Päässä paineen tunne, näköhäiriöitä, välähdyksiä, uupumusta ym.

fsfsfpfsifffs

Hei! Olen 22v mies! Jäin 2kk sitten sairaslomalle "burn-outin" takia. Stressinsietokykyni on heikentynyt viimeisen 4kk aikana niin paljon että päivittäiset askareetkin ottavat voimille. En ole masentunut tai muutenkaan alakuloinen. Niskat ja hartiat ovat aivan jumissa. Lääkärin alustavasti diagnosoi jänitysniskan ja määräsi sirdalud 2mg. Olen venytellyt ja syönyt lääkkeitä mutta paljoa ei ole niskan jäykkyys helpottanut viikossa. Välillä saan välähdyksiä jotka ilmenee useimmiten kun päätä liikuttaa. Nuo välähdykset täyttävät koko näkökentän ja näkyvät keskellä näkökenttää. Oikea silmä ärsyyntyi jos sillä joutui kohdistamaan johonkin katsetta. Kipu tuntui pään sisällä jossain tuolla ohimon ja korvan välillä (ei siis varsinaisessa silmässä). Tuo kipu on nyt helpottanut.

Päässä minulla on monesti paineen tunne ja varsinkin jos olen stressaantunut. Toisinaan tulee sellainen outo olo ja tunne kuin päässä verenpaine nousisi ja koko maailma sumenisi. Verenpaineet on ihan ok. Jatkuvasti minulla on päässä jonkinlainen outo tunne joka ei ole päänsärkyä tai varsinaista kipuakaan. Tunne on epämiellyttävä. Liikuntaa en oikein uskalla harrastaa kun tuo paineen tunne ja näköhäiriöt vahvistuu jos kävelyä raskaampaa harrastaa. Pystyn lukemaan hyvin jne. mutta toisinaan nään jonkinlaista lumisadetta esim. valkoisessa ovessa näköö pieniä varjoja ja jonkinlaista aaltoilua/väreilyä. En nää kaksoiskuvia ja pystyn siis erottamaan ääriviivat ym. selkeästi mutta värit ovat poikkeavat.

Kävin silmälääkärissä eikä sielläkään näkynyt mitään poikkeavaa. Värinäkö hyvä ja silmänpaineet ym. Seuraavaksi olisi mentävä neurologille. Tänään tuli uusi oire kun vähän matkaa hölkkäsin ja pysähdyin sitten solmimaan kengännauhoja. Kyykyssä ollessani näkökenttässä alkoi välkkymään mustia varjomaisia kuvioita sydämen sykeen tahdissa. Kävelin loppumatkan rauhallisesti ja oireet katosi kun lopetin rasituksen. Mua pelottaa että mulla on joku aivoverenkiertoon liittyvä juttu. Vai voisiko tämä johtua jännitysniskasta?

56

60974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

      Googlaa Chiari 1...

    • Riikka

      Onko otettu MRI-kuvat? Chiari 1 tuli minunkin mieleen. MS-liiton sivuilta löytyy asiallista tietoa Chiarista..

    • AP..

      Ei ole otettu vielä. Luin tuosta Chiari 1 sairaudesta ja nyt kyllä otan lääkäriin yhteyttä että pääsen kuvauksiin. Vuonna 2010 kävin pään magneettikuvauksissa lääkärin kehotuksesta muissa asioissa ja silloin ei ollut mitään poikkeavaa. Nyt tuli mieleen että välillä tulee sellaisia kivuliaita tuntemuksia takaraivon sisältä. Ikään kuin jokin osa aivoista olisi puristuksen alla.

      Päänsärkyä minulla ei ole oikeastaan, mutta nyt muutamien päivien aikana on tullut välillä huono ja kuvottava olo mutta ei ole sentään oksettamaan pistänyt. Toisaalta näkökenttä oireet ovat vähentyneet paitsi nuo rasituksen aikaiset näköoireet olivat uutta. Jos menen esim. lattialle vatsalleen tekemään venytyksiä ja siinä samalla tulen jännittäneeksi päätäni tulee outo ylimääräinen paineen tunne päähän ja näitä näköoireita.

      • -------------

        Kyllä me chiari potilaat tunnistamme nuo oireet. Älä venyttele niskaa ja ota muutenkin rauhallisesti. Parempi ottaa heti MRI .
        Kyllä lääkärit helposti sanovat että "burn-out" ym. minulle yritettiin syöttää rauhoittavia kun leimasivat "hulluksi". En kyllä syönyt ja chiari todettiin.
        Chiari vähän tuntematon Suomesa,neurologeja ei tunnu kiinnostavan. Olen lukenut että chiari oireita voi olla vaikka ei pikkuaivot ole foramen magnumin alapuolelle vaan riittää että pikkuaivot ahtaalla. Eli vaatii erikoistuntemusta.


      • painepää

        Mul on just tollast kovaa paineen tunnetta ja tuntuu ettei kestä hetkeäkä et päivystyksee pitäs mennä. Täs on lähes toimintakyvytön. Ei tällast kauaa jaksa.


    • hierojalle.

      Käy hierojalla.

      Jos niskat on jumissa, niin veri ei kierä ja tulee kaikenlaista oiretta, joka ei ole mikään sairaus.

      Ja kohtuuliikuntaa ulkona joka päivä.

      Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia ja kalaöljyä.

      C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.

      C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
      D-vitamiinia 50-125µg / vrk
      Magnesium (sitraattia) 200-400mg/vrk, kalsiumin ja magnesiumin suhde on 2:1
      Omega-3 rasvahappoja

      D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä.

      Muut saa todella edullisesti esim. Citymarketin luontaistuotehyllystä.

      Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.

      Ruuan merkitys D-vitamiinilähteenä on vähäinen: 90% ihmisen D-vitamiinista on peräisin iholta (ellei hän ota D-vitamiinia ravintolisänä). Suomalainen saa ruoastaan alle 10µg D-vitamiinia. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UVB-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16 vähintään kädet ja jalat paljaina.

      Huonoin tilanne on afrikkalaista syntyperää olevilla maahanmuuttajilla, joilla esiintyy usein erittäin vakavia D-vitamiinin puutoksia. Syynä tähän on tumma iho ja ruokavalio. Heidän kotimaassaan UVB-indeksi on lähes läpi vuoden 8-15, kun Suomessa se on keskikesällä 3-6. Talvella Suomen UVB-indeksi on 0.

      D-vitamiinia pitää syödä niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle (kesäauringon nostamalle) tasolle, joka on keskimäärin 125 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Pienille lapsille hiukan vähemmän.

      Miksi Christel Lamberg-Allardt ja Suvi Virtanen jatkuvasti mediassa toistavat iänikuista mantraansa 7,5-10 µg/vrk annoksesta, jota ei saa ylittää. Se on epäeettistä ja väärää. Sama jos hoitaisi päänsärkyä jalkarasvalla. Ainoastaan osa pienistä lapsista saavuttavat tällä annoksella veren D-vitamiinipitoisuuden 50 nmol/l, jonka he väittävät riittävän kokonaisterveydelle.

      Lisäksi he pelottelevat syövällä ja kuolemalla, jos annostuksen ylittää, vaikka D-vitamiinin puutos on linkitetty yli 70:een syöpätyyppiin ja lukuisiin eri sairauksiin (mm. I-tyypin diabetes, MS-tauti, reumataudit jne...), jotka Suomessa ovat erittäin yleisiä verrattuna päiväntasaajalla asuviin ihmisiin.

      Pelkästään luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava veren D-vitamiinipitoisuus on yli 80 nmol/l.

      Eli jos ette syö D-vitamiinilisää, aloittakaa nyt!

      Kannattaa seurata D-vitamiiniasioita Lääkäri Matti Tolosen sivuilta, vaikka ei hänen mainostamiaan vitamiineja söisikään.

      D-vitamiini herättää paljon kysymyksiä. Fysiatrian erikoislääkäri Jukka Pekka Kouri vastaa katsojien kysymyksiin. (kesto 10 min)
      http://areena.yle.fi/tv/1802812/?start=2m27s

      D-vitamiini — hyötyä koko terveydelle!
      http://ruohikolla.blogspot.fi/2013/01/d-vitamiini-hyotya-koko-terveydelle.html

    • fdfgdfgdd

      Syön kyllä monipuolisesti sekä käytän E-Epa, d-vitamiinia ja c vitamiinia sekä joku multivita ihmepilleri menee kerran päivässä. Vointi muuttuu heti kun niskat/hartiat joutuu rasitukseen.

      Kävelin tyhjällä repulla kaupunkiin ja minulla oli hyvä olo. Kun painoa tuli muutama kilo alkoi heti päässä tuntua puristava vanne ja sellainen ahdistava olo kun ei taida veri kiertää ja kaatava väsymys. Eilen kävin 5km hölkkäämässä eikä nyt ollut silmä oireita eikä paineen tunteita.

      Hartiat on ihan jumissa ja rutisevat ilkeästi kun niitä pyörittelee. Vasen olkapää on aika pahasti eteenpäin retkallaan kyljellään nukkumisesta, mutta hieman parempi kun ole venytellyt. Kuitenkin se on jumissa niin että ei mene liikeradat kuten oikeassa. Olen pyöritellyt ja venytellyt kuminauhalla olkapäitä mutta ei tunnu tehoavan. Sirdaludia syönyt viikon mutta sekin lähinnä väsyttää ja hieman rentouttaa ihaksia. Silti kipuja on.

      Voisin sanoa että oireet ovat hieman helpottanut etenkin paineen tunne päässä mutta pitkään tämä tuntuu kestävän. Hierojaa tarvisin, mut olen sairaspäivärahoila ja toimeentulotuella. pikaisesti korvattuna kela korvaa ilmeisesti sen noin 25% jos on lääkärin lähete ja loput jäisi sitten itselle maksettavaksi todennäköisesti. Senkin olisi oltava fysioterapiaa fysikaalisessa hoitolaitoksessa. Olen jonossa kunnalliseen fysioterapiaan mutta sieltähän ei hierontaa saa.

    • dgdggddggdg

      Huh huh olipas neurologi. Käski lopettaa sirdaludin syömisen (menee kuulemma aivot tai jotain) Liikuntaa ja punttisalia vaan kyllä se siitä. Magneettikuvaukseen pääsen mutta siitä "ei kuulemma löydy" mitään vaan menee 3000 euroa yhteiskunnan rahoja wc pöntöstä alas. Mitään tutkimuksia hän ei tehnyt. Sairaanhoitaja katsoi verenpaineen, verensokerin ja katsoi silmienvaloarkutta, kaikki ok. Viime viikolla kävin terveyskeskuslääkärin ja silmälääkärin vastaanotolla. Silmä oireita ei nyt ole mutta päässä on lähes jatkuva outo puristuksen/paineen tunne. Näitä tuntemuksia tulee eri puolilla päätä, yleensä takaraivossa kuitenkin. Istuminen pahentaa aina oireita ja kävellessä tunnen useimmiten itseni terveeksi ellen kanna esim. painavaa reppua.

      Kiltisti ootettava magneettia ja toivottava että oireet menisi ohi/ei pahenisi. Harmittaa kun tämä vaivaa joka päivä enkä loppujen lopuksi tiedä mitä tämä on. Päätäni ei särje, mutta pieniä vihlauksia tulee joskus. Välillä tuntuu outoa "painetta" kitalaen yläpuolella pään sisällä.

      • lihasrelaksantti

        Minäkin ihmettelen lisäksesi. Aikanaan toinen neurologi kirjoitti minulle Sirdaludin satunnaiseen käyttöön, runsaan kivun yhteydessä sekä otti suppean MRIn. Mitään ei löytynyt. Jo useita vuosia ennen ko. neurologia minulla oli ollut vuotavat silmät ympäri vuoden, mutta kukaan lääkäri ei reagoinut havaitsemaansa.

        Paineen tunne ja päänsärky vasemmassa ohimossa jatkui, välillä myös takaraivolla. Silmien vuoto loppui. Tehtiin laaja MRI, mutta sama tulos. Luulin, että olisi joko aivokasvain tai aivolisäkekasvain, kun kipupaikka oli vakio vasemmalla. Nykyinen neurologi "hoksasi" lihasjännityksen ja tension, siihen lihasrelaksantti ennen nukkumaanmenoa. En ole käyttänyt särkylääkkeitä.


      • Magnetic

        Höh,muka 3000 euroa. On neurologi vähän liioitellut magneettikuvauksen hintaa.

        Toivottavasti dgdggddggdg:n tilanne on hyvä näin 3 vuotta myöhemmin..

        Jos on jotain häikkäoloa päässä, eikä lekuri päästä magneettikuvaukseen, niin kannattaa mennä tarvittaessa omalla kustannuksella pään magneettikuviin - muutaman satasen se maksaa lääkärikulut päälle.

        Vuonna 2016 Helsingin lääkärikeskusten hintavertailua, eli edullisin 179 €, mutta varmaankin lääkäripalkkio siihen päälle - luulen. Joissain kunnissa voi olla edullisempaakin.

        http://laakarihinta.fi/pään-magneettikuvaus/helsinki


    • Riikka

      Tsemppiä nyt AP:lle. Hyvä, että pääset kuviin.
      Jännitysniska ja kireät lihakset voivat aiheuttaa aika rajuiltakin tuntua oireita. Liikunta on aina hyväksi, mutta jos sinulla tuntuu painetta/kipua päässä voimakkaissa rasituksissa, tai vaikkapa aivastettaessa niin minä kyllä jättäisin sellaisen liikunnan väliin.

      Minun lapsella on chiari 1 ja siihen liittyvä syringomyelgia. Lapsella oli näköhäiriöitä, huimausta, päänsärkyjä, "kummia vihlasuja päässä" jne. Leikkaushoito on tehty.

      • 63v nainen

        Minulla on myös ollut aivan samanlaisia oireita, kuin viestin aloittajalla. Syksyllä kävin taas silmälääkärillä, sanoi että kannattaisi mennä neurologin tutkimuksiin. Muutama vuosi sitten kävin aivan terveyskeskus lääkärillä ja totesi johtuvan niskajäykkyydestä. Sain fysikaalista hoitoa ja se vähän helpotti. Nyt on ollut takaraivosärkyä oikeastaan koko vuoden ja silmät oireilee kun laitan kiinni tulee keltaiset renkaat ja sisällä on aivan goboltin sininen rengas. Sain tällä viime viikolla lievän aivoverenkiertohäiriön (ilmeni vaikeutena puhua ja ymmärtää puhetta, kesti n. puoli tuntia) ja viipalekuvauksissa näkyi kystä aivojen vasemmassa laidassa, se ei aiheuta toimenpiteitä, mutta itse olen ajatellut tässä toipuessani, että voisiko silläkin olla syy melkein jatkuvaan toispuoleiseen ja takaraivossa tuntuvaan päänsärkyyn. Nyt odotan pään mangneettikuvaukseen pääsyä, mutta neurologi uskoi jonon venyvän puoleen vuoteen.Kai se ei ollut kiireellisten listalla.


      • Maarjuuska

        Riikka, saisiko yhteystietosi, meillä myös lapsella chiari 1 ja syringomyelia!


    • Riikka
    • apua vailla

      Ap täällä. Homma on nyt niin että kävin huhtikuussa neurologilla ja hän teki joitain yksinkertaisia tutkimuksia ja laittoi vaivat niska/hartia seudun jäykkyyden piikkiin. Tuolloin näköoireet oli melkein kadonnut ja olin helpottunut.

      Nyt oireet ovat hieman muuttuneet ja olen alkanut epäillä chiari 1. Nyt sain taas uuden julkisenpuolen lääkärinajan mutta sekin on vasta kesäkuun 16 päivä huoh. Mitenköhän voisin perustella magneettiin pääsyä kun eivät millään voi ottaa magneettikuvia eikä minulla ole työttömänä varaa yksityisenpuolen palveluihin. Se on niin helppo pistää vaivat niska/hartia seudun piikkiin. Voihan se olla niinkin että mulla on jännitysniskaa tai muuta vastaavaa mut oon jo niin huolissani näiden oireiden takia. Täytyy oottaa että oireet pahenee mut näidenkin kanssa eläminen on jo yhtä helvettiä suoraan sanoen. Sirdaludia popsin kuin karkkia eikä sekään tunnu järkevältä.


      Oireitani: Uusi oire on sellainen kohta pään sisällä pään takaosassa jota voin itsekin tunnustella ajattelemalla. Tämä kohta sykkii sydämen sykkeen tahtiin ja ikäänkuin "rutisee". Siellä on paineen tuntemuksiakin. Otsan keskellä silmien välissä on epämiellyttävä paineen tunne joka jotenkin vetää silmiä yhteen. Lukeminen on usein vaikeaa kun rivien seuraamisesta ei meinaa tulla mitään. Kirkkaat valot häikäisee julmetusti. Joskus kun menen pitkälle ja juuri kun alan rentoutua pään takaosassa oikealla puolella alkaa jokin "sykkiä/jyskää" ja tuntuu kuin jokin sörkkisi aivojani. Tämä tekee sellaisia ihme tuntemuksia kuin saisin sähköshokkeja pään sisällä. Silmäkulmat nousee ylös kuin olisin hämmästynyt jostakin kun näitä ilmaantuu (kuvaan reaktiota). Nuo eivät itseasiassa satu ollenkaan, mutta eivät ole mukaviakaan.




      Oikea korva kipuilee välillä ja kuulokin on heikentynyt. Korvaa olen näyttänyt ja se on ok ulkoa päin. Otsan alueellakin silmien "takana" jokin elää omaa elämäänsä ja liikehtii. Välillä tuo sydämen syke tuntuu keskellä otsaa. Olo on sietämätön ellen ota sirdaludia sillä joka asennossa päässä on epämukava olotila ja mihinkään ei oikein pysty sen takia keskittymään. Nukkuminen on pahinta ja usein herätessä silmät on jotenkin pingoittunut/jännittynyt ulos päin sekä niska ihan jäykkä.





      Voisin kohta kirjoittaa kirjan näistä erilaisista oireista ja tuntemuksista mitä mulla on (nytkään en kaikkia edes muista, lisäilen myöhemmin jos muistan lisää). Kuntosalia kokeilin helmi-/maaliskuussa ja se auttoi mutta toi lisää oireita. Kolme päivää salilla käymisen jälkeen oli olo kuin kävisin ylikierroksilla ja yölläkin oli nukkumisvaikeuksia. Kun tein liikkeitä niin päässä puristi koko ajan joten jätin saliharrastuksen. Lenkkeily tekee tosi hyvää ja pystyn jopa juoksemaan ongelmitta.



      Felden geeliä käytän melkein päivittäin sekä sirdaludia varmaan 3x4mg päivässä. Silti olo on aika huono. Tässä tälläistä "avautumista" ja pahoittelen tästä huonosta äidinkielestä kun ei oo pilkut ym. paikoillaan. Nytkin oon aika lääketokkurassa.

      • ----------------

      • head2

        Onko sulla otettu kuulokäyrä. Entä kuuletko mitään sirinää tai tinnitusta. Onko huimausta. Entä raajojen hermoissa tuntemuksia.


    • tiu1

      Ap, googlaa pseudotumor cerebri (idiopaattinen intrakraniaalinen hypertensio). Samantyyppistä oireilua kun chiarissa, näköoireet, usein niskajäykkyyttä, vaikea nukkua...

    • sffssfsf

      Ei ole kuulokäyrää otettu mutta koen kuulevani aika hyvin. Välillä on jotain tinnityksen tapaista molemmissa korvissa. Tänään on oikeassa jalkapohjassa ollut ihme tuntemuksia. Tuntuu kuin se olisi puutunut (vaikka se ei ole) mutta tuo tuntemus sykkii ja samalla tulee ahdistava olo.

      • laskutunnus

        vesipää


    • dgdgdgdgdg

      Unohtui mainita että mainitsemaani korvan vihlomiseen liittyy outo lisäoire. Takaraivossa on samalla puolella kohta joka on painoarka ja kipeä. Kun hieroin tuota kohtaa niin korvaa alkoi samalla vihlomaan. Ihmetyttää miten tuo on noin kipeäksi mennyt itsestään. Tänään sitten tuo kohta oli vielä arempi hieromisen jälkeen.

    • headissajotai

      Itse pääsin magneettiin vain kuulokäyrän perusteella mutta toisaalta silloin kuvaus alue magneetilla aika pieni ajatellen että sais mieluummin koko pään kuvaa. Mulla oli viime vuoden lopusta pelkkä huimaus ja kuulo alentunut josta siis pääsin nyt hiljattain magneettiin. Mutta nyt on kaikki oireet pahentunut ja tullut lisääkin. Huimauksen lisäksi on pään paineen tuntemuksia ja melko lailla samantapasia tuntemuksia kuin sinulla. Oikeestaan hämmästyin kun luin tätä ketjua että jopas jotain. Takaraivossa sillä tavalla kihelmöi etukumara asennossa. Just sellaisia sähköiskun tuntemuksia. Eli mulla nyt se homma että odottelen sen magneetin tuloksien kuulemiseen ja sitten tutkimus jatkuu jos ei mitään löydy. Itse epäilen kaikkea mahollista eli aivokasvainta, tota chiaraa, jne

    • nutris

      Kokeilkaapa tätä.

      Tee yhden päivän mittainen koe.


      Ota aamulla herätessäsi vuorokausiannos kalsiumia ja d-vitamiinia, ja illalla ennen nukkumaanmenoa vuorokausiannos magnesiumia ja d-vitamiinia.

      Älä juo mitään muuta nestettä, kuin vähintään 3 litraa vettä.
      Syä aamulla pari sataa grammaa taateleita, sitten syöt päivän mittaan puoli kiloa arabialaista hienojakoista Halvaa ja sen jälkeen taas taateleita.

      Seuraavana aamuna oireesi ovat, joko kokonaan poissa, tai ainakin helpottuneet todella dramaattisesti.

      Itseltäni ovat lähteneet kaikki keskushermosto-oireet, paineentunteet ja lihaskivut ym epänormaalit tuntemukset tällä hoidolla, samoin sellaiset hermokivut, jotka eivät aiheudu hermovauriosta.

    • Tutkimuksia odottava

      Hei. Laitan tähän listan oireista. Yksi mielenkiintoinen asia minkä huomasin oli se, että esim. ms tautia esiintyy eniten Pohjanmaalla ja vielä erikseen mainittu Etelä-Pohjanmaa missä esiintyvyys on 2 kertaa suurempaa. Samoin chiarin epäillään olevan samojen viikinki/keltti jälkeläisten vaiva/geenivirhe aluellisen esiintyvyytensä vuoksi. Käykää katsomassa Vaasan MS liiton sivuilta ja ennglanninkielisiltä sivuilta käyttäen kääntäjää .

      Ms taudin ja Chiarin oireet ovat hyvin paljon samanlaisia ja mahdollisesti myös aivo sarkoidoosi. Kaikki seleviää mangneettikuvissa. Jos ei saa julkiseen lähetettä ja haluatte selvittää asian, niin pyytäkää lähete ja menkää yksityiselle mangneettikuviin maksaa paikasta riippuen noin 300 - 500 euroa.

      MS-liiton sivuilta listatut Chiarin, Syringomyelian ja MS-taudin oireita

      Päänsärky
      Takaraivosärky
      Päänsärky alkaa/pahenee yskiessä, aivastaessa
      Otsakipu
      Niska/hartiaseudun kivut
      Kaulanseudun kivut
      Kaularangan välilevyn luiskahdus
      Pään vapinaoireet
      Silmien takainen särky
      Valoilmiöt näkökentässä
      Näön hämärtyminen
      Näkökentän mustuminen
      Silmien valonarkuus
      Silmien kaksoiskuvat
      Katseen kohdistamisongelma
      Silmävärve
      Näkökentän puutokset, mustat pisteet, haituvat
      Silmäluomen roikkuminen ns. Hornerin oireyhtymä
      Korvien paineentunne
      Korvien soiminen, tinnitus
      Kuulon aleneminen
      Kuulon yliherkkyys
      Kuulovika
      Ajoittaista sekavaa oloa
      Huimaus
      Muistiongelmia
      Tasapainovaikeuksia
      Kömpelyyttä
      Pyörtymistä
      Lysähdyskohtauksia
      Kaatumisia
      Vartalon holtittomuutta
      Hitautta
      Tajunnan menetystä
      Nielemisvaikeuksia
      Suun/nielun lihasvoimman heikkeneminen
      Kielen/kitalaen heikkous
      Kielen surkastuminen
      Puheen epäselvyys/sammallus
      Äänen käheys
      Äänihuulten halvaus
      Kasvojen puutuminen/pistely
      Kasvojen tunnottomuus
      Uniapnea
      Huomattava päiväväsymys
      Ajoittainen huomattava päiväväsymys
      Jatkuva väsymys
      Kuorsausta
      Selkäytimen/selkärangan vaurio tai vamma
      Alaselän kipuja
      Selän nikamaepämuodostumat
      Selän nikamien yhteenliittymät
      Skolioosi
      Sydämen rytmihäiriötuntemuksia
      Sydämen nopealyöntisyys
      Sydämen hidaslyöntisyys
      Rintakehän kiputuntemuksia
      Käsien vapinaa
      Käsimotoriikan kömpelyyttä
      Käsien koordinointiongelmia
      Käsien/sormien/ranteen särkyä/kipua
      Käsien/sormien puutumista/pistelyä
      Käsien/sormien tunnotopuutos
      Käsien/sormien turruus
      Käsien lihasvoiman heikentyminen
      Käsien lihasurkastumat
      Käsien refleksien heikkeneminen/sammuminen
      Käsien jäykkyys/kankeus
      Sormien ihon paksuuntumista
      Kyynärpäiden särky/kipu
      Olkanivelen särky
      Jalkojen kivut/krampit
      Jalkojen jäykkyys/kankeus
      Pohkeiden puristava tunne tai kipu
      Nilkkojen puristava tunne tai kipu
      Jalkojen refleksien vilkkaus
      Jalkojen puutuminen/pistely
      Jalkojen tunnottomuus
      Jalkojen lihasvoiman heikentyminen
      Levottomat jalat
      Jalkojen refleksien heikkeneminen/sammuminen
      Värinätunnon puutoksia
      Lonkkien kipu
      Reisien kipu
      Iskiastyylinen kipu
      Hengitysvajaus
      Hengen salpautuminen
      Kehon tunnon heikkeneminen
      Kehon tunnon yliherkkyys
      Kehon muut tuntohäiriöt
      Kehon kivuntunnon puuttuminen
      Kehon kivuntunnon heikkeneminen
      Ihovauriot
      Kehon heikentynyt lämpötunto
      Haavojen heikentynyt paraneminen
      Kehon polttelevat kiputuntemukset
      Kehon asentotunnon heikkenemistä
      Virsarakon yliaktiivisuus
      Virtsarakon käynnistymisongelmia
      Virtsan pidätyskyvyn heikkoutta
      Suolen toimintahäiriöt
      Paikallisia hikoiluhäiriöitä
      Erektiohäiriöitä/haluttomuutta
      Lyhytniskaisuus
      Kampurajalka

      MUISTA LÄHTEISTÄ KERÄTTYJÄ OIREITA:

      Vesipää
      Vinoutunut kävely
      Masennus, ahdistus
      Silmän värikalvontulehdus
      Immuunin vajaatoiminta
      Nenäverenvuotoa
      Pahoinvointia
      Oksentelua
      Keskittymiskyvyn heikkoutta
      Kuiva yskä
      Tökeröä käytöstä
      Ajoittaista alaleuan jäykkyyttä/jumiutumista
      Makuaistin heikkeneminen/yliherkkyys
      Hajuaistin heikkeneminen/yliherkkyys
      Vaikeus puhua- löytää sanoja
      Pehmytkudosreuma

      • Anonyymi

        Siis kaikki mahdolliset oireet jalkasilsasta epilepsiaan


    • jonopotilas

      Se tässä on kun jonottaminen noihin tutkimuksiin on kuukausien luokkaa. Jos on lähdetty tutkimaan jotain muuta juttua oireisiin liittyen ja matkalla odotuksen tulee lisää ja aivan uusiakin esim. noita oireita mitä tuossa laitoit Sitten itsellä kehkeytyy ajatus että minullapa onkin chiari niin miten sen voi vakuuttaa erikoisairaanhoidolle että he kiirehtisivät tutkimuksissa. Tuo yksityisen pään magneetti ei olisi kallis kyllä. Mutta siitä sitten eteenpän eli se leikkaus kuitenkin täytyisi tehdä julkisella vai missä tehdään aivokirurgiset toimenpiteet.. Tuleeko taasen jonottamista vai pääseekö kiireellisesti.

      Moni noista oireista istuu kuin nenä päähän. Toisaalta chiarissa täytyisi olla vähintään yksi elinikäinen oire ollut.

      • -------------

        No mene nyt edes ensin neurologille,saat MRI lähetteen kun pyydät ja sitten tiedät vähän missä mennään . Leikkaus on sitten ihan toinen juttu,kannattaako ollenkaan?


    • tiu1

      Edelleen ap, tutkaile IIH:n oireistoa, saattaisi löytyä selitys oireillesi.
      Itsellä oireina näköhäiriöitä (näön alentuminen, valopallot silmissä, "nokisumuverho" ajoittain, näön sumenenminen), kova päänsärky joka lähtee takaraivolta ja tuntuu otsalla ja silmien takana, lääkkeet ei auta. Pahoinvointi. Niska/hartia/käsivarsisärky/jomotus, ajoittain myös alaselän jomotus (johtuu kun duurapusseihin tulee hermoärsytystä paineen takia). Särky pahimmillaan aamuyöstä/aamulla kun oli nukkunut, pystyynnousu hieman helpottaa päänäsärkyoireita. Korvien suhina/vinkuminen, yleensä pulsoivaa oman sykkeen tahtiin.
      Pseudotumoriin liittyy myös staasipapilla (näköhermonpään turvotus), jonka voi todeta kun silmälääkäri katsoo silmänpohjiin. Itse olen siitä harvinainen pc:tä sairastava potilas, että minulla ei staasipapillaa ole ollut. Vain venapulssia ei silmänpohjasta löytynyt.
      Selkäydinpunktiossa todettiin kohonnut avauspaine (muistaakseni 35), normaaliarvon ollessa n.15. Kaikki fyysinen tekeminen pahentaa paineoireita, samoin makuulla oleminen.
      Kaikilla potilailla tautiin ei liity päänsärkyä, minulla se on pahin oire. Tila on harvinainen, ja neurologit ja lääkärit ylipäänsä tietävät sairauden syntymekanismista vähän. Suurin osa potilasta on nuoria, hieman ylipainoisia naisia, mutta tautia ilmenee myös lapsilla ja miehillä, ikään ja painoon katsomatta.
      Netistä löytyy yksi duodecimn artikkeli asiaan liittyen ja enganninkielisiltä sivuistoilta lisää tietoa. kannattaa käydä lukemassa.
      Minulta on pää magneettikuvattu x5 (migreenin takia lähinnä, kunnallisella), fysiatri joskus katsoi kuvat ja totesi pikkuaivojen tonisllojen olevan aivan foramen magnumin rajalla, sanoi, että ei olisi yllättynyt jos muutaman vuoden kuluttua minulla olisi chiari 1. Ja kun mri tehdään aina makuuasennossa, jäävät "rajatapaukset" diagnosoimatta.

    • floge89

      Täällä paljon samanlaisia oireita.. olisi kiva kuulla miten tutkimukset ovat edenneet, onko jotain selvinnyt? Alkaa nämä oireet haittaamaan jokapäiväistä toimintaa. Huimaus, paineen tunne ja polttelu päässä (mm. kengännauhoja sitoessa ja raskaan liikunnan yhteydessä), salilla käyn 2-3 kertaa viikossa ja aina reissun jälkeen hirveä polttelu pään alueella ja muutenkin ylikierroksilla käyminen vaikea saada unta. Jatkuva väsymys ja huimaus, selkä ja niskakivut, kipeät hartiat, välillä nukkumaan mennessä soi korvissa. Kaikista inhottavin oire on kuitenkin jatkuva "epätodellinen" olo joka ilmenee mm. yleisillä paikoilla, kuten kaupassa ja työmatkoilla. Päänsärkyä useasti, myös silmien "takana" tuntuva särky. Silmälääkärin mukaan kaikki kunnossa, masennusta todettu vuosia sitten mutta en sitä enää epäile, aikanaan lääkkeet lopetettu mutta ei ole enää "masentavia fiiliksiä" ilmennyt.

      Erittäin turhauttavaa kuitenkin kun jokainen päivä on oma taistelunsa.

    • shunttipää

      täällä myös ollut samantapaisia oireita monta,monta vuotta.yksityisen lääkärin lähetteellä pääsin neurologille ja sitä kautta pääsin pään kuvaukseen.Todettiin hydrokefalus.Kiireellisellä lähetteellä leikattiin,laitettiin shuntti.

    • Nu0rinaine

      Tuttuja juttuja tuli vastaan.. Talvella oli paineen tunnetta otsassa muutaman viikon ajan ainakin. sieltä sit lähti kipuina/vihlauksina kiertämään päätä, molemmille ohimoille, sitte pään yläosaan kummallekin puolelle, Ja vimesimpänä ja pisimpää kestäneenä ny ollu paine keskellä päätä yläosas ja omituinen sitte olo vaihtelevasti.. ei tunnu välillä selväpäiseltä vaik oliski.. tuo paineen tunne on kyl tosi outo, tuntuu jotenki sitä et jos se tunne ois voimakkaampi ni kyl lähtis varmaa taju tai jotai. ja välillä tuntuu puristusta kans, mut se tuntuu lähinnä verenpaineeseen liittyvältä jutulta vaik mun paineet tietääkseni ihan ok. pistelyjä tuntunu reides ja käsivarres ja pohkees enimmäkseen toispuoleisesti myös tässä jonki aikaa. rytmihäröjä löytyny kans puolisen vuotta rapiat. kilpirauhasen liikatoimintaa epäili vyöhyketerapeutti mut verikokeista ei selvinny ... saa nähä saako koskaa tietää :P

    • moi,

      tuttuja oireita. toistaiseksi lääkärit ovat nassuttaneet tensioniskasta ja paniikkihäiriöstä. näköoireet ovat meikäläisellä olleet samanlaisia lisäksi näköni sumenee toisinaan niin etten näe esimerkiksi 5 m päässä olevan katukyltin tekstiä kunnolla. nämä näön alenemat menevät yleensä ohi puolen-tunnin kuluessa. jännä juttu on myös että toisinaan jos siirryn esimerkiksi ulkoilmasta isoon varastorakennukseen tai isoon kauppaan tms. niin näkö alenee/sumenee. Silmälääkärissä olen käynyt kahdesti eikä silmissä pitäisi olla mitään vikaa. Lisäksi on ollut voimakasta kiertohuimausta välillä niin että lysähdän maahan (tajua kuitenkaan menettämättä), jalat tuntuvat veltoilta ja kömpelöiltä, heikko olo. Tilanteet on ollu kohtauksenomaisia. Pienenä erona "klassiselle" paniikkikohtaukselle on että oon pyrkinyt ihmisten ilmoille moisen tapahtuessa ja sanonu vaikka työkaverille että "katotko hetken mun perään, nyt heittää päästä". Pään alueella tuntuu jatkuvasti epämääräisiä toisinaan jomottavia kipuja, repiviä tai virtaavia vihlaisuja. Ei koskaan tasaista päänsärkyä. Sitten on ollut kaikennäköistä muutakin mutta tässä nämä radikaalimmat. Magneettikuvauksiin ei olla vielä lähetetty...

      • ikuisesti poksuu pää

        Aivan sama juttu kun edellisellä...itsekin haluan ihmisten ilmoille kun "kohtaus" tulee. Kun ja jos on päivässä joku tunti että ei mitään tuntemuksia päässä, olen niin onnellinen ja pirteä ja saan paljon aikaan. Elämä tuolloin niin ihanaa. Sitten taas tulee totaalinen stoppi kun päässä vihloo, painaa tms. Täytyy kyllä sanoa että pelko siitä että mitä tämä on, varmasti pahentaa vielä. Oliskohan se jotain 500 ekun pintaan jos yksityisen kautta magneettiin pääsisi (?).


    • potilas -75

      Hei,

      oireet kuulostavat ihan samanlaisilta kuin itselläni. Pään magneetti tehty v.2011.
      joka oli normaali.
      Paineen tunnetta takaraivolla, vas.puolen oireita kasvoila ja kolmoishermosärkyä.
      Tutkitutin hampaat (rtg kuvaus), silmälääkärille hakeuduin kun tunsin silmässäni olevan jotain (hieman värivälähdyksiä, salamointia , pölypalloja)..menin läpi kahden eri silmälääkärin tarkastuksesta jotka totesivat leikkaustarpeen verkkokalvon irtoamisen vuoksi --mutta eivät huomanneet kasvainta. Sairaus silmämelanooma.
      Hoidot siihen nyt. JOs oireesi jatkuvat edelleen tutkita ihmeessä itsesi, äläkä epäile itse oireitasi.

    • mullakin noi ta oireita riittää mutta lekurit ota mitään vakavasti ................ väitti että epilepsiaa mutta miks sitten taju eikä tasapaino eikä mitkään ole lähtenyt ja pelkästään käsissä vapina joka loppuu liikkeelle lähdettäessä. jos et lähde liikkeelle niin siihenhän halvaannut

      • ja pikku aivot laskeutuneet melkeen selkärankaan yms etseteeraa


    • möö

      Hei Ap
      Voisitko kertoa todettiinko sulla jotain? Koska itselläni samat oireet ja aivokäyrä otettu...

    • Sissos

      Omalla kohdallani hakeuduin neuron päivystykseen Helsinkiin lokakuun 2014 lopulla kasvojen alueen kankeuden ja voimakkaan päänsäryn vuoksi. Lisäksi toista vuotta vasemman alaraajan (polvesta ylöspäin) oleva särky. Sain päänalueen magneettikuvien tuloksena lääkäriltä vastaukseksi selvät varjostumat/vaalentumat keskushermostoalueella ja hän totesin sen viittaavan MS-tautiin, sovittiin jatkossa mahdollisen luuydin/selkäydinnäytteenotosta. Nyt helmikuun alussa alueen terveyskeskuksen kautta uudestaan hakeutumista tuosta vasemman jalan hermosärystä, jos pääsisi magneettikuvaukseen jälleen. Sain hermokipulääkityksen siihen (Lyrica). Otsaalueella iltaisin päänsärkyä ja oikeanpuoleisella päänalueella paineentuntua ja samanpuolen korvassa huminaa. Tuntuu olevan työn alla saada selvää diagnoosia,,mutta josko se siitä selviäisi?

    • nostaja

      Vaikka viimeisin viestikin täyttää kohta vuoden niin onko uusia asioita ilmennyt?

    • minbe

      Täällä on yksi Chiari 1 sairastava..olisi mielenkiintosta vaihtaa kuulumisia muiden ko.sairastavien kanssa.

    • Vainoharhainenko

      Vau! Luin kaikki kommentit ja hämmästyin kun oli tuttuja oireita. Olen nyt parisen vuotta kärsinyt erilaisista oireista, joihin ei ole selitystä. Kaikki alkoi pyörrytyksestä ja huonosta olosta töissä. Olin kaupassa töissä ja välillä ahdisti mennä töihin, kun pelotti että tulee taas huono olo kassalla. Joskus samaan yhteyteen liittyi äkkinäisiä pääkipuja, ihan kun sukkapuikolla joku olisi tökkäissyt. Sitten alkoi ahdistaa ja satunnaisesti tuli rytmihäiriöitä, vaikkakin mulla ei ole mitään virallista rytmihäiriötä ikinä todettu.

      No sitten alkoi tuntua siltä, etten kuule kunnolla. Korvat tinnittää lähes päivittäin ja menee itsekseen lukkoon ilman erityistä syytä. Paineentasauksen teen nykyään lähes päivittäin että kuulisin normaalisti. Myös vasen silmä oireili vuoden verran niin, että yhtäkkiä kyyneleet valuivat poskille, joskus kumartaessa ja joskus ihan vaan seisaalla ollessa. Se loppui kun tuli silmätulehdus (silloin samasta silmästä tuli niistäessä räkää). Kävin silmäläälärissä ja mitään muuta selitystä en saanut kuin "kuivasilmäisyyden".
      Puolen vuoden sisällä myös on välillä näkynyt salamointia näkökentässä, mutta samassa yhteydessä ei ole ollut päänsärkyä. Siskolla ja edesmenneellä mummolla on ollut migreeni, itselläni en usko sitä olevan. Välillä myös tuntuu siltä, että en näe tasaisia pintoja selkeästi - vähän kuin katsoisi johonkin kirkkaaseen ja se jää näkökenttään. Aiemmi oli myös vaimeaa kipua silmien takana, nyt sitä ei ole ollut.

      Koululääkärille hakeuduin pari viikkoa sitten, kun raajani nykivät. Ihan kuin siis nukahtaessa, mutta ei niin voimakkaasti ja lähinnä jalat, joskus kädet. Nyt minulta otettiin perusverikokeet ja jotain kilpirauhasjuttuja, odotan lääkärin soittoa.
      Viime aikoina minua on vaivannut aivan hirveä päiväväsymys. Silmät menee kieroon ja nukahdan melkein pystyyn.
      Aiemmin myös huomasin iltaisin nukahtaessa että heräilin siihen kun haukoin henkeä (uniapneaa?) tästä en muistanut mainita lääkärille.
      Puolen vuoden sisään on alkanut tuntua siltä, etten ymmärrä mitä minulle puhutaan, ja moni ei saa selvää puheestani.

      Kaikki oireet huolestuttaa hirveästi ja olen tuosta pyörrytyksestä käynyt monta kertaa tutkimuksissa. Kun verikokeista ei löytynyt mitään, lääkäri totesi että se voi olla asentohuimausta ja ei ehdottanut uusia tutkimuksia. Pelkään aivokasvainta ja vaikka mitä...
      Pari yötä sitten sängyssä makoillessa ja siskolle jutellessa yhtäkkiä alkoi näkökenttä viuhua edestakaisin, aivan kun joku olisi pyörittänyt tuolissa ja pysäyttänyt yhtäkkiä. Meni ohi ehkä 10 minuutissa kun käänsin kylkeä.

    • VisualSnow

      Mulla on oireita tutkittu varmaankin 10 vuotta jo. Olen 45-vuotias mies ja minulta löytyy Visual snow -oiretta, l'hermitten sähköiskumaista oiretta (omat diagnoosit), joka menee päästä oikeaan jalkaan (jalka säpsähtää), jatkuvat elohiiret lihaksissa, puutuminen. Sydämen rytmihäiriöt sekä niska-, rintaranka- ja alaselkäkipuilua. Iho-oireita (iho menee rikki sormista) ja välillä hengitysvaikeuksia (hengitysrefleksi "ei jaksa toimia").

      Nyt uusimpana ollut kova vinkuna päässä ja puhuminen aiheuttaa "värinää" kaularangan yläosassa tai kallonpohjassa, ja tämä värinä pyörryttää. Ääni myöskin käheilee useasti.

      Jatkuvat sinuiitit riesana sekä niskakivut. Neurologit ovat aivan varmoja siitä, että mitään tutkittavaa ei enää ole. MRI:t ym on otettu, kaikki tulokset ovat OK. Silti olen sitä mieltä, että päässä/niskoissa täytyy olla jotain pahemman kerran vialla.

      Onko jollakulla antaa apuja asiaan? Lääkäreiden papereissa olen vahvasti luulotautinen.

      Jos osaat jeesata, kirjoita: [email protected].
      Huomenna olen taas aloittamassa tutkimusprosessin ALUSTA työterveyslääkärin kautta. Tuntuu, että henki tässä lähtee ennen kuin jotain saadaan selville...

      • Oireoire

        Onpa paljon oireita! Mulla samantyyppisiä... Mitähän nää on?


      • pmä

        Homeoireilta kuulostaa minun korviin. Onko talosi tutkittu? Tai työpaikka? T.Homeista sairastunut


      • Luulotautinenko

        Olen 27-v ja minulla alkoi 2014 voimakkaat oireilut; aluksi tuo hassu paineen tunne otsassa jatkuvia kuumepiikkejä, mieletön väsymys, niin ettei pystynyt oikein mihinkään kunnolla keskittymään ja sitten tuo valtava paineen tunne silmien välissä otsassa vain voimistui.. Se paineen tunne voimistui aina välillä todella voimakkaasti ja tuli ihan kummallinen olo. Samalla alkoi pian nämä neurologiset oireet joita pelästyin todella, välähdyksiä, tähtiä, ja esim puhelinta taikka telkkaria katsellessa tekstit välähteli ja kirkkaat valot jäivät kummalisen pitkäksi aikaa elämään näkökenttään. Kävin jatkuvasti tutkittavana. Pian alkoi silmätulehdukset, korvatinnitys ja korvatulehdukset, yskä, kurkkukutina, angina.. you name it, kaikki knk alueen tulehdukset käyty läpi. Lisäks jut nuo rytmihäiriöt ja vaeltava nivelkipu. On tutkittu reuma ja kilpirauhasen toiminta ja paljon muuta mutta missään ei löydy vikaa. Tajusin sitten itse tutkiessani netistä homeen vaikutuksia ja jotenkin ajattelin että sen on pakko olla sitä, kokeilin muuttaa muutamaksi viikoksi lapsuuden kotiin ja kas kummaa kun olo helpotti. Nyt on uus asunto ja oireet jääneet suurimmalta osalta taakse. Nykyään huomaan jos jossakin on hometta työpaikoilla ym. ja saan aika pian välähdykset ja paineen tunteen otsaan takaisin, mutta ne helpottavat kun pääsen kotiin. Noita homeen vaikutuksia ei kannata ottaa kevyesti sillä se on hermomyrkky ja voi aiheuttaa elinikäistä kemikaaliherkkyyttä ja mm astman saattaa laukaista. Olen myös vahvasti sitä mieltä että homeen vaikutuksia ei ole tarpeeksi tutkittu ja emme varmuudeksi tiedä mitä muuta se voi meille aiheuttaa. Sen verran rajuja oireet olivat. Lääkärit hoitivat oireita, määräsivät tulehduksiin antibiootit, mutta muuten olin heille luulotautinen.


    • Migreeniminullakin

      Älä poissulje migreeniä. Se on hyvin monisyinen tauti, erilaisia oireita.

    • Magnetic

      Migreeniä voi olla myös ilman kipua, eli voi olla vain esim. erilaisia valonvälähdyksiä, puutumista, huimausta, pökkyrää oloa, oksettavaa oloa jne.

      Toki kannattaa aina käydä lääkärillä, mutta ehdottomasti myös esim. OMT-fysioterapeutilla tai osteopaatilla - niskajumit, kehon asentovirheet voivat aiheuttaa myös monenlaista outoa oiretta. Samoin korvaperäiset syyt.

      Magneettikuvaukseen kannattaa mennä tarvittaessa omalla kustannuksella. Esim. pään magneettikuvauksen hinta onmuutaman satasen lääkärikulut päälle.

      Alla vuonna 2016 Helsingin lääkärikeskusten hintavertailua, eli edullisin 179 €, mutta varmaankin lääkäripalkkio siihen päälle - luulen. Joissain kunnissa voi olla edullisempaakin.

      http://laakarihinta.fi/pään-magneettikuvaus/helsinki

    • Tumainen

      Muista myös asentohuimaus- kysy lääkäriltä!
      Toivoisin jotta jo nyt olisit saanut avun oireesiisi. Mikäli niin voisit kertoa meille !

    • MeeMii

      14 vuotiaalla pojallani oreet sopivat tähän parhaiten :(
      6kk juostu lääkäreissä ja ei ole mitään loytynyt.

    • Damn

      Meikäläisellä kans paineentunnetta kummallakin puolella ohimoita ja kitalaki jollain tapaa puutuu ja silloin tulee todella ahdistava olo.. On myös käheyttä ollut jo pitkään sekä pientä huimausta ja ihan kuin olisi selvinpäin humalassa.. Jotenkin myös huomaan etten joko kuuntele mitä minulle puhutaan tai sitten en vain muista asioita niin hyvin enään.. Tuntuu välillä että puhekkin on hitaanlaista ja jopa hieman puuroutuvaa.. Olen 36 vuotias mies ja kovin helposti myös stressaava..

    • Anonyymi

      Moro! Olen alottajan tapaan 22v mies ja nyt vastikään alkanut tulla räjähdysmäisiä tuntemuksia pään sisällä, pahiten silloin kun menee nukkuun ja muutenkin jos kumartelee nopeasti niin värähtää ikävästi silmissä sekä päässä. Tunnetta ei ole kokoaikaa mutta voimistuu kun liikkuu. Heräsin viimeyönä unen kesken varmaan kymmeniä kertoja sähköiskun tunteeseen, mutta yllättävää kyllä siihenkin tottuu ja uni jatkuu. Ei vaikuttanut unen kulkuun. Luulen, että ympärivuorokautisella tietokoneella istumisella on osaa asiaan ja paskoilla niskoilla.. jos tämä ei ole ohitse 6kk kuluessa, kirjoitan tänne lisää infoa ja teen asialle jotain.

    • Anonyymi

      Käykää synlabissa testit: 3552 & 9149. Nyt joukolla borrelioosidiagnoosit tulille, että saadaan tähän paskaan hoitoa. Jännä että luulotautisena pidetään vaikka positiivista pukkaa testeistä.

      • Anonyymi

        Lisätään nyt vielä, että pääsee ilman lähetettä ja maksaa vähän päälle 200€.
        Lähetettä ette saa vaikka ruinaisitte, koska tautia vähätellään.
        T. kokemus


    • Anonyymi

      Ilmeisesti aloittaja katosi kun ei löytynytkään mitään vakavaa.

    • Anonyymi

      Halusiin myös tietää miten APlle on käynyt

    • Anonyymi

      Mielenkiintoisia ja ikäviä tarinoita.luin ne kaikki etsiessäni omaan vaivaan tietoa. Eli minulla on ollut sydämen tahdistimen laiton jälkeen outoja oireita päässä. Paineen tunnetta vaihtelevasti eri puolilla takaraivoa EIKÄ päänsärkyä. Vaan outoja virtauksia pitkin takaraivoa. Olen käynyt neurologin luona 3 kertaa ja hän antaa vain kortisoni pistoksia mitkä ei auta yhtään. Mitä tämä on?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe