Näköala korkealta

kohta matkalle

Olen jostain opaskirjasesta lukenut, että jossakin talon katolla tms. (Piazza Venezian lähellä?) pääsee kiipeämään rappuja korkealle, josta näkee yli kaupungin.

Nyt en löydä tietoa, että missä tämä paikka on. Osaatko auttaa, missä se näköalapaikka on?

7

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gianicolo

Kermakakun katolle taitaa olla mahdollista jotain kautta päästä mutta ehdottomasti upeimmat maisemat Rooman yli näet Gianicololta Piazza Garibaldilta. Miellyttävä kävelyretki Vatikaanista Trastevereen tai päinvastoin Gianicolon kautta. Suomalaisten haliinnassa oleva Villa Lante löytyy siitä vierestä. Villassa on mahdollista vierailla ma-pe klo 9-12.
      Mm. Italian tv RAI käyttää Piazza Garibaldia kuvauksiin aika usein upeiden näkymien vuoksi.

• dfjkjdjksd

Pietarinkirkon kupoli?

• kohta matkalle

Kiitos! Näissä olikin jo monta vaihtoehtoa.

• viime kesän unelmia

Viime kesänä piipahdimme drinksuilla parin hotellin kattoterassin baarissa, nimiä en nyt muista enää millään, mutta toinen oli espanjalaisten portaiden sivustalla puolivälissä porrtaikkoa ja toinen ihan lähellä Foro Romanumia - ettei vain nimikin olisi ollut Forum... Kumpikin oli jokseenkin tyyris, mutta auringonlaskun aikaan ihan nautittavaa katseltavaa kuplivan kera. Ei mikään hikishortsimesta kumpainenkaan.Toki muitakin löytyy! Omat hotellitkin valitaan yleensä upealla kattoterassilla jo ihan tunnelman vuoksi. Voin myös suositella tuota Gianicoloa.

• satirissimo

Osakekurssit putosivat, ja EU:n tulevaisuusremmi suti tyhjää niinä epätoivoisina tunteina, joina uskottiin metsänpoika Berlusconin voittaneen vaalin. Italiassa meillä on tarpeeksi takkaa ilman Silvinhoakin, ja kaikki kreikat päälle!

• Grillaus

Juu, takkaa on! Huonosti tuntuu palavan, savuaa ihan! Grillikin löytyy, eli Grillo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      64
      4365
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3485
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3150
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2608
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2307
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2079
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      1984
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      192
      1870
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1542
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1398
    Aihe