Kuinka vanhanksi kani elää?

anastasia

Meillä on 5v luppakorvakani.

9

660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N_81

mikä kannattaisi tietää kania ottaessa.

Kani elää 8-10 vuotiaaksi normaalisti. Saattaa elää ylikin.

• Carrot

Toinen kani eli 8-vuotiaaksi, toinen on jo yli 9v. Molemmat risteytyksiä.

• Kirppu*
        Carrot kirjoitti:

Se, kuinka vanhaksi kani elää, riippuu ihan koosta ja rodustakin. Pienet rodut voivat elää paljonkin pidempään, kuin isot. Itselläni on kohta 3-vuotias leijonanharjaskani.

• rabbit91
        Carrot kirjoitti:

mun kani on 6v. on se jo vähä vanhuuden höperö, mutta joskus virkeäkin;)

• nana
        rabbit91 kirjoitti:

mun kani on 6v. on se jo vähä vanhuuden höperö, mutta joskus virkeäkin;)

Itselläni on kohta 2-vuotias naaras kani. Yleensä (tai ainakin mitä itse on lukenut) niin kanit elää n. 7-9vuotiaiksi. Hyvin hoidettuna kani saattaa elää jopa 10-13vuotiaaksi. :) Tunnen jopa yhden sellaisen tapauksen!
        Ennätys on kai 15-vuotiaakis elävä kani eli
        todella hyvin hoidettu...juu, kyllä se rodustakin riippuu ja kunnosta (tarkoitan onko kani lihava, laiha vaiko normaali painoinen).
        Minun kani kun on vähäsen pullukka. :D (mutta ei paljoa)ja kun on aika isokin ja ihan risteytys, niin luulen, että se elää n.7-8vuotiaaksi tai vähemmän. no mutta toivottavasti vastauksisa oli apua! :)

• Hönö

Halusin kertoa miten meidän "Hönö" kani eli aina 13 vuotiaaksi asti!!

Sillä on aina ollut rakastava perhe ympärillä, jotka rapsuttelivat, juttelivat, pitivät sylissä yms sekä toinen kani seurana.
      Se eleli meillä vapaasti eli sai kulkea missä itse halusi > lempi puuhaa oli hypätä takkahuoneen sohvalle, maata vähän aikaa ja hypätä takas alas < ja ainoastaan pissat/kakat se teki avonaiseen häkkiin, joka samalla toimi "hänen omana paikkanaan", jos joku asia tuntui pelottavalta.
      Silmät(rähmät pois) ja kynnet hoidettiin säännöllisesti.
      Oikea ravinto on myös tärkeä eli meillä se oli kaupan valmissekoituksia, joissa on vitamiinit ja kivennäiset kohdallaan, heinä pääasiassa kaupan, mutta myös hevosten kelpasi ja kesällä tuore ruoho, salaattia, kurkkua, porkkanaa ja hampaita vahvistamaan näkkileipää sekä pajun oksia, unohtamati nuolukiveä ja vettä!
      (ja pitihän sitä välillä herkutella, Hönön suurin herkku oli lakritsi, jota sai kylläkin aika harvoin ettei maha mennyt sekaisin..)

Tässä näin lyhyesti kerrottuna meidän ihanan, lutuisan 13 vuotiaan kanin elämä,joka valitettavasti kulki polkunsa loppuun keväällä -04 rauhallisesti oman väen vierellä..

• vepa

mun kaksi kania kuoli molemmat n. kuusivuotiaana vanhuuden aiheuttamaan halvaukseen, hoidettiin niitä todella hyvin, mutta vanhuus alkoi näkyä jo niissä ja lopulta liikkuminen heikkeni viikossa. toinen kerkesi kuolla itse, toinen kerettiin lopettaa ennenkuin sydän olis väsynyt.
      niin että kyllä se kuusi vuotias kani voi kuolla tuonkin ikäisenä vaikka hoito olis hyvää..

• Anonyymi

MEILLÄ ON NOIN 15V KANI AIKA OUTOO

• Anonyymi

ja meidän kanilla joka on 15v on 3 jalkaa ku koira söi sen 4nnen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      42
      5128
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      101
      2088
    3. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      30
      2016
    4. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      115
      1853
    5. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      15
      1819
    6. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1730
    7. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      49
      1097
    8. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      237
      1033
    9. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      45
      944
    10. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      71
      931
    Aihe