Keskuslämmitys/kaukolämmitys
Mitä eroa noilla on ja mistä ne tulee?
Josain asunnoissa on keskuslämmitys ja joissain ei.
Keskuslämmitys/kaukolämmitys
3
2746
Vastaukset
- Kepa
Keskuslämmityksellä tarkoitetaan yleensä vesikiertoista lämmitystä, jossa vesi lämmitetään jonkin sotin kattilalla. Kattila lämpiää öljyllä, puulla, sähköllä tai sitten kattilan tilalla on lämmönvaihdin, joka lämpiää kaukolämmöllä.
- Sade
Kaukolämpö tuotetaan esim. jossain laitoksessa jonka tuotantoprosessista vapautuu suuria määriä lämpöä. Tämä lämpö johdetaan putkia pitkin esim. rivitaloihin. Rivarissa on tällöin oma lämmönjakohuone josta lämpö johdetaan asuntoihin. Esim. Salossa kaukolämpöä saadaan mm. sokeritehtaalta. Lisäksi kaupungilla on oma varalaitos.
- peukku
kaukolämpö on kaukolämpölaitoksessa tuotettua lämpöä jota voit ostaa kaukolämpöyhtiöltä törkeään hintaan koska sitä et pääse kilpailuttamaan koska kaukolämpöverkko on sen yhtiön omaisuutta jonka kanssa olet sopimuksesi tehnyt.
keskuslämmitys on lämmitysmuoto jossa lämmitys hoituu yleensä vedellä mutta kaiketi ilmaakin on joskus käytetty. vesi lämmitetään keskitetysti kattilassa tms laitteessa josta se jaetaan eri pisteisiin/huoneisiin pattereiden tai lattiassa olevan putken avulla (ilmasta ei tietoa?).
kaukolämpö on siis aina keskuslämmitys, mutta keskuslämmitys voi olla ja yleensä onkin muu kuin kaukolämpö.
ne asunnot joissa ei ole keskuslämmitystä lämmitetään sitten joko sähköpattereilla/kaapelilla tai uuneilla eli lämmitystapa on sellainen että se koskee vain yhtä huonetta kerralla; lämmön tuotin on siinä tilassa jota lämmitetään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576