Tästä syystä naiset ja homomiehet ystävystyvät

Ruric Essel

Teksasin yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan yhteinen sävel löytyy siitä, että homomiehet ja heteronaiset pystyvät antamaan toisilleen rehellisiä parisuhdeneuvoja.

Tutkimusryhmää vetäneen psykologi tutkija Eric Russellin mukaan heteronaisten ja homoseksuaalisten miesten on helpompi olla rehellisiä, koska he eivät tunne seksuaalista vetoa toisiinsa eivätkä kilpaile samoista kumppaneista. Nämä seikat voivat nimittäin hankaloittaa muita ystävyyssuhteita.

Tutkimus tehtiin Facebook-yhteisöpalvelun avulla. 88 hengen naisryhmälle ja 58 hengen miesryhmälle esiteltiin Jordan-nimisen henkilön Facebook-profiili. Profiilit olivat muuten identtisiä, mutta Jordanin sukupuoli ja seksuaalinen suuntautuminen vaihtelivat. Koehenkilöiden piti kuvitella tilanne, jossa Jordan antaa heille parisuhdeneuvoja. Lisäksi heidän piti arvioida, luottaisivatko he tämän neuvoihin.

Tulokset paljastivat, että heteronaiset pitivät homomiesten antamia neuvoja luottavimpina kuin heteromiesten tai -naisten. Samoin homoseksuaalit miehet pitivät heteronaisten neuvoja luotettavimpina.

Russellin ryhmä arvelee että naiset kokevat etujensa olevan ristiriidassa toisten naisten tai heteromiesten etujen kanssa. Toiset naiset ovat potentiaalisia kilpailijoita, ja heteromiehet voivat yrittää torpata suhteita muihin miehiin voittaakseen naisen itselleen. Homoseksuaalien kanssa vastaavaa eturistiriitaa ei synny, minkä vuoksi heidän neuvojaan pidetään parhaina.

Tutkimus julkaistiin Evolutionary Psychology -lehdessä.
IL
http://www.iltalehti.fi/nainen/2013022216707576_na.shtml

20

1211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiintiöhomo

Tuossa on osa totuudesta. Minä kyllä olen ollut työpaikalla sellainen naisten kahvittelukaveri aina, vaikka en aikaisemmin edes itse hyväksynyt olevani homo. Kaveruus naisten kanssa on ollut luonnollista, miesten kanssa jännitteistä.

En ole pitänyt itseäni homomaisena, mutta osallistumalla empaattisesti naisten elämänmenoon kaveritasolla olen ollut "yksi heistä" eikä minun kanssani esimerkiksi koskaan ole flirtattu tuossa porukassa. Tai sitten vain en ole tunnistanut. Muuten välit ovat sitäkin lämpimämmät.

Joten en usko pelkkään kilpa-asetelmaan, tai sitten kilpa-asetelma on niin paljon muutakin, jotain hormoonituoksua, joka vaikuttaa tiedostamatta. Tai sosiaalinen alitajunta on osannut lukea tilannetta puolin ja toisin.

• täyshomo 100%

Ok. Minä taas tunnen oloni oikein vaivautuneeksi muijien seurassa (esim. töissä) ja taas poikaporukassa rentoudun. Inhoan kuulla niiden juttuja esim jostain viihteellä käynnistä ja vielä enemmän kakaroista ja perheestä.

Ja ihan täys homo olen, et sillee. Itse asiassa useimmat naiset ärsyttää minua. En osaa enkä halua kommunikoida heidän kanssaan muuta kuin vain pakolliset asiat töissä jne. Fiksut naiset, jotka ovat sillee "reiluja" eli ei mitään bitch tyyppisiä, sellaisia kunnioitan ja sellaisista tykkään ja niiden seurassa on ihan rentoa. Samoin vanhemmat naiset sanotaan yli 40-50v

• PASTORI SEPPO
        täyshomo 100% kirjoitti:

Ok. Minä taas tunnen oloni oikein vaivautuneeksi muijien seurassa (esim. töissä) ja taas poikaporukassa rentoudun. Inhoan kuulla niiden juttuja esim jostain viihteellä käynnistä ja vielä enemmän kakaroista ja perheestä.

Ja ihan täys homo olen, et sillee. Itse asiassa useimmat naiset ärsyttää minua. En osaa enkä halua kommunikoida heidän kanssaan muuta kuin vain pakolliset asiat töissä jne. Fiksut naiset, jotka ovat sillee "reiluja" eli ei mitään bitch tyyppisiä, sellaisia kunnioitan ja sellaisista tykkään ja niiden seurassa on ihan rentoa. Samoin vanhemmat naiset sanotaan yli 40-50v

Vittu noita homoja ! ei ne parannu !?

• Aikaansa edellä

Piti tämäkin tulla tänne toteamaan? Ja nyt vasta tuollainen selvä-kuin-aamuinen-puhallus tyylinen asia ymmärretään? Jessus

• Typerää.

Ainakaan minä bi-miehenä en tykkää kaveerata naisten kanssa, enkä ikinä puhuisi niille seksiasioista miesten kanssa. Nitä arkaluonteisempi asia, sitä varmemmin naiset juoruaa eteenpäin, kuvittelevat tai lisäilevät omiaan.

Miten naisilta voi saada järkevämpiä neuvoja kun ajattelevat lähinnä tunteella, miehet ajattelee enemmän järjellä.

• lil_boy

Joo komppailen näitä muitakin, vaikka kyllä tuossa varmaan on sen kilpailu-asetelman suhteen joku totuuskin. Siis nimenomaan mitä tulee parisuhde-asioihin ja rehellisyyteen. _Todella_ monen tuntemani homon kaveripiiri koostuu valtaosin naisista.

Mutta mäkään en ole koskaan tuntenut oloani kotoisaksi naisten seurassa samalla tavalla kuin äijien. Paras kaverini on tosin nainen, itteni ikäinen ja ollaan tunnettu kauan. Mutta hänkin on just tämmöinen tosi maanläheinen, samoista asioista ja harrastuksista kiinnostunut (hetero)nainen, ei tosiaankaan mikään bimbo tai haihattelija.
      En yksinkertaisesti jaksa kiinnostua joistain korkokenkien malleista tai kommentoida ja nyökytellä kun toinen käyttää kaksi tuntia pukeutumiseen jos ollaan menossa ulos.

Shoppailu on hyvä esimerkki - en tee sitä naisten (tai tiettyjen homokavereideni) kanssa koska tulen hulluksi niillä reissuilla...

Neuvot on ainakin liki joka asiassa olleet naisilta semmoisia, että saa katua jos jotakin on sattunut kysymään tai pohtimaan heidän suerassaan. Enpä mä kauheasti kyllä omia juttujani kelaile muittenkaan kanssa - ihan samalla tavalla kun ei muakaan jaksa kauaa kiinnostaa jonkun parisuhdekoukerot tai anopin joululahja.

• tuuras.ville

No totuus on tuossa kyllä mukana, mutta mä luulen kyllä syyn olevan siinä, että homo mies ei vain yksinkertaisesti miellä naista seksiobjektina jonka takia hetero nainen tuntee olonsa turvallisemmaksi homo miehen seurassa.

Kannattaa vähän kyseenalaistaa kaikki seksuaalisuutta (niin homo kuin hetero) käsitteleviä tutkimuksia, sillä tutkimuksen julkaistussa versiossa näkyy ainoastaan tulokset joita halutaan näyttää.

En väitä etteikö tuossa ole perää, mutta ei se kyllä ihan kaikkien homojen kohdalla ole noin, itselleni esimerkiksi on helpompaa jutella parisuhteista miesten kanssa.

Toki naisen kanssa jutteleminen muodista ja TV sarjoista onnistuu paremmin naisen kanssa, mutta jos joku nainen tulisi minulle valittamaan parisuhteestaan, en kyllä hirveästi osaisi sanoa kiljuakko kuin akka vai sanottava "puhu sen miehes kanssa näistä".

• ANSSI TUOMI

voinko imettää sinua penikseni nupilla tuuras ville

• ANTERO HEIKKILÄ

Jos minun psykologi antero heikkilän alentuminen vittuilijaksi ei riitä tämän pervon palstan aktivoitumiseen niin sitten antaa ola koko homman ELI IMISIN HOMOJEN KYRPIÄ kuten tuuras villen esimerkiksi !!!!! ei sitten muuta tällä kertaa HEIPPA JA PLÖÖÖÖ!!!!!

• Jakke.L
        ANTERO HEIKKILÄ kirjoitti:

Jos minun psykologi antero heikkilän alentuminen vittuilijaksi ei riitä tämän pervon palstan aktivoitumiseen niin sitten antaa ola koko homman ELI IMISIN HOMOJEN KYRPIÄ kuten tuuras villen esimerkiksi !!!!! ei sitten muuta tällä kertaa HEIPPA JA PLÖÖÖÖ!!!!!

IME KYRPÄÄ PERKELE!

• Joku.sekopää

Helvetti kun on sairasta touhua kun palstalla
      'kun joku sitaateissa vittuilee' uskottelee olevansa homo vaikka ei ole homo

• kejdn

Ei ketään noin alas vajoa, mielummin esittää heteroa

• Olen aina työskennellyt naisvaltaisilla aloilla ja työpaikoissa. Joskus jopa ainoana miehenä. On sekä hyviä työkavereita että niitä jotka inhoaa homoja ja myös osaavat näyttää sen ja siten myös puukottavat tarvittaessa selkäänkin. Sinällään heteronaisten kanssa yleensä harvemmin tulee isoja ongelmia kunhan pidättäytyy menemästä liian syvälle naisten asioihin. Naiset kyllä tarkkailevat mitä mies tekee ja varsinkin mitä sanoo (ja kenestä). Sitä käytetään tarvittaessa häntä vastaan. Mutta toki olen löytänyt monia todella hyviä ystäviä heteronaisista ja vaikka työkuviot ja paikkakunnat ovat muuttuneet ystävyys on säilynyt edelleen. Pystymme juttelemaan kaikista asioista, myös hyvinkin henk.kohtaisista ilman jännitteitä. Osaamme myös nauraa itsellemme ja toisillemme mokailuistamme silti loukkaamatta toista. Käymme myös ulkomaan matkoilla ja risteilyillä ja voimme jakaa huoneen tai hytin ilman kiusaantunutta olotilaa. Silti se ei estä meitä hakemasta muutakin seuraa ja viettämästä yötä muuallakin. Miksi seksuaalinen suuntautuminen olisi este ystävyydelle?

• Esko.Hyvönen

HEIPPA nimimerkki hoitsukundi katsoppa tällä palstalla yhden tyypin kommenttia
        [ VÄHÄN TARKEMMIN] joka littyy suihin ottamiseen ota kantaa

• perushomo

No itse en ainakaan menisi naisen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan, vaikka kuinka olisi eri sängyt.

• Mitä mulla on tarvetta ottaa kantaa kenenkään henkilökohtaisiin mielipiteisiin? Jokainen sanoo mitä haluaa ja myös vastaa sanomisistaan.

• Kyrpää.perseeseen

Hei etkö haluaisi edes nopeasti mielikseni katsoa kommenttia tältä palstalta jossa joku Tony niminen henkilö on munattu perättömillä persereikä pano ja kyrvän imemis elikä suuseksi kommenteilla

• ihmissuhde-expertti

Naisilla ja homomiehillä on samankaltainen tunne-elämää säätelevä aivojen osa.

• rshs

Niin. Muistan lukeneeni että homoilla on heteroja useammin "naisten aivot". Tämä selittää miksi heitä löytyyy taide-ja kulttuurialalta paljon ja selittää myös tietyt luonteenpiirteet.

• EnUskoAmerikkalaisia

Nainen on mustasukkainen perusvireeltään, koska luolamiesvaiheessa jos menetti miehensä niin meni koko porukalta elämisen mahdollisuus. Sieltä se juontaa, että nainen on luonnostaan mustasukkainen. Nainen menettää homoudessa yhden mahdollisuuden omistaa miehen, joten homoista hän ei oikein tykkää.

Homon suhde naiseen on helppo, koska siitä puuttuu seksuaalinen jännite. Itse tulin, varsinkin nuorempana, paremmin juttuun naisten kanssa, mutta kuvittelin sen johtuvan erittäin huonosta isäsuhteesta. Nykyisin tulen paremmin toimeen miesten kanssa.

Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huumekohussa marinoitu Redrama Vain elämää -kuvauksista: "...valehtelevan, jos sanoo, ettei..."

Juhannuksen jälkeen Redrama oli aiheuttanut lähipiirissään huolta kuukauden mittaisella katoamistempullaan. Vain elämää -leiri pidettiin toukokuun lop
      Suomalaiset julkkikset
      15
      4160
    2. Mikä hän on ammatiltaan?

Mitäs sun ikävän kohde tekee työkseen?
      Ikävä
      182
      3357
    3. Ohhoh! Michele Murphy-Kaulanen hämmentää vauvauutisella - Totuus on hieman toisenlainen!

No nyt on aikamoinen "vauva"! Michele Minttu Murphy-Kaulanen on jakanut Instassa "iloisen perhetapahtuman". Lue juttu ja katso kuvat: https://www.su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      2513
    4. Kiira Korpi ja wanha Pekka

Järjenvastainen suhde, ei mitään tolkkua.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1942
    5. Maailman suurin sanomalehti: Sanna Marin on coolein poliitikko

Sanna saa taas ylistystä maailmalla. Ja mikäs siinä, onhan hän ylivoimaisesti paras pääministeri Suomen historiassa. https://www.iltalehti.fi/ulkomaa
      Maailman menoa
      398
      1337
    6. Kuu kaipaa tähtiään...

mutta nalle kaipaa tähtisilmäänsä vielä enemmän. Runoa ei täksi illaksi viel ole, mut toivottavasti pidät tästä laulusta :) olen vähä epävarma onko tä
      Ikävä
      226
      1314
    7. Miksei Martinaa kutsuttu Leppilampi en häihin

Pelättiin varmasti että jos käyttää siellä "äidillisiä otteita" muihin vieraisiin tai nuolee jonkun miehen korvaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      1201
    8. Sanna on aivan sekaisin Venäjästä, auringonpistosko?

Sannan mielestä tavallinen venäläinen ei saisi matkustaa Euroopassa ja käydä katsomassa nähtävyyksiä. Tällä hetkellä hävettää olla suomalainen, niin t
      Maailman menoa
      277
      1173
    9. Kerran vielä...

Minä tiedän ja sinä tiedät...Anteeks omasta puolesta🤗... toivon oikeasti sulle kaikkea hyvää, vaikka viisaasti et toiminutkaan, mutta mä alan olla ta
      Ikävä
      53
      1086
    Aihe