Dvd:n polttamisesta

Sade

Itseltäni löytyy polttava dvd-asema, mutta käyttää en sitä osaa. Eli kysymykseni kuuluukin, että miten dvd poltetaan? ohjelmista mulla löytyy Nero 6 ja RecordNow. Tahtoisin mahdollisimman yksinkertaiset, selkeät ja "napakat" ohjeet. Olisiko jotain nettisivua, josta ohjeet löytyisivät? suomenkielisyys ohjeissa auttaisi huomattavasti asiaa. Eli nyt kaikki asiaan perehtyneet ja sen osaavat auttamaan naista hädässä!

7

748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polttaminen

Jos sinun tietokoneessasi on XP käyttöjärjestelmä niin et tarvitse yhtään mitään erillisiä polttoohjelmia, koska XP osaa polttaa (kopoida) levyt.

Kopioi tiedosto ensin koneellesi ja sitten siirrät (poltat) sen tyhjään CD-levykkeeseen.

• Sade

Mä yritän nyt saada mun koneella olevat elokuvat poltetuksi dvd- levylle. Voisinkos mahdollisesti saada yksityiskohtaisemmat ohjeet? Sillai paina sitä, mene sinne... yms... Mä en oo mikään tietokone virtuoosi =)

• Quantum
        Sade kirjoitti:

Mä yritän nyt saada mun koneella olevat elokuvat poltetuksi dvd- levylle. Voisinkos mahdollisesti saada yksityiskohtaisemmat ohjeet? Sillai paina sitä, mene sinne... yms... Mä en oo mikään tietokone virtuoosi =)

Yritin tehdä nopean katsauksen, mutta en löytänyt mitään yleispätevää ohjetta. Kerrotko vähän enemmän niistä elokuvista eli siis mikä on niiden tiedostopääte ja oletko ne DVD levyltä ottanut vain jostain ladannut jne... Näin olisi jotain lähtökohtaa siihen miten asia tehdä. Lisäksi voisit mainita sen onko tarkoituksenasi saada elokuvat levylle niin että niitä voi myös esim DVD soittimella katsoa vai haluatko vain thedä niistä kopion DVDlle.

• Sade
        Quantum kirjoitti:

Yritin tehdä nopean katsauksen, mutta en löytänyt mitään yleispätevää ohjetta. Kerrotko vähän enemmän niistä elokuvista eli siis mikä on niiden tiedostopääte ja oletko ne DVD levyltä ottanut vain jostain ladannut jne... Näin olisi jotain lähtökohtaa siihen miten asia tehdä. Lisäksi voisit mainita sen onko tarkoituksenasi saada elokuvat levylle niin että niitä voi myös esim DVD soittimella katsoa vai haluatko vain thedä niistä kopion DVDlle.

tiedostopäätteinä ovat avi. ja mpg. näissä leffoissa. Olen ne lataillut tietokoneeseeni. Tarkoituksena ois tehdä levyjä joita voin myös dvd- soittimella katsella. Tutkin tossa RecordNow- ohjelmaa ja sen mukaan mulla pitäs siihen olla dvd.n luontiohjelma, jota mulla ei ole...

• Piru
        Sade kirjoitti:

tiedostopäätteinä ovat avi. ja mpg. näissä leffoissa. Olen ne lataillut tietokoneeseeni. Tarkoituksena ois tehdä levyjä joita voin myös dvd- soittimella katsella. Tutkin tossa RecordNow- ohjelmaa ja sen mukaan mulla pitäs siihen olla dvd.n luontiohjelma, jota mulla ei ole...

http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

kohta DVD-R

• Quantum
        Sade kirjoitti:

Minulla ei itselläni ole tarpeeksi kokeusta vielä jotta uskaltaisin itse alkaa säätämään mitään ohjeita, mutta esim täältä
        http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/61

tai täältä
        http://www.finreactor.com/forum/index.php?showforum=22
        löytyy suomenkielisiä ohjeita asiaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      85
      3387
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      98
      3135
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      178
      3076
    4. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      156
      2623
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      56
      2428
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      209
      2246
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      60
      2217
    8. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      14
      2075
    9. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      8
      2045
    10. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      41
      1800
    Aihe