päihdetyö

ukko53

olen seurannut, ohimennen hyrynsalmella tapahtuvaa ,suurkuluttajien ,ohjausta
kiinnostaisi montako henkilöä,on tullut vähemmän käyttäjäksi,
kaikista asiosta tehdään tilastoja.

10

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerro muillekin?

      Mikälainen ohjaus on menossa, jos siitä olisi esimerkkiä muille ja tulisi raittiuslautakunta perustettavaksi?

    • olevaisuuden kulkija

      ohjausko?

      kunnolla kun widduillaan asiakkaille työntekijän oma hyväisestä, juurikaan ihmistä ymmärtämättömästä persoonasta > ei siinä taida muuta mahdollisuutta kuin lisätä häpän ottoa?

      parannusta oikeampaan suuntaan näyttää olevan, mutta kutsuuko Saukkokangas syliinsä osan porukasta ennenkuin parempaa löytyy?

      hallintokantelun paiikakin on ilmennyt jo hyvin kauan, mutta ken asiakkaista jaksaa ja edes ymmärtää OIKEUTTAAN KANSALAISENA?

    • ohi mennen

      Neuvoa-antavat
      Päihdetyötä tekeville

      http://www.thl.fi/fi_FI/web/neuvoa-antavat-fi/ehkaisevan-paihdetyon-eettiset-periaatteet

      "Ehkäisevän päihdetyön eettiset periaatteet
      Sosiaalinen oikeudenmukaisuus

      Kaikkien oikeus terveyteen ja turvallisuuteen toteutuu parhaiten, kun syrjäytymistä aktiivisesti ehkäistään. Päihdetyössä tulee siksi asettaa ensisijaisiksi heikoimmat, köyhimmät ja syrjäytyneimmät ryhmät sekä seurauksiltaan vakavimmat päihdeongelmat. Koko yhteiskunnan turvallisuutta ja hyvinvointia ei edistetä eristämällä ongelmallisiksi koetut yksilöt ja ryhmät vaan edistämällä myös niiden turvallisuutta ja hyvinvointia.
      Yhdenvertaisuus

      Päihteiden haitoista kärsiville kuuluu yhdenvertainen kohtelu yhteiskunnanpalveluissa. Ongelmien alkuperä enempää kuin heidän käyttämänsä päihde ei saa vaikuttaa heidän oikeuksiensa toteutumiseen.
      Solidaarisuus

      Solidaarinen asenne erityisesti päihdetyössä merkitsee, ettei päihdehaitoista kärsivien ihmisarvoa loukata, ei käytetä diskriminoivaa kieltä eikä luoda syrjäyttäviä käytäntöjä.
      Osallisuus

      Kaikkien itsemääräämisoikeutta ja osallistumisoikeutta itseään koskeviin päätöksiin tulee kunnioittaa niin palvelujen käyttäjinä kuin päihdepoliittisen päätöksenteon osallisina. Päihteidenkäyttäjiä itseään sekä heidän läheisiään asianosaisina on kuultava. On tuettava aktiivisesti heidän mahdollisuuttaan järjestäytyä ja tuoda esiin kokemuksensa, tietonsa, tarpeensa ja vaatimuksensa.
      Älyllinen rehellisyys ja vapaus

      Päihteistä annetun tiedon on oltava tosiasioihin perustuvaa sekä tasapuolisesti ja asiallisesti esitettyä. Laadukas päihdekasvatus ja -viestintä kunnioittaa vastaanottajan älyä ja itsemääräämisoikeutta, eikä pyri manipuloimaan häntä. Vapaata ja avointa keskustelua ja erilaisten näkemysten tuomista keskusteluun on rohkaistava.
      Osallisten ammattieettiset periaatteet

      Laadukkaassa päihdetyössä osallisten ammatilliset arvot ja periaatteet tunnetaan ja otetaan huomioon niin että ne voivat toteutua tasavertaisesti.
      Yhteiskunnallinen vaikuttaminen

      Päihteiden käyttö ja haitat aiheutuvat monelta osin yhteiskunnallisista tekijöistä, joihin päihdetyön ammatti- ja kansalaistoimijat eivät suuresti pysty vaikuttamaan.

      Tieteellinen ja kokemusperäinen tieto parhaista keinoista vähentää päihdeongelmia ei läheskään aina ole ensisijaista, kun poliittisia päätöksiä tehdään, vaan esimerkiksi taloudelliset ja poliittiset intressit. Siksi päihdetyötä tekevien on tuotava tietonsa ja asiantuntijan näkemyksensä julkiseen keskusteluun päihdehaittojen lievittämisen näkökulmasta.
      "

    • neuvoa aakkonen

      tilastojahan voi muokkailla mieleisekseen, ettei kyseenalaistu päihdetyön mitättömyys

      onkohan muuten ELIITTIalkoholisteille omat kuvionsa?

      heitä ei ole toiminnoissa mukana.

      aikoinaan oli ns. parempi ihminen ollut katkaisussa.

      lasta jalassa ja kainalosauvojen turvin muka linkaten

    • ristijärveläinen mam

      peräisi iloiten päihdehuoltoa jos saisi lapselleen, ettei tarvisi pelätä päihdeiltoina uhkauksia mikä on viimeinen sanasi ennen kuolemaasi ja muita haukkuja kun lapsi on hirveessä kännissä iltaisin kun ei ole töihin menoa!?
      Minä äiti niin pelkään mitä vielä hän voi tehdä, olen jo vanha eli yli 70v itse?
      Minä en itse tiedä mihin voin, uskallan ottaa yhteyttä, kuka minua voi enää auttaa, kun lapsi on on kotona kännissä, hän ei anna mun soittaa mihinkään, ottaa puhelimen pois ja uhkailee kaikella!
      Kun muut lapseni soittaa mulle, hän ottaa puhelimen pois ja katkaisee yhteyden!
      Tätä en ole itse kirjoittanut, en osaa, kirjoitti vain yksi lapsenlapseni käydessään täällä kun kerroin että minua aina haukutaan ja uhataan!

    • Lääkäristä apua

      Eikö työpaikalta ohjata alkoholin haitoista kärsiviä hoitoon? Ymmärrän tämän hankaluuden, jos on väkivaltainen ja alkoholiriippuvaiset yleensä on.

    • iita-liisa

      Miltä työpaikalta? Ristijärven mummo, ota vaan yhteys poliisiin ta kunnan sosiaalitoimistoon 08 6156 5170, äläkä kerro pojallesi, että soitit. Eikö muut lapset voi auttaa? Tai lapsenlapsesi?

      • kiitos sulle iita-

        liisa, ns. hoivaajani on tytär joka on hoitoalalla itse mutta käyttäytyy kotonani kuin olisin joku hullu minä...asuu kotonansa siis nyt ja "hoitaa minua", mutta millä mielenpiteillä, minä en jaksa enää kuunnella uhkauksia ja haukkumisia jatkuvasti kuin huono äiti olen ollut aina, kuulema...
        poliisit on soiteltu, poikani soitti hänelle uhkauksiensa jälkeen, mutta ei ollut mitään asiaa heillä kun kotona oli kaikki hyvin kuulema heidän mukaan...tulivat monen tunnin jälkeen käväsemään...
        paniikki oli jo ohi silloin...
        poikani oli satojen kilometrien päästä soittanut poliiseille tyttären uhkauksista silloin...kun ensin kerkesin soittaa hänelle ettei puhelua katkaistu...
        kirjasi tämän yksi lapsistani tänne...soittaa heti joku lapsistani tai lapsenlapseni seur. kerralla asioistani tuohon numeroon, kiitos!
        Yksi pojistani soittaa joka päivä tai ilta minulle, on tietoinen oloistani!
        Ja soitan hänelle usein jos ehdin ilman kontrolointia!


      • Tekase jojo....
        kiitos sulle iita- kirjoitti:

        liisa, ns. hoivaajani on tytär joka on hoitoalalla itse mutta käyttäytyy kotonani kuin olisin joku hullu minä...asuu kotonansa siis nyt ja "hoitaa minua", mutta millä mielenpiteillä, minä en jaksa enää kuunnella uhkauksia ja haukkumisia jatkuvasti kuin huono äiti olen ollut aina, kuulema...
        poliisit on soiteltu, poikani soitti hänelle uhkauksiensa jälkeen, mutta ei ollut mitään asiaa heillä kun kotona oli kaikki hyvin kuulema heidän mukaan...tulivat monen tunnin jälkeen käväsemään...
        paniikki oli jo ohi silloin...
        poikani oli satojen kilometrien päästä soittanut poliiseille tyttären uhkauksista silloin...kun ensin kerkesin soittaa hänelle ettei puhelua katkaistu...
        kirjasi tämän yksi lapsistani tänne...soittaa heti joku lapsistani tai lapsenlapseni seur. kerralla asioistani tuohon numeroon, kiitos!
        Yksi pojistani soittaa joka päivä tai ilta minulle, on tietoinen oloistani!
        Ja soitan hänelle usein jos ehdin ilman kontrolointia!

        ....helepottaa.


      • jojoillen
        Tekase jojo.... kirjoitti:

        ....helepottaa.

        Voitko lähettää teko ohjeet.Ryhdyn heti tekemäån


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe