Yksinäinen gerbiili

tviuhti

Ostin muutama vuosi sitten kaksi gerbiiliä. Pari päivää sitten toinen niistä kuoli ja toinen jäi yksin eläjäksi. Mietin, että mitä minun pitäisi nyt tehdä. Tämä yksin jäänyt on nyt vähän alle 2 vuotta. Pärjääkö gerbu yksin. Tottuisiko tuon ikäinen enää edes uuteen kaveriin. Gerbuni on naaras ja olen lukenut, että naaraiden totuttaminen uusiin kavereihin on vaikeampaa kuin urosten... En ehkä haluaisi enää uusia gerbiilejä mutta täytyy miettiä... Jos nyt ajatellaan, että tämä gerbuni jää elelemään yksin niin onkohan isosta häkistä jotain haitta. Liian iso reviiri -> stressi, jotain?? Minulla on siis 40x95 kokoinen terraario, lisäksi minulla on 50x30 kokoinen terraario. Onkohan tuo isompi liian iso kun tuo pienempi tuntuu taas niin hirmuisen pieneltä?

7

1595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aksuzz

      Gerbiilisi on vielä nuori. Toivon että hankit sille yhden yli vuoden ikäisen kaverin, tai kaksi nuorta gerbiiliä.
      Miksi ei yhtä nuorta gerbiiliä? Koska sitten kun vanhempi kuolee, niin nuorempi jää taas yksin ja joudut sille hankkimaan kaverin.
      Mihin gerbiilisi kuoli? Otan osaa.
      Muista pitää gerbiilillesi seuraa.
      Toivon että hankit sille kaverin/kavereita.
      Osaat kai tutustuttaa gerbiilit toisiinsa totutusverkon kanssa? Siitä löytyy netistä paljon tietoa, mutta kysy, jos tarvitset apua.
      Kerro sitten valintasi, ja gerbiilihän ei ole yksin eläjäksi, joten se voi kuolla nuorempana.

    • jyrsijäharrastaja

      Ei kannata hankkia, totuttaminen on äärimmäisen hankalaa, kokemusta on. Olen pian 10 harrastanut gerbiilejä ja yhdistämiskokeiluja on ollut lukuisia ja vain yksi on onnistunut.
      Mikäli gerbiilit alkavat tapella, voi siitä seurata hyvinkin vakavia vammoja tai jopa kuolema. Suosittelen lämpimästi, ettet yritä laittaa sille uusia kavereita, ihan sen takia että gerbiilisi ei loukkaannu.

      Mulla itsellänikin on tällä hetkellä reilu 2 v gerbiili yksin, koska sen kaveri on kuollut..


      Häkistä sen verran, että mitä enemmän tilaa, sen parempi. Turha sitä on pienempään boksiin laittaa:)

      • Aksuzz

        Ei gerbiilit tappele, jos välissä on totutusverkko.


      • Tviuhti
        Aksuzz kirjoitti:

        Ei gerbiilit tappele, jos välissä on totutusverkko.

        Kiitos vastauksista!
        Tottuuko kaksi aikuista gerbiiliä toisiinsa, jos ottaisin toisen suunnilleen saman ikäisen gerbun? Kuinka kauan pitäisi käyttää totutus häkkiä? Luin että viikon verran, mutta toisessa paikassa puhuttiin kuukaudesta...
        En tiedä tarkkaa syytä kuolemalle. Olin itse viikon poissa ja veljeni kävi katsomassa gerbsujani aina välillä. Kun tulin kotiin löysin toisen kuolleena.


      • Aksuzz
        Tviuhti kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!
        Tottuuko kaksi aikuista gerbiiliä toisiinsa, jos ottaisin toisen suunnilleen saman ikäisen gerbun? Kuinka kauan pitäisi käyttää totutus häkkiä? Luin että viikon verran, mutta toisessa paikassa puhuttiin kuukaudesta...
        En tiedä tarkkaa syytä kuolemalle. Olin itse viikon poissa ja veljeni kävi katsomassa gerbsujani aina välillä. Kun tulin kotiin löysin toisen kuolleena.

        Gerbiilien terraarion väliin laitetaan totutusverkko, jossa on niin pienet reiät ritilässä,etteivät mahdu puremaan toisia.
        Gerbiilien puolia vaihdetaan päivittäin, jotta ne tottuvat toistensa hajuun.
        Itse en ole totuttanut koskaan gerbiilejä, mutta kyllä varmaan 2 viikkoa riittää, jos ri riittä, niin sitten vain jatkaa vaihtelua.
        Sinulla pitää olla sitten molemmilla puolilla vesipullo, ja ruokaa.
        Muistathan myös katsoa gerbiileitäsi paljon, ettei vain pääsisi verkon läpi, ja tappelisi.


    • 1234(:

      terran väliin voi laitta verkon(tai mieluummin fleksin ettei verkkoon takerru kiinni. kokemusta on ja se kuoli...)ja sen toiselle puolelle uusia gerbsuja nii ne voi kommenikoida ilman tappeluita. mut jos et haluu uusii nii pidä gerbiilille seuraa ja juoksuta paljon ettei sil oo liian yksinäistä.

    • Sanni666

      Kannattaa jo hankkia 2 vuotiaalle gerbiili pojalle uutta/uusia kavereita? En haluaisi pitää sitä yksin kun toinen menehtyi:( Mitä kannattaisi tehdä???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3400
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2902
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2770
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2574
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      1909
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1797
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      39
      1699
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1552
    Aihe