Naltreksonista kokemuksia?

Jone

Onkos kukaan kokeillut tuota niinsanottua ihmelääkettä? Auttaako nousuhumalan aiheuttamaan viinanhimoon? Itse olen lukuisia kertoja kokeillut lopettaa kokonaan viinan käytön mutta mies on heikko luonnoltaan : ( .

20

17784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Komentaja

      Olen persoonakohtaisesti kokeillut ja jopa käyttänytkin naltrexonia,se oli myyntinimellä Revia.Se jossainmäärin väsyttää ja heikentää keskittymiskykyä ja suorituskykyä,se hidastaa liikeratoja ja refleksejä.Aluksi mm. pahoinvointi on tyypillistä,lievää pään "jomotusta" esiintyi.Se ei kuitenkaan mitenkään estänyt juomasta,jos mieli teki.Hyvänmielentunnetta alkoholista ei tullut,mutta tokkura-humala kuitenkin!Kaikenkaikkiaan juominen väheni selvästi!Suurin haittavaikutus olivat hidastuneet liikeradat! -näin siis minulla!

      • Jone

        Oma juomiseni on sellaista lauantai känni linjaa ja kun juon niin maistuu erittäin hyvin,juon niin paljon kuin napa vetää. Nousuhumala tai se tunne on oikeastaan aikamoista huumetta.

        Kun otan niin en oikeastaan voi pitää ollenkaan illan aikana välillä mitään taukoa esim tunti on ylivoimainen juttu jos jääkääpissä vain juomaa riittää. Muisti menee oikeastaan aina ja kontrolli esim ravintolassa on joskus mennyt täysin. Helvetin typerää käyttäytymistä=naisten kähmimistä ym ja mitään ei oikein muista aamulla..ehkä jotain sieltä täältä.

        Olen aina juonut humalahakuisesti. viimmeisen puolitoista vuotta lähes joka viikonloppu. Kesälomalla tuli otettu parilla viikolla kolmekin kertaa kännit. Koskaan en ole krapulaan juonut eli juomiseni on vain sitä yhden illan dokaamista. Sehän on aika yleistä suomalaisilla mutta itsellä on suurin ogelma tuon juodun alkoholin määrä/juoma kerrat ja sitä myötä kontrollin menetys.

        Olen nyt kolmekymppinen ja viimeisen kymmenenvuoden aikana olen yrittänyt lukuisia kertoja lopettaa kokonaan alkoholin käytön mutta pisin tauko on päättynyt siihen yhteen vuoteen. Vaimon kanssa menee muuten aika mukavasti mutta elämä menee mönkään sen konrollin menetyksen vuoksi kun niitä hölmöilyjä tulee. Ollaan vaimon kanssa oltu viisitoista vuotta yhdessä mutta ongelmana on aina ollut tuo edm. Täysin juomisen lopettaminen tuntuu noitten aikaisempien yritysten vuoksi miltei mahdottomalta..nyt olen ollut kuukauden ottamatta ja usko on vahva mutta mitä se on sitten vuoden päästä?

        Vaimoni ei enää usko minuun ja vakuutteluihini juomisen lopettamisesta ja ymmärränkin sen kyllä hyvin. Olen nyt tutkinut juttuja tuosta revian käytöstä ja kuulostaisi aika hyvältä koska ongelmani on juuri tuon nousuhumalan himo ja siitä tuleva hyvänolon tunne josta ei tunnu saavan tarpeekseen! Uskon olevani alkoholisti koska riippuvaisuuteni ja himoni on kuitenkin sitä luokkaa. Virallisesti kait vielä suurkuluttaja (ehkä noin 13 kerta annosta kerran viikossa).

        Heittäkääpä asiallista kommenttia ja neuvoja otetaan vastaan!


      • WilmaWaikea
        Jone kirjoitti:

        Oma juomiseni on sellaista lauantai känni linjaa ja kun juon niin maistuu erittäin hyvin,juon niin paljon kuin napa vetää. Nousuhumala tai se tunne on oikeastaan aikamoista huumetta.

        Kun otan niin en oikeastaan voi pitää ollenkaan illan aikana välillä mitään taukoa esim tunti on ylivoimainen juttu jos jääkääpissä vain juomaa riittää. Muisti menee oikeastaan aina ja kontrolli esim ravintolassa on joskus mennyt täysin. Helvetin typerää käyttäytymistä=naisten kähmimistä ym ja mitään ei oikein muista aamulla..ehkä jotain sieltä täältä.

        Olen aina juonut humalahakuisesti. viimmeisen puolitoista vuotta lähes joka viikonloppu. Kesälomalla tuli otettu parilla viikolla kolmekin kertaa kännit. Koskaan en ole krapulaan juonut eli juomiseni on vain sitä yhden illan dokaamista. Sehän on aika yleistä suomalaisilla mutta itsellä on suurin ogelma tuon juodun alkoholin määrä/juoma kerrat ja sitä myötä kontrollin menetys.

        Olen nyt kolmekymppinen ja viimeisen kymmenenvuoden aikana olen yrittänyt lukuisia kertoja lopettaa kokonaan alkoholin käytön mutta pisin tauko on päättynyt siihen yhteen vuoteen. Vaimon kanssa menee muuten aika mukavasti mutta elämä menee mönkään sen konrollin menetyksen vuoksi kun niitä hölmöilyjä tulee. Ollaan vaimon kanssa oltu viisitoista vuotta yhdessä mutta ongelmana on aina ollut tuo edm. Täysin juomisen lopettaminen tuntuu noitten aikaisempien yritysten vuoksi miltei mahdottomalta..nyt olen ollut kuukauden ottamatta ja usko on vahva mutta mitä se on sitten vuoden päästä?

        Vaimoni ei enää usko minuun ja vakuutteluihini juomisen lopettamisesta ja ymmärränkin sen kyllä hyvin. Olen nyt tutkinut juttuja tuosta revian käytöstä ja kuulostaisi aika hyvältä koska ongelmani on juuri tuon nousuhumalan himo ja siitä tuleva hyvänolon tunne josta ei tunnu saavan tarpeekseen! Uskon olevani alkoholisti koska riippuvaisuuteni ja himoni on kuitenkin sitä luokkaa. Virallisesti kait vielä suurkuluttaja (ehkä noin 13 kerta annosta kerran viikossa).

        Heittäkääpä asiallista kommenttia ja neuvoja otetaan vastaan!

        KÄytä Reviaa, ota päivä kerrallaan.
        Älä huolehdi elämästä vuoden kuluttua, me kukaan emme voi siitä mitään tietää.
        Jos sinulla on lapsia, huolehdi heistä, he eivät ole syyllisiä mihinkään mikä meitä aikuisia elämässä kiusaa.
        Itsellani on ollut jotain apua siitä ajatuksesta, että itsemurha olisi kuin rintamakarkuruutta..
        Tarkoitan että kun katumus ja huoli ynnä huoli mokista ja virheistä ottaa sielusta ylivaltaa, käy mielessa ajatus.. entä jos..
        Mutta kun on kerran tänne syntynyt, miksi ei katsoisi mitä täällä elämässä oikein tapahtuu..

        Kyll sin pärjäät, minäkin yritän , ehkä, pärjätä


      • Anonyymi

        Antabus ilman reseptiä - https://euhealth24.com/fi/drug/antabuse
        Itse otin antabuskuurin noin 8kk sitten koska minulla meni alkoholin juominen aika paljon yli ja niin pois päin. Tällä hetkellä minulla on noita antabus kapseleita mahan sisällä joten se ainakin varmistaa että alkoholia ei enää oteta. Sivuvaikutuksia on muutamia esim. väsymystä ja yöllä paskominen housuun.


    • revia

      Kokeilin Reviaa. Kyllä se laimensi viinanhimoa, mutta join kuitenkin aika lailla vanhojen tottumusten mukaan, vähän kuin muistista.

      Revia aiheutti minulle seuraavaksi päiväksi hirveän väsymyksen enkä pystynyt tekemään mitään järkevää, vaikka mitään krapulaa ei ollut. Siksi luovuin Revian käytöstä ja yritän muilla konsteilla saada juomistani hallintaan. Voi olla, että haittavaikutukset olisivat ajanmittaan lieventyneet ja juominenkin vähentynyt, kun himon väheneminen olisi alkanut vaikuttaa, mutta niin pitkälle en siis päässyt.

      Reviaa saa jonkinlaisessa "kokeilupakkauksessa", muistaakseni siinä oli 7 tablettia. Ei tarvitse sitten ostaa kallista pakettia, joka jää mahdollisesti käyttämättä. Kokeile, niin sitten tiedät. Sivuvaikutukset voi olla hyvin yksilöllisiä.

    • JP.

      Minulla se viinanhimo oli jo ennen ensimmäistä huikkaa päällä. On muuten pirullinen tila. Otan osaa enkä sitä toivo edes pahimmalle vihamiehelleni.

      Mutta miks sitten pilata juominen kun se aluksi auttaa tilannetta... Minusta pitää juoda, jos haluaa humaltua. Tai sitten olla juomatta, jos viina ei sovi. Kyllä sekin onnistuu jos mieltää asian niin, että kyseessä ei ole tahdon asia...
      Mikään fyysinen juttu se viinan himo ei missään tapauksessa ole (korkeintaan krapulassa kun on vielä alkoholia veressä)

      Kaikenlaisia rahastuskeinoja sitä keksitään. Sama kuin jos uhkapelurille myytäisiin mahdollisuutta pelata ilman panoksia. Antaa vain rahat eikä menetä mitään...

    • äippä 39

      Olen oluen suurkuluttaja jolle yksi on liikaa ja kymmenen liian vähän. Ainoa vesiselvä päivä alkoi olla maanantai, tiistaina jo tuntui että johan tässä on oltu kauan ilman olutta ja siitä se sitten jatkui kunnes seuraavana manantaina oli taas se vesiselvä päivä.

      Olen hoitanut koko ajan työni, mutta kerran jos eräänkin on ollut pelko, että joku haistaa, että taas on illalla kännätty.

      Oluessa on paljon energiaa ja se siis myös lihottaa, puhumattakaan sen aiheuttamasta kaljamahasta. Voitte kuvitella miltä näytää satakiloinen nainen jolla on iso kaljamaha - ei hyvä.

      Minä haluan eroon tästä kierteestä.

      Aloitin Revian käytön viikko sitten ja lääke on sopinut minulle hyvin, sivuvaikutuksia on ollut väsymys, huono olo, ruokahaluttomuus ja lievä päänsärky. Nyt tuntuu että sivuvaikutukset alkavat heiketä kun elimistö tottuu lääkkeeseen.

      En ole juonut yhtään yli viikkoon, minun ei tee mieli olutta ollenkaan.

      Eilen illalla kun kävin nukkumaan huomasin kuinka hyvä ja tyytyväinen olo minulla nyt on.

      Lääkekuuri kestää kolme kuukautta ja maksaa hunajaa, mutta jos se autaa minut selville vesille voisi maksaa vaikka tuplaten.


      Minä pystyn tähän.

      • KirvesJaVasara

        Olen alkoholisti. Työni hoidan mestarillisesti, mutta juopot hoitaa kaiken silleen. Masennun kun olen juomatta. Monet keat olen lopettanut ja Maksullisessa "rehabissa" käynnyt sekä jonkin aikaa jaksanut roikkua noissa aa kokouksissakin.

        Yhden perheen lapsineen menettänyt-paitsi jonkinlaista kontaktia lapsiin.

        Nyt olen menettämässä juomisen takia toisen perheeni lapsineen.

        Se on kova paikka kun tuurijuoppo mokaa.

        Minä en usko lääkkeisiin, kun joku antabuskaan ei auta suuntaan tai toiseen! Toki se jotain vähentää koska olo on niin kehno, mutta äkkiä oppii kestämään ja opii lopulta valehtelemaan jopa itselleen että muka ottaa lääkettä. Sit ne jää "tuhana" pois jonka lälken asiaa voikin jo juhlistaa tilannetta.

        Alkoholismi on henkinen sairaus ja se ei mitenkään mene pois vaikka olis 25v juomatta etanolia.

        On monta tarinaa pitkänlinjan absolutisteista jotka syystä toisesta retkahtaa sille yhdelle ja tarinat kertoo että on kuin ei olisi päivääkään ollut selvänä! Homa lähtee heti lapasesta.

        En halua menettää mun toistakin perhettä, mutta luottamus on mennyt. Siinä on sitten ihmepillereiden tai muiden vastaavien kanssa katsomassa totuutta silmiin..

        Kyllä se niin on että tuli mitä tuli vastaan (iloa tai surua), on ainoa tie raitistumiselle elää päivä kerallaan ja olla illalla tyytyväinen kun ei tarvinut ottaa sitä ensimmäistä.


      • uudelleen vaan!
        KirvesJaVasara kirjoitti:

        Olen alkoholisti. Työni hoidan mestarillisesti, mutta juopot hoitaa kaiken silleen. Masennun kun olen juomatta. Monet keat olen lopettanut ja Maksullisessa "rehabissa" käynnyt sekä jonkin aikaa jaksanut roikkua noissa aa kokouksissakin.

        Yhden perheen lapsineen menettänyt-paitsi jonkinlaista kontaktia lapsiin.

        Nyt olen menettämässä juomisen takia toisen perheeni lapsineen.

        Se on kova paikka kun tuurijuoppo mokaa.

        Minä en usko lääkkeisiin, kun joku antabuskaan ei auta suuntaan tai toiseen! Toki se jotain vähentää koska olo on niin kehno, mutta äkkiä oppii kestämään ja opii lopulta valehtelemaan jopa itselleen että muka ottaa lääkettä. Sit ne jää "tuhana" pois jonka lälken asiaa voikin jo juhlistaa tilannetta.

        Alkoholismi on henkinen sairaus ja se ei mitenkään mene pois vaikka olis 25v juomatta etanolia.

        On monta tarinaa pitkänlinjan absolutisteista jotka syystä toisesta retkahtaa sille yhdelle ja tarinat kertoo että on kuin ei olisi päivääkään ollut selvänä! Homa lähtee heti lapasesta.

        En halua menettää mun toistakin perhettä, mutta luottamus on mennyt. Siinä on sitten ihmepillereiden tai muiden vastaavien kanssa katsomassa totuutta silmiin..

        Kyllä se niin on että tuli mitä tuli vastaan (iloa tai surua), on ainoa tie raitistumiselle elää päivä kerallaan ja olla illalla tyytyväinen kun ei tarvinut ottaa sitä ensimmäistä.

        roikkuminen pitkälle vie. Kokemus osoittaa, että toiminta on taikasana. Palvelutehtävät, riittävät käynnit palavereissa, yhteydet muihin aa-laisiin palaverien ulkopuolella, vierailut muihin ryhmiin ja laitoksiin, tukihenkilö/kummi, kirjallisuuteen eli ohjelmaan perehtyminen ja omien kokemusten kertominen auttavat alkoholistia saamaan korkin kiinni.

        Voimia sulle, tänään et ole yksin


      • Anonyymi

        Kuka määrää Reviaa, kun en halua oma lääkärin reseptiä ?


    • Esko-71

      Itselläni tuli huono olo aluksi ja jos oli pientä taukoa lääkkeen otossa niin sama homma. Totta on että vie hyvänolon tunteen nousuhumalasta pois mutta ei se juomista estä. Ei alkoholismissa ole mitään taikatemppuja tai oikotietä. En ollut rapajuoppo, tuurijuoppo ja tissuttelija kylläkin. 7 viikkoa sitten aloin opetella selvinpäin elämistä. En katso lopettaneeni koska alkoholismi ei ole harrastus vaan sairaus. Vertaisin raittiuden opettelua vaikkapa uuden kielen opiskeluun. Kukaan sitä ei päivässä opi, jotkut eivät koskaan. Sitä ei voi opetella jonkun muun mieliksi. Mikään lääke ei siihen auta. Kaikki lähtee omasta aidosta halusta omaan parempaan oloon ja elämään, ei muiden. Se tulee siinä sivussa muille. Vertaistukiitos on ehdottoman tärkeää. Häpesin, jännitin ja pelkäsin päiviä ennen ensimmäistä kokousta. Meinasin lähteä vain tunniksi jonnekin ja sanoa vaimolle että kävin, mutta ei ole minua varten. Olen niin tyytyväinen etten sitä tehnyt. 4 kokousta jo takana ja elämä alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, miltä sen on tarkoitettu tuntuvan. Elämisen arvoiselta. En ole kovin uskovainen eikä siellä tarvitse olla tai sellaiseksi tulla. Ihmisiä on uskovaisista ateisteihin. Päämäärä on kuitenkin sama, raittiina eläminen. En tiedä, olenko huomenna selvinpäin, voin olla vain päivän kerrallaan. Vaikka sitten loppuelämän.

      • Löylykauhaterapiaa ja 17 olutta päivässä on suositus


      • nuori_palstalainen
        sauna_timppa kirjoitti:

        Löylykauhaterapiaa ja 17 olutta päivässä on suositus

        Miksi juuri 17 olutta?


      • nuori_palstalainen kirjoitti:

        Miksi juuri 17 olutta?

        Se on vanha nuoren_lääkärin suositus joka pitäisikin päivittää vuoteen 2016 jonka mukaan oikeastaan se olisikin 19 olutta. Kun Oulun perus toimeentulotuen määrän jakaa halvimman oluen mukaan saa joka päivä sillä rahalla 17 olutta ja nyt kun se tuen määrä on noussut ja oluen hinta aavistuksen laskenut on uusi suositus juuri 19 olutta. Harmi että itse en pääse nauttimaan toimeentulotuesta enään vuoden 2014 jälkeen mutta lämmöllä muistelen sitä aikaa kun se minun osaltani vielä onnistui


    • Anonyymi

      Reviahan oli aivan kusetusta ja silkkaa rahastusta, ja vei viinanhimo muassa (jos jotain vei myös) elämänhalun. Tuttuni isä teki itsemurhan käytettyjen lääkettä.
      Tätä toi maahan kamala lääkäri Pekka heinälä ja tietääkö/muistaako joku, kuka toinen henkilö?

    • Anonyymi

      Minuakin kiinnostaisi, ketkä tämän "lääkkeen" maahantuonnista hyötyivät! Onko kellään tietoa?

      • Anonyymi

        Revia ei vaikuttanut juomiseeni ainakaan vahentävästi. Koska kivan tuntuinen nousuhumala ei enään tullut, join tiuhempaan tahtiin ja enempi, kuin ennen Reviaa! Neljän viikon jälkeen lopetin revian napsimisen ennen kaljalle menoa!
        Hyödytön ja kallis lääke minulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Revia ei vaikuttanut juomiseeni ainakaan vahentävästi. Koska kivan tuntuinen nousuhumala ei enään tullut, join tiuhempaan tahtiin ja enempi, kuin ennen Reviaa! Neljän viikon jälkeen lopetin revian napsimisen ennen kaljalle menoa!
        Hyödytön ja kallis lääke minulle!

        Ei se toimi. Hetken aikaa, koska uskot siihen.
        Pari viikkoa niin hapan maistuu entistä paremmin.


    • Anonyymi

      Tainnu Revian alkuinnostus mennä ohi, kun se ei alkoholin käyttöön vaikuta lainkaan.

      • Anonyymi

        Ainut tapa päästä eroon on ottaaa itseään niskasta kiinni ilman vertaistukiryhmiä ja lääkkkeitä. vain ottamalla itseäään niskasta kiinni onnistuu.
        Omalla tahdolla. Onnistui 30 v sitten. On juoppojen lässytystä, että itse ei pysty. Hankin miellyttävän elämän, hyvän koulutuksen ,työn, kodin ja kauniin naisen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe