Itsemurha ainoa vaihtoehto

PH177

En vaan jaksa enää tätä maailmaa, olen niin yksin, täynnä itseinhoa. Koulu menee ihan hyvin, mutta se kamala yksinäisyys ja se että en voi puhua kellekään ongelmistani ja suruistani, en kenellekään, sillä ihmisiä ei kiinnosta.

Olen ollut liian kauan tässä tilassa, tavannut auttajia: psykologeja, kuraattoreja, lääkäreitä jne... Mutta nekään eivät auta, lääkkeet eivät auta, mikään ei auta.

Olen kerran harkinnut itsemurhaa ja yrittäminen oli todella lähellä, pelkäsin vain että jos en onnistuisi siinä, tai kuolema olisi pitkä ja tuskallinen. Nyt haluan kokeilla uudestaan: kemikaalit tuntuvat parhaalta vaihtoehdolta, mikä tappaisi nopeiten?

86

2925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta onnistuuko se?

      Tunnen ihmisen joka heräsi koomasta puoliksi halvaantuneena. Itsemurhaa sekin oli yrittänyt, lääkkeillä joo, mutta yritys meni pieleen pahimman kerran. Nyt se on vanhempiensa hoivissa ja toipuu hiljalleen, katuu niin ettei tiedä miten päin olisi. Ongelmat vain paheni vaikka tarkoitus oli päästä jonnekin "vapauteen" ja itkettää vain omaisia ja tuttuja hautajaisissa.
      Kuulin toisen tarinan jossa yksi lääkeitsemurhakanditaatti heräsi sairaalasta ja kuuli läheisensä kuolleen tuntia aikaisemmin auto-onnettomuudessa. Mietii nyt joka päivä sitä, miksi häntä ei "onni suosinut" vaan osuikin syyttömään, jolta jäi pienet lapset ja onnellinen avioliitto...
      Aina ei asiat mene ihan niin kuin itse suunnittelee.

      • Anonyymi

        Hienosti otit esiin yhden erittäin harvinaisen tapauksen.

        Kyllä noihin hyvin suurella todennäköisyydellä keskimäärin kuolee.


    • As-info

      Minkälaista apua tarkalleenottaen tarvitsisit? Osaatko kertoa?

    • hyvyydellä sulle

      Onneksi tänne kirjoitit. Tässä ohje Jumala rakastaaa sinua ja sinulla on tietty tarkoitus ,vaikka et nyt näe kaikkea. Kukaan ei heti näe koko elämäänsä.
      Jos olet viisas ja otat neuvosta vaarin teet näin. Menet seurakuntaan joka on sinua lähellä kirkon tai vapaan suunnan tilaisuuteen ja käsket siellä olevan papin rukoilla puolestasi.Voit myös jättää rukouspyynnön paperilla, tulet hämmästymään Jumalan voimaa. Tee kuten neuvoin , sillä minä tunnen Jumalaa , koska olen uskossa Jeesukseen, kaikkea hyvää sulle. Etsi netistä aikataulut ja menen jo huomenna.

      • asdadsasdasd

        Painu helvettiin Jeesuksinesi. Tässä on kaverilla jo ennestään tarpeeksi vaikeaa.


      • JumalaAuttaaSinuakin

        Jeesus auttaa kaikkia, jotka Häneen vilpittömästi uskovat.


    • asfdashkfwa

      Tiedän, ettei ketään kiinnosta, koska ihmiset ovat syvältä. Siitä syystä yksinäisyys onkin parempi, koska ihmistä ei olisi mitään iloa kuitenkaan.

      Keksi itsellesi jotain tekemistä, joka antaa tarkoituksen elämälle ja fuck all people!

    • tällaista vaan

      "se että en voi puhua kellekään ongelmistani ja suruistani, en kenellekään, sillä ihmisiä ei kiinnosta. "

      Minua ainakin kiinnostaa!
      Kerro täällä, kirjoita! Tulevaisuudessa voi elämässäsi tapahtua mitä tahansa mukavaa. Vaikka jo huomenna! Tai vuoden päästä - ei voi tietää.
      Kirjoita tänne, päiväkirjaan. Mitä haluaisit harrastaa sellaista, missä voisit puhua ihmisten kanssa? Vaikka joku kirjoitusryhmä?

    • Usko itseesi!!

      Yksinäisyys on tässä maassa juurtunut ajatus joka varmasti vielä katoaa!! Itse olen 36v opiskeleva työssäkäyvä mies ilman menttaalista valmennusta ja omiin tunteisiin menemistä en olisi tässä eheytyneenä! Olen ujo,mutta olen hyväksynyt sen ja haluan nähdä itsessäni parempia puolia ja olla oma itseni! En tarkalleen tiedä mistä ongelmasi ja yksinäisyytesi johtuu. Itseinho johtuu patoutuneista tunteista jonka joku kokemus,tapahtuma,asia on elämässä laukaissut. Anna itsellesi ajatus sille,että et ole yksin löydät ystäviä ja opit ne vielä huomaamaan helppo sanoa,kun tehtynä. ITSEMURHA EI OLE RATKAISU MIHINKÄÄN!!! Toivon sinulle todella paljon ystäviä ja uskon,että tulet niitä löytämään VOIMIA!!!!!!!!!!

    • Fefkmfklmwfefwefwef

      Nah. Loogisesti itsemurha ei ole koskaan ainoa vaihtoehto, vähintään on vaihtoehto olla apaattisena ja kurlata elämänpaskaa eteenpäin naama irveessä koskaan toivomatta mitään parempaa. Siis vaihtoehto on kärsiä.

      Kysymys on siitä että mikä saatavilla olevista monista vaihtoehdoista on paras, eikä se että vaihtoehtoja ei ole. Tässä suhteessa itsemurha voi olla vastaus.

    • Keissa

      Oletkko pystynyt puhumaan noille psykologeille ja kuraattoreille noista syvimmistä tuntemuksistasi? Heitäkö tarkoitat, että ei kiinnosta? Minäkin tunnen rään henkilön joka sokeutu yrittäessään lääkkeillä itsemurhaa? Kova hinta hetken mielijohteesta. Uskon että ihmisellä on paha olla kun harkitsee vakavissaan hengen riistoa.
      Auttaisko jos voisit kertoa meille anonyymisti niistä murheista. Olen kiinnostunut kun ihmisellä on tuollainen hätä. Itseäni on joskus auttanut kun on saanut avautua ja kaikkea on saannut omalla kohdallakin käydä läpi. Päätöksen kuolemisesta voi aina siirtää ja antaa muutokselle mahdollisuus.

      • PH177

        Hei. Kiitos kaikille vastaajille.

        Masennukseni syy johtuu sosiaalisten tilanteiden pelosta, kiusaamisesta ja lapsuudessa koetusta seksuaalisesta väkivallasta, joka on ollut kauan mielessäni. Nyt äsken vasta päätin kertoa asiasta, ja siitä eivät kaikki läheiseni tiedä. asia on vaikea koska tähän tapaukseen liittyy eräs tuntemani henkilö joka ei halua puhua asiasta (hänkin on uhri).

        Olen rukoillut ja etsinyt lohtua Raamatusta, mutta se ei ole auttanut. Ainakaan vielä. Asiasta puhuminen lienee ainoa keino päästä eteenpäin, mutta se on niin vaikeaa että joskus kuolema tuntuu helpommalta.


      • Keissa
        PH177 kirjoitti:

        Hei. Kiitos kaikille vastaajille.

        Masennukseni syy johtuu sosiaalisten tilanteiden pelosta, kiusaamisesta ja lapsuudessa koetusta seksuaalisesta väkivallasta, joka on ollut kauan mielessäni. Nyt äsken vasta päätin kertoa asiasta, ja siitä eivät kaikki läheiseni tiedä. asia on vaikea koska tähän tapaukseen liittyy eräs tuntemani henkilö joka ei halua puhua asiasta (hänkin on uhri).

        Olen rukoillut ja etsinyt lohtua Raamatusta, mutta se ei ole auttanut. Ainakaan vielä. Asiasta puhuminen lienee ainoa keino päästä eteenpäin, mutta se on niin vaikeaa että joskus kuolema tuntuu helpommalta.

        Mitenkä osaisin kirjoittaa, että en ainakaan enää lisää sinua haavoittaisi. Jokainen tuollaista pahaa lapsena kokenut joutuu käymään samanlaisen tuskan tein kuin sinäkin. Aikuisena ja nuorena tulee vain hetki jolloin on pakko lähteä käymään asiaa läpi ja se johtaa sisäiseen parantumisen.
        Onpa hyvä että uskot Jumalan apuun ja voimaan. Kyllä hän kuulee ja näkee sinut ja on tässä prosessissa mukana. Ihminen on koknaisuus: ruumis, sielu ja henki. Jumala ei poista kipua tuosta noin vain että laittaa tulehtuneeseen haavaan laastarin vaan hän halua parantaa ja puhdistaa sen haavan.
        Onko niin että tämä toinen henkilö ei ole vielä henkisesti kypsä avautmaan. Sisäisen eheytymisen kannallata on tärkeä, että hänkin pääsee hoitoon. Olet oikeassa, että puhminen ja asian käsittely eheyttää.
        Olet kokenut niin hirveitä että et edes muista tai voi muistaa yhdellä kertaa kaikkea vaan muistot nousevat vähitellen tietoisuuteen sen mukaan kuin psyyke kestää on valmis työstämään. Traumat ovat niin syvät, että tarvitset pitkän ajan ja ammattitaitoisen terapeutin käytmään kanssasi noita asioita. Muista ja tiedosta koko ajan, että olet tavallinen ja arovks ihminen ja olet joutunut olosuheiden ja pahuuden uhriksi ilman omaa syytäsi. Monet seksuaalista väkivaltaa kokeneet tuntevat väärää häpeää, syyllisyyttä, likaisuutta ja että he ovat jotenkin itse ajautuneensa tuohon kurimukseen. Päinvastoin tekijän on syytä tuntea näin. Ei lapsella on mitään valmiutta ja ymmärrystä puollustautua kun joutuu hullun ja sairaan manipuloitavaksi. Monilla uhreilla on nuoruudessa ja aikuisena itseinhon ja vihan tunteita. Ymmärettvää että itsetunto ja -luottamus ovat nollassa.
        En osaa sanoa onko hyvä vai huono jos nyt tässä omassa kriisissä yhtäkkiä kerrot salaisuuden perhepiirissä. Voi olla että he eivät osaa reagoita oikein ja alussa ehkä eivät jaksa edes uskoa.
        Onneksi nykyään tällaiset ongelmat ovat psykologeille tuttuja ja näitä on paljon. Se ei tietenkään helpota kenekään henkilökohtaista kärsimystä, mutta terapeuteilla on ammatillista osaamista. Terapeutilla on myös täysi vaitiolovelvollisuus ja he eivät anna mitään tietoja ilman sinun lupaasi.


      • PH177
        Keissa kirjoitti:

        Mitenkä osaisin kirjoittaa, että en ainakaan enää lisää sinua haavoittaisi. Jokainen tuollaista pahaa lapsena kokenut joutuu käymään samanlaisen tuskan tein kuin sinäkin. Aikuisena ja nuorena tulee vain hetki jolloin on pakko lähteä käymään asiaa läpi ja se johtaa sisäiseen parantumisen.
        Onpa hyvä että uskot Jumalan apuun ja voimaan. Kyllä hän kuulee ja näkee sinut ja on tässä prosessissa mukana. Ihminen on koknaisuus: ruumis, sielu ja henki. Jumala ei poista kipua tuosta noin vain että laittaa tulehtuneeseen haavaan laastarin vaan hän halua parantaa ja puhdistaa sen haavan.
        Onko niin että tämä toinen henkilö ei ole vielä henkisesti kypsä avautmaan. Sisäisen eheytymisen kannallata on tärkeä, että hänkin pääsee hoitoon. Olet oikeassa, että puhminen ja asian käsittely eheyttää.
        Olet kokenut niin hirveitä että et edes muista tai voi muistaa yhdellä kertaa kaikkea vaan muistot nousevat vähitellen tietoisuuteen sen mukaan kuin psyyke kestää on valmis työstämään. Traumat ovat niin syvät, että tarvitset pitkän ajan ja ammattitaitoisen terapeutin käytmään kanssasi noita asioita. Muista ja tiedosta koko ajan, että olet tavallinen ja arovks ihminen ja olet joutunut olosuheiden ja pahuuden uhriksi ilman omaa syytäsi. Monet seksuaalista väkivaltaa kokeneet tuntevat väärää häpeää, syyllisyyttä, likaisuutta ja että he ovat jotenkin itse ajautuneensa tuohon kurimukseen. Päinvastoin tekijän on syytä tuntea näin. Ei lapsella on mitään valmiutta ja ymmärrystä puollustautua kun joutuu hullun ja sairaan manipuloitavaksi. Monilla uhreilla on nuoruudessa ja aikuisena itseinhon ja vihan tunteita. Ymmärettvää että itsetunto ja -luottamus ovat nollassa.
        En osaa sanoa onko hyvä vai huono jos nyt tässä omassa kriisissä yhtäkkiä kerrot salaisuuden perhepiirissä. Voi olla että he eivät osaa reagoita oikein ja alussa ehkä eivät jaksa edes uskoa.
        Onneksi nykyään tällaiset ongelmat ovat psykologeille tuttuja ja näitä on paljon. Se ei tietenkään helpota kenekään henkilökohtaista kärsimystä, mutta terapeuteilla on ammatillista osaamista. Terapeutilla on myös täysi vaitiolovelvollisuus ja he eivät anna mitään tietoja ilman sinun lupaasi.

        Kiitos paljon viestistäsi!

        Perheestäni/suvustani vain harva tietää asiasta, enkä todellakaan tiedä onko tiedon levittäminen oikea vaihtoehto. Haluaisin käydä asian läpi kunnolla, niin että se ei enää kalvaisi sisintäni.

        Toisiin ihmisiin kontaktin ottaminen on vaikeaa, koska koen että he aistivat/tietävät millainen olen ja siksi välttävät minua. Minulla on ollut yksi melko hyvä kaveri, mutta menetin hänet kun en jaksanut koskaan olla hänen kanssaan, ja siksi koen syyllisyyttä. Mietin että olisin voinut olla parempi kaveri ja yrittää enemmän. Kaverit yleisesti tuntuvat niin vaikeasti saavutettavilta kun on ollut niin kauan yksin. Koen että en kelpaa kenellekään, peli on menetetty lopullisesti.

        Jos tekisin itsemurhan, tekisin sen itseni vuoksi ja samalla kostaisin tälle yhteiskunnalle siitä että se ei ole suojellut minua.

        Masentuneena ei vaan jaksa, haluaisin olla onnellinen ja energinen, auttaa ja kannustaa muita, ehkä opiskella lääkäriksikin. Mutta tämä kaikki näyttää nyt niin turhalta.


    • rkghkth

      Vika saattaa olla ilmastossakin. Kirjoitit viestisi helmikuussa, jolloin tehdään useimmat itsarit. Se johtuu talvesta. Mitäpä jos ottaisit tavoitteksesi muuttaa maasta? Esimerkiksi australialaisilla on nykyään paljon rahaa eikä talouskriisistä ole tietoakaan. Raha on hyvin tärkeätä elämässä ja tekee onnelliseksi, ei mikään uskonnollinen lässynlässy. Jumala rakastaa vain niitä, joilla on rahaa, ja vain niitä, joiden asuinympäristö on kiva.

      Jos olisin nuori enkä 50 v, ottaisin käteen kynän ja paperia ja laatisin kymmenvuotissuunnitelman: kymmenen vuoden kuluttua olen Australiassa tai Uudessa Seelannissa ja teen mieluisaa, hyvin palkattua työtä ja nautin lämpimästä ilmastosta ja ulkomaalaisesta puolisosta.

    • pikku sirpale

      Minäkin olen miettinyt jopa itsemurhaa, mutta tiedän, ettei se ole lainkaan oikea vaihtoehto. Ihmiset ympärilläni ovat todella ilkeitä, kateellisia ja yrittävät kaikin keinoin murtaa ja masentaa minua, etten vain mitenkään toisi esiin itseäni ja kykyjäni.

      Kuinka monta kertaa olenkaan yrittänyt olla toisten ihmisten seurassa oma itseni, mutta se ei kelpaa juuri kenellekään. Onneksi minulla on kuitenkin pari hyvää ystävää, joten en aina tunne itseäni pohjattoman yksinäiseksi. Joskus olen miettinyt, etten jaksa enää, sillä minua kauhistuttaa ihmisten tekojen alhaisuus. Sitä juuri on vaikea kestää.
      Ymmärrän kuitenkin, kuinka heidän toimintansa ja käytöksensä on heidän oma häpeänsä, eikä heidän asenteensa ole minun syyni. Hehän tässä ovat todella pieniä henkisesti ja avun tarpeessa, yrittäessään toista alas painamalla saada itseisarvoa itselleen.

      Jaksa sinäkin ja näe, ettet sinä ole syypää toisten, vähäpätöisempien ihmisten käytökseen. Jaksetaan ja pidetään toivoa yllä. Alhaalta ei ole muuta tietä kuin ylöspäin.

    • rkghkth

      Äläkä hae apua Raamatusta vaan lue mieluummin kirja nimeltä "The Bible: The Devil's book" ja tutustu Vanhan testamentin Jahven rikoksiin ihmiskuntaa vastaan.

      Masennusta saattaa lievittää shoppailu, pikku ostokset. Ne piristävät, mutta shoppailu on paras tehdä jossain toisessa maassa. Suomi ei ole enää hyvä maa, täällä on perussuomalaisuutta ja sen sellaista, ja ilmasto masentaa.

    • hannamari

      Elä päivä kerrallaan. tänään päätän olla onnellinen. Sosiaalisuuskin voi olla yliarvostettua, on ihmisiä jotka viihtyvät hyvin yksinkin. Ongelmien käsittelyyn tarvitaan aikaa, jotta voi työstää asioita niin, että pääsee pahimman yli. On todella ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, eivätkä ole kiinnostuneita. On paljon myös pahuutta, jota on vaikea ymmärtää. Elämä on valintoja, ja itse voi valita onnellisuuden vaikka on kokenut pahuuttakin. Tarvitset auttajia ympärillesi, mutta todellakin aikaa, joka tuo myös perspektiiviä elämääsi. Elämässä onnellisuus on vain ohimenevä tunnetila, kuten kaikki muutkin tunteet. Pystyt ohjaaman ajatuksiasi ja sitä kautta tunteitasi. Tunteisiin ei kannata jäädä kiinni, vaan antaa ahdistuksenkin mennä. Miedän tulee myös sietää jonkinasteista tyhjyyden tunnetta elämässämme, koska se on myöskin osa elämää ja osoitus tilasta, jossa on ovi syvempiin tuntesiin. On vain tämä hetki ja se on sinun ikiomasi .Suosittelen Krishnamurtin pokkareita luettavaksi, vapauttavaa ja voimia antavaa. Hyvää itsetuntemuksen opiskelua..
      voimia sinulle!

    • ehkä tästä apua

      Näännyttäminen janoon saattaa olla ja tehokas ja nopea tapa eikä aiheuta hirveitä kipuja vaan lähinnä vain kovaa janontunnetta. 7-14 päivää ilman nestettä ja tajua lähtee ja kuolema tulee.

    • varma tieto

      Äläkä missään nimessä opiskele lääkäriksii.

      Tekevät itsareita tuplasti enemmän kuin muut.

    • unelmoi.

      Tunnetusti sosiaalityöntekijät eivät osaa auttaa kenenkään ongelmia. Useimmat heistä ovat liian vanhoja ja työ tuntuu rutiinilta. Monilla ei ole taas omakohtaista kokemusta tai kykyä auttaa,puuttua ongelmiin vaan tyrkytetään lääkkeitä ja puhutaan mukavia.

      Omassa elämässäni unelmoin muuttavani ulkomaille joko omaan veneeseen tai taloon. Haluan pois tästä kylmästä maasta, jossa on ahdasmielinen ilmapiiri joka puolella suomea. Haluan muuttaa pois. Opiskelen suomessa loppuun ja valmistelen muuttoa muualle ja säästän rahaa opiskelujen ohella. Siellä on lämmintä, eikä kukaan tunne ja se ihastuttava luonto ja meressä kalastaminen ja sukeltaminen.

      Suosittelen käymään koulun loppuun ja toteuttamaan omia unelmia (vaikka ne saattaa tuntua kuinka hölmöiltä.)

    • tosiasiat

      Vikaa saattaa olla myös ulkonäössä. Kauniista/komeista ihmisistä pidetään ja he tuskin ovat yksinäisiä vaan löytävät seuraa ihan tosta vaan.

      Miellyttävän näköinen ihminen voi ruveta vaikka malliksi tai filmitähdeksi. Ehkä jokin kauneusleikkaus olisi sopiva unelma.

    • unelmoi.

      Masennus ja mielenterveysongelmat ei välttämättä johdu ulkonäöstä. Olit, sitten minkä näköinen, kokoinen, ikäinen tai vaikka arvostettukkin henkilö niin ei se auta.Komeatkin ja kauniit ihmiset kokevat varmasti halveksuntaa, arvostelua. kateutta ym.

      Ihmiset ovat yksinkertaisesti (Pahoja) ja aiheuttavat ongelmat toisilleen ja myös itselleen.
      Jos maailmassa olisi vaan yksi ihminen niin tuskin, sillä tulisi samanlaista riitaa eläimien kanssa. Tuskin riitelisit naapurin siilin kanssa tai tuskin koira vittuilisi, että oletpas sinäkin niin helvetin ruman näköinen.

      • Anonyymi

        Vittu sä saat munaa oerseeseen mun isältä


    • filosof

      Runoilija Baudelairen mukaan kaikki nautinto piilee pahuudessa.

      Siis masennus johtuu liian vähäisestä nautinnosta, mikä puolestaan johtuu liian vähästä pahuudesta.

      • Kristeva

        Osittain totta, masentuneet ovat liian kilttejä ihmisiä, jotka eivät osaa tuoda esiin toista puoltaan toisten vahingoittamisen pelossa. Minulle kerran yksi psykiatrian alan ammattilainen sanoi suoraan, että olen liian kiltti ja että minun tulisi tuoda esiin myös sitä toista puoltani jotta pääsisin tasapainoon itseni ja ympäristön kanssa.


      • proelämä

        Ei kaikki nautinto piile pahuudessa. Baudeclaire oli väärässä. Saan itse nautintoa esim. ihmisten auttamisesta.
        Nautintoa saa myös itselleen sopivasta työstä tai opiskelusta, hyvistä ihmissuhteista, huumorista, liikunnasta, hyvästä ruuasta, hyvästä eloluvasta, taiteesta yleensä, luonnosta, matkailusta, kauniista maisemasta, totuuden löytämisestä....
        Näillä em. asioilla ei ole mitään tekemistä pahuuden kanssa, ja niistä silti saa nautintoa. Siispä Baudeclaire oli väärässä, ja lisäksi jotenkin ehkä kieroutunut.


      • proelämä
        Kristeva kirjoitti:

        Osittain totta, masentuneet ovat liian kilttejä ihmisiä, jotka eivät osaa tuoda esiin toista puoltaan toisten vahingoittamisen pelossa. Minulle kerran yksi psykiatrian alan ammattilainen sanoi suoraan, että olen liian kiltti ja että minun tulisi tuoda esiin myös sitä toista puoltani jotta pääsisin tasapainoon itseni ja ympäristön kanssa.

        Puurot ja vellit menee sekaisin. Ei kiltteys tarkoita välttämättä kynnysmattona olemista. Masentuneelle suosittelisin harjoittelemaan itsensä jämäkkää puolustamista, ja se ei ole sama asia kuin ilkeys, tai ei-kiltteys.


      • Anonyymi
        Kristeva kirjoitti:

        Osittain totta, masentuneet ovat liian kilttejä ihmisiä, jotka eivät osaa tuoda esiin toista puoltaan toisten vahingoittamisen pelossa. Minulle kerran yksi psykiatrian alan ammattilainen sanoi suoraan, että olen liian kiltti ja että minun tulisi tuoda esiin myös sitä toista puoltani jotta pääsisin tasapainoon itseni ja ympäristön kanssa.

        Tämä on hyvin sanottu 👆


    • filosof

      Hyvin sanottu, Kristeva! Pitäisi opetella tuomaan se toinen puoli esiin eli tuottaa kärsimystä toiselle ilman omantunnon tuskia, aina tilaisuuden tullen. Silloin se nautinto putkahtaa esiin, uskomatonta mutta totta. Ja masennus katoaa !! Oma nautinto ja toisen kärsimys ovat naimisissa. Samoin ovat oma kärsimys ja toisen nautinto.

      Nyt kukkahattutädit kauhistelevat, mutta ei elämässä pärjää jos vain toimii toisten kynnysmattona.

      • 715

        Joko me ei puhuta samaa kieltä ("kärsimystä"?), filosof, tai sitten et ole aivan terve.


      • proelämä

        En suosittele toisten kyykyttämistä masennuksen hoitokeinona.
        Siitä tulee myöhemmin huono omatunto ja syyllisyydentunteita, jotka pahentavat masennusta. Jos taas siitä ei seuraa näitä asioita, niin sitten on kyseessä toisenlainen häiriö, jota voi sanoa esim. narsismiksi tai psykopatiaksi tms., mihin liittyy empatiakyvyn puutteellisuutta. Tämä empatiakyvyn puutteellisuus voi vaikeuttaa toisten elämän lisäksi myös omaa elämää.
        Minusta on aika vaarallista ajatella siten, että oma nautinto riippuu siitä, että toinen kärsii. Ei nämä asiat ole oikeasti toisiinsa kytköksissä. Miten ihmeessä muka toisen kärsimys parantaa omaa elämää? Jos naapurillani on paha olla, ei se millään tavalla poista omia ongelmiani. Pyöränkumini on puhki riippumatta siitä, onko naapurini hyvällä tuulella tai ei.


    • leonar1

      Älä missään nimessä usko Jumalan apuun ja voimaan. Siltä suunnalta ei kukaan ole koskaan saanut apua. Sosiaalisten tilanteiden pelosta ja kiusaamisesta pääset yli siten, että käännät koko tilanteen toisinpäin.

      Ensin hakeudut kaltaistesi seuraan, ja sitten käyttäydykin siten, että he tuntevat samoin kun sinä tähän saakka. Sillä tavalla itsevarmuutesi lisääntyy. Annat siis vahingon kiertää. Kun painat toiset alas, nouset itse ylös. Vai haluatko olla kasan pohjalla? Älä kauhistu ihmisten tekojen alhaisuudesta, vaan toimi kuten ihmiset toimivat.

    • leonar1

      Minuakin kiusattiin vuosia sitten. Joku tuntematon rupesi puhelinterroristiksi ja teki minusta uhrinsa. Hän saattoi soittaa minulle yölläkin vain kertoakseen miten kelvoton olen ja että minun pitäisi tehdä itsemurha. Näin jatkui kuukausia. Lopulta tunnistin soittajan äänestä. Hän oli pari vuotta aiemmin pintapuolisesti tapaamani ihminen, joka näki minussa huonompansa.

      Tajusin, että hän oli itse kiusattu ja halusi nousta ylös painamalla jonkun toisen alas. Ja hän teki ihan oikein! Vika oli vain siinä, että hän jäi lopulta kiinni. En tarkoita, että sinun pitäisi ryhtyä puhelinterroristiksi. Tarkoitan vain, että pidät puolesi ja käytät mielikuvitustasi. Aina löytyy joku, jonka voi painaa alas. Niin sinullekin on tehty. Älä jää kasan pohjalle!

      • PH177

        Olen ollut myös kiusaajana, ja kadun sitä niin paljon, että en millään voisi toimia tuolla tavalla. Kiusaaminen tuntuu niin pahalta, enkä haluaisi missään nimessä aiheuttaa sitä toiselle ihmiselle.

        Olet valitettavan oikeassa siinä, että jos haluaa menestyä niin täytyy kiusata muita. Itse olen mielummin yksin.

        Ja ulkomaille muuttaminen kyllä kiinnostaa, Suomi on kyllä hyvin masentava maa.... Australia tai Florida olisivat paljon parempia, mukavammat ihmiset ja todella ihana sää! =)


      • proelämä

        Haluan uskoa siihen, että menestyksen voi saavuttaa kiusaamatta muita. Monesti näin onkin. Omalla ahkeruudella ja työnteolla on paljon vaikutusta menestymiseen. Eihän esim. yliopistopaikkaa saa kiusaamalla toisia. Eikä varmaan työpaikkaakaan.
        Mieluummin ehkä kannattaisi olla ihminen, jonka kanssa muiden on kiva tehdä töit


    • täysin laholatva

      Jollain tapaa tuonkin ymmärtää, ole ilolla paha ihminen.
      Jos olet pienestä pitäen opetettu pahuuteen ja myöhemmin et voikaan
      enää laittaa vahinkoa kiertämään, alat voida pahoin, masennutkin.

      Jos sitten kun onnistut tarpeeksi paljon vahinkoa tekemään toisille ja
      samalla niiden elämä jää polkemaan paikoilleen, sinäpäs mennä
      porskutatkin uudella voimalla ja puhdilla eteenpäin.

      Aikanaan kun niitä polkemias tulee ruikuttamaan sulle käytöksestäs
      heitä kohtaan, leimaat ne vaan surutta mielenterveysongelmaisiksi ja
      käsket meneen hakeen lanttumaakareilta apua. Ja muistat tottakai
      haukkua niitä siinäkin vaiheessa vaikka millä nimittelyillä.

      Koska sinähän olet siinä vaiheessa elämässään eteenpäin mennyt,
      ihmisenä uudelle tasollekehittynyt aikuinen, ei sinulla ole aikaa
      kuunnella minkään p*skaluusereitten ruikutuksia psykooseissaan.

      • proelämä

        Miten ihmeessä saa muka voimia ja puhtia siitä, että toisten elämä jää polkemaan paikoilleen? En ainakaan henkilökohtaisesti ole koskaan voimia sellaisesta saanut. Ennemminkin voimaa ja puhtia saa hoitamalla itseään ja kehittämällä itseään ja elämäänsä paremmaksi.


    • niinuli1

      hei kaikki! voin kokemuksesta kertoa siitä tunteestä kun on IHAN LOPPU ja kaikki on hämärän usvan peitos,ja kun ei jaksa enään... itse olen 2 kertaa elämässänib tosiissaan miettinyt lähtöä täältä.olin taistelllut ihan liian pitkään itseni kanssa ja voin TODELLA PAHOIN! itkin päivittäin,ahdisti ,vihastutti,olin riekaleina... ensimmäisen kerran vuonna 2007 kesällä.olin suunitellut kaiken kitrjeet vanhemmille ja sisaruksille .laitoin jopa lappuja kuka saa mitäkin mun tavaroista ,lähtemisen piti olla helppo nakki! hommasin kossu pullon ja yksikseni join "viimeisen" känninni ja siihen päälle kunnon lääkitys ,halusin lähteä näin. ajatus alkoi tuntua mahtavalta,musitan miten hyvältä minusta alkoi tuntua kun vasta korkkasin pulloa,mietin vain: että saan rauhan,kaikki on pian hyvin tunsin suurta hyvänolon tunnetta!.... kunne s se pieni järki jossain piilossa sisälläni sanoi ettei tämä ole terve tapa ajatella...sit mua rupes jo vähän pelottakkiin ...eise kuolema vaan se miten mä suhtauduin siihen! sain jonkun kumman euforisen olon :o säästin pillerit "myöhemmäksi" ja vedin kyllä pullon alas ja menin ryyppään ja selvittään sillä päätä. ...olen tyytyväinen etten tehnyt sitä,vaikka jouduin pitkään taistelemaan itseni kanssa. en ole hullu olin vain hetken harhassa,minulle sattu hyvin hyvin ikäviä asioita. kun sitten yksi ystävistäni tappoi itsensa 2 vuotta sitten,aloin ymmärtää minkä laista surua olsiin saanut muille aikaan MUTTA samalla pystyin ymmärtämään sitä mitä siinä tilassa kokee,kun on oiekin reunalla josksu se hyppääminen tuntuu helpommalta ajatukselta. rauhoittavalla lääkityksellä sain loppu peilissä elämästä vähän otetta ja pystyin nauttia siittä,ja pakko lisätä etten ole nyt mikään lääke addikti ;) se oli sellanen alku jeesaus enkä tälläkään hetkellä ole lääkityksen alaisena ym :) ymmärrän että ihmisten on vaikea ymmärtää miksi joku haluaa kuolla,mutta kun sen tilan kokee itse niin sitä voi ymmärtää paremmin. joskus tuska on ihan liikaa,aian ei pää kestä kaikkea paskaa...toisella itsetuhoissina aikoina mietin asiaa uudestaan mutta tulin siihen tulokseen että yritän,yritän,ja s eoli vaikeaa ilman tiettyjä ystäviä ,en olsii varmasti jaksanut enään,no auttoivat ne rauhottavatkin minua jälleen jaloilleen. mUT: hei kaikki katsokaas! im still around! :)

    • syvä masennus

      Tuo on valitettavan totta,mutta ei oikein.Ei eletä keskiajalla eikä kyllä uudellakaan ajalla.Kiusaajat menestyy ja pääse maailmassa pitkälle
      ja saa loputtoman kasan hännystelijöitä idiooteista. Vaikka nämä tapaukset olisi
      mitä k***päitä tahansa niin menestystä piisaa. Luuseri munattomat sitten
      seurailee siinä sivussa.Näin valitettavan usein täälä suomessa.

      • Anonyymi

        Murhatkaa ylen toimittajia


    • asdofhiosoirs

      Hei, ymmärrän sua täysin, oon ite ollu samassa pisteessä, missä kaikki on ihan päin helvettiä, ja itsekin harkitsin itsemurhaa moneen kertaan, joka päivä parin vuoden ajan yritinkin useamman kerran lähinnä lääkkeillä ja alkoholilla. Sitten yks päivä tajusin, että oon itseasiassa ottanut vastaan kaiken mahdollisen paskan mitä elämä voi mun niskaan kaataa! Siitä huolimatta, olin edelleen täällä! Olin kuilun pohjalla. Ainoa suunta johon mennä, oli ylös!

    • N-pöön

      Ihan sama olisi vaikka minuakaan ei enää olisi. Lähes jatkuvasti aivan yksin vietän aikaani. Eikä elämässäni ole mitään tarkoitusta eikä kukaan kaipaa. Olen niin rumakin ja autistinen etten voi hankkia uusia suhteita tai edes poikaystävää. Maailmassa on muutenkin jo liikaa ihmisiä eikä kukaan huomaisi jos olisin poissa.
      Jonkinlaista inhoa ja halveksuntaakin olen kokenut miesten kokevan minua kohtaan. Naiset nyt ei välitä minusta ollenkaan.

      • älä tee sitä

        hei, älä tee itelles mitään typerää, tiiän miltä susta tuntuu, oon ite 20v mies ja oon kärsiny masennuksesta ja ahdistuneisuus häiriöstä pari vuotta,
        Laita sähköpostii mulle [email protected] . Oon myös harkinnut itsemurhaa ja yrittäny sitä myös muutaman kerran, mutta sitten tajusin, että kaikki paska mitä elämä on mun päälle heittäny, niin oon silti täällä, ja ainoa tie mihin päin mennä on ylös päin!


    • eikös niin?

      Ihan yhtä arvokas ja tarpeellinen olet sinäkin tallaaja tämän maan. Kuka meistä voi sanoa että juuri minä olisin se tarpeellisin. Pois vain siitä itsesäälin kierteestä.

      • Kaikki me olemme täällä arvokkaita ihmisiä.....ensimmäisenähän se on olla arvokas omalle itselleen!

        Ylös, ulos ja lenkille sanoi aikoinaan Tarvajärvikin....jokainen omaan tahtiin ja itselleen sopivalla matkallaan.

        Itse olen selvinnyt todella syvästä masennuksesta n.20 vuotta sitten aivohalvaukseni jälkisairautena.

        Päivä kerrallaan valoa ja iloa elämään jokaiselle.


    • N-pöön

      Olen epäonnistunut kaikessa mihin olen ryhtynyt. En ole saanut mitään pysyvää aikaiseksi. Kaikki työsuhteet on aina olleet pätkiä. En jaksaisi edes olla jossain vakipaikassa jossa akat kiusaa ja kilpailee keskenään. Tuskin elämäni yhtään ainakaan paremmaksi muuttuu kun ikää tulee lisää. Kaikki mahdollisuudet häviää ja nuorempia ruvetaan suosimaan töiden jaossakin.

      • proelämä

        Olet onnistunut esim. saamaan useita työpaikkoja. Kaikki eivät pysty käymään töissä ollenkaan.


    • N-pöön

      En näe elämässäni yhtään mielekkyyttä. Kaikki on vaan koko ajan työn tekemistä, siivousta, ahdistusta ja väsymystä. Ympärillä ihmiset pariutuu ja lapsia on syntynyt useille tuttaville. Osani on olla yksinäinen, hyljeksittävä koko elämäni. Ei ole mitään syytä parantua masennuksesta kun kukaan ei välitä. Pitäisi vaan jaksaa haaveilla rakkaudesta ja suhteesta joka on toisille ihan luonnollista.

      • kivun syitä

        Samaan herännyt =)
        Sitä joutuu miettimään,että mikäs oikein meni pieleen,
        kun ikää tulee lisää =D


      • Anonyymi

        Murhaa naapurisi


    • lassivaamies

      Jos oot tappamassa kuitenki ittes nii mikset polttais jointtia tai kääntyis jumalan puoleemitä muka voit hävitä

    • skitsogirl

      se että ajattelet itsemurhaa on aivan eriasia kuin se että onnistuisit sen tekemään. yhteiskunta kitkee mahdollisuuksien mukaan itsemurhayritykset minimiin. se että et tiedä miten teet itsemurhan niin siitä on vielä hyvin pitkä matka toteutukseen.

      ite yritin itsemurhaa ekaa kertaa ku olin 15-vuotias. se oli surkuhupaisa tapaus. etin lääkkeitä millä olisin tappanut itseni ahdistuksen takia. löysin kaapista punaisia tabletteja ja vedin niitä levyllisen. ne olivatkin rautatabletteja ja sai vain vatsan sekaisin.

      myöhemmin oon ajatellu ranteiden vetoa auki. täl hetkel mul pyörii häkämyrkytys. se on kemikaali mikä on hidas, mut se on kivuton. se miten sen toteuttaa on toinen asia. itselläni se vaatii erikoisjärjestelyitä mitkä vie aikaa. näiden järjestelyiden aikana mieli kerkee muuttumaan hyvin monta kertaa.

      • proelämä

        Apua on saatavilla. Älä tee mitään itsellesi. Olet vielä nuori, kyllä elämä siitä ajan myötä helpottuu!


      • Iltiksentoimittaja

        nuole spermaa. se on hyvää. nam nam.


      • Anonyymi
        Iltiksentoimittaja kirjoitti:

        nuole spermaa. se on hyvää. nam nam.

        Raiskaa itsesi


    • Mölyapina_häkissä

      Sanoit ensimmäisessä viestissäs et ei oo ketään kuka kuuntelis. Ootko kirjottanu päiväkirjaa? Minulla on hyviä kokemuksia sen kirjottamisesta. Oon nuori mies aikuisuuden kynnyksellä ja olen itsekkin suurinpirtein mykkä. Oon ollu puhumatta yhdessä vaiheessa mun elämää niin kauan, että kun puhuin, en saanut sanoja suustani vaan änkytin yksinkeraisimmatkin asiat. Kukaan ei saanut selvää mitä puhuin. Päiväkirjaa kirjottamalla oon saanu mun pään sisäisen ajatuksen, sisäisen monologin, kehittymään. Kirjottamalla mun ajatuksia oon saanu jäsenneltyä mun ajatuksia. Sitä kautta oon ruvennu myös ölisemään kotonani. Avaamaan mun puhetta. Naapuri haukkui mölyapinaksikin kun poistuin kotoani. Se on auttanut. Vielä on paljon matkaa, mutta jää on murtunut ja nyt on kiinni omasta itsestäni haluanko jatkaa projektiani. Mielialani vaihtelee voimakkaasti hetkestä toiseen. Mulla on vielä paljon matkaa. Tiedän sen että valmista musta ei tule koskaan ja että elämäs ei oo mitään päämäärää.

    • en jaksa enää

      Minulla diagnisoitu ahdistuneisuus, paniikkihäiriö ja masennus.
      Psykiatrini sanoi minulle , "sorry, en voi auttaa sinua enää"
      Kaikki voitava on tehty.
      Hän konsultoi asiasta myös kokenutta , kolleegaansa. Kolleega oli myös
      samaa mieltä. (Potentiaalliset lääkkeet kokeiltu,mitkään ei auta minua.)
      Psykoterapia lopetettiin tuleksettomana,lääkärin toimesta. (Ei hyötyä)
      Mitä asiallisia neuvoja antaisitte minulle tässä tilanteessa ?
      En käytä alkoholia, en ole narkkari.Olen tavallinen suomal.ihminen.
      Sairaslomalla kylläkin nyt, koska en ole tällähetkellä työkykyinen.
      Sen psykiatrini sentään kirjoitti.
      ps. Hän oli myös sitä mieltä, että sairaala hoito ei auttaisi tässä tilanteessa asiaa.

      • sdgopk

        sulla on jotain puolustusmekanismeja päällä selvästi, onko kukaan niistä kelle oot jutellu oikeesti kuunnellu sua? oikea psykoterapia on molemminpuolista, siinä haetaan ratkasua, mistä ite voisit kuvitella että tuo sun tilanne johtuu? mikään noista mielenterveys ongelmista ei tuu ilman syytä, kaikkeen on olemassa syy, sen selvittäminen voi olla kivuliasta, mutta ekana pitää löytää se syy, sitten voi miettiä ratkasuja siihen, ja ratkasuja on myös olemassa aivan kuten se syykin. voimia.


      • lumi_hiutaleinen

        Mistähän mahtavat johtua nuo tautisi...? Vaikeaa on antaa neuvoja, kun ei tiedä, mikä johti moiseen lausumaan psykiatrin taholta.... Jos voit kertoa vähän lisää tilanteestasi, niin ehkä voin jotakin suositella....


      • proelämä

        Hanki toinen mielipide joltain toiselta lääkäriltä. Tuntuu todella hassulta tuo lääkärin lausunto. Voit myös kokeilla jotain toista terapeuttia. Jos ei tie siltä osin aukene, niin seurakunta tarjoaa myös keskusteluapua.
        Voit myös lukea itse psykologista kirjallisuutta tai itseapukirjoja. Niissä on joitakin helmiä. Itselläni auttoi Keijo Tahkokallion Positiivinen ajattelu. On myös olemassa terapiassakin käytetty kirja työkirja ahdistukseen, olikohan kirjoittaja Edmund J. Bourne, sitä saa kirjastosta, varaudu jonottamaan. Joskus voi näistä löytyä hyviä keinoja ahdistuksen selättämiseen.
        Suosittelen sinullekin terveellisiä elämäntapoja. Aivot toimivat paremmin, kun elämäntavat ovat terveelliset, mikä tuntuu psyykkisessä voinnissa.


      • Anonyymi

        Mä tapan sun psykiatrisi rautaseipäällä. Raiskaan ja jätän korppien syötäväksi


    • Anne

      Onko suomessa tosiaan näin sairasta sakkia !!

      • muualla ovat

        On,ja tämä on vain jäävuorenhuippu =(
        Täälläkin on vielä suh tervettä porukkaa verraten siihen mitä se totuus on.


      • jari235
        muualla ovat kirjoitti:

        On,ja tämä on vain jäävuorenhuippu =(
        Täälläkin on vielä suh tervettä porukkaa verraten siihen mitä se totuus on.

        jos kaikki ne ihmiset ketkä on aggressivisia ja kirjottaa negatiivisia juttuja toisille ois hiljaa, niin veikkaan että aika moni ihminen vois paremmin. sitä on turha toivoa oikeassa maailmassa, mutta internettiin joku vois kehittää semmosen suodattimen mikä poistais kaikki kommentit mitkä on negatiivisia toisia ihmisiä kohtaan.


      • Anonyymi

        Mä raiskaan sun syntymättömän lapsesi


    • 626

      jari235 Olen täysin samaa mieltä kanssasi ! Kirjoitat täyttä asiaa.
      Varsinkin täällä Suomi24 keskustelussa kirjoitellaan semmoisia asioita,
      jotka pahoittavat monien mielen.

      • niisevaaon

        Alkuperäinen tukari oli suomen paras mt aiheinen saitti.


      • Anonyymi

        Raiskaa sinä itsesi.

        M. Rönkä


    • Aikuinen nainen

      "Mäne mäne vuan näöttämään ihtees ja kahtomaan muita", ohjeisti viisas isini aikoinaan. Kärsin nuorena (nyt vuosikymmeniä myöhemmin ajateltuna aivan naurettavasta) masennuksesta ja itsetuhoisista ajatuksista. Olin ahdistunut, toivoton, neuroottinen jne. Mitään aidosti järkevää syytä tilanteelleni ei ainakaan toisten mielestä ollut. Olin kaupungin kaunein tyttö, älykäs ja luokan priimus. Sisällä oli vain helvetin paha olo koko ajan - tuntui, että kaikki menee pieleen. Uppouduin Camus`n Sivullinen-kirjan maailmaan, jossa kaikki asiat olivat minulle samantekeviä, halusin vain kuolla. Käsittämätöntä. Niin vain oli. Onneksi en kuitenkaan tappanut itseäni vaan otin, kuten yksi kirjoittaja tuolla aiemmin totesi, elämänpaskaa vastaan päivä kerrallaan. Kasvoin aikuiseksi, urheilin kun ahdisti. Löysin elämääni uutta virtaa ja toivoa, kun aloin hoitaa ja arvostaa itseäni. Kaikki lähtee itsensä arvostamisesta: ei voi löytää aitoa rakkauttakaan, jos ei ensin rakasta itseään. Riko rajat, tee jotain hassunkurista, mene pilkille (!), esitä näytelmäpiirissä kaktusta - mitä tahansa, jolla heräät elämään. Elämä on lahja, jota ei saa aliarvostaa. Elämään kuuluu kituajat, aina ei ole kivaa. Unohda facebookit ja lehtien ihanneihmiset, löydä sinut. Sitten löydät ympärillesi aitoja ystäviä ja jopa oikeaa rakkautta. Lopeta itsesääli ja heittäydy elämään! Minäkin aikuistuin, ahdistus helpotti, löysin rakkauden, sain perheen ja mieluisan työn. Koskaan ei voi tietää mitä elämällä on luvassa. Ihmisen tehtävä on elää elämänsä mahdollisimman hyvin, ei kuolla oman käden kautta.

    • kleopatra841

      Selvitä ihminen miksi tunnet noin? Mistä paha olosi juontaa juurensa. Tutki lapsuuttasi, menneisyyttäsi, keskustele. Anna ajan kulua, ehkä heräät yksi aamu ja huomaatkin auringon paistavan, tiedän että niin tulee vielä käymään

    • olikhflkdfldfh

      En jaksa enää. Olen 18 v tyttö. Kaikki muut ovat parempia. Vihaan niitä ja olen katkera muille ihmisille. Olen niin vihainen, että vihani purkautuu varmaan jotenkin unissa. En jaksa sitä että minua määräillään ja muut on muka parempia. Mulla on huono itsetunto ja paska olo. Sorrun helposti kostoon jos joku loukkaa minua, koska sillä tavalla tunnen olevani ylempänä. Miksi muilla on aina kaikkea ja mulla ei mitää onnea? en edes ansaitse poikaystävää. miten näin paska voisi? ajatusmaailmanikin on nii ihmeellinen etten voi sitä psykologeillekkaan selittää, enkä kellekkään joten mitä järkeä mun on elää. jumalaakaan tuskin on olemassa kun olen aina kitunut, joten ei ole ketää joka välittäisi vaikka yksi itsekäs ja turha paska kuolisi. kuoleehan niitä kehitysmaissa kokoajan.

      • proelämä

        Et ole millään lailla turha. Ei kukaan ihminen ole turha, jokaisella on ihmisarvo, jota on vaikeaa edes mitata. Olet arvokas ihminen. Eivät kaikki muut ole sinua parempia. Aina löytyy joku, joka on jossain asiassa parempi tai huonompi. Ihmisten laittaminen "paremmuusjärjestykseen" kokonaisuutena on aika mahdotonta. Nuoruuteen kuuluu välillä huonommuudentunteet, jotka menevät paljolti ohi kasvaessa.


      • Anonyymi
        proelämä kirjoitti:

        Et ole millään lailla turha. Ei kukaan ihminen ole turha, jokaisella on ihmisarvo, jota on vaikeaa edes mitata. Olet arvokas ihminen. Eivät kaikki muut ole sinua parempia. Aina löytyy joku, joka on jossain asiassa parempi tai huonompi. Ihmisten laittaminen "paremmuusjärjestykseen" kokonaisuutena on aika mahdotonta. Nuoruuteen kuuluu välillä huonommuudentunteet, jotka menevät paljolti ohi kasvaessa.

        Sinä olet turha ja sinut tullaan polttomurhaamaan huomenna


    • Keissa

      Kyllä sinussa on potkua ja Jumalallakin on sinulle asiaa. Purkautua pitää, mutta nosta nyt pääsi ja luota elämään.

    • oioioi

      Jumala on luonut kaiken. Myös masennuksen, kurjuuden, taudit ja loiset.

      Onnettomuuksien luojalla on asiaa ?

    • Pampulöoloalwsfhk

      Tää lanka... negatiivista palautetta:
      -helvettivittu ei kosto auta eikä toisten alas pistäminen. Paras keino on erottaa itsensä sosiaalisista peleistä ja etsiä muuta palkitsevaa. Ne jotka teille on kusisia saattaa itse voida tosi pahoin myös. Tai sitten "kostat" menestymällä eli vaikka vaan olemalla itsevarma. Koston kierre... yäk.
      -hengelisyyden ( kristinusko ) on oltava tervettä että se auttaa.. uskiksille turhaan raivotaan täälläkin.
      Positiivista:
      - joo itseään on pakko oppia rakastamaan ihan sama mitä järkyttävää paskaa menneisyydessä on koska se vie muilta vallan täysin. Miksi antaisit valtaa muille? Ymmärrättekö? Joo asiat on kamalia ja niistä on täysin hyväksyttävää olla paskana mutta masentuneena liiottelee niiden järkyttävyyttä.
      Fyysisesti täytyy pitää itsestä huolta ja itsepäisesti etsiä ympärilleen luotettavaa tervettä seuraa. Ihminen tarvitsee tervettä sosiaalisuutta voidakseen hyvin ja vähän typerää väittää että "yksinäinen susi" pärjää yksin parhaiten ja vitut muista. Ei se ihan nii mee. Se on ojasta allikkoon.

    • proelämä

      Itsemurha ei ole koskaan ainoa vaihtoehto. Jos pohtii asioita vähän enemmän, sen kyllä huomaa.
      Muita vaihtoehtoja itsemurhalle: avun hakeminen, lepääminen, rentoutuminen, terveelliset elämäntavat, terapia, läheisten kanssa juttelu, ongelmien ratkaiseminen, sinnittely, nautinnon hakeminen, mielenhallinnan harjoittelu, elämänmuutos jne.
      Olet fiksu ihminen, koulusikin menee hyvin. Siitä on aihetta olla iloinen ja vähän ylpeäkin voi itestään olla positiivisella tavalla.
      Ehkä löydät vielä jonkun joka osaa auttaa sinua. Voit myös itse miettiä ratkaisuja tilanteeseesi, monesti ihminen itse tietää sisimmässään asioistaan aika paljon.
      Olet kokenut vaikeita asioita elämässäsi. Muista, ettei ole sinun vikasi, jos joku tekee väärin sinua kohtaan.
      Puhu asioista vain rohkeasti, mutta sellaiselle ihmiselle, johon voit luottaa, joka sinun puolellasi ja uskoo sinua. Se saattaa olla joku ammatti-ihminen, ystävä tai perheenjäsen. Toivottavasti löydät fiksun ihmisen rinnallesi.
      Älä luovuta, sinulla voi olla hieno tulevaisuus edessäsi.

    • Suomi-paskamaa

      Ei itseään kannata inhota vaan tätä sairasta yhteiskuntaa!

    • Jusa632

      Hei.olen lähes huippu muuikko kemissä 48v.koulukiusattu n.11v.en selvinny henkisesti.oli tappolista jo 1o vuotiaana. Nyt masentunu ja pelekää ihmisiä.hei.Jopen tuttu.

    • Olet.tärkeä

      Et ole yksin, ihmiset voivat olla hyvin ilkeitä muille... Älä kuuntele. Voit aina yrittää olla iloinen. Minua ja parasta kaveriani koko luokka kiusaa ja pari opettajaa. On tässä pari open lellikkii ja se aiheuttaa paljan haittaa luokassa, koita pärjätä <3

    • saatananpaskapäät

      saatanan toimittajat voisivat miettiä mitä paskaa suoltavat nettiin. Heidän työnsä jälki on varmasti vaikuttanut ihmisiin masentavasti. Mutta mitä väliä kunhan saadaan klikkejä:(

      • Anonyymi

        Sanoma pyytää anteeksi huumeissaan kirjoittamiaan juttuja.


    • Anonyymi

      Kommenttia monta vuotta myöhemmin mut oikeesti:

      ””mikä on elämän tarkoitus ja miks täällä pitää köyhänä kärsiä ?””

      2004 yritin itsemurhaa mut vituralle meni, ei tehonneet kyseisen lääkkeen yliannos vaik nitteen ois pitäny. Ehkä liian kova sydän ei antanu periks.
      Oli pakko palata himaan n. 12h ISON yliannostuksen jälkeen koska mitään ei tapahtunu.

      Mitä tästä opimme? Noh pakko käydä töisssä ja kärsiä täällä kunnen pääsee lyonnolliselle monttu keikalle :)

      Jokaisella ihmis henkellä kai on joku ”turha” tarkoitus täällä,
      koittakaa pärjäillä ja call 911 ennen kunnliian myöhää…

    • Anonyymi

      Hyppää junan alle.

      Se toimii hyvin.

      Yle

    • Anonyymi

      Mä murhaan sun naapurin ja teen siitä pinaijan.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1640
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe