Itse vältin opintolainan ottamisen näin! Muutin omaan asuntoon vuonna 2011 ja kävin vuoden töissä, säästin palkasta yhteensä n.2000e, käteisenä siis.
Työnsuhteen puolessa välissä sössin tahallani luottotiedot, ulosotossa on tällä hetkellä n.1000e saatavia.
2012 syksyllä aloitin koulun ja hain opintolainaa, vastaus oli kielteinen maksuhäiriömerkinnän ja ulosoton takia, menin sossuun kertomaan tilanteen ja nyt nostan toimeentulotukea opintolainen sijaan.
Heti valmistumiseni jälkeen maksan tuon ulosotossa olevan summan pois säästöillä ja vältän tällä tavalla lainan ottamisen! Se merkintä ei siellä kauaa edes säily....
Tätä ei kannata siis tehdä ellet asu jo omassa asunnossa, koska asunnon saanti vaikeutaa luottotietojen menetyksen takia.
Neuvo opiskelijoille!!!
vinkkinä
1
212
Vastaukset
- kohta valmis
No eihän sitä opintolainaa tule ku 10-20 tonnia koko opiskelujen aikana. Kannattaako sitä tuommosen takia alkaa noin kikkailemaan. Itse en jaksanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341708- 401638
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631390- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091134Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2761091- 701083
- 74955
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19948Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888