Itse vältin opintolainan ottamisen näin! Muutin omaan asuntoon vuonna 2011 ja kävin vuoden töissä, säästin palkasta yhteensä n.2000e, käteisenä siis.
Työnsuhteen puolessa välissä sössin tahallani luottotiedot, ulosotossa on tällä hetkellä n.1000e saatavia.
2012 syksyllä aloitin koulun ja hain opintolainaa, vastaus oli kielteinen maksuhäiriömerkinnän ja ulosoton takia, menin sossuun kertomaan tilanteen ja nyt nostan toimeentulotukea opintolainen sijaan.
Heti valmistumiseni jälkeen maksan tuon ulosotossa olevan summan pois säästöillä ja vältän tällä tavalla lainan ottamisen! Se merkintä ei siellä kauaa edes säily....
Tätä ei kannata siis tehdä ellet asu jo omassa asunnossa, koska asunnon saanti vaikeutaa luottotietojen menetyksen takia.
Neuvo opiskelijoille!!!
vinkkinä
1
244
Vastaukset
- kohta valmis
No eihän sitä opintolainaa tule ku 10-20 tonnia koko opiskelujen aikana. Kannattaako sitä tuommosen takia alkaa noin kikkailemaan. Itse en jaksanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1045715Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652552Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2401552- 941333
- 1241077
- 64843
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8841- 66837
- 71762
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17731