Se ikuinen nuoruuden kaipuu

nuori ja reipas

Kuinka on kuusikymppiset? Miltä tuntuu kun se oikea elämä on ohi?

81

285

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turnipsnips

Mitä on väärä elämä? Minusta tuntuu edelleen samalta, kuin tähänkin asti.

• täyttä elämää elävä*

Ei ole elämä vielä ohi.

• meeriamanda

Säälintuntemuksia kehitykseesi, pitkä matka on vielä edessäsi.
      Opissahan se on variksenpoikakin tuulessa.

Miksi kuvittelet että haikailtaisiin nuoruuden perään?

• Mikä hiton oikea elämä? Mie ainakin elän koko ajan oikeaa elämää, en tarvitse tässä mitään ohjekirjaa enempiin säätöihin.

• :)))))))))))))))))))

Ei. Kyllä te elätte väärin. Te syötte väärin. Te juotte väärin. Te naitte väärin. Te hengitätte väärin.

Ettekö te usko ollenkaan kaikkia tutkimuksia. Ne päättävät teidän elämästänne.

• :))))))))))))))))))) kirjoitti:

Ei. Kyllä te elätte väärin. Te syötte väärin. Te juotte väärin. Te naitte väärin. Te hengitätte väärin.

Ettekö te usko ollenkaan kaikkia tutkimuksia. Ne päättävät teidän elämästänne.

En mie halua tätä elämää päättää, enkä anna muidenkaan sitä päättää. Sitä paitsi sellaisen suunnittelustakin joutuu vankilaan.

• Saako olla utelias ja kysäistä kuinka nuori tämä nuori ja reipas on?
      Mutta itse asiaan palatakseni, kyllä se on kamalaa, paniikki iskee joka herran kerta, kun mieleeni juolahtaa, että ei prkl, täytän ensi syksynä kuusikymmentä.
      Oikea elämäni on silloin ohi, tänään jaksoin vielä reippaasti kävellä 8 km. lenkin, mutta miten on jatkossa, kun en enää ole nuori enkä reipas. Jos sen raja kerran kulkee tuossa kuudessakympissä.
      Help. :)

• rohkeasti vain...

Anceli
        Täytän syksyllä 70-v ja mikään vaiva ei ole kävellä tuota 8 km. Ei se elämä ohi ole viellä, koska mitään vaivojakaan ei ole.

• rohkeasti vain... kirjoitti:

Anceli
        Täytän syksyllä 70-v ja mikään vaiva ei ole kävellä tuota 8 km. Ei se elämä ohi ole viellä, koska mitään vaivojakaan ei ole.

Kunnostaan on hyvä pitää huolta, tunnen kahdeksankymppisiä jotka patikoivat Lapissa muiden mukana. Ei tietenkään mitään valtavan pitkiä matkoja.

Tuo vastaukseni oli taas kerran hieman sarkastisella tyylillä kirjoitettu, kuten provoon sopiikin vastata.
        :)

• HiiH Däng

No. Ensi syksynä kävelet sitten vaan 6 km noin niinkuin tasoituksen vuoksi. Se on sillä kuitattu, ikäkriisi.

• HiiH Däng kirjoitti:

No. Ensi syksynä kävelet sitten vaan 6 km noin niinkuin tasoituksen vuoksi. Se on sillä kuitattu, ikäkriisi.

Mutta jos yrittäisinkin päästä kymmeneen kilometriin, panisin hanttiin ikäkriisille.
        Kävelinhän sentään viime syksynä Repoveden Kansallispuistossa 18 km.

• Anceli kirjoitti:

Mutta jos yrittäisinkin päästä kymmeneen kilometriin, panisin hanttiin ikäkriisille.
        Kävelinhän sentään viime syksynä Repoveden Kansallispuistossa 18 km.

Anceli, ajattele mikä lottovoitto ettei meidän tarvi enää tehdä lapsia.

Hui, 9kk turvonneena lyllertämässä. Ei tekis mieli kaheksaa kilsaa kävellä.:D

• yli kuuskymppiä jo
        Anceli kirjoitti:

Kunnostaan on hyvä pitää huolta, tunnen kahdeksankymppisiä jotka patikoivat Lapissa muiden mukana. Ei tietenkään mitään valtavan pitkiä matkoja.

Tuo vastaukseni oli taas kerran hieman sarkastisella tyylillä kirjoitettu, kuten provoon sopiikin vastata.

ja nythän sitä vasta on kunnossa, tänäänkin meni parikymmentä kilometriä tuosta vain. ;)

Joten ei syytä huoleen.

• minttupuu kirjoitti:

Anceli, ajattele mikä lottovoitto ettei meidän tarvi enää tehdä lapsia.

Hui, 9kk turvonneena lyllertämässä. Ei tekis mieli kaheksaa kilsaa kävellä.:D

Juu ei todellakaan olis kivaa lyllertää turvonneena enkelinä. :)
        Ja hankeen jos kupsahtais, olis tosi vaikeeta ponnistella ylös.

• vitsi,vitsi
        rohkeasti vain... kirjoitti:

Anceli

Onko huumorinymmärtäminen jäänyt lenkkipolulle? Siitä huomaa tälläpalstalla ihan liikaa.

• hamppu Hanna
        vitsi,vitsi kirjoitti:

Onko huumorinymmärtäminen jäänyt lenkkipolulle? Siitä huomaa tälläpalstalla ihan liikaa.

On niin eri ikäluokan ihmisiä paikalla, toiset ottaa kaiken kovin tosissaan.

• varjoaan pakoon...
        yli kuuskymppiä jo kirjoitti:

ja nythän sitä vasta on kunnossa, tänäänkin meni parikymmentä kilometriä tuosta vain. ;)

Joten ei syytä huoleen.

yli kuuskymppiä jo

Kyllä minä autolla suhailen hieman pidempiäkin matkoja. No, en vaineskaan. Tuota 4 km matkaa kyllä tule melkein päivittäin ajettua!

Mutta "toinperään", jos pakko on, niin kyllä sitä kävelee viellä varjostaan näkymättömiin, paitsi ei tänään! Mistä ihmeestä tuo kirkas valo tuli taivaalle???

• rohkeasti vain...
        Anceli kirjoitti:

Anceli
        Taisin kehua liikaa, sillä kävelemään olen aina pystynyt, mutta portaiden nousu oli jotenkin jäykkää.Myös kyykystä ylös nouseminen, kun naureskelin lapsenlapsillekkin, että mummi ei pysty enää tekemään kyykkypissaa metsässä ! Olet jotenkin lämminhenkinen, että tämänkin voin kirjoittaa sinulle.

Siksi ostinkin kuntopyörän, jolla oletin jalkojeni notkeuden vetreytyvän, mutta mitäs tekikään tämä rakkine? Nyt on vasemman polven sivussa sellainen kipu, joka ei tunnu kipuna, kun en liiku, tai liikun varovasti, mutta auta-armias, kun hieman osuu väärin, niin jalat pettää.

Pitäisikö tunnustaa, että 70-v on raihnainen? No, ei todellakaan. Äitini, joka sairasti jo silloin keuhkosyöpää, polkaisi "fillarillaan" Marttojen neulontakerhoon 8-10v km, kun toiset ihmetteli, että ei heistä kukaan? Heillähän oli "autokuskit", siis lapset. Äitini ei moista apua edes huolinut, vaikka oli hänelläkin oma poika, joka olisi mielellään hänet vienyt.

Mutta nyt täytyy minunkin käydä miettimään, mihin voimani riittää. Onnekseni minua ei satu/koske mihinkään, paitsi nyt tuo outo polvikipu!

En ole ilman kipuja säästynyt elämäni ajalla, sillä niskanikaman murtumia on hoidettu, samoin ristiselän leikkaus on ollut, koska en enää pystynyt seisomaan, enkä istumaan. Hieno luentokin oli Orttonissa, jossa vakuutettiin, että kivut lievittyvät iän myötä! Totta se olikin, vaikka silloin meitä selkäpotilaita se kovin huvitti.

Älä panikoi ystävä hyvä, mutta pidä huoli liikunnasta. Elämää on paljonkin edesäpäin ja se on parempaa, kuin 20-30:pisten sexin täyteistä elämää, joka on vasta hakusessa Tuskin itsekkään haluaisit olla se 15-20-v teini, joka hakee ns. itseään?

• 1.1947
        rohkeasti vain... kirjoitti:

Anceli

Täyttä, mutta rauhallista elämää tämä on. Kiireen poikastakin pukkaa joinakin viikkoina. Se on pientä työelämän kiireisiin verrattuna.

Mikä sitten on kenenkin ilon aihe. Pitkät lenkit ei itselläni. Hyvä on, kun muutaman km.n lenkistä selviän. Ilman vaivoja on hyvä olla, mutta polvien oireilu estää isommin kuljeksimasta:) Metsään pääsen vielä ja se on hieno juttu. Kauas en uskalla susien takia.

Lähetykseen liittyvät asiat on minun juttuani. Koti/kodit myös. Unelmoin milloin mistäkin ja saan siitä virtaa.
        Eli laatuaikaa tämä on.

• 1.1947
        Anceli kirjoitti:

Juu ei todellakaan olis kivaa lyllertää turvonneena enkelinä. :)
        Ja hankeen jos kupsahtais, olis tosi vaikeeta ponnistella ylös.

Itse suorastaan nautin äitiydestä! Olin raskaana ja sen huomasi loppuvaiheessa. Väljä takki ei kiinni mahtunut. Kuvaava sana tuo raskaana olo...

Jäljellä on lastenlapsien odotus. Nykyään eivät ole niin innokkaita lapsia tekemään.
        Kaikella on aikansa.

• rohkeasti vain... kirjoitti:

Anceli
        Taisin kehua liikaa, sillä kävelemään olen aina pystynyt, mutta portaiden nousu oli jotenkin jäykkää.Myös kyykystä ylös nouseminen, kun naureskelin lapsenlapsillekkin, että mummi ei pysty enää tekemään kyykkypissaa metsässä ! Olet jotenkin lämminhenkinen, että tämänkin voin kirjoittaa sinulle.

Siksi ostinkin kuntopyörän, jolla oletin jalkojeni notkeuden vetreytyvän, mutta mitäs tekikään tämä rakkine? Nyt on vasemman polven sivussa sellainen kipu, joka ei tunnu kipuna, kun en liiku, tai liikun varovasti, mutta auta-armias, kun hieman osuu väärin, niin jalat pettää.

Pitäisikö tunnustaa, että 70-v on raihnainen? No, ei todellakaan. Äitini, joka sairasti jo silloin keuhkosyöpää, polkaisi "fillarillaan" Marttojen neulontakerhoon 8-10v km, kun toiset ihmetteli, että ei heistä kukaan? Heillähän oli "autokuskit", siis lapset. Äitini ei moista apua edes huolinut, vaikka oli hänelläkin oma poika, joka olisi mielellään hänet vienyt.

Mutta nyt täytyy minunkin käydä miettimään, mihin voimani riittää. Onnekseni minua ei satu/koske mihinkään, paitsi nyt tuo outo polvikipu!

En ole ilman kipuja säästynyt elämäni ajalla, sillä niskanikaman murtumia on hoidettu, samoin ristiselän leikkaus on ollut, koska en enää pystynyt seisomaan, enkä istumaan. Hieno luentokin oli Orttonissa, jossa vakuutettiin, että kivut lievittyvät iän myötä! Totta se olikin, vaikka silloin meitä selkäpotilaita se kovin huvitti.

Älä panikoi ystävä hyvä, mutta pidä huoli liikunnasta. Elämää on paljonkin edesäpäin ja se on parempaa, kuin 20-30:pisten sexin täyteistä elämää, joka on vasta hakusessa Tuskin itsekkään haluaisit olla se 15-20-v teini, joka hakee ns. itseään?

Kiitos mukavasta viestistäsi, mennään iloisin ja reippain mielin eteenpäin. Vaivoja varmaan tulee minullekin iän lisääntyessä, tällä hetkellä ei ole mitään isompia ongelmia.
        Toivon että sinunkin kipusi helpottavat.

En panikoi ja liikunta on yksi elämäni perusjutuista, mun täytyy olla tosi sairas etten lenkille lähtisi.
        Teini en halua olla, itseni olen löytänyt jo aikoja sitten.

Hyvää kevättä sinulle!

• 1.1947 kirjoitti:

Itse suorastaan nautin äitiydestä! Olin raskaana ja sen huomasi loppuvaiheessa. Väljä takki ei kiinni mahtunut. Kuvaava sana tuo raskaana olo...

Jäljellä on lastenlapsien odotus. Nykyään eivät ole niin innokkaita lapsia tekemään.
        Kaikella on aikansa.

Taisimme minttupuun kanssa ajatella nykyisyyttä, enää ei olisi helppoa olla raskaana.

Äitiydestä nautin minäkin, ja raskaana olo on ollut ihanaa aikaa.
        Vaikka vatsa kasvoikin melko muhkeaksi kaikilla kolmella kerralla.
        Minulla on yksi lapsenlapsi, ihana, rakas pieni poika.
        Jospa isovanhemmuuden ilon saisit sinäkin kokea, toivotaan niin.

• Anceli kirjoitti:

Taisimme minttupuun kanssa ajatella nykyisyyttä, enää ei olisi helppoa olla raskaana.

Äitiydestä nautin minäkin, ja raskaana olo on ollut ihanaa aikaa.
        Vaikka vatsa kasvoikin melko muhkeaksi kaikilla kolmella kerralla.
        Minulla on yksi lapsenlapsi, ihana, rakas pieni poika.
        Jospa isovanhemmuuden ilon saisit sinäkin kokea, toivotaan niin.

"Anceli"

Mites....onko minttu nykyään hoikempi kuin sinä :)
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Mites....onko minttu nykyään hoikempi kuin sinä :)
        H.

Ehkä saat jonain päivänä vastauksen kysymykseesi, mutta pidetään sinuu vielä jännityksessä :)

• yli kuuskymppiä jo
        varjoaan pakoon... kirjoitti:

yli kuuskymppiä jo

Kyllä minä autolla suhailen hieman pidempiäkin matkoja. No, en vaineskaan. Tuota 4 km matkaa kyllä tule melkein päivittäin ajettua!

Mutta "toinperään", jos pakko on, niin kyllä sitä kävelee viellä varjostaan näkymättömiin, paitsi ei tänään! Mistä ihmeestä tuo kirkas valo tuli taivaalle???

"Mistä ihmeestä tuo kirkas valo tuli taivaalle??? "

Täältä lännestähän se tuli.

Jaa et autolla sitä kävellään ?

Joskus kuulin intiaanista joka ihmetteli valkoista miestä joka istu ja käveli. Siis intiaanin suurin huoli oli se et, kyllä valkoinen mies on laiska kun noin pitää kävellä.

• autolla kävelijä
        yli kuuskymppiä jo kirjoitti:

"Mistä ihmeestä tuo kirkas valo tuli taivaalle??? "

Täältä lännestähän se tuli.

Jaa et autolla sitä kävellään ?

Joskus kuulin intiaanista joka ihmetteli valkoista miestä joka istu ja käveli. Siis intiaanin suurin huoli oli se et, kyllä valkoinen mies on laiska kun noin pitää kävellä.

Olenhan minä se melkein 70-v ja hyvä on turvautua ikään, kun ei vain viitsi lähteä mihinkään. Tänään syytin mahdollista Noro-virusta, joka ilmeisesti iskee minuun heti, koska koko perhe oli sen jo sairastanut ja olin heillä hoitsuna, joten en voi lähteä ulkoilemaan.
        Taidan kuitenkin olla onnekas, koska tuo tauti meni vain vilunväristyksillä, siis ei mitään oksennuksia.
        Tanskan-täti oli hiihtämässä siskonsa lasten kanssa ja oli iloinen, että lapset olivat tosi reippaita. Itse pelkäsin pahinta tuon "hulttion" kanssa, joka on oma lapseni.
        En ymmärrä, kuinka voi olla joillakin niin paljon energiaa, että tallustelee metsäpolkuja "vanhan äitinsä" kanssa ja etsii mukamas jonkun oikopolun, joka osoittautuukin sitten vuorikiipeilyksi!!!
        Onneksi olen jo oppinut nyt, että en lähde hänen kanssaan mihinkään "oikopoluille" tarpomaan.

Kuntoiluunhan tämä keskustelu virittyi, mutta kun aloittaja kysyi jotain elämän "pois menosta", niin odottakoonn vain itse, kuten me toisetkin.

Olisihan meillä jokaisella omanlaisensa neuvo, mutta kyllä se on kuitenkin, kuin ennustajan lupaukset.

Toisaalta oletan että kysyjä on mies! Mitäs miehillä? Vertaa Italian Berulskonia. Olipa kumpihyvänsä, mies tai nainen, kun on älynnyt kerätä hieman omaisuutta, niin rakkautta tulee.

Naisellahan on se sama paikka, mutta miehisyyttä voi lisätä nykyisin, mikäli oma intohimo ei riitä siihen. Aloittaja on joku teini.

• :((

Turhalta ja tylsältä. Työt ja lapset tehty, ja tämä loppu on liukumista hautaan.

• tappaisin itseni

Miten voit ajatella tuollalailla? Mikset hommaa elämääsi sisältöä.
        Minusta olisi kamalaa asettua makaamaan ruumiarkkuun täysissä sielun ja ruumiinvoimissa!

• 1.1947

Tähtää tulevaan. Taivas on tarjolla, kun lähdet Jeesuksen seuraan. Parempaa on edessä.

• Yläraja

Nyt kun 7-kymppiä lähestyy olen alkanut inhoamaan ikääntymisen oireita.

• mistä kenkä puristaa

Elämä on ohi vasta haudassa. Ikuisen nuoruuden kaipuuta syötetään mainoksissa, mutta eihän mainoksia kannata uskoa, eikä kai useimmat uskokaan. Tietenkin on kiva olla kaunis, siksi katson, miten pukeudun ja pidän huolta terveydestäni ja ulkonäöstäni. Ollakseen kivan näköinen ei tarvitse olla nuori. Kaunis voi olla missä tahansa iässä, ja vanhempi voi olla nuorempaansa kauniimpi. Vanhempi ei aina ole viisaampi kuin nuorempansa, mutta viisaudella on taipumus lisääntyä iän karttuessa. Jos multa kysyttäis menisitkö takaisin kakskymppiseksi silloisella ajatusmaailmallani ja ymmärrykselläni, niin en menisi. Ihan olen tyytyväinen nykyiseen itseeni. Sit kun olen tarpeeks vanha, niin toivottavasti olen jo valmis heittämään pyyhkeen kehään.

Jos korostat itseäsi nuoremna ja reippaana ja nimenomaan tällä palstalla, niin sinulla on joku juttu, jonka vuoksi kadehdit itseäsi vanhempia. Veikkaan, että olen viisaampi, kauniimpi ja reippaampi kuin sinä.

• Jo on pinnallinen !

Olet malliesimerkki siitä että turhamaisuutesi ei lopu edes elämän loppu puolella. Olet varmaan miettinyt hautajaisasusikin valmiiksi, ettet mene manalaan ihan missä vaan ryysyissä. Oletko tilannut myös meikkaajan?

• kjhgfd1

kusikymppisissä ei pahemin kadehtimista

• Mieleni tekisi vastata mutta jotkut saattaisivat tulkita toden puhumisen kehumiseksi joten olkoon!

• puskamiehen +

sama vika rahikaisella joten tänkin heitän vain puskasta!

• Ikuisesti amen nuori

Kaipaan, kaipaan sua niin
      koskaan en aloittajaa nähdä saa,
      tule tule jo, kahville, tahdon pullailla sun kanssasi....

he he he heeeeeeeeeeeeeeeeee.

• Pirre*

Ai..en huomannutkaan lopettaa hengitystä..sori.

Mutta leikittä, ihan mukavaa tässä on vielä palloilla, ei muuta eroa kuin että lomia on enemmän, ja hyvviin ilimojen aikkaan aina. :)

• elämän summat

Tuntuuhan se, mutta kuitenkin samalla tavalla kun olin 27 vuotias kun ostin ensimmäisen talon, taloilla en kuitenkaan ole tehnyt pääomaa suoraan kuitenkin niiden avulla .
      Lapseni ovat jo "vanhoja" lapsen lapsiakin heilläkin omat talot.

Elämäni tiedän tuskin 20 lisää, siksi ongelmat ovat samat kuin 27 vuotiaana taloudessa, naiset ja sexi ovat kuitenkin aivan samaa tasoa--tiedoksi myös martoille.

Tietenkin nollia on lisää summissa.

• s-taka*

Voi veljenpojat! Minäkinkö olen elänyt "väärää elämää" jo monta vuotta?

Ei pidä mennä toisista luulemaan. Hoitele vaan oma elämäsi. Minä elän edelleen ihan hyvää, oikeastaan aivan uskomattoman hyvää elämää edelleen ja aion elää vielä monta vuotta.

Kutsuisin kaveriksi uudelle caminolle mutta en taida viitsiä noin kapean ja tylsän katsantokannan omaavaa ihmistä pyytää. Otan oman ikäisiäni, tai jonkun 10 vuotta nuoremman niinkuin viimeksikin, sellaisen jolla on iloinen mutta arvostava suhde elämään, maailmaan ja toisiin ihmisiin.

Vuoristopoluilla on joskus rankkaakin mutta yhtäkaikki upeaa. Ja varmasti Ihan Oikeaa Elämää! Niinkuin täällä kotisuomessakin - kun sen oikein oivaltaa.

• Viriili.

Sinulta ei puutu sitten enää kuin seksi. Sehän sinulta kuoli jo 20 vuotta sitten. Kiipeile sinä vaan polkujasi.

• s-taka*
        Viriili. kirjoitti:

Sinulta ei puutu sitten enää kuin seksi. Sehän sinulta kuoli jo 20 vuotta sitten. Kiipeile sinä vaan polkujasi.

Puhu puhu mutta vaan issestäis... hahhaa !!!

• Elämöijää..

Eläkkeellä ollessa se elämä vasta alkaakin, kun rahaa tulee maatessakin. Nyt on rahaa ja aikaa harrastaa ja matkustaa, näin ei ollut töissä ollessa ja nuorana, kun piti kotia ja perhettä hankkia.

• ??????

tarkoititko huorana?

• Rahan tuloa ei voi..
        ?????? kirjoitti:

tarkoititko huorana?

Totta toinen puoli. Töissä ollessa ei saanut palkkaa kuin 7,5 - 8 tunnin ajalta.
        Nyt liksa juoksee 24 h. Ylellistä.

• Kuusikymppiä tulee täyteen huhtikuussa....täytyy sit` palata asiaan et` onko se ohi vai ei.......elämäin ja millaisena.

• Elä ensin ja kysele

On siinäkin kysymys, se oika elämä loppui 20 vuotta sitten kun mies otti ja kuoli mutta sen jälkeen vasta oikea elämä alkoikin kun yritii saada lapsensa tämän yhteiskunnan kunnon jäseneksi ja voin sanoa että kyllä töitä tehtiin mutta lopputulos on ihan hyvä ja ihan yksin, siinä katosivat kaikki entiset yhteydet, mutta ei valiteta, eipä enää tarvitse pelätä koska ukko kuolee tai muuta sellaista, nyt ollaan ja odotellaan ettei tarvitse paskavaipoissa loppuelämäänsä viettää.

• Pelle Pelotonna olen

Pelkonsa kullakin.
        Juuri pelkojen vuoksi ihmiset jättävät elämättä suurimman osan elämästään.
        Kuten uuden parisuhteen joka voisi rikastuttaa, ei syödä lisää muutenkin heikkoa henkistä kapasiteettia.

• Nollalle

Nuoruus ei koskaan lopu!

• - ,, -

Jos ylhäältä annetaan ikää, nuoruus haihtuu, kuin vierivä virta, kuin suuri runoilijammekin jo kauan sitten riimitteli.
      Ikinuoria ovat James Dean ja Marilyn Monroe.

• nuori ja reipas

Säälittäviä vastauksia suurin osa. Asia on juuri niin kuin arvelin: Kuusikymppisten elämä on ohi.

• Säälittävä aloitus saa arvoisensa vastaukset :)
        Etkä vastannut siihen mitä kysyin.

• meeriamanda

No voi...voi, eikä mummu tai vaari ole avannut sinulle lompakkoaan?

Mokomat tuhlaavat itse omia varojaan, sinun katsellessa kateellisena sivusta...;DD on tää niin väärin! :o)

• vanhaMuttaEiViisas

sinä nuori ja reipas

Ei tässä viellä elämä ole ohi, kun on niin paljon opittavaa "kansakoulu" pohjalta.

Minä opin, että karamellivärillä kun värjää joululyhtyjä, niitä jäisiä, niin ämpäriä ei kannata heittää vessan lattialle ylösalaisin! Se laminaatti, vai mikä lienee on nyt veren punainen!

Teimpä tässä kotiviiniä, josta tuli laimean väristä, joten heitin loput väristä viinin sekaan. Nyt ei kannata roiskia viiniä rinnuksilleen.

Meilläkin oli naapurin mamma, siis nyt jo kuollut, mutta silloin 98-v hän aina käveli tiluksillaan ja mieheni ihmetellessä, kuinka hän jaksaa siellä aina kävellä? Ja mitäpä hän vastasi? "Enhän minä jouda kuolemaan, kun pitää aina tarkastaa, jos on joku kaatanut puita hänen metsästään"!

Itsekkin erehdyin kyselemään, mitä hänen lapsensa tekevät? " Eihän he mitään tee enää, kaikki ovat jo eläkkeellä"! Huom! Taatusti eivät olleet loispummeja, tai ainakin heillä oli omaisuutta riittävään elintasoon, mutta eläkkeensä olivat ansainneet.

Lisäksi tällä pariskunnalla oli mahtava huumorin taju, jonka me naapurit huomasimme, kun olimme heidän 85-v synttäreillä. Olivat nimittäin samanikäiset, mutta pappa kuoli ennen tätä energistä vaimoaan. Taisi muuten elää 103-v, lopun ajan vanhainkodissa.

Voihan olla, että...ja onkin....sairauksia, jotka murtaa vahvankin "ala ikäisenä". ei kaikilla huumori jaksa kukkia, jos itsellä, perheellä ja sukulaisilla on vaikeuksia, mutta jos olo on niin onnekas, kuin minulla -70-v, joka olen häivyttänyt kaikki sukulaiset kauaksi, lukuunottamatta lastani, jolla on ne pikku lapsukaiset, niin mikäéttei?

Olo on kuin omenalla, sisus täynä siemeniä! Yksi naapuri huolehtii sen asian.

• vanhaMuttaEiViisas kirjoitti:

sinä nuori ja reipas

Ei tässä viellä elämä ole ohi, kun on niin paljon opittavaa "kansakoulu" pohjalta.

Minä opin, että karamellivärillä kun värjää joululyhtyjä, niitä jäisiä, niin ämpäriä ei kannata heittää vessan lattialle ylösalaisin! Se laminaatti, vai mikä lienee on nyt veren punainen!

Teimpä tässä kotiviiniä, josta tuli laimean väristä, joten heitin loput väristä viinin sekaan. Nyt ei kannata roiskia viiniä rinnuksilleen.

Meilläkin oli naapurin mamma, siis nyt jo kuollut, mutta silloin 98-v hän aina käveli tiluksillaan ja mieheni ihmetellessä, kuinka hän jaksaa siellä aina kävellä? Ja mitäpä hän vastasi? "Enhän minä jouda kuolemaan, kun pitää aina tarkastaa, jos on joku kaatanut puita hänen metsästään"!

Itsekkin erehdyin kyselemään, mitä hänen lapsensa tekevät? " Eihän he mitään tee enää, kaikki ovat jo eläkkeellä"! Huom! Taatusti eivät olleet loispummeja, tai ainakin heillä oli omaisuutta riittävään elintasoon, mutta eläkkeensä olivat ansainneet.

Lisäksi tällä pariskunnalla oli mahtava huumorin taju, jonka me naapurit huomasimme, kun olimme heidän 85-v synttäreillä. Olivat nimittäin samanikäiset, mutta pappa kuoli ennen tätä energistä vaimoaan. Taisi muuten elää 103-v, lopun ajan vanhainkodissa.

Voihan olla, että...ja onkin....sairauksia, jotka murtaa vahvankin "ala ikäisenä". ei kaikilla huumori jaksa kukkia, jos itsellä, perheellä ja sukulaisilla on vaikeuksia, mutta jos olo on niin onnekas, kuin minulla -70-v, joka olen häivyttänyt kaikki sukulaiset kauaksi, lukuunottamatta lastani, jolla on ne pikku lapsukaiset, niin mikäéttei?

Olo on kuin omenalla, sisus täynä siemeniä! Yksi naapuri huolehtii sen asian.

"vanhaMuttaEiViisas"

Jos päästään alkaa keksimään, olisi hyvä jotain osata.

Ei sitä kuokkaa vaossa känyt, etteikö mummolleni mies tullut mieleen.
        Ja niin oppi äitinikin parhaan läskisoosin reseptin.

Kommenttisi on liian keino-tekoinen.
        H.

• huomaat vielä

ei vielä ohi kun kerran elää, ja mukavaa tämäkin aika. Voi keskittyä nauttimaan luonnosta ja saa ajatella itseään enempi kun ei ole enää työssä eikä lapset pieniä..

Ottaa ns. kaiken irti vielä kun kerkiää :)

• Elämä on ihanaa, vailla huolen häivää.
      Liikkeellä pitää olla, että kunto pysyy hyvänä.
      Nuoruuteen en kaipaa.
      Voisin sanoa eläväni parhainta aikaa.

Elämä ei ole ohi läheskään...
      Tiedä, mitä vielä on edessäpäin...

• fkguhypno6t

Mikäs tässä. Ihan kivasti tässä edelleen elelen ja jos kuolen, niin so what. Eipä ole sen jälkeen mitään murehtimista. Ihan oikeaa elämää elän myös nyt. Jos sinulla on ankeaa, niin suosittelen kirjastoa. Saatat saada uutta ajateltavaa.

• Luen vähän,asiaa.

Mihin me sitä kaikkea tietoa tarvitsemme?
        Arkkuun ei mahdu ihmistä enempää. Tieto menee hukkaan.

• Ei ollut asiaa
        Luen vähän,asiaa. kirjoitti:

Mihin me sitä kaikkea tietoa tarvitsemme?
        Arkkuun ei mahdu ihmistä enempää. Tieto menee hukkaan.

Tarpeet määrittelevät vain miten reppanat aikansa täyttävät. Ihminen joka osaa elää tekee sitä mitä haluaa.

• lenita 60+

Noin minäkin luulin parikymppisenä, ihan naurattaa kuinka väärässä olin, elän elämäni parasta aikaa.
      Rahaa on niin paljon kuin tarvitsen, oma asunto, mökki kotimaassa ja Espanjassa, hyvä auto, mikä tärkeintä olen hyvässä kunnossa, ei mitään lääkkeitä. Lapset ovat hyvissä ammateissa, pärjäävät omillaan.
      Parisuhdekin kukoistaa :) Pyri sinäkin tähän!

• nuori ja reipas

Yksi luulee kateelliseksi vanhuudesta! Kuka kadehtii ryppyisiä kääkkiä?

Jotkut on onnellisia että jaksavat kävellä jonkun kilsan. Ei hel-vetti, jopas onkin saavutus! Siinä sitä elämää.

Yksi kuvittelee että olen isovanhempien rahojen perään? Olen 38v ja tienaan reilut 100000 vuodessa. Pärjään kyllä, älä pelkää.

Pari ihan ajatuksella tehtyä vastaustakin löytyy, mutta kyllä tulevaisuudenvisioni on surkea jos enemmistön kaltaiseksi muutun 20 vuoden kuluttua.

• lenita 60+

Jos ansaitset hyvin, et vaikuttaisi noin katkeralta. Kateus kuultaa jokaisesta lauseestasi.
        Eikö käynyt mielessäsi että jokainen on tasan yhtä kauan nuori, sinäkin. Olet 38v tasan yhtä kauan kuin minäkin olen ollut.
        Nyt sen tiedän, nuoruus ei ole itseisarvo, kun muistelen millainen olin nuorena, en vaihtaisi osia.
        Kun ei ole muuta, "kuin tämä nuoruutein", pitää päteä edes sillä. Etkö todellakaan tajua kuinka lyhytnäköistä on päteä ainoastaan sillä, että on vähän nuorempi. Etkä ole enää edes nuori.

• ap.
        lenita 60+ kirjoitti:

Jos ansaitset hyvin, et vaikuttaisi noin katkeralta. Kateus kuultaa jokaisesta lauseestasi.
        Eikö käynyt mielessäsi että jokainen on tasan yhtä kauan nuori, sinäkin. Olet 38v tasan yhtä kauan kuin minäkin olen ollut.
        Nyt sen tiedän, nuoruus ei ole itseisarvo, kun muistelen millainen olin nuorena, en vaihtaisi osia.
        Kun ei ole muuta, "kuin tämä nuoruutein", pitää päteä edes sillä. Etkö todellakaan tajua kuinka lyhytnäköistä on päteä ainoastaan sillä, että on vähän nuorempi. Etkä ole enää edes nuori.

Oletko tyhmä? Etkö lukenut aloitustani? Mistä ihmeen kateudesta kirjoitat?
        Minä en pätenyt mitään nuoruudellani vaan halusin tietää mikä minua odottaa kun elämä on ohi 60-vuotiaana.

Näköjään suurin huolenaiheeni vanhenemisesta onkin ymmärryksen hiipuminen siten kuten tällä Lenitalla on käynyt.

• toivon niin
        ap. kirjoitti:

Minä en pätenyt mitään nuoruudellani vaan halusin tietää mikä minua odottaa kun elämä on ohi 60-vuotiaana.

Näköjään suurin huolenaiheeni vanhenemisesta onkin ymmärryksen hiipuminen siten kuten tällä Lenitalla on käynyt.

Jospa sinäkin viisastuisit vanhetessasi.

• lenita 60+
        ap. kirjoitti:

Siinäpä se, ymmärrys ei ole hiipunut, eikä elämä ohi, siinä on vastaus.
        Noin typerä kysymys, tuntuu kuin eräillä ei olisi ymmärrystä edes hiipumiseksi asti, ethän tiedä millaista on olla 60v, mutta minä tiedän millaista oli 38-vuotiaana :)
        Elämä on lyhyt, moni ei edes näe viisikymppisään. Nykyisiä kuusikymppisiä voi verrata muutaman vuosikymmenen takaisiin nelikymppisiin.
        Sekin hyvä puoli ikääntymisessä on, ei tarvitse päteä kenellekään, lähes kaikki on tullut nähtyä, kuolema ei peloita, se on yhtä luonnollinen asia kuin syntyminen. Se ei sulje pois sitä, etteikö voisi elää täysillä, vieläkin, joka suhteessa.
        Mitä tarkoitat oikealla elämällä? Kaikilla on erilainen elämä, ei mikään elämä ole sen oikeampi. Ei sinulle kannattaisi vastata, mutta sattuu olemaan aikaa tänään.

• lenita 60+ kirjoitti:

Siinäpä se, ymmärrys ei ole hiipunut, eikä elämä ohi, siinä on vastaus.
        Noin typerä kysymys, tuntuu kuin eräillä ei olisi ymmärrystä edes hiipumiseksi asti, ethän tiedä millaista on olla 60v, mutta minä tiedän millaista oli 38-vuotiaana :)
        Elämä on lyhyt, moni ei edes näe viisikymppisään. Nykyisiä kuusikymppisiä voi verrata muutaman vuosikymmenen takaisiin nelikymppisiin.
        Sekin hyvä puoli ikääntymisessä on, ei tarvitse päteä kenellekään, lähes kaikki on tullut nähtyä, kuolema ei peloita, se on yhtä luonnollinen asia kuin syntyminen. Se ei sulje pois sitä, etteikö voisi elää täysillä, vieläkin, joka suhteessa.
        Mitä tarkoitat oikealla elämällä? Kaikilla on erilainen elämä, ei mikään elämä ole sen oikeampi. Ei sinulle kannattaisi vastata, mutta sattuu olemaan aikaa tänään.

Jos omaa elämääni tässä muistelen, niin kaikkein ankeinta se taisi olla juuri tuossa neljänkympin kahta puolta velkavankeudessa raataen. Nykyisin on yhä vain leppoisampaa ja töissäkin nuorempia taitaa jopa harmittaa kun olen aina niin hyvällä tuulella vaikka heitä kuulemma kaikki vatuttaa...

Tämänkin päivän kulutin samoilemassa itselleni jokseenkin uusissa maisemissa tuolla parinsadan kilometrin päässä kotoa...

• 11+11+4 = 100+risat

Tämähän on selvää pässinlihaa, ihan täysi provo. Ei KUKAAN sata tonnia ansaitseva tule tänne 60 -palstalle kyselemään yhtään mitään. Ainakaan näin tyhmiä.

Tuollaisissa hankkeissa pitää olla jo päätä. Tai eri asia jos tuo satatonninen tarkoittaa että hän kuluttaa perittyjä pääomia 100 000 vuodessa. Vaikuttaisi todennäköisemmältä vaihtoehdolta.

Törppöhän mikä törppö. Ei näihin kannata ruutia tuhlata, järkipuheesta puhumattakaan.

• Yöäk !

Mitä se haittaa, jos ei jaksa juosta maratonia, jos ei ole koskaan juossut? Se on pääasia, että liikuntakykyä on vaikka vain pikkulenkille. Ja tärkein, pääpointti, on se, että päässä, sydämessä, hengessä ja sielussa alkaa tapahtua ... Toisin kuin sulla. Nuoruus ja reippaus ei auta, jos on noin tyhjää sisällä.

• kuolis vaan pian

alotukseen:

kyllä tympii ku kaikki on ohi, jos joku kiva tyyppi hymyile niin ei muista mitä se enennen merkitsi,
      tyhmänä vaan tervehtii ja menee ohi, kotona miettii mitähän se oikein mulle hymyili,
      ei tuu mieleen enää mikään kiva,,

• rahalla saa!

Kyllä kaipaan nuoruutta!
      Voi Jeesus ne kauppao-
      piston naiset!

• Jeesus tuntuu pokanneen kaikki tämänikäiset vapailta vaikuttavat naiset, ja miehän en varattuja vonkaile...

• ;-)

On meitä vielä elossa. Ehkä joku vapaanakin?

• 1943

Tämä se vasta elämää onkin, kuka sanoi, että ohi on? En halua mitään ikuista, en edes ikuista elämää. voi jos nukkua saisin kerran......., mutta en ihan vielä.

• kuusi ja kymmentä

Huomasin tänään elämäni olevan ohi mitä nyt teen?

• tiinaex...

kuka sen sanoo että elämä on ohi kuuskymppisenä mihis se muuttus kun se ei oo vielä viisvitosenakaan ohi paljo helpompaahan se tällei on kun ei oo enää huollettavia muuta kun toi rakas aviomies ja omaan avioliittoonsakkin osaa suhtautua jo niinkun aikuinen ihminen ettei tarvi pienen vastoinkäymisen jälkeen valittaa ettei tää suhde toimi tätähän se nyky nuorilla ja nuoremmilla kesi ikäisillä on täytyy sanoo ettei sellasta rahaa mulle kukaan maksais millä sais mut palaamaan nelkyt vuotta taakseppäin jos se vaan olis mahdollista sillon kaikki oli vielä niinkun mukamas edessä ja onneks nyt kaikki on takana ja hengissä ollaan enkä päivääkään antais pois mutten myöskään viittis uudestaa ruveta miettiin mitähän sitä isona tekis ja tällä iällä tuntuu siltä että jokainen uusi tuleva vuosi on elämän parasta aikaa...

• Niin on, elämämme parasta aikaa...

• bessie*

Aloitukseen

En tule koskaan tietämään.

Kerro sinä miltä se tuntuu kun ei ole oikeaa elämää?

• L - L

Mitä merkitystä on numeroin ilmaistulla iällä?
      Vain viranomaisyhteyksissä se merkkaa jotain.

Minusta on myös hassua höheltää elämän parhaasta iästä tai vaiheesta.
      Jokaisessa elämänvaiheessa on omat puolensa.

Elämä ohi? Kenellä minkäkin ikäisenä ja miten sen kukin käsittää.
      Eiköhän jokainen löydä sisältöä kaikkiin elämänvaiheisiin?

Kyllä minuakin jotkut ikääntymiseen liittyvät ilmiöt inhottavat mutta aina tulee jotain uutta tilalle.
      Kaikkea ei voi saada samanaikaisesti.

Onneksi nuorena ei pystynyt hahmottamaan eikä kaipaamaan ikääntymisen tuomia kokemuksia ja elämänviisautta.

• Kehity - ensin

Mistä h-stä sinä tiedät, mitä oikea elämä on? Eläväinen ihminen, jolla on kaikki kotona korvain väliss', elää tätä hetkeä, ei mennyttä eikä tulevaa.

• yli 60 ja reipas

Provohan se aloitus on mutta siltä varalta, ettei, niin pieni neuvo: JOS tienaaat niin paljon kuin sanoit, elä säästäväisesti, että on sitten kuusikymppisenä varaa "elää"..

Vaarini sanoi vastaavissa tapauksissa, että "kyllä maailman tahko laahaa"...

• Hah !

Onneksi nuoruus on sairaus, josta paranee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2835
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      95
      1079
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      921
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      885
    5. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      867
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      857
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      814
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      810
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      744
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      136
      739
    Aihe