Tylytystä Ikeassa

phoca5

Tarjous: Lihapullat (10 10 5 5) neljälle 10 €.
Vähän harmittelin kun olin vaan yhden lapsen kanssa liikkeellä mutta ajattelin että menköön, (10 10).
Ei käy! sanoi tyly ruuanjakajapoika. Siis 30 olisi saanut neljään annokseen mutta ei 20 kahteen annokseen.
Viimeinen kerta IKEAssa kiitos vaan.

17

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Byrokratia jyllää, ehkä olisi pitänyt ottaa vain kiltisti kaikki annokset ja katsoa, riistävätkö ne pöydältä kun huomaavat että syöjiä onkin vähemmän.

    • ihan muun vaan

      Eipä ole koskaan tullut läytyä Ikeassa niiden lihapullien vuoksi.

      • Eipä ole koskaan tullut käytyä ikeassa yhtään minkään vuoksi. Eikä ole suunnitelmissakaan.


      • tyytyväinen oon
        tulisilla kirjoitti:

        Eipä ole koskaan tullut käytyä ikeassa yhtään minkään vuoksi. Eikä ole suunnitelmissakaan.

        Mä meen huomenna ostaan sieltä uuteen kämppään keittiökalusteet ja -koneet. Oon jo kahteen ostanut aikasemmin, ja aika paljon muutakin.


      • Ei ikuna Ikeaa.
        tyytyväinen oon kirjoitti:

        Mä meen huomenna ostaan sieltä uuteen kämppään keittiökalusteet ja -koneet. Oon jo kahteen ostanut aikasemmin, ja aika paljon muutakin.

        Heh heh tuo kertoikin olennaisen. Ostat jo kolmannet keittiökalusteet :) Kuinka vähälle aikaa?

        Itse laitatin ja laitoin mukana keittiön prameaksi 20 vuotta sitten ja edelleen on kuin uudet. Laadukkaat ja kestävät. Ikean kalusteilla olisin joutunut tekemään sen jo kymmenen kertaa.

        Hölmöt ihmiset eivät usko edelleenkään, että Ikeasta ei saa kuin kertakäyttö kalusteita ja kaikki muu on hetkessä hajoavaa tilpehööriä. Myös perivaatteet.

        Puuseppänä olen käynyt joskus naureskelemassa Sotkan ja Ikean kalusteille. Sotkassa on sentään lastulevyä. Ikean huijaus perustuu liimapahvilla koottuun muoviviilulla pinnoitettuun kalustelevyyn.

        Ihmiset maksavat pahvista ittensä sairaiksi. No suomessa on 5 miljoonaa potentiaalista huijattavaa ja siihen rakoon Ikeakin iskee.


      • ...
        Ei ikuna Ikeaa. kirjoitti:

        Heh heh tuo kertoikin olennaisen. Ostat jo kolmannet keittiökalusteet :) Kuinka vähälle aikaa?

        Itse laitatin ja laitoin mukana keittiön prameaksi 20 vuotta sitten ja edelleen on kuin uudet. Laadukkaat ja kestävät. Ikean kalusteilla olisin joutunut tekemään sen jo kymmenen kertaa.

        Hölmöt ihmiset eivät usko edelleenkään, että Ikeasta ei saa kuin kertakäyttö kalusteita ja kaikki muu on hetkessä hajoavaa tilpehööriä. Myös perivaatteet.

        Puuseppänä olen käynyt joskus naureskelemassa Sotkan ja Ikean kalusteille. Sotkassa on sentään lastulevyä. Ikean huijaus perustuu liimapahvilla koottuun muoviviilulla pinnoitettuun kalustelevyyn.

        Ihmiset maksavat pahvista ittensä sairaiksi. No suomessa on 5 miljoonaa potentiaalista huijattavaa ja siihen rakoon Ikeakin iskee.

        Luitko?

        Tyyppi tekee asuntokauppoja, Sä et. Monilla sijoitusasuntojakin, sulla ilmeisimminekään ei. Oli miten oli, asuntoja tapana remontoida ajoittain.

        Ikean laatu hyvää, samaa lastulevyä kuin kaikilla muillakin. Hinta tosiaan on edullinen, koska niitä myydään paljon. Sotket nyt keittiökalusteet muihin kalusteisiin. Ikealla on mallistossa paljon kennorakenteisia kalusteita, kirjahyllyjä ja muita. Niin on muillakn kalustekeuppiailla. En ole muuten tiennyt, että Sotka myy keitttiökalusteita, huonekaluja se tähän asti on myynyt.

        Olen ite remontoinut muutaman keittiön, itelle. Ei keittiökaapeissa ole käytännössä mitään laatueroja. Kokopuista runkoa ei saa kuin teettämällä, lastulevyä ne on kaikki. Saranat tms tulee samoilta valmistajilta, oli kaluston merkki mikä tahansa.

        Ikean kodinkoneet tekee nykyään Whirlpool, samoilta liukuhihnoilta kuin muutkin, vähän eroa ulkonäössä ja kyljeesä Ikean logo.

        Kyllä kuka tahansa laittaisi mieluusti kokonaan massiivitammesta tehdyt kalusteet, juuri kenelläkään ei ole siihen varaa. Mutta kalusteita tarvitsevat persaukisetkin.

        Ikinä en ole kuullut, että joku vaihtanut keittiökalusteet, koska rungot kuluneet loppuun.

        Tuli mieleen tää sohva, missä istun nyt. Ostin tämän joskus 25 vuotta sitten. Nimekkäästä liikkeestä kallista kotimaista. Tavallinen nahkasohva. Myyjä nimenomaan kehui, että kokopuu runko. No kun tuli kotiin, aloin ihmettelemään keveyttä.... Mutta kestänyt hyvin ja tulee arvattavasti kestämään antiikki-ikäiseksi


        =DW=.


      • ...
        ... kirjoitti:

        Luitko?

        Tyyppi tekee asuntokauppoja, Sä et. Monilla sijoitusasuntojakin, sulla ilmeisimminekään ei. Oli miten oli, asuntoja tapana remontoida ajoittain.

        Ikean laatu hyvää, samaa lastulevyä kuin kaikilla muillakin. Hinta tosiaan on edullinen, koska niitä myydään paljon. Sotket nyt keittiökalusteet muihin kalusteisiin. Ikealla on mallistossa paljon kennorakenteisia kalusteita, kirjahyllyjä ja muita. Niin on muillakn kalustekeuppiailla. En ole muuten tiennyt, että Sotka myy keitttiökalusteita, huonekaluja se tähän asti on myynyt.

        Olen ite remontoinut muutaman keittiön, itelle. Ei keittiökaapeissa ole käytännössä mitään laatueroja. Kokopuista runkoa ei saa kuin teettämällä, lastulevyä ne on kaikki. Saranat tms tulee samoilta valmistajilta, oli kaluston merkki mikä tahansa.

        Ikean kodinkoneet tekee nykyään Whirlpool, samoilta liukuhihnoilta kuin muutkin, vähän eroa ulkonäössä ja kyljeesä Ikean logo.

        Kyllä kuka tahansa laittaisi mieluusti kokonaan massiivitammesta tehdyt kalusteet, juuri kenelläkään ei ole siihen varaa. Mutta kalusteita tarvitsevat persaukisetkin.

        Ikinä en ole kuullut, että joku vaihtanut keittiökalusteet, koska rungot kuluneet loppuun.

        Tuli mieleen tää sohva, missä istun nyt. Ostin tämän joskus 25 vuotta sitten. Nimekkäästä liikkeestä kallista kotimaista. Tavallinen nahkasohva. Myyjä nimenomaan kehui, että kokopuu runko. No kun tuli kotiin, aloin ihmettelemään keveyttä.... Mutta kestänyt hyvin ja tulee arvattavasti kestämään antiikki-ikäiseksi


        =DW=.

        Ai niin, millaset rungot omissa keittiökalusteissas muuten on? Pähkinäpuutako?

        =DW=


      • tyytyväinen oon
        Ei ikuna Ikeaa. kirjoitti:

        Heh heh tuo kertoikin olennaisen. Ostat jo kolmannet keittiökalusteet :) Kuinka vähälle aikaa?

        Itse laitatin ja laitoin mukana keittiön prameaksi 20 vuotta sitten ja edelleen on kuin uudet. Laadukkaat ja kestävät. Ikean kalusteilla olisin joutunut tekemään sen jo kymmenen kertaa.

        Hölmöt ihmiset eivät usko edelleenkään, että Ikeasta ei saa kuin kertakäyttö kalusteita ja kaikki muu on hetkessä hajoavaa tilpehööriä. Myös perivaatteet.

        Puuseppänä olen käynyt joskus naureskelemassa Sotkan ja Ikean kalusteille. Sotkassa on sentään lastulevyä. Ikean huijaus perustuu liimapahvilla koottuun muoviviilulla pinnoitettuun kalustelevyyn.

        Ihmiset maksavat pahvista ittensä sairaiksi. No suomessa on 5 miljoonaa potentiaalista huijattavaa ja siihen rakoon Ikeakin iskee.

        Nuorisolle niitä laitetaan, tahtovat trendikästä joten eivät he edes muita keittiöitä ole suostuneet harkitsemaan. Kolmas nyt muuttaa kotopesästä, ensimmäinen köökki laitettiin 7 vuotta sitten. Harkinnassa on myös vaihto itselle, ei siksi että edelliset olisivat vielä kovin huonot (a la carte vm 2002), vaan siksi että kaipaan uutta ilmettä keittiööni. En ole koskaan ymmärtänyt miksi halutaan kiintokalusteet tai huonekalut jotka kestävät 30 vuotta, ainakin minä haluan useammin vaihtelua. Omaan kotiin vaihdettiin n. kuusi vuotta sitten kaikkien makuuhuoneiden kaapistot, nekin ikeasta, hyvin pelaa ovien saranat ja laatikostojen liukumekanismit. Vaan nyt pitää alkaa laittautumaan lähtökuntoon, pitää vielä tarkistusmitata muutama juttu ennen ostoksille menoa ja matkaakin on paljon kilometrejä.


      • Rimmir tänään
        ... kirjoitti:

        Luitko?

        Tyyppi tekee asuntokauppoja, Sä et. Monilla sijoitusasuntojakin, sulla ilmeisimminekään ei. Oli miten oli, asuntoja tapana remontoida ajoittain.

        Ikean laatu hyvää, samaa lastulevyä kuin kaikilla muillakin. Hinta tosiaan on edullinen, koska niitä myydään paljon. Sotket nyt keittiökalusteet muihin kalusteisiin. Ikealla on mallistossa paljon kennorakenteisia kalusteita, kirjahyllyjä ja muita. Niin on muillakn kalustekeuppiailla. En ole muuten tiennyt, että Sotka myy keitttiökalusteita, huonekaluja se tähän asti on myynyt.

        Olen ite remontoinut muutaman keittiön, itelle. Ei keittiökaapeissa ole käytännössä mitään laatueroja. Kokopuista runkoa ei saa kuin teettämällä, lastulevyä ne on kaikki. Saranat tms tulee samoilta valmistajilta, oli kaluston merkki mikä tahansa.

        Ikean kodinkoneet tekee nykyään Whirlpool, samoilta liukuhihnoilta kuin muutkin, vähän eroa ulkonäössä ja kyljeesä Ikean logo.

        Kyllä kuka tahansa laittaisi mieluusti kokonaan massiivitammesta tehdyt kalusteet, juuri kenelläkään ei ole siihen varaa. Mutta kalusteita tarvitsevat persaukisetkin.

        Ikinä en ole kuullut, että joku vaihtanut keittiökalusteet, koska rungot kuluneet loppuun.

        Tuli mieleen tää sohva, missä istun nyt. Ostin tämän joskus 25 vuotta sitten. Nimekkäästä liikkeestä kallista kotimaista. Tavallinen nahkasohva. Myyjä nimenomaan kehui, että kokopuu runko. No kun tuli kotiin, aloin ihmettelemään keveyttä.... Mutta kestänyt hyvin ja tulee arvattavasti kestämään antiikki-ikäiseksi


        =DW=.

        Kun olen niin kamalan vaihtelun haluinen sisustuksen suhteen, niin ikea on siinä mielessä hyvä ostospaikka juuri siksi kun sieltä saa halvalla kalusteita , sohvia, mattoja, lamppuja. Ei sitten harmita kun ne myy eteenpäin vähän halvemmalla kun on kyllästynyt.
        Nyt ei ole ikeasta kotonani muuta kuin kaksi huonekalua. Eikä ikeaa ole enää lähistölläkään. Jos tarvin jotain niin täällä kaupungilla on neljä huonekaluliikettä, kolme isoa lamppuliikettä, mattokauppoja kaksi, kirppiksiä joissa huonekaluja kolme ja joka kuukausi huutokauppa kahdessa eri huutokauppakamarissa, Notta valinnanvaraa sisustukseen löytyy. Keittiökaapisto liikkeitäkin on neljä ja kylppäreitä myyviä liikkeitä niitäkin on puolisenkymmentä. Siinä aika kuluu hulppeaan kun käy ensin vertailemassa hinnat ja kuikistelemassa mitä on tarjolla.


      • sitroen.
        Rimmir tänään kirjoitti:

        Kun olen niin kamalan vaihtelun haluinen sisustuksen suhteen, niin ikea on siinä mielessä hyvä ostospaikka juuri siksi kun sieltä saa halvalla kalusteita , sohvia, mattoja, lamppuja. Ei sitten harmita kun ne myy eteenpäin vähän halvemmalla kun on kyllästynyt.
        Nyt ei ole ikeasta kotonani muuta kuin kaksi huonekalua. Eikä ikeaa ole enää lähistölläkään. Jos tarvin jotain niin täällä kaupungilla on neljä huonekaluliikettä, kolme isoa lamppuliikettä, mattokauppoja kaksi, kirppiksiä joissa huonekaluja kolme ja joka kuukausi huutokauppa kahdessa eri huutokauppakamarissa, Notta valinnanvaraa sisustukseen löytyy. Keittiökaapisto liikkeitäkin on neljä ja kylppäreitä myyviä liikkeitä niitäkin on puolisenkymmentä. Siinä aika kuluu hulppeaan kun käy ensin vertailemassa hinnat ja kuikistelemassa mitä on tarjolla.

        Saahan sitä nähdä unta, että myy eteenpäin mööpeleitä sitten kun haluaa toisenlaiset tilalle. Täällä Suomaassa ei kukaan ota ilmankaan. Kirpputorien takahuoneet on kattoon asti täynnä vaihtelevanlaatuista huonekalua ym. Jäteasemalle joudut viemään uudenveroiset mööpelit ja vielä maksamaan siitä, että ottavat ne poltettavaksi.
        Itse jos yrität muutamalla eurolla jotakin myydä, ei kukaan osta. Joku ahneimmista saattaa tinkiä sitä satasella kauppaamaastasi uudenveroista mööpeliä kahteenkymppiin, kun kaupassa se maksaisi tonnin.
        Näin täällä.
        Kokemusta on!


      • kyunlk
        sitroen. kirjoitti:

        Saahan sitä nähdä unta, että myy eteenpäin mööpeleitä sitten kun haluaa toisenlaiset tilalle. Täällä Suomaassa ei kukaan ota ilmankaan. Kirpputorien takahuoneet on kattoon asti täynnä vaihtelevanlaatuista huonekalua ym. Jäteasemalle joudut viemään uudenveroiset mööpelit ja vielä maksamaan siitä, että ottavat ne poltettavaksi.
        Itse jos yrität muutamalla eurolla jotakin myydä, ei kukaan osta. Joku ahneimmista saattaa tinkiä sitä satasella kauppaamaastasi uudenveroista mööpeliä kahteenkymppiin, kun kaupassa se maksaisi tonnin.
        Näin täällä.
        Kokemusta on!

        huutonetissä olen myynyt kaiken ylimääräisen, helposti ja ihan hyvään hintaan


      • ...
        sitroen. kirjoitti:

        Saahan sitä nähdä unta, että myy eteenpäin mööpeleitä sitten kun haluaa toisenlaiset tilalle. Täällä Suomaassa ei kukaan ota ilmankaan. Kirpputorien takahuoneet on kattoon asti täynnä vaihtelevanlaatuista huonekalua ym. Jäteasemalle joudut viemään uudenveroiset mööpelit ja vielä maksamaan siitä, että ottavat ne poltettavaksi.
        Itse jos yrität muutamalla eurolla jotakin myydä, ei kukaan osta. Joku ahneimmista saattaa tinkiä sitä satasella kauppaamaastasi uudenveroista mööpeliä kahteenkymppiin, kun kaupassa se maksaisi tonnin.
        Näin täällä.
        Kokemusta on!

        Laatikama menee heti.

        Pitääpi mainita, itellä nykyinen keittiö kierrätyskeskuksesta.Oli siinä oma soveltamisensa, mutta ikinä ei ois ollut rahaa ostaa samanlaisia uutena. Täydennysosia muutamia, Ikeasta. Ja kuinka olakkaan, ruokasalin ruokaryhmä kirppikseltä, kallista kotimaista. Aivan sama asia , ei ollut vara maksaa uudesta..

        Tää ehkä kuulostaa ristiriitaiselta mun edelliseen kommenttiin verrattuna. Mutta laatu maksaa rahaa. Kaikkeen ei vain tarvi kalleinta mahdollista. Kelpo käytetty pesee kehnon uuden. Moneen tarkoitukseen vaan nopeinta ja kätevintä ostaa edullisempaa uutta, kuin metsästää laadukasta käytettyä.

        Nuorempana, silloin kun ei itellä ollut mitään, käytettyä kamaa ei löytynyt mistään. Nykyään eri meininki. Vähän sama asia kuin autoissa. Aikanaan ei oikein saanut kuin uusia, nekin säännösteltyjä. Nykyään maa täynnä "vähän ajettuja" käytettyjä autoja. Tässä ollaan niinkuin peruskysymysten äärellä, miksi maapallo tulee tuhoutumaan?

        =DW=


      • Rimmir tänään
        sitroen. kirjoitti:

        Saahan sitä nähdä unta, että myy eteenpäin mööpeleitä sitten kun haluaa toisenlaiset tilalle. Täällä Suomaassa ei kukaan ota ilmankaan. Kirpputorien takahuoneet on kattoon asti täynnä vaihtelevanlaatuista huonekalua ym. Jäteasemalle joudut viemään uudenveroiset mööpelit ja vielä maksamaan siitä, että ottavat ne poltettavaksi.
        Itse jos yrität muutamalla eurolla jotakin myydä, ei kukaan osta. Joku ahneimmista saattaa tinkiä sitä satasella kauppaamaastasi uudenveroista mööpeliä kahteenkymppiin, kun kaupassa se maksaisi tonnin.
        Näin täällä.
        Kokemusta on!

        Mikähän siinäkin ettei käytety kenellekään kelpaa Suomessa? Onko siellä sittenkin vielä liian hyvä tulotaso niin nuorella kuin vähän varttuneellakin?
        Minä ruukaan laittaa aika korkean hinnan ensin ja sitten ostaja saa tinkiä, näin ostaja luulee tekevänsä elämänsä kaupan kun sai tinkiä juuri sille tasolle jota alunperinkin olin tarkoittanutkin. Vieläpä sitten omalla kustannuksellaan hakee tavaran luotani:)


    • hintaperlaatu ok

      Sinkkujakin tylytetään:
      Siis teet ostokset, siirryt parkkipaikalle. Et pääse autolle asti vaan ostokset on jätettävä vartioimatomalle alueelle siksi aikaa kun lähdet autoa hakemaan. Siinä ehtii mustan miehen käsi käydä, kun ei ole kaveria tavaroiden vahdiksi.

      • Rimmir tänään

        Hei minkä mahtavan idean nyt lennätitkään kaikille. Olisit tehnyt edhotuksesi ikealle itse ensin vartioidusta tavaraparkista. Kerkesin ensin, palkkio odottaa. Ei vaitiskaan, mutta on aina hyvä antaa palautetta suoraan firmalle ja useinmiten hyvät ehdotukset palkitaan.


      • kerran yksin

        mä olen käynyt kerran sieltä asiakaspalvelusta hakemassa helppiä, antoivat varastopojan mukaan valvomaan kamojani siksi aikaa kun hain auton, auttoi myös lastauksessa


    • Polle5

      Tuurihan sinulla kävi! Pollepullia ovatkin ja nyt vedettiin myynnistä pois;-)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe