kuution hinta?

Oma mettä

Ihan mielenkiinnolla kysyn että mitä te immeiset olette maksaneet polttopuistanne? On nimittäin ihan totta että jos joutuu ostamaan puut niin rahansäästö on aika mitätöntä. Olen vaan huomannut että jotkut jotka lämmittävät ostopuulla pitävät sitä ikäänkuin "ilmaisena" verrattuna sähköön.

11

1926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sami

Täällä Varsinaissuomessa koivupilke kuutio lähtee tähän aikaan vuodesta noin 35€ hinnalla (10 kuutiota kotiin tuotuna). Lapissa saisi nyt 23€ hinnalla ja toissa talven pakkasilla lehdessä oli jopa 60€ pyyntejä.

• halonhakkaaja

ei toi sähkö ja öljylämmityskään mitään halpaa ole, eikä ole polttopuun tekeminenkään ilmaista, et ei pääse tekijä tuntipalkoille . olen myynyt koivuhalkoa 40e pinometri ja kaupaksi saisi niin paljon kuin, kerkeisi tehdä polttopuita, ostajat ovat aina kehuneet että aina se muut lämmitysmuodot voittaa, ja että ostaa lisää heti kuin on taas myytävää.

• Oma mettä

Juu, kyllä takkatulen loimotus ja pehmeä lämpö aina sähköpattterin voittaa! Saan liikuntaa ja raikasta ilmaa kun teen itse polttopuut. Mieluummin hiukan huhkin metsällä ja nautin työn tuloksista!

• Kepa

Onko tuo pinometri sama asia kuin pinokuutio?

Havaintojeni mukaan koivuklapeja myydään yleisesti noin 40€/heittokuutio, eli kilowatin hinnaksi tulee yli 5 senttiä.

Suorasähkölämmittäjä tuolla jotain pärjää. Yösäköllä lämmittäjä ei tienaa enään juuri mitään.

• Satunnainen hakeheikki

karsimattomasta puusta tehtyä haketta 10e irtohakekuutio alv asiakkaalle toimitettuna.

• Hyöty liikunta

Oon ostanu muutamana keväänä tutuilta isänniltä "välistä vetona" koivukuitupuuta, eli kun ovat tehneet hankintahakkuita niin oon ostanu pinosta ennen mittausta muutaman motin. Kiintokuutiosta oon maksanu 100mk-25e vuodesta riippuen, kuitenkin sellasen 2e enemmän motista kuin tehtaat, toki vielä taxfreenä eli molemmille hyvä kauppa, Toi kiintokuutio on irto tai pino, kuinka nyt sanotaankaan, noin 1.7 kuutiota eli kyllä siinä ihan hyvän pilkkomis rahan saa, pitää tietysti olla vehkeet.
      Puu on kyllä ollut aina aivan erinomaista takkapuuksi.

• junnu

saa koivukuitupuusta kunhan jostain saa ostaa " välistä " , ja jos pilkkominen otetaan liikunnan kannalta , homma kannattaa taloudellisestikin .

• minä tässä

Sehän se olisikin kiva, kun saisi vetää välistä kaikkea muutakin. Sähkölämmittäjätkin saisivat puolitettua kulunsa, kun vetäisivät valtakunnan verkosta omalla piuhalla ja sovittaisiin sitten hinta ohi kirjanpidon.

Säästäisivät kaikki, vai mitä.

• Molly
        minä tässä kirjoitti:

Sehän se olisikin kiva, kun saisi vetää välistä kaikkea muutakin. Sähkölämmittäjätkin saisivat puolitettua kulunsa, kun vetäisivät valtakunnan verkosta omalla piuhalla ja sovittaisiin sitten hinta ohi kirjanpidon.

Sulla tais mennä yli hilseen tää keskustelu... Valtakunnanverkot ja naapurin isännän lahjoittamat puut ovat pikkaisen eri asia. Piste.

• minä tässä
        Molly kirjoitti:

Sulla tais mennä yli hilseen tää keskustelu... Valtakunnanverkot ja naapurin isännän lahjoittamat puut ovat pikkaisen eri asia. Piste.

Ei mennyt minulla puurot ja vellit sekaisin.

Sitähän se harmaa "tax free"-talous on, että kaikki hyötyvät, eikös niin.

• junnu
        minä tässä kirjoitti:

ja vetää välistä on kaksi aivan eri asiaa . 1. tapauksessa maksetaan rahalla , 2. ei .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      247
      5683
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      35
      3301
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      134
      2562
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      211
      2057
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      64
      1542
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1017
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      961
    8. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      8
      821
    9. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      123
      813
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      10
      758
    Aihe