VIELÄ TE HERÄÄTTE!!!

vielä heräätte!

KUN PKS:LTÄ TULEE JÄTTILASKU JA VERTAATTE KILÖWATTEJA EDELLISIIN VUOSIIN. JOILLAIN KILOWATTEJA MENNYT 50-100% ENEMPI KUIN MUULLOIN.

50

581

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuntien edustajat pöljiä

Totta, lisäksi pks:n hinnat muita kalliimpia ja siirtohinnatkin törkeitä. Mutta siellähän on kuntien edustajat päättämässä tästä kusetuksesta, kun kunnat omistaa yhtiön.

• Anonyymi

Kolmen viimeisen 2017- 2019 on pks tuottanut suurimmat voitot ja vuosi 2020 on ehkä paras koko konsernin historiassa. Miten se on mahdollista kun kunnat on pääomistajia, ainakin niin väitetään. Omistaako kunnat sittenkään sähköyhtiötä, kun määräysvalta on Pohjois-Karjalan Energiaholding yhtiöllä 54% enemmistöllä. Mielenkiintoista on Ilomantsin kannalta esim. se että toimitusjohtaja on Jorma Sakari Korhonen. Suurimmat tulot P-K:ssa.

• Anonyymi

Halpaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halpaa

Ei tunnu laskuissa viellä yhtään

• biowatti

Ilmankos puolue uskolliset vakuuttaa ettei mittareissa ole mitään mätää
      'Mutta siirtohinnoissa on paljon mätää mätää

• selvä peli
    • sähkösi

Siirtohintoja ei voi kilpailuttaa,toivottavasti sekin monopoli joskus loppuu.Sähkön hinnan voi ja se kannattaa.Ympäri Suomea on paljon sähkölaitoksia,joilta voit pyytää tarjouksen saat sähkösi halvemmalla,kun valitset halvimman myyjän.

• vielä heräätte!

Aloituksella tarkoitan näitä uusia hienoja etäluettavia mittareita. Niissä kyllä kilowatit vilistää vinhaa vauhtia. Moni ei huomaa jos on esim. suoraveloitus. Sain hirmusen laskun ja etsin vuoden takaisen laskun niin kaksi kertaa enempi kilowatteja mennyt ja nythän on ollut lauha talvi. Kaitpa en minäkään olisi "herännyt" mutta onneksi luin täältä muiden kokemuksia toiselta "sähköpalstalta".

• Aivosolukko

Herääpä itsekin. Kun siinä Sinun vuoden takaisessa laskussasi veloitetut kilowatit olivat arvio, jossa koko vuoden arviokulutus oli jaettu kahteentoista osaan, niin totta kai silloin lasku oli silloin merkittävästi pienempi kuin nyt, kun Sinua on laskutettu todellisen talvikulutuksen mukaan.
        Menikö jakeluun vai väännänkö rautalangasta.

• onkosullaedesaivoja?
        Aivosolukko kirjoitti:

Herääpä itsekin. Kun siinä Sinun vuoden takaisessa laskussasi veloitetut kilowatit olivat arvio, jossa koko vuoden arviokulutus oli jaettu kahteentoista osaan, niin totta kai silloin lasku oli silloin merkittävästi pienempi kuin nyt, kun Sinua on laskutettu todellisen talvikulutuksen mukaan.
        Menikö jakeluun vai väännänkö rautalangasta.

Eikö se mene jo lopultakin jakeluun että mulla on sähkölukemat vihkossa monen vuoden ajalta joka kuukaudelta. Eli otin lukemat ylös kuukauden alussa ja lopussa ja myös useammin ja tasauslaskussa lukemat täsmäsi pks-laskuihin. Olen tämän asian jo selvittänyt monta kertaa mutta IHMETTELEN MITEN TE TYHMÄT ETTE TAJUA NÄIN YKSINKERTAISTA ASIAA. EIHÄN SE TEIDÄN VIKA OLE JOS OLETTE NIIN TYHMIÄ, NE GEENIT, NE GEENIT. JA KUN PIDIN KIRJAA NIIN TIESIN JO ENNEN TASAUSLASKUA ONKO MENNYT SÄHKÖÄ ENEMPI VAI VÄHEMPI. SULLE PITÄÄ VÄÄNTÄÄ RAUTALANGASTA MUTTA PITÄISI VÄÄNTÄÄ RAUTAKANGESTA ETKÄ TOLLUKKA SITTENKÄÄN TAJUAISI.. NE GEENIT NÄES...

• Aivosolukko 2
        onkosullaedesaivoja? kirjoitti:

Eikö se mene jo lopultakin jakeluun että mulla on sähkölukemat vihkossa monen vuoden ajalta joka kuukaudelta. Eli otin lukemat ylös kuukauden alussa ja lopussa ja myös useammin ja tasauslaskussa lukemat täsmäsi pks-laskuihin. Olen tämän asian jo selvittänyt monta kertaa mutta IHMETTELEN MITEN TE TYHMÄT ETTE TAJUA NÄIN YKSINKERTAISTA ASIAA. EIHÄN SE TEIDÄN VIKA OLE JOS OLETTE NIIN TYHMIÄ, NE GEENIT, NE GEENIT. JA KUN PIDIN KIRJAA NIIN TIESIN JO ENNEN TASAUSLASKUA ONKO MENNYT SÄHKÖÄ ENEMPI VAI VÄHEMPI. SULLE PITÄÄ VÄÄNTÄÄ RAUTALANGASTA MUTTA PITÄISI VÄÄNTÄÄ RAUTAKANGESTA ETKÄ TOLLUKKA SITTENKÄÄN TAJUAISI.. NE GEENIT NÄES...

Ei tartte huutaa. Mesoamistasi sopii vain ihmetellä, kun juuri edellisesssä kommentissasi toteat, että ETSIN VUODEN TAKAISEN LASKUN ja vertasin siinä laskutettua kulutusta nykyiseen. Ja mitä helkkarin hyötyä tuosta kirjanpidostasi sitten oikein oli, jos sitä nyt ylipäänsä teitkään, kun - kuten itsekin totesit - tasauslaskun lukemat täsmäsivät omiin merkintöihisi. No totta ihmeessä ne täsmäsivät, kun ne oli luettu ihan siitä samasta mittarista, josta omatkin vihkomerkintäsi olit tehnyt.
        Uskokoon ken tahtoo noihin selityksiisi, mutta jos todella noin olet menetellyt, niin sitten varmaankin käyt päivittäin tai viikottain myös mittailemassa, paljonko autosi on kuluttanut, ja kirjaat lukemat ruutuvihkoosi. Oletko jo montakin reklaamaatiota ehtinyt lähettää autotehtaalle, kun koslasi onkin yllättäen ollut janoisempi kuin tehdas on luvannut?
        Yhtä kaikki, kertomasi vihkokirjanpito on täysin hölmöläisten hommaa, joten en todella usko, että sitä koskaan olet tehnytkään. Jos olet, niin sitten kyllä Sinunkin älykkyytesi voi perustellusti kyseenalaistaa. Minuthan jo luokittelitkin idiootiksi.

• nm.täysin hölmö
        Aivosolukko 2 kirjoitti:

Ei tartte huutaa. Mesoamistasi sopii vain ihmetellä, kun juuri edellisesssä kommentissasi toteat, että ETSIN VUODEN TAKAISEN LASKUN ja vertasin siinä laskutettua kulutusta nykyiseen. Ja mitä helkkarin hyötyä tuosta kirjanpidostasi sitten oikein oli, jos sitä nyt ylipäänsä teitkään, kun - kuten itsekin totesit - tasauslaskun lukemat täsmäsivät omiin merkintöihisi. No totta ihmeessä ne täsmäsivät, kun ne oli luettu ihan siitä samasta mittarista, josta omatkin vihkomerkintäsi olit tehnyt.
        Uskokoon ken tahtoo noihin selityksiisi, mutta jos todella noin olet menetellyt, niin sitten varmaankin käyt päivittäin tai viikottain myös mittailemassa, paljonko autosi on kuluttanut, ja kirjaat lukemat ruutuvihkoosi. Oletko jo montakin reklaamaatiota ehtinyt lähettää autotehtaalle, kun koslasi onkin yllättäen ollut janoisempi kuin tehdas on luvannut?
        Yhtä kaikki, kertomasi vihkokirjanpito on täysin hölmöläisten hommaa, joten en todella usko, että sitä koskaan olet tehnytkään. Jos olet, niin sitten kyllä Sinunkin älykkyytesi voi perustellusti kyseenalaistaa. Minuthan jo luokittelitkin idiootiksi.

Nyt kyllä menee hermot tollaisiin pilkun nussijoihin kun varoittaa ihmisiä että jotkut uudet mittarit näyttävät väärin. Kyllä, minulla on monen vuoden ajalta sähkölaskut tallella ja myös vihko johon olen merkinnyt sähkönkulutukseni monen vuoden ajalta. Olkoon se sitten tyhmää sinun mielestäsi mutta niin olen tehnyt.Ja joka kuukaudelta, joskus jopa päivittäin. No joka tapauksessa etsn laskun ja vihkon ja vertasin lukemia, vuoden takaisia ja tämän vuoden niin kyllä on rajusti sähköä MITTARIN MUKAAN MENNYT ENEMPI. Ja ei niissä ARVIOLASKUISSA OLLUT SUURIA HEITTOJA MINUN "SÄHKÖVIHKOONI" OLLUT.OLEN SITTEN HÖLMÖ JOS NIIN HALUAT MUTTA NÄIN OLEN MENETELLYT. EIKÄ KESÄ/TALVIKULUTUKSESA OLE OLLUT ISOJA EROA KOSKA PUUTA KÄYTÄN PALJON. UUNI,HELLA JA TAKKA KOVASSA KÄYTÖSSÄ , JONKUN VERRAN VALOT VIE ENEMPI MUTTA ENERGIANSÄÄSTÖLAMPUT EI PALJON SÄHKÖÄ VIE JA NYT ON OSA LED LAMPPUJA. JA TODELLAKIN, MYÖS AUTON KULUTUSTA MITTASIN ELI KM-LUKEMAT YLÖS JA LITRAT JA SITTEN VAIN JAKOLASKU. NYT EN SITÄ TEE KUN ON UUSI AUTO JA SE NÄYTTÄÄ KULUTUKSEN. ETTÄ TÄLLÄINEN HÖLMÖ JA PIHI MINÄ OLEN. MUTTA KUN OLEN PIHI NIIN ONPA OMAISUUTTAKIN KERTYNYT, HYVÄ VELATON OMAKOTITALO JA VELATTOMIA VUOKRA ASUNTOJA JA TILILLÄ AIKA MUKAVASTI RAHAA. OLETKO MUUTEN MENSAN JÄSEN? MINÄ OLEN. ÅÖ 140 VAIKKA TÄLLÄINEN PIHI SÄHKÖN KYTTÄÄJÄ OLENKIN. JA HYVÄ TARKOITUSHAN MINULLA OLI, JAKAA INFOA MUILLEKIN ETTEI PIDÄ SOKEASTI USKOA MITTARILUKEMIIN. MUTTA MITÄ SAIN PALKAKSI: HAUKKUMISTA JA IVAA. NYT SAA NÄMÄ PALSTAT OLLA RAUHASSA, EN VIITSI OLLA HAUKUTTAVANA ENÄÄ

• Aivosolukko 3
        nm.täysin hölmö kirjoitti:

Nyt kyllä menee hermot tollaisiin pilkun nussijoihin kun varoittaa ihmisiä että jotkut uudet mittarit näyttävät väärin. Kyllä, minulla on monen vuoden ajalta sähkölaskut tallella ja myös vihko johon olen merkinnyt sähkönkulutukseni monen vuoden ajalta. Olkoon se sitten tyhmää sinun mielestäsi mutta niin olen tehnyt.Ja joka kuukaudelta, joskus jopa päivittäin. No joka tapauksessa etsn laskun ja vihkon ja vertasin lukemia, vuoden takaisia ja tämän vuoden niin kyllä on rajusti sähköä MITTARIN MUKAAN MENNYT ENEMPI. Ja ei niissä ARVIOLASKUISSA OLLUT SUURIA HEITTOJA MINUN "SÄHKÖVIHKOONI" OLLUT.OLEN SITTEN HÖLMÖ JOS NIIN HALUAT MUTTA NÄIN OLEN MENETELLYT. EIKÄ KESÄ/TALVIKULUTUKSESA OLE OLLUT ISOJA EROA KOSKA PUUTA KÄYTÄN PALJON. UUNI,HELLA JA TAKKA KOVASSA KÄYTÖSSÄ , JONKUN VERRAN VALOT VIE ENEMPI MUTTA ENERGIANSÄÄSTÖLAMPUT EI PALJON SÄHKÖÄ VIE JA NYT ON OSA LED LAMPPUJA. JA TODELLAKIN, MYÖS AUTON KULUTUSTA MITTASIN ELI KM-LUKEMAT YLÖS JA LITRAT JA SITTEN VAIN JAKOLASKU. NYT EN SITÄ TEE KUN ON UUSI AUTO JA SE NÄYTTÄÄ KULUTUKSEN. ETTÄ TÄLLÄINEN HÖLMÖ JA PIHI MINÄ OLEN. MUTTA KUN OLEN PIHI NIIN ONPA OMAISUUTTAKIN KERTYNYT, HYVÄ VELATON OMAKOTITALO JA VELATTOMIA VUOKRA ASUNTOJA JA TILILLÄ AIKA MUKAVASTI RAHAA. OLETKO MUUTEN MENSAN JÄSEN? MINÄ OLEN. ÅÖ 140 VAIKKA TÄLLÄINEN PIHI SÄHKÖN KYTTÄÄJÄ OLENKIN. JA HYVÄ TARKOITUSHAN MINULLA OLI, JAKAA INFOA MUILLEKIN ETTEI PIDÄ SOKEASTI USKOA MITTARILUKEMIIN. MUTTA MITÄ SAIN PALKAKSI: HAUKKUMISTA JA IVAA. NYT SAA NÄMÄ PALSTAT OLLA RAUHASSA, EN VIITSI OLLA HAUKUTTAVANA ENÄÄ

Olisikohan sittenkin viisasta edelleenkin seurata tuota autosi kulutusta vanhalla menetelmällä. Saattaahan tuo uuden autosi kulutusmittari näyttää väärin. Miksi uskoa auton mittalaitteisiin, kun et kerran usko etäluettavaan sähkömittariinkaan?
        Mietipä tuota, ja koeta saada ajatuksenjuoksuusi edes jotain logiikkaa, kun se nyt näyttää heittävän täydellistä häränpyllyä.
        En ole Mensan jäsen, ja sekoilustasi päätellen tokko lienet itsekään.
        En liioin ole niin naiivi, että rupeaisin näillä palstoilla rehvastelemaan omaisuuksillani. Se jos mikä olisi typerää.

• nm.täysin hölmö
        Aivosolukko 3 kirjoitti:

Olisikohan sittenkin viisasta edelleenkin seurata tuota autosi kulutusta vanhalla menetelmällä. Saattaahan tuo uuden autosi kulutusmittari näyttää väärin. Miksi uskoa auton mittalaitteisiin, kun et kerran usko etäluettavaan sähkömittariinkaan?
        Mietipä tuota, ja koeta saada ajatuksenjuoksuusi edes jotain logiikkaa, kun se nyt näyttää heittävän täydellistä häränpyllyä.
        En liioin ole niin naiivi, että rupeaisin näillä palstoilla rehvastelemaan omaisuuksillani. Se jos mikä olisi typerää.

En minä täysin luotakaan sillä nehän on autolehtien mukaan säädetty näyttämään 1-1,5 litraa liian vähän, samoin päästöarvot huomattavasti suurempia kuin mitä tehdas ilmoittaa. Mutta eihän se minua haittaa kun se oli minulla jo tiedossa ja halusin juuri sen auton! Kyllä, se on totta että läpäisin Mensan testit ja olen Mensan jäsen. Niin, eihän omaisuudella todellakaan pitäisi kehuskella mutta laitoin vain siksi että työnteolla lisättynä piheytyyn voi vaurastua, sillä toisissa asioissa olen tosi pihi kuten kirjanpitokin sähköstä osoittaa. Minä kun en halua maksaa turhasta, en edes pkss:lle. Ja siksikin kirjoitin omaisuuksista että kyllä tarkkuus kannattaa, tietysti järki mukana siinäkin. En siis ole rikas, no, vauras ehkä?

• Aivolukko 3:lle
        Aivosolukko 3 kirjoitti:

Aivolukko 3, mitenkä voisit omaisuudellasi kehua kun sitä ei ole? No, jos omaisuudeksi lasketaan linttaan ajettu ruosteinen Corolla ja putkitelevisio ja vuokrakämpässä risat huonekalut niin voithan ylpeillä niillä. Ja tietysti on hyvä kun on katto pään päällä. Kesän tultua voit sitten taas muuttaa siihen telttaasi asumaan niin saat vähän särvintä voileivän päälle.

• nm.täysin hölmö

En minä täysin luotakaan sillä nehän on autolehtien mukaan säädetty näyttämään 1-1,5 litraa liian vähän, samoin päästöarvot huomattavasti suurempia kuin mitä tehdas ilmoittaa. Mutta eihän se minua haittaa kun se oli minulla jo tiedossa ja halusin juuri sen auton! Kyllä, se on totta että läpäisin Mensan testit ja olen Mensan jäsen. Niin, eihän omaisuudella todellakaan pitäisi kehuskella mutta laitoin vain siksi että työnteolla lisättynä piheytyyn voi vaurastua, sillä toisissa asioissa olen tosi pihi kuten kirjanpitokin sähköstä osoittaa. Minä kun en halua maksaa turhasta, en edes pkss:lle. Ja siksikin kirjoitin omaisuuksista että kyllä tarkkuus kannattaa, tietysti järki mukana siinäkin. En siis ole rikas, no, vauras ehkä?

PIDÄN KIRJAA MYÖS KISSANI SYÖMISISTÄ, SE ON ALKANUT SYÖMÄÄN 70% ENEMMÄN SEN JÄLKEEN KUN ETÄMITTARI ASENNETTIIN. OLEN MYÖS PITÄNYT KIRJAA ULOSTEENI MÄÄRÄSTÄ SEKÄ JUOMASTANI VIINASTA. MOLEMMAT LISÄÄNTYNEET 160%.

USKOKAA NYT IDIOOTIT, ETTÄ YLLÄTYTTE SIITÄ, ETTÄ OLEN AVOHOIDOSSA ENKÄ SAA TARPEEKSI BENZOLÄÄKETTÄ!!

• nm.täysin hölmö
        Aivolukko 3:lle kirjoitti:

Aivolukko 3, mitenkä voisit omaisuudellasi kehua kun sitä ei ole? No, jos omaisuudeksi lasketaan linttaan ajettu ruosteinen Corolla ja putkitelevisio ja vuokrakämpässä risat huonekalut niin voithan ylpeillä niillä. Ja tietysti on hyvä kun on katto pään päällä. Kesän tultua voit sitten taas muuttaa siihen telttaasi asumaan niin saat vähän särvintä voileivän päälle.

PIDÄN KIRJAA MYÖS KISSANI SYÖMISISTÄ, SE ON ALKANUT SYÖMÄÄN 70% ENEMMÄN SEN JÄLKEEN KUN ETÄMITTARI ASENNETTIIN. OLEN MYÖS PITÄNYT KIRJAA ULOSTEENI MÄÄRÄSTÄ SEKÄ JUOMASTANI VIINASTA. MOLEMMAT LISÄÄNTYNEET 160%.

USKOKAA NYT IDIOOTIT, ETTÄ YLLÄTYTTE SIITÄ, ETTÄ OLEN AVOHOIDOSSA ENKÄ SAA TARPEEKSI BENZOLÄÄKETTÄ!!

• Aivosolukko 4

Mitäpä, jos yrittäisit välillä ottaa ihan rennosti ja unohtaa nuo sähkömittarin tuijottamiset ja lukemien ylöskirjaamiset. Elämäsi voisi näin menetellen tuntua paljon mukavammalta. Kun Sinulla kertomasi mukaan tuota pätäkkääkin tuntuu riittävän, niin miksi stressaantua turhasta.
        Ja kuten hyvin tiedät, kääriliinoissa ei ole taskuja, joten ANNA PALAA ja nauti elostasi.

• nm.täysin hölmö
        Aivosolukko 4 kirjoitti:

Mitäpä, jos yrittäisit välillä ottaa ihan rennosti ja unohtaa nuo sähkömittarin tuijottamiset ja lukemien ylöskirjaamiset. Elämäsi voisi näin menetellen tuntua paljon mukavammalta. Kun Sinulla kertomasi mukaan tuota pätäkkääkin tuntuu riittävän, niin miksi stressaantua turhasta.
        Ja kuten hyvin tiedät, kääriliinoissa ei ole taskuja, joten ANNA PALAA ja nauti elostasi.

Niinpä teinkin, ostin uuden auton käteisellä, maksoi n.30000 euroa ja vanhan 2009 vm. auton annoin pojalleni. Eli en minä työkseni mittaria kyttää. Vielä kerran, halusin vain hyvää ihmisille joilla ei ehkä tule seurattua kulutusta varsinkin nyt kun pks:kin myöntää että 1% mittareista näyttää väärin. Mutta turhahan se on Nurmeksessa yrittää auttaa ja antaa vinkkejä, vittuiluja vaan saa osakseen.

• vielä heräätte!

Niin ja jos vaihdetaan esim. 10000 mittaria niin on tyhmyyttä väittää kaikki mittarit näyttää oikein. Osa on varmasti ok mutta ei kaikki. Olen minäkin uutta autoa takuuseen korjannut samoin jääkaappi simahti , 2 kk kesti. Sähkönkulutusta ei vain tule niin seurattua kun ihmiset luottaa pks:ään. Autonsa kulutuksen lähes jokainen tietää!

• SIVU 16

LUKEKAA TÄNÄÄN TULLUT PKS KYMPPI LEHDESTÄ ETÄMITTAREISTA YLÄTYTTE. SIVULTA 16.

• ront-vot.

Taitavat maksattaa jo ennakkoon sen olkiluodon iisakinkirkon valmistumista joskus
      2016. pitäisi olla arevan revohka valmis ?
      Osakkainahan siinä on sähköyhtiötkin joten siirtohinnat vielä tuoplautuu euro ja
      Kilowatti sitä rataa

• vielä heräätte!

• se alkuperäinen

Provo asialla. Toden-näköisesti päässyt mielisairaalasta kotilomalle. Lääkkeet jääneet hoitopaikkaan.

• PIDÄN KIRJAA MYÖS KI

• Asiaa naiselta...

Hei vain teille kaikille! (vaikka muutamille voisin kyllä haistattaa pitkätkin)
      Tunnen todellakin tämän "VIELÄ TE HERÄÄTTE!!!" ketjun aloittajan, seurasin välillä tätäkin ja kun kuullosti ns.tutulta (moi serkku mies!) päätinpä puuttua asiaan, enemmän tai vähemmän, mut tosissaan joo} eli asiaan... Tiedän että hän pitää mielenkiinnosta ns.kirjanpitoja myös tässäkin asiassa ja kertoi miten paljon meni watteja mm. Totta se on eikä yhtään sen paha!
      40-vuotta työuraa takana, nyt eläkkeellä, (sairastelut,selkäleikkaukset yms.) ja TODELLAKIN on mensan jäsen!! Siihen en minä kuten muutkaan yltäis, ette tekään JOS oisitte rehellisiä. Täällä on aivolukkoa monenmoista, mutta tällä miehellä on useiden satojen tuhansien edestä metsää, vastoittain osti upo uuden auton käteisellä,(näin itse,olin mukana),sitten velattomat asunto-osakkeet mm. Jns & Lieksa, on omakotitaloja,tilejä,on vaikka mitä. MUTTA:
      Koskaan ei kehuskele, tarkoittaa toisille vain hyvää, vaikka on itse ns. pihi (säästeliäs) ostaa kalliita joulu ym.lahjoja sukulaisille jotka ovatsitäpaitsi tarpeellisia, on avulias ja muistaa merkkipäivätkin ELI ei tämä RAHASTA ole kiinni !!
      Tämä mies halusi vain jakaa vinkkejä ja auttaa toisia jotka (huom.) yrittävät säästää rahaa ja niin pitäiskin, osa vauraudesta on juuri tullut sillä keinoin myös hänelle! Eli kertauksen vuoksi teille jotka ette vielä(kään) ymmärtäneet: Ei nämä isot laskut häntä haittaa eikä se tod. rahastakaan ole kiinni vaan PERIAATTEESTA!

Sillä minunkin mielestä on täysin turhaa tyhjästä maksaa.
      Antoi myös minullekin vinkin että seuraa sähkönkulutusta ja itsekkin seuraan sitä miltei päivittäin nykyisin. Yhdelle tuttavalleni kävi niin että sai etäluettavasta mittarista 608e sähk.laskun ja näin minäkin jatkan vinkkien jakoa muille aikaansa seuraaville halukkaille. Mulla on suht ok mittari mutta en aio katkaista sen seuraamista. Se on jopa yllättävän mielenkiintoista, eli pks.fi
      Ja olihan täällä muitakin kirjoittajia esim. mies/nainen jolla oli mennyt syyskuussa plussa keleillä 1000Kwh ja aikaisempi kulutus ollut n.6000Kwh vanhoilla mittareilla koko vuosi!

Vikaa on VARMASTI joissakin uusissa etäluettavissa mittareissa, se on selvä se!

• voi elämä

Nyt tämä tonokki kehuu itseään, tosin serkun ominaisuudessa :D

Otappas ne benzolääkkeesi.

• Asiaa naiselta...
        voi elämä kirjoitti:

Nyt tämä tonokki kehuu itseään, tosin serkun ominaisuudessa :D

Otappas ne benzolääkkeesi.

Voi voi vainoharhaista kun ei sukulaisenkaan (kuten minun) terveiseni eivät kelpaa.
        Olet syystäkin kateellinen, mutta yritä elää silti tulojen mukaisesti ja jos on, niin ota ilta psyykelääkkeesi myös, n.klo 20.00
        Itse en ole rikas en rakas en nuori enkä nätti, en vanha enkä ruma mutta palkkani riittävät elämiseen. -> ja jos ei, niin ainahan voin lainata rahakkaalta serkultani!
        Siitä ovat minunkin kaverini osa tosi kateellisia, sinunlaillasi.

Aika säälittävää. Meitä on moneen junaan ja hyväksy jo hyvä (aikuinen?) ihminen se jo! Muuten elämäsi valuu hukkaan.

• faktat tässä
        Asiaa naiselta... kirjoitti:

Voi voi vainoharhaista kun ei sukulaisenkaan (kuten minun) terveiseni eivät kelpaa.
        Olet syystäkin kateellinen, mutta yritä elää silti tulojen mukaisesti ja jos on, niin ota ilta psyykelääkkeesi myös, n.klo 20.00
        Itse en ole rikas en rakas en nuori enkä nätti, en vanha enkä ruma mutta palkkani riittävät elämiseen. -> ja jos ei, niin ainahan voin lainata rahakkaalta serkultani!
        Siitä ovat minunkin kaverini osa tosi kateellisia, sinunlaillasi.

Aika säälittävää. Meitä on moneen junaan ja hyväksy jo hyvä (aikuinen?) ihminen se jo! Muuten elämäsi valuu hukkaan.

Tässä sinulle kulutuslukemat, oikeat.

http://swf.hajotus.net/juna.swf

• mie oon köyhä

Varmaan on kiva kiusata meitä köyhiä ja keskiluokkaisia..

• sähköt poikki

Persaukisen elämä näköjään on vittumaista, koska joku sähkönkulutus aiheuttaa tuollaista mölinää. Satanen tai tonni sinne tänne. Elämä on elämistä eikä laskujen kyttäämistä.

• kellot jätättää

Sähköäkin voi ottaa luvatta käyttöön pikkurike

• muumit laaksossa

Tonokkien elämänsisältö, sähkömittarin tuijottelu :D

• lasso lassi

Kyllä tippuvan kuparipannun tuijottelu on hintansa väärti varsinkin kun piuhat on
      metsään menevän säkölinjan pylvään nokassa

• Rallikuja

Nimimerkki "täysin hölmö" kertoo aiemmin tässä ketjussa, että autolehtien mukaan nykyautojen ajotietokoneet on tietoisesti säädetty näyttämään liian alhaisia kulutuslukemia.
        Nyt olisi kiva tietää, mikä lehti on tuollaista kirjoittanut. Ei todennäköisesti mikään. En myöskään usko, että tuollaista tietoista vääristelyä tapahtuisi, koska käry kävisi välittömästi, jos joku tehdas tuota yrittäisi.
        Taitavat nuo nimimerkin "totuudet" olla vain hänen liian vilkkaan mielikuvituksensa tuotetta.
        Kokonaan toinen juttu on, että autotehtaiden ilmoittamat kulutus- ja päästölukemat ovat turhan ylioptimistisia, ne kun on mitattu testipenkissä olosuhteissa, jotka ainakin Suomessa on mahdollista saavuttaa vain korkeintaan aurinkoisena ja tuulettomana kesäpäivänä tasaisella kestopäällysteellä. Eikä silloinkaan saa ajaa yli kahdeksaakymppiä.

• Aamuherätys

Nää vidduilijat täällä voivat t-o-d-e-l-l-a h-u-o-n-o-s-t-i, jos ovat nurmeslaisia, toivottavasti E-N ikinä törmäisi heihin niin että tutustuisin....
      Hitsi et Nrs voi tosi tosi huonosti mut onko ihme kirjoituksista päätellen.
      ~~~~~
      Kiitos sähköasiasta neuvovalle, liityin eilen siihen omawatti-palveluun vai mikä se nyt oli, tosi siisti juttu! Jos ihmiset älyäisivät käydä ees vilkasemassa sitä tai edes kokeilla liittyä siihen niin jopas muuttuisi puheet, satavarmasti. {ainakin mielessään kun eihän sitä kehtaa julkisesti tunnustaa,mikä hölmöyttä sekin.}

Näillä mennään! :)

Ps. Sääli tapaa näitä 'tolloja', mutta laitetaan niille vain nauruksi me muut 'selvemmät' vai mitä?

• ukkelii vuan

No miekii kommentoin assiita...ee tule aatollehtii mut tiältä netistä mie luin että hyandae vai mite se nimi kirjotetettaan niin se kärähti pahasti piästö ja kulutys tietoon värkkeemisistä kaekista pahemmin.muute se on ihan hyvä auo. site hesari kirjotti ettö koeajossa iha eri lukemat kun tehhtaan tiijot. kirjatosta laenoon joskuss aatolhehtii, oliki se tm vae miä niin se selevittti et mootttorrii siädetään laboaratikokkeisa ja sitte kun sisätilosa ei tuule eikä oo vastatuulta nin siitä johttuu ero tehtaan jatotellisen kulutuksen kansa. kuulemmma kaeklla aatoilla. muta eeköhän lopetetta kisstey vuan siirryttää alakuperräisiseen aheeseen.

• Rajansa kullakin

No...olihan tuo viimeisin sähkölasku 350 euroa....kyllä siinä piti jo pöydän nurkasta ottaa kiinni,kun laskua luin.Toki täällä on taulu tv:tä ..tietokonetta...ym. muuta.Mutta pitäähän sitä kehityksen mukana kulkea.Mutta jos alkaa laskut olla tätä luokkaa,niin eiköhän sitä oteta askel taakse päin kehityksessä,ja palata sinne pirttiin päre valoon.

• observer pro

Sulla surraa sähkökäyttöinen tekopenis römpsässäsi 24/7. Siihen se sähkö menee.

• miksi maksaa

onko säkölämmitys, lattialämmitys esim. kylppärissä, sähköllä lämpiävä sisäsauna ja miltä ajalta tuo 350e lasku on, laskunhan saa nopeesti nousemaan korkeeksi. Pienemmilläkin laitteilla kuin taulu tv:llä tietokoineilla ym kodinkoneilla. Yksi sähkönsyöppö voi olla sun telkkaris jos on sitä mallia joka vie paljon sähköä.

• b2c

Se nyt on tullut selväksi että pks työntekijä MYÖNTÄÄ ETTÄ PROSENTTI MITTAREISTA ON SUSIJA.b2c

• onko tietoo

Miten alttiita lie nämä uudet vempeleet verkon jännite piikkeihin meneekö
      etäluenta sekaisin ja sitten summaa katkopiikin ?

• toenen ukkeli

Ukkeli vuan oli oikeessa. Tämän päivän netti iltasanomissa oli asiaa autojen kulutuksesta, siinä hesari osiossa. Ja kyllä, tehtaat ilmoittaa väärin kulutus ja siten myös päästöarvot. Renault kulutti 2 litraa satasella enemmän kuin tehtaan ilmoitus, vaikka joku pökiö ylempänä kertoi ettei se pidä paikkaansa. Mulle ei ollut yllätys sillä luin siitä jo ajat sitten.

• Anonyymi

Nyt kun on sähköjohot pantu piiloon maan alle niin sinne voipi syöttää pienempiä kilovattija ja mittari pyörii sillon vinhemmin. Ja kun hinta on sama niinku isommillakin niin tietysti sähköyhtiön voitto kasvaa. Luulen jotta tuo tuulimyllysähkö on huonompilaatusta ja sen pitää sillon olla huokeenpookin.

• Anonyymi

Tuulimyllysähkö on harvinaisempaa joten sehän on tietysti kalliimpaakin.

• Anonyymi

Pohjois-Karjalan sähkö nostaa sähkönsiirron hintaa 5 prosenttia, vaikka jo nyt on Suomen kalleimmasta päästä. Lieneekö kiire korotukselle, ennenkuin laki tulee esteeksi moiselle ryöstämiselle.

• Anonyymi

Ja pkks:ltä jättilasku kun en enää herää..

• Anonyymi

Lieneekö PKS llä asiakaskato, kun pitävät sähkön hintaa niin korkealla ja sitten persettä paikataan siirtohintojen korotuksilla, kun siihen on monopoli.

• Anonyymi

Sähkö on todella halpaa siksi ajan teslannallini

T teslisti😇

• Anonyymi

Herätkää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3204
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1802
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe