Sellaista olisin kysynyt, että onko purjeveneen peräpeiliin mahdollista asentaa järkevästi tuuletusaukkoa, joka pitää vettä ja josta on myös hyötyä? Ritilät yms vähän hirvittää noin lähellä vesirajaa...
Tuuletusta peräpeilistä?
7
1693
Vastaukset
- Ppeili
Enpä ole tuuletusaukkoja purkkareiden peräpeileissä nähnyt...Mihin tarvitset lisäilmaa, koneelle vaiko perähyttiin?
Kannattanee harkita muita vaihtoehtoja.
Moottoriveneissä kyllä on tuuletusreikiä ahterissa vetämässä konetilaan vesisumua ja pakokaasuja... - hydratech
Laita peräpeiliin keskiveneeseen mahdollisimman ylös yksi kappale Dorade -venttiileitä tai joku muu vastaava roiskevesisululla varustettu venttiili. Dorade toimisi parhaiten kun se asennetaan pystyyn, mutta suuntaamalla kaula alaspäin se toimii varmasti myös peräpeilissä.
- Reiska
Tuuletusta peräpeilistä, reikä ahterissa. Suolikaasut purkautuvat ikävällä tavalla?
- insinööri
Miksi et rakenna ilman ottoa istuinlaatikon sisäpuolelle? Mikä vene muuten on kyseessä
- klklk
Minulla on noin 11 m purkkari ja vetuksen venttili ahterissa. se on selainen, että takaa tuleva sadevesi ei pääse "kiipeämään" ylös tuuletusaukkoon. Maksoi jotain 500 - 700 mk/kpl. Olisin laittanut perään doradon, mutta kannella ei ole tilaa. dorado olisi paras.
Sitten ihan keulaan toinen niin että tulettuu koko vene päästä päähän.
Yleensä keulapiikin etuosassa ja ahterissa ei ole tuuletusta, oli se sitten vaikka kuinka hieno ja uusi vene
- on lomaa
Styreenin hajussa iloista kesälomaa!
Älä turhaan tuuleta, menee hyvät humalat hukkaan.
On muuten karmeen hajuisia nuo purjehduskellarit - purjeveneet.
Kaikki eritteet haisee!
Ja jotkut pitää vielä koiria - oikeita navettoja! - Raitista ilmaa
hei!
Kiitoksia muutamasta asiallisesta kommentista, hyvä pojo ajatella tuuletusta lootasta käsin. Vene on 27 jalkainen, johon kaipaisin lisää ilman kiertoa ihan perästä, säilytyslootien kautta pistopunkkaan ja sen alaisiin säilytystiloihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644