka kastelis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368