Yritin etsiä kokemuksia omaavia tuolta Ahdistus-ketjuista, mutta eteen tuli sellaista hörhöilyä, että olen joko tulossa hullummaksi, tai joku on vielä hullumpi kuin minä. Eli olisin kiitollinen, jos joku kertoisi kokemuksiaa Optiparista! En ole sitä lääkettä kokeillut ikinä, mutta kaikki mitä olen kokeillut ei toimi.
Eli nyt käytössä paniikkihäiriöön, kovaan ahdistukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon Triptyl 50mg, Cipralex 20mg ja Diapam 5mg.x4. Diapam siksi, että vieoitettiin Opamoxista, jota meni 6vuotta. Ja Triptylin alkajais kaveriksi. Mutta nyt 3vkoa Triptyl syöty, ja olo ei kummemmin ole helpottanut.
Siksi mietin vaihtoehtoja. Ketipinoria kokeiltiin, ja se oli kauhea.
Eli nyt käytössä paniikkihäiriöön, kovaan ahdistukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon Triptyl 50mg, Cipralex 20mg ja Diapam 5mg.x4. Diapam siksi, että vieoitettiin Opamoxista, jota meni 6vuotta. Ja Triptylin alkajais kaveriksi. Mutta nyt 3vkoa Triptyl syöty, ja olo ei kummemmin ole helpottanut.
Siksi mietin vaihtoehtoja. Ketipinoria kokeiltiin, ja se oli kauhea.
Vastaukset 10
Vanhimmat
Hei!
Minulla myös paniikki- sekä ahdistusoireilua ollut jo muutaman vuoden. Lääkehoitoa sekä sen tukena terapiahoitoa. Näiden lisäksi minulla käytössä kaikenlaisia itsehoitomenetelmiä, rentoutusta, pilatesta, hierontaaa...kaikkea sellaista, joista koen, että tulee rentoutunut ja hyvä olo.
Mutta se perusongelma- paniikki ja ahdistus vaan pysyy.
Ymmärrän sinua äärettömän hyvin tuon lääkekokeilun suhteen. Minulla myös kokeiltu vaikka mitä ja tuntuu, että sitä sopivaa vaan ei tahdo löytyä. Minua on auttanut parhaiten Sertraliini, Valdoxan ja Cipralex. Nämä suhteellisen pienillä annoksilla. Merkkiä olen aina välillä vaihtanut. Tarvittaessa Diapam tai Opamox.
Vaiva on äärettömän kiusallinen ja elämää hallitseva. Joskus sen kanssa pärjää paremmin ja joskus huonommin. Kohtalotovereita on ja vertaistuesta olen itse kokenut paljon hyötyä.
Toivon jaksamista sinulle! Luotetaan siihen, että kyllä se aurinko vielä meillekin paistaa :)
Toivotaan näin :) tämä vaan on pirullinen sairaus, että mielummin antaisin toisen käteni pois, kunhan vain saisin pääni terveeksi. Ja juuri tuo, elämää hallitseva :( minulla lapsia, ja haluaisin mennä vaikka minne heidän kanssa, mutta tämä sairaus rajoittaa kaikkea. Kun vaan tietäisi, että joskus tämä loppuisi varmasti.
Olet tainnut joutua tosi pahaan lääkeriippuvuuteen.Niin kauan kun syöt niitä ei taida olla toivoa paremmasta. Ei optipar tuo mitään uutta enää tässä vaiheessa. Opamoxin vieroitusoireetkin saattavat kestää vuodenkin.
Hyvää tietoa saat
www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf
tuo hörhöily toisella kanavalla saattaa ihan oikeasti olla optiparin (tai minkä tahansa muun psyykelääkkeen) aiheuttamaa sekavuutta ja lääkepsykoosia. Usko pois!
Moi,Kiitos kun vastasit :) Yritän keksiä jotain muuta, millä olo hepottuisi. Alkoa en ole käyttänyt 10vuoteen, tupakoin kylläkin. Olen luonteeltani pedantti, perfektionisti. Vaadin usein itseltäni kohtuuttomasti. Hoitoalalla töissä ollut. Nyt sairaslomalla. Yritän vain keksiä pois pääsyä tästä kauheasta olosta. Haluaisin olla taas se sosiaalinen ja iloinen itseni.
Minä kittän, todella hyödyllistä tietoa. Kerroin myös tästä linkistä lääkärilleni, psykiatri apulais ylilääkäri, ja oli myös kiinnostunut tästä.
Seroxat, 80 mg/vrk, indikaatioilla ph. ja BED, auttaa minua. Yksilöllistä. Eli minua kyseinen lääke on auttanut.
Minäkin haluaisin tietoa Optiparista, kertokaa käyttäjät kokemuksistanne! Jotain on löydettävä avuksi kun mikään ei toimi ;( :(
olen syönnyt optipar 20mg kolmisen vuotta,alkujaan sain paniikkikohtauksen hoitoon tätä ja lievä masennus,minulle lääke sopii todella hyvin ei mitään ongelmia ole ollut.hyvä näin
Nosto..
Koettakaapa nyt jo alkaa uskomaan, että huono olonnne saattaa johtua juuri niistä lääkeistä joita popsitte. Varsinkin lääkkeen lopetus-aloitus rumba ei ole hyväksi elimistölle. Kysypä tätä lääkäriltäsi ap. Tiedän jo että saat vastaukseksi että ei pidä paikkaansa. Näin voit olla varma että lääkärit eivät tiedä mitä potilaille tapahtuu kun he lähtevät vastaanotolta ulos. Potilaat sensijaan kertovat ympäri suomea aivan yhtä pitäviä kokemuksia haitoista ja siitä, että kun lääkkeen riippuvuudesta ja vieroitusoireista pääsi eroon, olo parani.
Meillä on kokemusta optiparista, että se teki sellaiseksi, että kun sen otti, niin tunnin sisällä alkoi kierrellä ympäri taloa ja tuijottaa jotain monta tuntia. Sitten yht-äkkiä aamun tunteina kun lääkkeen vaikutus alkoi vähentymään, muuttui normaaliksi ja valmistautui nukkumaan vaihtamalla yövaatteet päälle ja menemällä peiton alle ja nukahti. Käytti myös opamoxia samalla ja sen vaikutus lisäsi tuota kummallista kulkemista ja tuijottamista. Kun tästä puhui osastolla lääkärille hän oli kun ei olisi kuullut mitään. Lääkettä vain lisättiin. Omituista.
Vieroitusoireet olivat optiparista kauheat, joutui lääkepsykoosiin, elimistö lakkasi toimimasta, ei syönyt ei juonut puhui vain kuolemisesta. Kun tästä helvetistä selvisi, nyt on ihan normaali eikä mitään niitä oireita joita oli lääkkeen aikana.