verkko kuntoon

pojille

kotoa on matkaa korjaamolle aika tarkasti 200 m linnuntietä, (mutkista vois tulla lisää 20-30m) kulkisiko minkäänlainen kuso cat6:lla tuota matkaa, tärkeintä olisi kuitenkin saada koneet verkkoon. jos ei niin mikä avuksi.

nyt kotona käytössä tp link tl mr 3420, ei taida teho riittää, voisiko alkuperäistä antennia terästää jollakin konstilla.

vai olisiko sellaista routeria joka singahtais tuon välin että heilahtaa.
(kaapelilla tai ilmoja pitkin).

kiitetäänpä etukäteen.

6

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ecHcUY

      Kaapelin standardin mukainen maksimipituus on 100 m. Eli paljon yhteys matkalla heikkenee.

      Halvin keino on tehdä itse tai ostaa suunta-antennit. Ulkoinen suuntaava tukiasema on hieman kalliimpi mutta luotettavuus lisääntyy. Sähköiset laitteet tulee uusittavaksi ajoittain. Tietokonekamasta tulee yllättävän nopeasti vaihtokypsää.

      Paras ja pysyvin ratkaisu on valokuitu. Kustannuksia tosin tulee. Kaapeli, asennus, kuitupäätteet ja mediamuuntimet. Muuten asennus onnistuu vaikka itse tehtynä mutta kuitupäätteiden tekoon tarvitaan ammattimies erikoislaitteineen. Vastineeksi sitten saa ikuisen yhteyden ja rajattoman siirtokapasiteetin.

      • pojille

        kiitoksia, nyt kun saisi neuvoja millaisen antennin teen, tai ostan, ja mikä routeri.
        pitääkö myös vastaanottopäässä olla joku antenni..


    • kissa kutonen

      eiköhän se cat kutosella mene kun itsellänikin toimii n. 30m satamegainen ethernetti "paukkulangalla" millä ei ole mitään cat luokituksia edes.

      biltemasta vaan liittimiä ja pihdit ja puristin kiinni oikeat pinnit. sitten vaan kokeilemaan ja homma toimii.

      tai jos ei muuten niin kaivoon aktiivilaite välille, sähköt sille saa power over ethernetillä.

    • 2+5
    • Taata2
    • pojille

      vielä kerran, miten tämä menee, voisiko joku viisas vähän auttaa,

      lähtöpäässä tp link tl mr 3420, siitä kaapelilla katolle tällainen,
      http://www.3g-antennit.fi/product/245/15dbi-24ghz-ymparisateileva-wlan-ulkoantenni, niinhän....

      vai tämmönen, http://www.3g-antennit.fi/product/94/14-dbi-suunta-antenni-ulkokayttoon, vaan eikös tämä suunta-antenni pitäs olla vastaanottavassa päässä, vai lähettävässä päässä.

      ja jos se on vastaanottavassa päässä, niin mihin se taas kytketään, häh,

      vai riittäkö läppärin oma sisäinen antenni,

      minä oon aivan pihalla nyt tämän homman kanssa, olen kysynyt apua ammattilaisilta, ja vastaukset on tätä,

      "Hieman hankala on. Pitäisi saada sellainen wlanlinkki ja molempiin päihin suuntaava antennit. Onko näkyvyyttä rakennusten välillä?

      Hpn laitteilla olen rakentanut linkkejä, mutta ne ovat turkasenkalliita yksityiskäyttöön, mutta toiminta varmaa. Hl. 3000-4000 e

      Molempiin päihin jokin wlansilta ja antennit muilta varmaan yhteensä noin 300-500 e"

      mikä on wlan silta,,,,,,, voihan juustokeitto.

      kuka vääntäsi minulle tämän rautalangasta, kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2012
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1225
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1040
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      996
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe