Jag har rökt i över 40 år och nu känns det att jag borde sluta.Jag har haft två besvärliga lunginflammationer(trodde jag skulle dö ).Det är inte roligt att inte kunna andas och sitta med syremask och "happiviikset " men karaktären fattas.
Sluta röka ?
12
238
Vastaukset
- svårt,svårt
Sorgearbetet är det värsta,när man måste ta farväl av "vännen "som man har bott ihop med i tiotals år.
- lönar sig att pröva
Jag fick åtminstone hjälp av de här nikotinplåstren.
- inget hjälper...
lönar sig att pröva kirjoitti:
Jag fick åtminstone hjälp av de här nikotinplåstren.
Jag gjorde ett tappert försök att sluta; hade nikotinplåster klistrat på magen och nikotintuggummi under läppen... och fortsatte röka samtidigt...
- KOLpatient
inget hjälper... kirjoitti:
Jag gjorde ett tappert försök att sluta; hade nikotinplåster klistrat på magen och nikotintuggummi under läppen... och fortsatte röka samtidigt...
Samma erfarenhet,elcigaretter försökte jag också.Man fortsätter att röka och så dör man.
- Anonyymi
inget hjälper... kirjoitti:
Månne du röker ännu?
- 19+10
Hypnos har funkat bra för somliga. Värt att prova.
- rökare ännu
Det finns visst också receptbelagd medicin som man kan få.Men de är visst rätt så dyra.
- Generalsnus
Det är viljan! Ja snusade 43 år, o slutade för ett år sen. Drömmer fortfarande att ja sätter prillan under läppen. Flera har bjudit, ja har tackat nej. Det går då man har ryggrad!!
- ryggradslös
Det är just det när ryggraden fattas som det inte blir till något.
- kol,kol,kol........
ryggradslös kirjoitti:
Det är just det när ryggraden fattas som det inte blir till något.
Finns det något liknande forum som STUMPPI,ja,för finlandssvenskar alltså ?
- bra motivation
kol,kol,kol........ kirjoitti:
Finns det något liknande forum som STUMPPI,ja,för finlandssvenskar alltså ?
ISverige vill sjukhusen om man har en planerad operation att man skall vara orökt i åtta veckor innan och åtta veckor efter operationen.Såren läker mycket bättre och risken för infektioner minskar om man inte röker.Inte vägrar läkarna operation omman röker men risken för komplikationer är 40 % större .
- :-)
Rögade från mitten av 60-talet till maj 1995.....sen vart det slut....svårare än så är det faktiskt inte, om man bara vill.-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346