Sluta röka ?

slökorven

Jag har rökt i över 40 år och nu känns det att jag borde sluta.Jag har haft två besvärliga lunginflammationer(trodde jag skulle dö ).Det är inte roligt att inte kunna andas och sitta med syremask och "happiviikset " men karaktären fattas.

12

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • svårt,svårt

      Sorgearbetet är det värsta,när man måste ta farväl av "vännen "som man har bott ihop med i tiotals år.

      • lönar sig att pröva

        Jag fick åtminstone hjälp av de här nikotinplåstren.


      • inget hjälper...
        lönar sig att pröva kirjoitti:

        Jag fick åtminstone hjälp av de här nikotinplåstren.

        Jag gjorde ett tappert försök att sluta; hade nikotinplåster klistrat på magen och nikotintuggummi under läppen... och fortsatte röka samtidigt...


      • KOLpatient
        inget hjälper... kirjoitti:

        Jag gjorde ett tappert försök att sluta; hade nikotinplåster klistrat på magen och nikotintuggummi under läppen... och fortsatte röka samtidigt...

        Samma erfarenhet,elcigaretter försökte jag också.Man fortsätter att röka och så dör man.


      • Anonyymi
        inget hjälper... kirjoitti:

        Jag gjorde ett tappert försök att sluta; hade nikotinplåster klistrat på magen och nikotintuggummi under läppen... och fortsatte röka samtidigt...

        Månne du röker ännu?


    • 19+10

      Hypnos har funkat bra för somliga. Värt att prova.

      • rökare ännu

        Det finns visst också receptbelagd medicin som man kan få.Men de är visst rätt så dyra.


    • Generalsnus

      Det är viljan! Ja snusade 43 år, o slutade för ett år sen. Drömmer fortfarande att ja sätter prillan under läppen. Flera har bjudit, ja har tackat nej. Det går då man har ryggrad!!

      • ryggradslös

        Det är just det när ryggraden fattas som det inte blir till något.


      • kol,kol,kol........
        ryggradslös kirjoitti:

        Det är just det när ryggraden fattas som det inte blir till något.

        Finns det något liknande forum som STUMPPI,ja,för finlandssvenskar alltså ?


      • bra motivation
        kol,kol,kol........ kirjoitti:

        Finns det något liknande forum som STUMPPI,ja,för finlandssvenskar alltså ?

        ISverige vill sjukhusen om man har en planerad operation att man skall vara orökt i åtta veckor innan och åtta veckor efter operationen.Såren läker mycket bättre och risken för infektioner minskar om man inte röker.Inte vägrar läkarna operation omman röker men risken för komplikationer är 40 % större .


    • :-)

      Rögade från mitten av 60-talet till maj 1995.....sen vart det slut....svårare än så är det faktiskt inte, om man bara vill.-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe