Kuinka vanhanksi kani elää?

anastasia

Meillä on 5v luppakorvakani.

9

603

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N_81

mikä kannattaisi tietää kania ottaessa.

Kani elää 8-10 vuotiaaksi normaalisti. Saattaa elää ylikin.

• Carrot

Toinen kani eli 8-vuotiaaksi, toinen on jo yli 9v. Molemmat risteytyksiä.

• Kirppu*
        Carrot kirjoitti:

Se, kuinka vanhaksi kani elää, riippuu ihan koosta ja rodustakin. Pienet rodut voivat elää paljonkin pidempään, kuin isot. Itselläni on kohta 3-vuotias leijonanharjaskani.

• rabbit91
        Carrot kirjoitti:

mun kani on 6v. on se jo vähä vanhuuden höperö, mutta joskus virkeäkin;)

• nana
        rabbit91 kirjoitti:

mun kani on 6v. on se jo vähä vanhuuden höperö, mutta joskus virkeäkin;)

Itselläni on kohta 2-vuotias naaras kani. Yleensä (tai ainakin mitä itse on lukenut) niin kanit elää n. 7-9vuotiaiksi. Hyvin hoidettuna kani saattaa elää jopa 10-13vuotiaaksi. :) Tunnen jopa yhden sellaisen tapauksen!
        Ennätys on kai 15-vuotiaakis elävä kani eli
        todella hyvin hoidettu...juu, kyllä se rodustakin riippuu ja kunnosta (tarkoitan onko kani lihava, laiha vaiko normaali painoinen).
        Minun kani kun on vähäsen pullukka. :D (mutta ei paljoa)ja kun on aika isokin ja ihan risteytys, niin luulen, että se elää n.7-8vuotiaaksi tai vähemmän. no mutta toivottavasti vastauksisa oli apua! :)

• Hönö

Halusin kertoa miten meidän "Hönö" kani eli aina 13 vuotiaaksi asti!!

Sillä on aina ollut rakastava perhe ympärillä, jotka rapsuttelivat, juttelivat, pitivät sylissä yms sekä toinen kani seurana.
      Se eleli meillä vapaasti eli sai kulkea missä itse halusi > lempi puuhaa oli hypätä takkahuoneen sohvalle, maata vähän aikaa ja hypätä takas alas < ja ainoastaan pissat/kakat se teki avonaiseen häkkiin, joka samalla toimi "hänen omana paikkanaan", jos joku asia tuntui pelottavalta.
      Silmät(rähmät pois) ja kynnet hoidettiin säännöllisesti.
      Oikea ravinto on myös tärkeä eli meillä se oli kaupan valmissekoituksia, joissa on vitamiinit ja kivennäiset kohdallaan, heinä pääasiassa kaupan, mutta myös hevosten kelpasi ja kesällä tuore ruoho, salaattia, kurkkua, porkkanaa ja hampaita vahvistamaan näkkileipää sekä pajun oksia, unohtamati nuolukiveä ja vettä!
      (ja pitihän sitä välillä herkutella, Hönön suurin herkku oli lakritsi, jota sai kylläkin aika harvoin ettei maha mennyt sekaisin..)

Tässä näin lyhyesti kerrottuna meidän ihanan, lutuisan 13 vuotiaan kanin elämä,joka valitettavasti kulki polkunsa loppuun keväällä -04 rauhallisesti oman väen vierellä..

• vepa

mun kaksi kania kuoli molemmat n. kuusivuotiaana vanhuuden aiheuttamaan halvaukseen, hoidettiin niitä todella hyvin, mutta vanhuus alkoi näkyä jo niissä ja lopulta liikkuminen heikkeni viikossa. toinen kerkesi kuolla itse, toinen kerettiin lopettaa ennenkuin sydän olis väsynyt.
      niin että kyllä se kuusi vuotias kani voi kuolla tuonkin ikäisenä vaikka hoito olis hyvää..

• Anonyymi

MEILLÄ ON NOIN 15V KANI AIKA OUTOO

• Anonyymi

ja meidän kanilla joka on 15v on 3 jalkaa ku koira söi sen 4nnen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4185
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      97
      2327
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      61
      1009
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      186
      880
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      871
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      864
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      831
    8. 36
      796
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      785
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      782
    Aihe