GALLUP

Uneksija

1. sukupuolesi ja ikäsi
2. millaisista kirjoista pidät?
3. paras lukemasi kirja?
4. Miksi paras?
5. Mitä kirjoja suosittelisit muille

22

1467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukutoukka

      1. nainen, 23 vee
      2. fiktioista, romanttisista romaaneista, lääketieteellisistä jännäreistä, dekkareista ja elämänkerroista.
      3. Liian monia, mutta yksi tosi hyvä sarja on Patricia cornwellin Kay Scarpette - romaanit
      4. mielenkiintoinen, hyvin kirjoitettu ja viihtdyttävä
      5. riippuu mistä tykkäät...

    • -Elwing-

      1.Tyttö,15 wee
      2.Fantasia- kirjallisuudesta
      3.Taru Sormusten Herrasta
      4.Miksi paras?... TSH:ssa kaikki on täydellistä;juoni,henkilöt,miljöö... Parasta on Tolkienin ihana maalaileva tapa kertoa tarinaa.
      5.Suosittelisn J.R.R. Tolkienin tuotantoa...=)

      • pöllö

        Nii, tolkien jyrää!! Oon lukenu kaikki sen kirjat paitsi se Keskeneräisten tarujen kirja.
        Kaikki ei ollu nii hyvii, mut se jyrää silti
        Pahaat on sormusten herra ja hobitti!!


      • Celewen
        pöllö kirjoitti:

        Nii, tolkien jyrää!! Oon lukenu kaikki sen kirjat paitsi se Keskeneräisten tarujen kirja.
        Kaikki ei ollu nii hyvii, mut se jyrää silti
        Pahaat on sormusten herra ja hobitti!!

        Niinpä niin, Tolkien on tosiaan ihan huippu, mutta niin on Eoin Colferkin, joka on kirjoittanut Artemis Fowlit ja Toivomuslistan, kannattaa lukea tolkienit ja colferit. Jos et ole lukenut artemis fowleja älä lue tätä loppuun vaan mene lukemaan kirjat, spoilaannut myös jos luet eteenpäin. Jos olet lukenut artemis fowlit niin oletko huomannut että ala reunassa olevat "kirjaimet" ovat merkityksellisiä, eli niitä pystyy lukemaan, niistä tulee viesti jokaisessa kirjassa...


    • pöllö

      1) nainen, 14w.
      2) tykkään fantasia seikkailuist ja kauhust
      3) sormusten herra, Althalus, muumipeikko ja pyrstötähti, ajan pyörä-sarja, Luolakarhun klaani
      4) ne on parhait, koska ne on kirjotettu hyvi
      5) Luolakarhun klaani ja kaikki muut mitä laitoin toho parhaan lukemani kirjan listalle
      Laitoi siihe enemmä ku en osaa oikee valita parasta.

    • nalai

      1. tyttö, 18 vuotta
      2. Pidän kaikenlaisista kirjoista, mutta pakkomielteenäni on lukea ns. klassikko kirjoja (viim. Alexander Dumas: Monte Criston kreivi sekä Juhani Aho: Papin tytär), jotka ovat kaapanneet minut maailmaansa.
      3. Vaikea sanoa, esim. iltasatuna Pikku Prinssi toimii kerta toisensa jälkeen.
      4. Sadun surullisiin toteamuksiin kuuluu, ettei missään kohdassa edes viittauksen omaisesti kerrota, miten joku isoista ihmisistä voisi muuttua edukseen. Niinpä en aio kasvaa isoksi ihmiseksi vaan säilyttää sisäisen lapseni. Tämä kirja muistuttaa minua siitä. Mutta kuka vapauttaa isot ihmiset heidän "isona olemisestaan" ja miten?
      5. Kaikkia kirjoja, samaistukaa niiden henkilöihin, uppoutukaa unelmiin!

    • Ierikka

      1. Nainen 22 wee.
      2. Tositapahtumiin perustuvat ja elämänkerrat.
      3. Papillon ja Lasteni tähden.
      4. Oli vaan hyviä, en osaa selittää.
      5. Vaikee tohon on sanoa kun kaikki tykkää erilaisista.

    • raju

      1. nainen 19
      2. omalaatuisista
      3. Karl Mayn "Inkan Testamentti"
      4. Lue ite niin tiedät
      5. vaikkapa tota edellistä ja Ulrich P:n "Nuoren W:n uudet kärsimykset"

    • eb_89

      1. tyttö 15v
      2. hyvistä, ajatuksia herättävistä
      3. Mika Waltarin "Sinuhe egyptiläinen"
      4. Koska se on upeasti kirjoitettu ja siinä on monta upeaa tarinaa jne.
      5. en oikein tiedä, mutta helsingin sanomat olisi kiva lukea joka päivä

      • öö.....

        sinuhe oli omasta ilestöni tosi tylsä !! ://


    • siriusstar

      1. sukupuolesi ja ikäsi *female, 17*
      2. millaisista kirjoista pidät? *kaikki tunnetut kirjat*
      3. paras lukemasi kirja? *TSH, HP:t, Stephen Kingit ja Ronja Ryövärintytär*
      4. Miksi paras? *aivan älyttömän hyvin pystyy keskittyyn noihin! iha törkeen "lumoavia"*
      5. Mitä kirjoja suosittelisit muille *mun lempikirjat! paitsi et kaikki on tietty lukenu ne. mut sit Kingiä suosittelen kaikille jotka tykkää pelotella itteään. niistä saa kyllä myös aihetta ajatteluun. ihan oma maailmansa.*

    • Trout

      1.Mies(poika), 19 vuotta

      2.Sellaiset missä saa itse ajatella, missä kaikkea ei väännetä rautalangasta, satiiri, musta huumori...

      3.Ei yhtä ainoaa voi sanoa... Mm. Kurt Vonnegutin Galapagos ja Kissankehto, Douglas Adamsin linnunrata-kokoelma ja John Irwingin Garpin maailma.

      4.En tiedä. En halunnut niiden loppuvan, ja luen niitä uudelleen ja uudelleen... Eivätkös nämä ole hyvän kirjan merkkejä?

      5.Kaikkea mikä saa ajattelemaan ja poikkeaa valtavirrasta. En ole periaatteestakaan lukenut yhtään Harry Potteria tai THS:ää, mutta en myöskään väitä niitä huonoiksi kirjoiksi. Varmasti ihan hyviä ovat.

      Yhtyykö kukaan näkemyksiini tai kirjoihini?

      • Tama-chan

        olen melkolailla samaa mieltä kanssasi, vaikka olenkin lukenut TSH:n, mutta en ole Potter -kirjoja lukenut, enkä ikimaailmassa lukisi... saattahan olla, että ne olisivatkin hyviä, mutta mitä enemmän kaverit ja opettajat minua painostavat, sitä vähemmän haluaisin lukea. Ja potuttaa niin vietävästi, kun jopa englannin oppikirjassa on varattu kappale potterille... olen kai totaalinen pottervihaaja...


      • Lalaith
        Tama-chan kirjoitti:

        olen melkolailla samaa mieltä kanssasi, vaikka olenkin lukenut TSH:n, mutta en ole Potter -kirjoja lukenut, enkä ikimaailmassa lukisi... saattahan olla, että ne olisivatkin hyviä, mutta mitä enemmän kaverit ja opettajat minua painostavat, sitä vähemmän haluaisin lukea. Ja potuttaa niin vietävästi, kun jopa englannin oppikirjassa on varattu kappale potterille... olen kai totaalinen pottervihaaja...

        Veljeni (18-v) ei myöskään suostu lukemaan Pottereita periaatteesta. Enkä itse asiassa suostunut minäkään ennen kuin isä meni ja osti minulle ensimmäisen osan lahjaksi alkukielellä. Lukiessa nauroin niin, että hyvä kun pysyin tuolilla, ja ryntäsin saman tien ostamaan ne muutkin osat ;) TSH ei onneksi koskaan ehtinyt päätyä veljeni inhokkilistalle, koska minä tein hänestä fanin lukemalla sitä ääneen iltaisin jo kauan ennen näitä elokuvia sun muuta krääsää... Älkää arvioiko itse tuotosta niiden pöllöimpien (ja äänekkäimpien ) hihhuleiden mukaan, kannattaa lukea itse ja muodostaa vasta sitten mielipide. Kukaan ei pakota pitämään noista kirjoista, mutta olisi se nyt hyvä tietää mistä puhuu.

        PS. pidän kovasti sekä Linnunrata -sarjasta että Irvingistä, Vonnegutia en ole lukenut :D


    • Tama-chan

      1) nainen 14
      2) fantasiasta ja scifistä
      3) Linnunrata-kokoelma, TSH, Artemis Fowlit,
      4) ne ovat hauskoja ja sisältävät mahtavan tarinan.
      5) yllämainittuja...

    • ötökkä

      1.Nainen 18w
      2.Jännitys,draama.Ja kirjoista mitkä on ilmestynyt myös leffana,kirjat yleensä parempia!
      3.Virgin suicides
      4.Kerronta on mahtava ja kirjan idea omalaatuinen
      5.Edellä mainittu! ja viesti mereltä,Bridget jones yms.Lista olisi liian pitkä! :)

    • Lalaith

      1. nainen, 21 (melkein 22 ;)

      2. monipuolisista, ajattelua vaativista, humaaneista; kirjoista, jotka eivät julista vaan kertovat hyvän tarinan hyvin, klassikoista, sydäntä lähellä ehkä kuitenkin erityisesti fantasia ja maaginen realismi (en pidä kirjoista, jotka toistavat sitä elämää, jota elän itse esim en ole pitänyt kovinkaan monesta lukemastani suomalaisesta kirjasta)

      3. Tolkienin Lord of the Rings. Kakkossijan jakavat ehkä Orhan Pamukin Nimeni on Punainen ja Mihail Bulgakovin Saatana saapuu Moskovaan. Kärkkymässä ainakin Milan Kunderan Pila ja Hari Kunzrun The Impressionist.

      4. En enää tiedä, en ole moneen vuoteen pystynyt erottamaan kirjaa pelkäksi kirjaksi, se on enemmänkin osa minua. Kun luin sen ensimmäistä kertaa 10-vuotiaana se oli valtava elämys - siinä tuntui olevan kaikki, loputtomasti sekä tutkimattomia polkuja että kodin lämpöä, kauneutta ja kauhua sopivassa suhteessa. En kestänyt kun se loppui, vaan kääsin kirjan ympäri ja aloitin alusta - luin sen tällä tavalla viisi kertaa ennen kuin pystyin hengittämään normaalisti :)

      5. Yritän suositella lukemistani aina niitä, jotka tuntuvat parhaiten vastaavan kysyjän toiveita. Mutta suosittelisin kyllä ihan kenelle tahansa noita omia suosikkejani.

    • .

      1. Mies 17v
      2. Fantasia
      3. Taru Sormusten Herrasta
      4. Täydellinen ja syvällinen kirja.
      5. TSH.

      • Ikivanha_50

        En vastaa galluppiin vaan kysyn, oottekste ihan totta kaikki täällä kirjoittavat noin nuoria?

        Minä olen kohta 60 vee ja roikun täällä silloin tällöin tappamassa aikaa, kun työssä ei ole mitään tekemistä.


    • MINÄ

      1. sukupuolesi ja ikäsi: poju 15
      2. millaisista kirjoista pidät? vaa harri potteri
      3. paras lukemasi kirja? joku tosser harry potter
      4. Miksi paras? siksi
      5. Mitä kirjoja suosittelisit muille harri potteri

    • Lukutoukka minäkin

      1. nainen ja 52 vuotta
      2. olen kirjojen suurkuluttaja ja tykkään hyvin monenlaisita kirjoista, lähes kaikki käy
      3. tulee mieleen Sofi Oksasen Puhdistus, mutta varmaan on monia muitakin
      4. kirja on niin kauniisti kirjoitettu, kiehtova ja tykkään historiasta
      5. kirjoja on niin moneen makuun, vaikea suoraan suositella mitään

    • 60+++++++

      Onks tää joku teinipissiskysely?????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      195
      4564
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      255
      2582
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1273
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    9. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe