Kuinka vanhanksi kani elää?

anastasia

Meillä on 5v luppakorvakani.

9

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N_81

      mikä kannattaisi tietää kania ottaessa.

      Kani elää 8-10 vuotiaaksi normaalisti. Saattaa elää ylikin.

      • Carrot

        Toinen kani eli 8-vuotiaaksi, toinen on jo yli 9v. Molemmat risteytyksiä.


      • Kirppu*
        Carrot kirjoitti:

        Toinen kani eli 8-vuotiaaksi, toinen on jo yli 9v. Molemmat risteytyksiä.

        Se, kuinka vanhaksi kani elää, riippuu ihan koosta ja rodustakin. Pienet rodut voivat elää paljonkin pidempään, kuin isot. Itselläni on kohta 3-vuotias leijonanharjaskani.


      • rabbit91
        Carrot kirjoitti:

        Toinen kani eli 8-vuotiaaksi, toinen on jo yli 9v. Molemmat risteytyksiä.

        mun kani on 6v. on se jo vähä vanhuuden höperö, mutta joskus virkeäkin;)


      • nana
        rabbit91 kirjoitti:

        mun kani on 6v. on se jo vähä vanhuuden höperö, mutta joskus virkeäkin;)

        Itselläni on kohta 2-vuotias naaras kani. Yleensä (tai ainakin mitä itse on lukenut) niin kanit elää n. 7-9vuotiaiksi. Hyvin hoidettuna kani saattaa elää jopa 10-13vuotiaaksi. :) Tunnen jopa yhden sellaisen tapauksen!
        Ennätys on kai 15-vuotiaakis elävä kani eli
        todella hyvin hoidettu...juu, kyllä se rodustakin riippuu ja kunnosta (tarkoitan onko kani lihava, laiha vaiko normaali painoinen).
        Minun kani kun on vähäsen pullukka. :D (mutta ei paljoa)ja kun on aika isokin ja ihan risteytys, niin luulen, että se elää n.7-8vuotiaaksi tai vähemmän. no mutta toivottavasti vastauksisa oli apua! :)


    • Hönö

      Halusin kertoa miten meidän "Hönö" kani eli aina 13 vuotiaaksi asti!!

      Sillä on aina ollut rakastava perhe ympärillä, jotka rapsuttelivat, juttelivat, pitivät sylissä yms sekä toinen kani seurana.
      Se eleli meillä vapaasti eli sai kulkea missä itse halusi > lempi puuhaa oli hypätä takkahuoneen sohvalle, maata vähän aikaa ja hypätä takas alas < ja ainoastaan pissat/kakat se teki avonaiseen häkkiin, joka samalla toimi "hänen omana paikkanaan", jos joku asia tuntui pelottavalta.
      Silmät(rähmät pois) ja kynnet hoidettiin säännöllisesti.
      Oikea ravinto on myös tärkeä eli meillä se oli kaupan valmissekoituksia, joissa on vitamiinit ja kivennäiset kohdallaan, heinä pääasiassa kaupan, mutta myös hevosten kelpasi ja kesällä tuore ruoho, salaattia, kurkkua, porkkanaa ja hampaita vahvistamaan näkkileipää sekä pajun oksia, unohtamati nuolukiveä ja vettä!
      (ja pitihän sitä välillä herkutella, Hönön suurin herkku oli lakritsi, jota sai kylläkin aika harvoin ettei maha mennyt sekaisin..)

      Tässä näin lyhyesti kerrottuna meidän ihanan, lutuisan 13 vuotiaan kanin elämä,joka valitettavasti kulki polkunsa loppuun keväällä -04 rauhallisesti oman väen vierellä..

    • vepa

      mun kaksi kania kuoli molemmat n. kuusivuotiaana vanhuuden aiheuttamaan halvaukseen, hoidettiin niitä todella hyvin, mutta vanhuus alkoi näkyä jo niissä ja lopulta liikkuminen heikkeni viikossa. toinen kerkesi kuolla itse, toinen kerettiin lopettaa ennenkuin sydän olis väsynyt.
      niin että kyllä se kuusi vuotias kani voi kuolla tuonkin ikäisenä vaikka hoito olis hyvää..

    • Anonyymi

      MEILLÄ ON NOIN 15V KANI AIKA OUTOO

    • Anonyymi

      ja meidän kanilla joka on 15v on 3 jalkaa ku koira söi sen 4nnen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe