Täälä siis pää pyörällä mietin minne tänä keväänä hakisin ja toimittajan koulutus kiinnostaa nyt kysynkin että ONKO KOULUTUS AMK VAI YLIOPISTOKOULUTUS?
molemmat tahot näyttävät tuota tarjoavan yliopisto journalistiikan kandia ja maisteria ja AMK medianomin koulutusta. Mitä eroa on siis näillä kahdella jos toimittajia kumminkin molemmista tulee? onko kellään kokemuksia kummastakaan, työllistyvätkö toiset paremmin/ koulutuksen erot jne. ?
Kysymys toimittajan koulutuksesta
3
122
Vastaukset
- pivin pimein
Toimittaja voidaan ottaa vakavammin, jos opiskelee yliopistossa. Niitä medianomeja alkaa olla pilvin pimein.
Suhteet ja työharjoittelu on ehkä paras tapa päästä toimittajan töihin, toki koulutusta vaaditaan silti. - Mitä ihmettä?
Toimittajista hyvin harva, muutamaa erikoistoimittajaa lukuunottamatta, on koulutukseltaan lisensiaatti tai tohtori. Siksi en näe mitään syytä siihen, että toimittaja olisi hankkimassa tieteellistä jatkotutkintoa muusta syystä kuin omasta harrastuksestaan.
- joo jaa
Kuten edellinen sanoi, en suosittele jatko-opintoja. Kyllä maisterin paperien pitäisi riittää koulutustaustalta. Tärkeämpi asia työllistymisen kannalta on taas ne kuuluisat suhteet ja työkokemus. Varsinkin alalla, missä työtehtävään ei lain puitteissa ole vaatimuksia koulutustasolta, en turhaan ylikouluttautuisi. Aloitusviesti oli muuten vähän hämäävä. Sen takia haluaisin tarkistaa, onko sinulla jo maisterin paperit taskussa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.855050- 473522
- 1053345
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342541- 1992513
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262207- 1332069
- 201809
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51699- 1821678