Ostetaan kissa! Kiire!

Pyhäbirma

Sinä joka omistat pyhänbirman narttupennun tai nuoren nartun. Olisitko halukas luopumaan siitä kohtuullista korvausta vastaan erittäin kissarakkaaseen perheeseen. Kissan ei tarvitse olla kaikkia birman kriteerejä täyttävä valioyksilö. Kissa lähinnä kotikäyttöön. Mutta näyttelytasoinenkin kelpaa vallan mainiosti. Asialla olisi vain kovin kiire. Mikäli tunnet vain luopumisen halua kissan pennusta ja haluat ansaita vähän rahaakin ilmoittele kissasta tietoja sekä omat yhteystiedot osoitteeseen [email protected] niin palaan asiaan puhelimitse.

kiitoksia etukäteen.

-Jani-

34

1703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiá

      Kuulostaa hieman kummalliselta, että kissan saamisella on kiire! Kyllä tulevan kissanomistajan täytyy voida jatkaa pennun etsimistä kärsivällisesti ja rauhakseen - ei parhaimmillaan 20-vuotta kanssasi elävää perheenjäsentä napata tuosta vain. Voit tehdä harkitsemattomia päätöksiä ja vastapuoli voi kokea ilmoituksen arveluttavaksi.

      Vielä suurempaa hulluutta on kuvitella saavansa rotukissan halvalla! Birmathan maksavat 500 e. ylöspäin! Rotukissalla on AINA rekisterikirja takaamassa sen että pentu on terveestä ja testatusta yhdistelmästä, hyvin hoidettu ja ylipäätänsä puhdasrotuinen. Kaikenmaailman coctaileja saa "halvalla" erilaisilta huijareilta, mutta voit joutua kokemaan pahemman kerran vääryyttä vastaanottamastasi tuotteesta.

    • Hmmm

      "Kissa kotikäyttöön"? Mitä ihmettä tuo nyt tarkoittaa?

      Ja miksi asialla on niin kovin kiire? Mikset ole ottanut yhteyttä virallisiin kasvattajiin ja kysynyt, onko pentueita tulossa? Miksi kyselet "halpisrotukissaa" nettipalstalla, jonne voi kirjoitella kuka vain?

      Herää ajatus, että jos on niin kamala kiire saada se kissa, niin miten on tietojen laita? Onko ollenkaan luettu ja opiskeltu kissan terveydenhoidosta, ruokinnasta yms. Burmalla on muistaakseni pitempi turkki, jota pitää säännöllisesti harjata.

      Kovin on epäilyttävä viestisi, anteeksi vaan!

      • mmm...

        Pyhäbirma ja Burma on aivan kaksi eri rotua.;0)

        Mutta totta,
        ensimmäinen viesti kuulostaa hyvin hätäiseltä ja oudolta, miksi siis niin kova kiire?


      • Pyhäbirma
        mmm... kirjoitti:

        Pyhäbirma ja Burma on aivan kaksi eri rotua.;0)

        Mutta totta,
        ensimmäinen viesti kuulostaa hyvin hätäiseltä ja oudolta, miksi siis niin kova kiire?

        Pitääkö siinä viestissä selittää juurtajaksaen oma sukututkimus ja vääntää kaikki asiat rautalangasta naisille? Jos ihmisellä on kiire niin silloin on. Kissan saannilla oli sikäli kiire koska eilen oli vaimoni syntymäpäivä, ja niinkuin mainitsin niin palaan asiaan puhelimitse. Itse en kissoista kovinkaan paljoa tiedä, mutta vaimo on puhtaasti kissa ihminen isolla K:lla. Kävin birmojen sivuillakin ja soittelin muutamille ehdokkaille. Ja ihan kivoja kissojahan siellä sikäli oli. Mut ainoo pointti että melkein kaikki olivat uroksia. Vaimo haluaisi nartun, ja vieläpä mieluummin ihan pentuna. Sellaista sopivaa kissaa ei sitten löytynyt vaikka uhrasin siihen kalliin työpäiväni :/ Itse sitä valintaa en olisi tehnyt tietenkään vaan vaimo viimekädessä valinnut ehdokkaista.

        Kiitoksia kannustavista viesteistä...


      • Huokaus
        Pyhäbirma kirjoitti:

        Pitääkö siinä viestissä selittää juurtajaksaen oma sukututkimus ja vääntää kaikki asiat rautalangasta naisille? Jos ihmisellä on kiire niin silloin on. Kissan saannilla oli sikäli kiire koska eilen oli vaimoni syntymäpäivä, ja niinkuin mainitsin niin palaan asiaan puhelimitse. Itse en kissoista kovinkaan paljoa tiedä, mutta vaimo on puhtaasti kissa ihminen isolla K:lla. Kävin birmojen sivuillakin ja soittelin muutamille ehdokkaille. Ja ihan kivoja kissojahan siellä sikäli oli. Mut ainoo pointti että melkein kaikki olivat uroksia. Vaimo haluaisi nartun, ja vieläpä mieluummin ihan pentuna. Sellaista sopivaa kissaa ei sitten löytynyt vaikka uhrasin siihen kalliin työpäiväni :/ Itse sitä valintaa en olisi tehnyt tietenkään vaan vaimo viimekädessä valinnut ehdokkaista.

        Kiitoksia kannustavista viesteistä...

        Ja se vaimon syntymäpäivä tuli ihan yllätyksenä? Et ehtinyt hoitaa asiaa ajoissa?

        Kyllä tuollaisella asenteella saakin tulla kannustavia viestejä.

        Jos kissan hankinta tehdään tuollaisella aikataululla, niin miten mahtaa olla kissan hoidon kanssa?

        Onneksi et saanut kissaa. Kissa ei todellakaan ole lelu, joka hankitaan hetken mielijohteesta tai kiireessä.


      • Pyhäbirma
        Huokaus kirjoitti:

        Ja se vaimon syntymäpäivä tuli ihan yllätyksenä? Et ehtinyt hoitaa asiaa ajoissa?

        Kyllä tuollaisella asenteella saakin tulla kannustavia viestejä.

        Jos kissan hankinta tehdään tuollaisella aikataululla, niin miten mahtaa olla kissan hoidon kanssa?

        Onneksi et saanut kissaa. Kissa ei todellakaan ole lelu, joka hankitaan hetken mielijohteesta tai kiireessä.

        No ei oo totta :D tää ideahan tulikin varmaan ihan hetkenmielenjohteesta?!? asia on ollut tapetilla jo 3 vuotta! ja tämä ihminen jolle se tulisi on taatusti parasta kissaihmis seuraa mitä maa päällään kantaa. Ihme hieromista... Se miksi asia tuli näin myöhään on yksinomaan minun muistini ja huolimattomuuteni toteuttaa hänen pitkäaikainen haaveensa saada itselleen sellainen unelmien kissa. Hänellä on ollut jo yli kymmenen vuotta oma kissa joka on hänelle kaikki kaikessa. ja sillä ruokavaliolla ja hellyydellä mitä se saa se elää vielä seuraavat 12 vuotta taatusti yhtä leikkisän eloisana ja viriilinä. Parempaa ja rakastavampaa kissan omistajaa saatte etsiä.... mutta turhaan. Jos sellainen unelmien kissa olisi löytynyt niin ei se rahasta enään ole kiinni. Mutta kuka tyhmä maksaa 5000E kissasta jos joku toinen luopuu siitä hyväsydämmisyyttään 100E:lla????

        Toivoisinkin kyseisen kommentin ja salaisen nimimerkin alla kyräilevää ihmistä katsomaan peiliin ja miettimään oikeaoppisia käytöstapoja. Koskaan ei pidä nuolaista ennenkuin tipahtaa. Saati osoittaa sormella kun ei tiedä palanhäivääkään mitä osoittaa. vähän korrektia käytöstä pyydän!


      • Tarja
        Pyhäbirma kirjoitti:

        No ei oo totta :D tää ideahan tulikin varmaan ihan hetkenmielenjohteesta?!? asia on ollut tapetilla jo 3 vuotta! ja tämä ihminen jolle se tulisi on taatusti parasta kissaihmis seuraa mitä maa päällään kantaa. Ihme hieromista... Se miksi asia tuli näin myöhään on yksinomaan minun muistini ja huolimattomuuteni toteuttaa hänen pitkäaikainen haaveensa saada itselleen sellainen unelmien kissa. Hänellä on ollut jo yli kymmenen vuotta oma kissa joka on hänelle kaikki kaikessa. ja sillä ruokavaliolla ja hellyydellä mitä se saa se elää vielä seuraavat 12 vuotta taatusti yhtä leikkisän eloisana ja viriilinä. Parempaa ja rakastavampaa kissan omistajaa saatte etsiä.... mutta turhaan. Jos sellainen unelmien kissa olisi löytynyt niin ei se rahasta enään ole kiinni. Mutta kuka tyhmä maksaa 5000E kissasta jos joku toinen luopuu siitä hyväsydämmisyyttään 100E:lla????

        Toivoisinkin kyseisen kommentin ja salaisen nimimerkin alla kyräilevää ihmistä katsomaan peiliin ja miettimään oikeaoppisia käytöstapoja. Koskaan ei pidä nuolaista ennenkuin tipahtaa. Saati osoittaa sormella kun ei tiedä palanhäivääkään mitä osoittaa. vähän korrektia käytöstä pyydän!

        tapahdu! Kukaan täysijärkinen ei myy rek. kissaa tuohon hintaan! Rotukissat maksavat aina väh. 400-500 e. ja jos jostain syystä niitä olisi 100 eurolla tarjolla, ne olisivat rekisteröimättömiä = kotikissoja. Ymmärrän että ajatus kissasta on kytenyt jo kauan, mutta miksi sellaista ei voisi mainita ilmoitustekstissään? Se jos mikä herättäisi myyjässä jo hiukan luottamusta, että kyseessä ei ole hetken mielijohteesta syntynyt oivallus, vaan pitkän harkittu ajatus. Joskus vaikuttaa että me kissaihmiset olemme pilkun viilaajia, mutta tosiasiassa myös kissamaailmassa tapahtuu niin paljon kaikkea epärehellistä ja väärää sekä ostajan että myyjän osalta. Birmoja on kyllä paljon myynnissä, sillä kasvattajia on pitkin Suomea varsin runsaasti. Itse ostin oman Pyhä Birman v. 2003 ja silloin kävin useammassa paikkaa pentuja katsomassa. Pentu tulee usein kuitenkin varata jo paljon aijemmin, sillä samalla sekunnilla harvemmin on pentuja vapaina myytäväksi. Pennut kun saatetaan varata jo ennen syntymää tai heti kun värit ym. selviävät :)


      • Opettaja
        Pyhäbirma kirjoitti:

        No ei oo totta :D tää ideahan tulikin varmaan ihan hetkenmielenjohteesta?!? asia on ollut tapetilla jo 3 vuotta! ja tämä ihminen jolle se tulisi on taatusti parasta kissaihmis seuraa mitä maa päällään kantaa. Ihme hieromista... Se miksi asia tuli näin myöhään on yksinomaan minun muistini ja huolimattomuuteni toteuttaa hänen pitkäaikainen haaveensa saada itselleen sellainen unelmien kissa. Hänellä on ollut jo yli kymmenen vuotta oma kissa joka on hänelle kaikki kaikessa. ja sillä ruokavaliolla ja hellyydellä mitä se saa se elää vielä seuraavat 12 vuotta taatusti yhtä leikkisän eloisana ja viriilinä. Parempaa ja rakastavampaa kissan omistajaa saatte etsiä.... mutta turhaan. Jos sellainen unelmien kissa olisi löytynyt niin ei se rahasta enään ole kiinni. Mutta kuka tyhmä maksaa 5000E kissasta jos joku toinen luopuu siitä hyväsydämmisyyttään 100E:lla????

        Toivoisinkin kyseisen kommentin ja salaisen nimimerkin alla kyräilevää ihmistä katsomaan peiliin ja miettimään oikeaoppisia käytöstapoja. Koskaan ei pidä nuolaista ennenkuin tipahtaa. Saati osoittaa sormella kun ei tiedä palanhäivääkään mitä osoittaa. vähän korrektia käytöstä pyydän!

        Peiliin saa katsoa itse kukin nimimerkin suojissa kirjoitteleva.

        Ja kuten tuossa joku jo kirjoitti, niin olisit voinut ensimmäisessä viestissäsi kertoa, että asia on ollut vireillä jo pitkään. Olisit säästynyt paljolta...


      • tuota
        Pyhäbirma kirjoitti:

        No ei oo totta :D tää ideahan tulikin varmaan ihan hetkenmielenjohteesta?!? asia on ollut tapetilla jo 3 vuotta! ja tämä ihminen jolle se tulisi on taatusti parasta kissaihmis seuraa mitä maa päällään kantaa. Ihme hieromista... Se miksi asia tuli näin myöhään on yksinomaan minun muistini ja huolimattomuuteni toteuttaa hänen pitkäaikainen haaveensa saada itselleen sellainen unelmien kissa. Hänellä on ollut jo yli kymmenen vuotta oma kissa joka on hänelle kaikki kaikessa. ja sillä ruokavaliolla ja hellyydellä mitä se saa se elää vielä seuraavat 12 vuotta taatusti yhtä leikkisän eloisana ja viriilinä. Parempaa ja rakastavampaa kissan omistajaa saatte etsiä.... mutta turhaan. Jos sellainen unelmien kissa olisi löytynyt niin ei se rahasta enään ole kiinni. Mutta kuka tyhmä maksaa 5000E kissasta jos joku toinen luopuu siitä hyväsydämmisyyttään 100E:lla????

        Toivoisinkin kyseisen kommentin ja salaisen nimimerkin alla kyräilevää ihmistä katsomaan peiliin ja miettimään oikeaoppisia käytöstapoja. Koskaan ei pidä nuolaista ennenkuin tipahtaa. Saati osoittaa sormella kun ei tiedä palanhäivääkään mitä osoittaa. vähän korrektia käytöstä pyydän!

        Jos asiaa on mietitty jo kolme vuotta, kuinka kummassa olet sitten yks kaks yllättäen hupsis hei vain yksinkertaisesti unohtanut sen? Ja jos vaimosi sen kissan haluaa, niin mikä estää häntä itseään soittamasta kasvattajille, kertomasta toiveistaan kissan suhteen ja kysellä, onko pentueita tulossa ja varata itselleen pennun?

        Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kissan ensisijaisen omistajan tulisi valita kissa, siis katsella tarkkaan, mikä pennuista vaikuttaa sopivimmalta hänelle itselleen (tosin minun valitsi minut, ei päinvastoin).


      • Pyhäbirma
        tuota kirjoitti:

        Jos asiaa on mietitty jo kolme vuotta, kuinka kummassa olet sitten yks kaks yllättäen hupsis hei vain yksinkertaisesti unohtanut sen? Ja jos vaimosi sen kissan haluaa, niin mikä estää häntä itseään soittamasta kasvattajille, kertomasta toiveistaan kissan suhteen ja kysellä, onko pentueita tulossa ja varata itselleen pennun?

        Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kissan ensisijaisen omistajan tulisi valita kissa, siis katsella tarkkaan, mikä pennuista vaikuttaa sopivimmalta hänelle itselleen (tosin minun valitsi minut, ei päinvastoin).

        Nyt pääsemme asialliseen keskusteluun. Mutta kuten jo aiemmin kerroin niin tarkoitus oli palata asiaan puhelimitse jolloin oli tarkoitus kertoa tarpeista, elämäntilanteesta, kodista, kissan hankinnan lähtökohdista, siitä mitä meillä on tarjota kissalle ja mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja näkökantoja siihen sekä keskustella asiasta yleensä ja lopuksi tietysti tapaamisesta ja kissan näkemisestä sekä hinnasta. Etsikää minulle sellainen kissanosto ilmoitus missä kerrotaan nämä kaikki jo yhdessä hakemuksessa :))) Birman hintahan on juuri se minkä myyjä/kasvattaja sille antaa. Onhan kaikille toki ohjehinta olemassa, mutta giganttia siteeratakseni "on tyhmää maksaa liikaa" viisas pääsee vähemmällä. Helppoahan se on olla jälkiviisas ja sanoa vain "miksi pentuetta ei varattu aikoinaan, miksi vasta nyt blaa blaa" mä en jaksa siihen edes vastata. Kartoitin valinnanvaraa, ja vaimo viimekädessä saisi päättää mitä haluaa. Valinnanvaraa oli, mutta ei sopivaa mikä olisi kiinnostanut. Jos haluatte ilkeillä ja tarttua vääränlaisiin ostoilmoituksiin niin hakekaa lehtipisteestä keltainen pörssi ja katsokaa niitä! "vaihdetaan melkein toimiva pesukone rotukissan pentuun" Joskus ihan harmittaa kun maailma on täynnä sellaisia kaikki tietäviä ja itseään täynnä olevia ihmisiä että muut ovat vain vähemmän hyviä. Hahaaaa :))) minä minä minä.. :) sit kun työnnetään mikki suuhun niin ei tuu sanaakaan :))


      • miia
        Pyhäbirma kirjoitti:

        No ei oo totta :D tää ideahan tulikin varmaan ihan hetkenmielenjohteesta?!? asia on ollut tapetilla jo 3 vuotta! ja tämä ihminen jolle se tulisi on taatusti parasta kissaihmis seuraa mitä maa päällään kantaa. Ihme hieromista... Se miksi asia tuli näin myöhään on yksinomaan minun muistini ja huolimattomuuteni toteuttaa hänen pitkäaikainen haaveensa saada itselleen sellainen unelmien kissa. Hänellä on ollut jo yli kymmenen vuotta oma kissa joka on hänelle kaikki kaikessa. ja sillä ruokavaliolla ja hellyydellä mitä se saa se elää vielä seuraavat 12 vuotta taatusti yhtä leikkisän eloisana ja viriilinä. Parempaa ja rakastavampaa kissan omistajaa saatte etsiä.... mutta turhaan. Jos sellainen unelmien kissa olisi löytynyt niin ei se rahasta enään ole kiinni. Mutta kuka tyhmä maksaa 5000E kissasta jos joku toinen luopuu siitä hyväsydämmisyyttään 100E:lla????

        Toivoisinkin kyseisen kommentin ja salaisen nimimerkin alla kyräilevää ihmistä katsomaan peiliin ja miettimään oikeaoppisia käytöstapoja. Koskaan ei pidä nuolaista ennenkuin tipahtaa. Saati osoittaa sormella kun ei tiedä palanhäivääkään mitä osoittaa. vähän korrektia käytöstä pyydän!

        En usko, että kukaan virallinen kasvattaja, joka toimii sääntöjen mukaan myy pentuaa 100 €: llä.
        Lemmikkipennun hinnalla (500 €) kasvattaja ei välttämättä edes peitä kaikkia pennuista aiheutuneita kuluja.

        Kun ostat rekisteröidyn kissanpennun se on aina madotettu, rokotettu, eläinlääkärin tarkastama.
        usein kasvattajat myös testaavat pentujen veriryhmän, vanhemmat testataan sukupuoli- ja joidenkin perinnöllisten sairauksen varalta.
        Nämä kaikki kasvattaja maksaa 3kk ruuat ja kissanhiekat, jotka pentu kuluttaa.
        Myös kollin "lainaaminen" maksaa.


      • Anonyymi

        No esim. Jos joku asuu maatilalla niin se auttaa jotain mutta hyödyllinen🙄


    • miia
    • Maaria

      Älä välitä noista typeristä kommenteista! Onhan niissä vähän järkeä siinä määrin, että olisit tietysti voinut ottaa asian hoitaaksesi tarpeeksi ajoissa, ettei tällaista kiirettä olisi päässyt syntymään!

      Mikäli olet uusi tällä palstalla, voin kertoa, että tämä palsta on erittäin riitaisa palsta! Tänne kokoontuvat ihmiset ovat jokainen omasta mielestään toineen toistaan parempia kissanomistajia! Jokaiseen pieneenkin epäkohtaan pyritään puuttumaan ja pienistäkin asioista saivarrellaan! Suosittelenkin sinua nyt etsimään kiireen kaupalla oikean kissankasvattajan ja hankkimaan vaimosi kanssa kissanpennun sieltä. Et sinä täältä palstalta todellakaan apua löydä! Mutta jos fiiliksesi on jonain päivänä liian korkealla, niin tule toki hakemaan täältä sättimisiä ja haukkumisia osaksesi!=)

      • Pyhäbirma

        Kiitos viestistäsi :) Ainoa positiivinen käänne tälle keskustelulle :) Ei sillä, mukavaakinhan se on jokus väitellä ja koulia pikkuisia kiukkuisi ;) *sohaisee pesää kepillä* :) mun varpaille nyt ei kyllä kannata astua :) moni on koittanut mutta kukaan ei ole voittanut ;)

        Jos jatkossa ilmenee haluja alkaa vääntämään tikusta asiaa naisenlogiikalla niin pitää tulla tänne :) jos suomi24.fi nimi olisi suomineito.fi niin tämä "kissafoorum" olisi sen rectum ;)

        *kumartaa puoleesi ja heilauttaa sulkahattuaan*

        -Jani-


      • Noniin
        Pyhäbirma kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi :) Ainoa positiivinen käänne tälle keskustelulle :) Ei sillä, mukavaakinhan se on jokus väitellä ja koulia pikkuisia kiukkuisi ;) *sohaisee pesää kepillä* :) mun varpaille nyt ei kyllä kannata astua :) moni on koittanut mutta kukaan ei ole voittanut ;)

        Jos jatkossa ilmenee haluja alkaa vääntämään tikusta asiaa naisenlogiikalla niin pitää tulla tänne :) jos suomi24.fi nimi olisi suomineito.fi niin tämä "kissafoorum" olisi sen rectum ;)

        *kumartaa puoleesi ja heilauttaa sulkahattuaan*

        -Jani-

        Tämäkö nyt sitten oli sitä peräänkuuluttamaasi korrektia ja asiallista keskustelua? Nyt meni sinulta katu-uskottavuus, kun et pystynyt itse täyttämään itseasettamiasia keskustelustandardeja...


      • Maaria
        Noniin kirjoitti:

        Tämäkö nyt sitten oli sitä peräänkuuluttamaasi korrektia ja asiallista keskustelua? Nyt meni sinulta katu-uskottavuus, kun et pystynyt itse täyttämään itseasettamiasia keskustelustandardeja...

        Onko se niin vaikeaa JO ANTAA OLLA? Mihin oikein pyrit? Ensinnäkin nimimerkki "Pyhäbirma" laittoin tälle palstalle ihan asiallisen viestin. Toisekseen voisitte jokainen hankkia oman elämän, ettei tarvitse toisten ihmisten asioista saivarrella! Ihan harmittaa, kun tällä palstalla kaikki keskustelu ajautuu jossain vaiheessa aina kunnon kissatappeluksi!=(


      • Noniin
        Maaria kirjoitti:

        Onko se niin vaikeaa JO ANTAA OLLA? Mihin oikein pyrit? Ensinnäkin nimimerkki "Pyhäbirma" laittoin tälle palstalle ihan asiallisen viestin. Toisekseen voisitte jokainen hankkia oman elämän, ettei tarvitse toisten ihmisten asioista saivarrella! Ihan harmittaa, kun tällä palstalla kaikki keskustelu ajautuu jossain vaiheessa aina kunnon kissatappeluksi!=(

        Ja varsinkin näen. Näen täällä ihmisiä peräämässä muilta korrektia käytöstä, ja sitten itse sortuvat alatyyliin. Paljon vakuuttavampaa olisi ollut, jos alkuperäinen olisi asiallisen käytöksen peräänkuuluttamisensa jälkeen jatkanut itse asiallista linjaa. Näin ei käynyt.

        Sinä taasen vaadit minua antamaan olla, mutta jatkat itse, varsin riitaisaan sävyyn vielä, ja sitten valitat, että aina menee kissatappeluksi. Sinäkö olet puhdas pulmunen? Mikä antaa sinulle oikeuden vaatia muita lopettamaan ja jatkamaan itse? Eikö tämä ole vapaa palsta? Mielestäni täällä saa sanoa mielipiteensä.

        Minä pyrin siihen, että jos joku vaatii joltain jotain, hän tekee niin myös itse. Minä en tappele, kysyin vain ihan asiallisesti, onko tuo alkuperäisen edellinen viesti hänen mielestään asiallinen. Minusta minulla on hyvä syy kysyä, kun hän itse oli se, joka alkoi asiallisuutta vaatimaan.


      • Maaria
        Noniin kirjoitti:

        Ja varsinkin näen. Näen täällä ihmisiä peräämässä muilta korrektia käytöstä, ja sitten itse sortuvat alatyyliin. Paljon vakuuttavampaa olisi ollut, jos alkuperäinen olisi asiallisen käytöksen peräänkuuluttamisensa jälkeen jatkanut itse asiallista linjaa. Näin ei käynyt.

        Sinä taasen vaadit minua antamaan olla, mutta jatkat itse, varsin riitaisaan sävyyn vielä, ja sitten valitat, että aina menee kissatappeluksi. Sinäkö olet puhdas pulmunen? Mikä antaa sinulle oikeuden vaatia muita lopettamaan ja jatkamaan itse? Eikö tämä ole vapaa palsta? Mielestäni täällä saa sanoa mielipiteensä.

        Minä pyrin siihen, että jos joku vaatii joltain jotain, hän tekee niin myös itse. Minä en tappele, kysyin vain ihan asiallisesti, onko tuo alkuperäisen edellinen viesti hänen mielestään asiallinen. Minusta minulla on hyvä syy kysyä, kun hän itse oli se, joka alkoi asiallisuutta vaatimaan.

        Minusta tuntuu, että sinä se tässä leikit puhdasta pulmusta. "Minä en tappele, kysyin vain ihan asiallisesti, onko tuo alkuperäisen edellinen viesti hänen mielestään asiallinen." Joopa joo. Ainahan se on niin, että itse on täysin asiallinen ja muissa on se vika.

        En vain käsitä sitä, että kun "Pyhäbirma" laittoi tänne palstalle alkujaan ihan asiallisen viestin, niin heti kaikkia alkoivat vain haistatella päin naamaan ja asettaa hänen toimiaan kyseenalaisiksi.

        Sovitaan vaikka niin, että sinä olet puhdas pulmunen ja minä paha lintunen! Minä ainakin vetäydyn nyt tästä keskustelusta.


      • Noniin
        Maaria kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että sinä se tässä leikit puhdasta pulmusta. "Minä en tappele, kysyin vain ihan asiallisesti, onko tuo alkuperäisen edellinen viesti hänen mielestään asiallinen." Joopa joo. Ainahan se on niin, että itse on täysin asiallinen ja muissa on se vika.

        En vain käsitä sitä, että kun "Pyhäbirma" laittoi tänne palstalle alkujaan ihan asiallisen viestin, niin heti kaikkia alkoivat vain haistatella päin naamaan ja asettaa hänen toimiaan kyseenalaisiksi.

        Sovitaan vaikka niin, että sinä olet puhdas pulmunen ja minä paha lintunen! Minä ainakin vetäydyn nyt tästä keskustelusta.

        En minä leiki yhtään mitään, olen oma itseni. Leikitkö sinä jotain? Oliko kysymykseni mielestäsi asiaton? Pyydän anteeksi siinä tapauksessa.

        Minä en puuttunut muihin viesteihin, vain siihen jossa hän vaatii muita olemaan asiallisia ja korrekteja ja heti seuraavassa viestissä on itse asiaton. Sitä en minä käsitä.

        Hyvä että löytyy ainakin yksi ihminen, joka noudattaa muille antamaansa määräystä. "ANNA OLLA" se taisi olla se sinun vaatimuksesi minulle?

        Hauskaa päivänjatkoa!


      • Noniin
        Maaria kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että sinä se tässä leikit puhdasta pulmusta. "Minä en tappele, kysyin vain ihan asiallisesti, onko tuo alkuperäisen edellinen viesti hänen mielestään asiallinen." Joopa joo. Ainahan se on niin, että itse on täysin asiallinen ja muissa on se vika.

        En vain käsitä sitä, että kun "Pyhäbirma" laittoi tänne palstalle alkujaan ihan asiallisen viestin, niin heti kaikkia alkoivat vain haistatella päin naamaan ja asettaa hänen toimiaan kyseenalaisiksi.

        Sovitaan vaikka niin, että sinä olet puhdas pulmunen ja minä paha lintunen! Minä ainakin vetäydyn nyt tästä keskustelusta.

        Jos viesti on kaksi kertaa, niin anteeksi, tekniikka temppuilee...

        Enkä minä leiki yhtään mitään, olen oma itseni. Leikitkö sinä jotain? Oliko kysymykseni mielestäsi asiaton? Pyydän anteeksi siinä tapauksessa.

        Minä en puuttunut muihin viesteihin, vain siihen jossa hän vaatii muita olemaan asiallisia ja korrekteja ja heti seuraavassa viestissä on itse asiaton. Sitä en minä käsitä.

        Hyvä että löytyy ainakin yksi ihminen, joka noudattaa muille antamaansa määräystä. "ANNA OLLA" se taisi olla se sinun vaatimuksesi minulle?

        Hauskaa päivänjatkoa!


      • onnellinen pyhäbirman omist...
        Noniin kirjoitti:

        Jos viesti on kaksi kertaa, niin anteeksi, tekniikka temppuilee...

        Enkä minä leiki yhtään mitään, olen oma itseni. Leikitkö sinä jotain? Oliko kysymykseni mielestäsi asiaton? Pyydän anteeksi siinä tapauksessa.

        Minä en puuttunut muihin viesteihin, vain siihen jossa hän vaatii muita olemaan asiallisia ja korrekteja ja heti seuraavassa viestissä on itse asiaton. Sitä en minä käsitä.

        Hyvä että löytyy ainakin yksi ihminen, joka noudattaa muille antamaansa määräystä. "ANNA OLLA" se taisi olla se sinun vaatimuksesi minulle?

        Hauskaa päivänjatkoa!

        Ihan kuin tänne viestinsä laittavan ja kissaa kaipaavan tarvitsisi kertoa koko elämäntarinansa teille!! "miksi on kiire","miksi vaimo ei itse","miksi et heti kertonut tarkoitusperistäsi" ja blaa blaa....
        Mitä hevon*itunKukkua se kenellekkään kuuluu??? eikös tuo viesti ollut tarkoitettu sellaiselle joka sitä kissaa olisi kenties myymässä,oli sen hinta sitten 0e tai 10 000e??? eikä kaiken maailman paskan puhujille jotka on tietävinänsä taas AIVAN kaiken.
        eikä tämä ollut tarkoitettu yksin kenellekkään vaan kaikille. uskomatonta touhua kyllä!!

        By The Way,itse omistan pyhäbirman enkä siitä maksanut todellakaan enempää enkä vähempää kuin 120e ja PISTE! paperit on ja kasvattajalta on kotoisin!(vaikka eihän sitä nyt kukaan voi uskoa)

        siinä teille taas yksi puheenaihe ja ihmettelemisen aihe lisää että MITEN TÄMÄ ON MAHDOLLISTA,OOOOOOO!!!?? vastausta siihen tuskin tulette saamaan ellei täältä fiksua ihmistä löydy joka osaisi kertoa ettei kaikki ole aina niin pilkun päälle =))


      • Maaria
        onnellinen pyhäbirman omist... kirjoitti:

        Ihan kuin tänne viestinsä laittavan ja kissaa kaipaavan tarvitsisi kertoa koko elämäntarinansa teille!! "miksi on kiire","miksi vaimo ei itse","miksi et heti kertonut tarkoitusperistäsi" ja blaa blaa....
        Mitä hevon*itunKukkua se kenellekkään kuuluu??? eikös tuo viesti ollut tarkoitettu sellaiselle joka sitä kissaa olisi kenties myymässä,oli sen hinta sitten 0e tai 10 000e??? eikä kaiken maailman paskan puhujille jotka on tietävinänsä taas AIVAN kaiken.
        eikä tämä ollut tarkoitettu yksin kenellekkään vaan kaikille. uskomatonta touhua kyllä!!

        By The Way,itse omistan pyhäbirman enkä siitä maksanut todellakaan enempää enkä vähempää kuin 120e ja PISTE! paperit on ja kasvattajalta on kotoisin!(vaikka eihän sitä nyt kukaan voi uskoa)

        siinä teille taas yksi puheenaihe ja ihmettelemisen aihe lisää että MITEN TÄMÄ ON MAHDOLLISTA,OOOOOOO!!!?? vastausta siihen tuskin tulette saamaan ellei täältä fiksua ihmistä löydy joka osaisi kertoa ettei kaikki ole aina niin pilkun päälle =))

        Vaikka tuosta edellisestä keskustelu-väittelystä vetäydyinkin, niin vastaan kuitenkin sinulle, että olen kanssasi täysin samaa mieltä. Ei tämä todellakaan ole mikään lääkäripalsta, missä pitäisi kaikki omat asiansa selittää toisille palstalaisille, jotta he voisivat sitten tehdä diagnoosin! Viestiketjun aloittaja "Pyhäbirmakin" ehti saada jo monta "lääkärinlausuntoa" muilta palstalaisilta, vaikka kyse olikin vain niin luonnollisesta asiasta kuin kissan hankinta.

        Hyviä syksyjä kaikille!


      • Juttu
        Maaria kirjoitti:

        Vaikka tuosta edellisestä keskustelu-väittelystä vetäydyinkin, niin vastaan kuitenkin sinulle, että olen kanssasi täysin samaa mieltä. Ei tämä todellakaan ole mikään lääkäripalsta, missä pitäisi kaikki omat asiansa selittää toisille palstalaisille, jotta he voisivat sitten tehdä diagnoosin! Viestiketjun aloittaja "Pyhäbirmakin" ehti saada jo monta "lääkärinlausuntoa" muilta palstalaisilta, vaikka kyse olikin vain niin luonnollisesta asiasta kuin kissan hankinta.

        Hyviä syksyjä kaikille!

        Maaria "vetäytyy keskustelu-väittelyistä", jossa siltä kysellään jotain ihan asiallisesti, mutta kun viestissä on kirosanoja, Maaria vastaa...


      • Tuija
        Juttu kirjoitti:

        Maaria "vetäytyy keskustelu-väittelyistä", jossa siltä kysellään jotain ihan asiallisesti, mutta kun viestissä on kirosanoja, Maaria vastaa...

        Eikö sullakaan reppanalla ole muuta tekemistä?


      • Juttu
        Juttu kirjoitti:

        Maaria "vetäytyy keskustelu-väittelyistä", jossa siltä kysellään jotain ihan asiallisesti, mutta kun viestissä on kirosanoja, Maaria vastaa...

        Anteeksi Maaria, en tarkoittanut sanoa noin rumasti. Lopetetaan tämä tyhmä väittely.


      • väittely
        Juttu kirjoitti:

        Anteeksi Maaria, en tarkoittanut sanoa noin rumasti. Lopetetaan tämä tyhmä väittely.

        Ei saa käyttää toisten nikkejä... Mietin vaan, kun oli asiallisuudesta pitkä mielenkiintoinen väittely, ja sitten toinen lopetti yhtäkkiä, olisin halunnut nähdä kumpi voittaa tai myöntääkö kumpikaan olleensa väärässä...


      • Pyhäbirma
        Maaria kirjoitti:

        Vaikka tuosta edellisestä keskustelu-väittelystä vetäydyinkin, niin vastaan kuitenkin sinulle, että olen kanssasi täysin samaa mieltä. Ei tämä todellakaan ole mikään lääkäripalsta, missä pitäisi kaikki omat asiansa selittää toisille palstalaisille, jotta he voisivat sitten tehdä diagnoosin! Viestiketjun aloittaja "Pyhäbirmakin" ehti saada jo monta "lääkärinlausuntoa" muilta palstalaisilta, vaikka kyse olikin vain niin luonnollisesta asiasta kuin kissan hankinta.

        Hyviä syksyjä kaikille!

        Täytyy myöntää että oli kyllä hymyssä pitelemistä kun katsoo keskustelujun kulkua :)) Ensinnäkin se vähemmän asiallinen kommenttini yleisesti asioista oli osoitettu sinulle :) mutta niinkuin arvelinkin kokopussillinen herneitähän sieltä oli neniin vedetty mitä jätin keskustelupöydälle odottamaan :) eihän siin mitään, kyllähän asioista pitää keskustella, vaihtaa näkökulmia ja ottaa kantaa keskusteluun :) mutta niinkuin sanoin niin asioista voi alkaa riitelemäänkin likaiseen äänensävyyn :) Lähinnä minua huvittaa joskus kissaihmisten tärkeys tässä ravintoketjussa :) Vähän suvaitsevaisuutta pyydän. Asenne voi olla tietysti kriittinen kaikkea kohtaan kunnes toisin todistetaan :) mutta en arvosta kyllä henkilökohtaisesti sellaista. Joskus sinisilmäisyydestä rankaistaan sekin on täysin totta :) mutta on siitä kiitostakin saanut. Itse haluan uskoa ihmisiin kunnes toisin todistetaan. Ainahan voi alkuun kokeilla kepillä jäätä kantaako se. Mutta ei pidä paiskata lohkareella ja todeta että ei, vaikka totuus toista olisikin. Ehkä toivottavasti tämäkin keskustelu kantoi hedelmää ja jokainen oppi jotain tai otti opikseen :) Ei lyödä lyötyä :)

        Tässä nyt tuli asiaa etupäässä yleisesti mistä kerroin :) maarialla nyt on järkipäässä elämän kanssa yhdessä :) mutta se on makuasia sanoi koirakin kun .......... ..... :)))

        Ja jos joku haluaa vielä viilata ja nusasta pilkkuja niin tässä nyt muutama alkuun pahimpiin oireisiin :) toivottavasti tuotti tyydytystä ;)

        ",,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,"

        Hyvää päivää kaikille :)

        -Jani-


      • Maaria
        Pyhäbirma kirjoitti:

        Täytyy myöntää että oli kyllä hymyssä pitelemistä kun katsoo keskustelujun kulkua :)) Ensinnäkin se vähemmän asiallinen kommenttini yleisesti asioista oli osoitettu sinulle :) mutta niinkuin arvelinkin kokopussillinen herneitähän sieltä oli neniin vedetty mitä jätin keskustelupöydälle odottamaan :) eihän siin mitään, kyllähän asioista pitää keskustella, vaihtaa näkökulmia ja ottaa kantaa keskusteluun :) mutta niinkuin sanoin niin asioista voi alkaa riitelemäänkin likaiseen äänensävyyn :) Lähinnä minua huvittaa joskus kissaihmisten tärkeys tässä ravintoketjussa :) Vähän suvaitsevaisuutta pyydän. Asenne voi olla tietysti kriittinen kaikkea kohtaan kunnes toisin todistetaan :) mutta en arvosta kyllä henkilökohtaisesti sellaista. Joskus sinisilmäisyydestä rankaistaan sekin on täysin totta :) mutta on siitä kiitostakin saanut. Itse haluan uskoa ihmisiin kunnes toisin todistetaan. Ainahan voi alkuun kokeilla kepillä jäätä kantaako se. Mutta ei pidä paiskata lohkareella ja todeta että ei, vaikka totuus toista olisikin. Ehkä toivottavasti tämäkin keskustelu kantoi hedelmää ja jokainen oppi jotain tai otti opikseen :) Ei lyödä lyötyä :)

        Tässä nyt tuli asiaa etupäässä yleisesti mistä kerroin :) maarialla nyt on järkipäässä elämän kanssa yhdessä :) mutta se on makuasia sanoi koirakin kun .......... ..... :)))

        Ja jos joku haluaa vielä viilata ja nusasta pilkkuja niin tässä nyt muutama alkuun pahimpiin oireisiin :) toivottavasti tuotti tyydytystä ;)

        ",,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,"

        Hyvää päivää kaikille :)

        -Jani-

        Mitä tarkoitit lauseella "Ensinnäkin se vähemmän asiallinen kommenttini yleisistä asioista oli osoitettu sinulle ym."? Siis minulleko? Miksi?


      • Pyhäbirma
        Maaria kirjoitti:

        Mitä tarkoitit lauseella "Ensinnäkin se vähemmän asiallinen kommenttini yleisistä asioista oli osoitettu sinulle ym."? Siis minulleko? Miksi?

        Emmä sitä millään pahalla tarkoittanut sinua kohtaan, päin vastoin :) vaan vähemmän asiallinen lähinnä muiden näkökulmasta millä nimellä sitä siellä kutsuttiin. En muista ihan mitä tarkalleen siinä kirjoitin mutta ei kait sen mitään väliäkään :) Niinkuin sanoin niin olet asiallisen linjan ja keskustelutaidon omaava :)

        -Jani-


      • Maaria
        Pyhäbirma kirjoitti:

        Emmä sitä millään pahalla tarkoittanut sinua kohtaan, päin vastoin :) vaan vähemmän asiallinen lähinnä muiden näkökulmasta millä nimellä sitä siellä kutsuttiin. En muista ihan mitä tarkalleen siinä kirjoitin mutta ei kait sen mitään väliäkään :) Niinkuin sanoin niin olet asiallisen linjan ja keskustelutaidon omaava :)

        -Jani-

        Tajusin sen jutun just kun olin painanut lähetä-nappia. Kaikki kunnossa siis. Ottaa vaan päähän tällä palstalla liikuskelevat kaikkitietäväiset tollot. =)


      • Pyhäbirma
        Maaria kirjoitti:

        Tajusin sen jutun just kun olin painanut lähetä-nappia. Kaikki kunnossa siis. Ottaa vaan päähän tällä palstalla liikuskelevat kaikkitietäväiset tollot. =)

        Puhut vähän mutta asiaa ;))


    • Tabby

      Tulevana viikonloppuna on Vantaalla kissanäyttely. Kannattaa ehkä lähteä sinne tutustumaan kissoihin ja katsomaan, josko joku kasvattaja siellä ilmoittelisi luovutusiässä olevista birmanpennuista =). Usein näyttelyissä on varattavissa pentuja.

      Tämä nyt ei tietysti oikein toimi, jos ei asu sopivan matkan päässä Vantaalta. Mutta näyttelyitä on kyllä vielä tämän vuoden puolella varsin runsaasti eri puolilla Suomea ;)

      • Pyhäbirma

        Kiitos ohjeista :)

        Kävi kyllä mielessä toi näyttely kun kuulin siitä yhdeltä kasvattajalta, mutta valitettavasti se ei käynyt aikatauluihin laisinkaan. Mutta mikähän olisi sellainen paikka mistä kannattaisi katsoa näyttelyjä jatkossa? olisiko siellä pyhäbirmojen kotisivulla Kolumbuksessa tietoa tulevasta? Olettaisi.. nohhhh.. kissa asia meni nyt taas vähäksi aikaa jäihin. :) mutta pitää sulattaa se ensikerralla vähän ennemmin :)

        Kiitos kuitenkin näin jälkikäteen :)

        Jani


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe