olen 16 vuotias iltalukiossa opiskeleva poika helsingistä, haaveenani olisi muuttaa uudestaan ulkomaille (olen asunut aikaisemmin neljä vuotta ulkomailla) mutta huoliiko mikään maa joitain iltalukiossa olleita ihmisiä? Olisi pirun jees jos pääsis vaikka tän lukion jälkeen ulkomaille (ihan sama minne) koska ei huvittais odottaa jonnekin kolmikymppiseksi ja sitten vasta päästä asumaan ulkomaille
unelmani
1
108
Vastaukset
- dksmdlsamlda
Iltalukion todistus on samanarvoinen päivälukion todistuksen kanssa ja yo-kirjoituksethan ovat tietysti molemmissa samat. Voit siis hakea opiskelemaan ihan mihin maahan tahansa ja hakuvaiheessa sinun ei edes tarvitse erikseen mainita, että paperisi ovat juuri iltalukiosta, sillä kun ei ole mitään väliä. Monissa maissa lukiota vastaava koulu toimii päivä- ja iltavuoroissa, joten suomalaisessa ilta/aikuislukiossa ei ole mitään sen erikoisempaa. Itse en ole maininnut koskaan missään vaiheessa ulkomailla (opiskelupaikan haku tai työhaastattelut), että todistukseni olisivat iltalukiosta, vaan kutsun niitä lukiotodistuksiksi, näin ei tarvitse selitellä sen enempää. Hyvin ovat kelvanneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713458
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811459Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251229- 1581202
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192978- 35961
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16923Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57822Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk85751- 62735