En pääse taustastani yli, auttakaa!

suru puserossa

Olen siis suomalainen adoptiolapsi, jonka adoptiovanhemmat on eronneet ja äiti ja äidin puolen suku katkaissut kaiken yhteyden. Biologinen äitini sanoi minulle puhwlimessa vuosia sitten, etten ole hänen lapsensa, että mikun pitäisi jättää hänet rauhaan. Olen aivan rikki, kahden äidin hylkäämä.

Miten tämän kanssa eletään, kun edes ketään kohtalotoveria ei tunnu tässä maassa olevan... kaikilla muilla adoptiolapsilla on mennyt hyvin. Itse kärsin masennuksesta ja muista mielenterveyden ongelmista. Olen syntynyt vuonna -82, että luulisi maailman jo menneen kasvattilapsi- ja sinun sukum meidän suku - ajattelusta ohi mutta ei.

5

509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eteenpäin vain

Sinulla tuo hylkäämien tullut avioeron vuoksi, mutta niin tapahtuu kun biologisetkin vanhemmat eroavat. Jos olist syntynyt biologisten vanhempinen lapsena, vaikka toivottuna, niin lopputulos olisi ollut sama - hylkäämiskokemus. Kun avioapri haluaa lapsia niin he eivät tiedä, mitä elämä on sitten vuosien päästä. Sinua voi auttaa terapia ja asioiden näkeminen uudella tavalla. Hyljättykin voi löytää onnellisen elämän ja lapsuuden traumoja voidaan hoitaa. Älä lukkiudu ajattelemaan itseäsi jonkun ikävän kohtalon sitomana ja vaivu itsesääliin ja katkeruuteen.

• Tässä odotellessa

HEI!

Olen kovin pahoillani kun sinulle on käynyt noin. Kun vanhempani aikoinaan erosivat, isäni katkaisi minuun (ja äitiini) kaiken yhteyden. Olen heidän biologinen lapsensa ja hiljaisuutta toiselta taholta on jatkunut yli 10v. Omat kontaktiyritykseni eivät ole onnistuneet. Nyt odotan suomalaista adoptiolasta ja tuota hylkäämiskokemusta olen joutunut paljon käymään läpi. En tiedä perheestäsi mitään, yhteydenkatkeamisen taustalla voi kuitenkin olla ensisijaisesti äitisi omia henkilökohtaisia asioita joihin verrattuna adoptiotaustasi on toisarvoista. Toivottavasti ilmaisin itseäni ymmärrettävästi. Pointtini kuitenkin on se että olet vanhempiesi lapsi taustastasi viis. Ado tai bio niin tuollainen hylkääminen vanhemman taholta on väärin ja osoittaa suurta epäkypsyyttä, monta monta kertaa enemmän jos se ulottuu koko sukuun.

Olet ainutlaatuinen :) ja pidä huolta itsestäsi.

• 27213

adoptiolapsella on takanaan jo hyvin syvällinen menetyskokomus, onhan hän menettänyt sekä biologiset vanhempansa että sukunsa elämänsä tärkeimmän ikävuoden aikana varhaislapsuudessa. Sen lisäksi jokainen adoptiolapsi on ollut joko perhehoidossa tai laitoshoidossa ja menettänyt myös nämä ensimmäiset hoitajansa. Siksi myöhemmät erot merkityksellisistä ihmissuhteista ovat erityisen raskaita adoptoidulle, sillä ne uusintavat menetystraumaa.

Voimia sinulle ja etsi itsellesi tukea asian käsittelyyn, et ole yksin asian kanssa.

• suosittelen

Luin hyvän tarinan adoptionaisen kertomana. Minä adoptoitu, Reetta Kurjonen, Minervakustannus.

• Vaikean valinnan edessä

Voi ei. :/
      Niin surullista lukea tällaisia tarinoita, kun olen itse tällä hetkellä luovuttamassa lastani adoptioon. Minulla ei ole kertaakaan koko tämän raskauden aikana käynyt edes mielessä, että noinkin voisi käydä. Toivon syvästi, että pääset kokemuksistasi yli ja masennuksesta irti! Kaikkea hyvää sinulle.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7086
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7043
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      107
      6156
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5394
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5228
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5185
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5098
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4585
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3457
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3370
    Aihe