Itse vältin opintolainan ottamisen näin! Muutin omaan asuntoon vuonna 2011 ja kävin vuoden töissä, säästin palkasta yhteensä n.2000e, käteisenä siis.
Työnsuhteen puolessa välissä sössin tahallani luottotiedot, ulosotossa on tällä hetkellä n.1000e saatavia.
2012 syksyllä aloitin koulun ja hain opintolainaa, vastaus oli kielteinen maksuhäiriömerkinnän ja ulosoton takia, menin sossuun kertomaan tilanteen ja nyt nostan toimeentulotukea opintolainen sijaan.
Heti valmistumiseni jälkeen maksan tuon ulosotossa olevan summan pois säästöillä ja vältän tällä tavalla lainan ottamisen! Se merkintä ei siellä kauaa edes säily....
Tätä ei kannata siis tehdä ellet asu jo omassa asunnossa, koska asunnon saanti vaikeutaa luottotietojen menetyksen takia.
Neuvo opiskelijoille!!!
vinkkinä
1
222
Vastaukset
- kohta valmis
No eihän sitä opintolainaa tule ku 10-20 tonnia koko opiskelujen aikana. Kannattaako sitä tuommosen takia alkaa noin kikkailemaan. Itse en jaksanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 432756
- 952724
- 1982390
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281953- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3581279Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51249