Pahan lähettiläs.

Historia....Hitler pahan lähettiläs.

Tänään alkoi Teemalla kaksiosainen dokumentti Hitlerin elämästä.

Ohjelman jälkeen, mietin, mitä jos Hitler olisi nuorena päässyt opiskelemaan Wienin kuvataideakatemiaan. Olisiko maailma erilainen.

Nuorena Hitler haaveili, rakastui, ihaili rakastettuaan etäältä, maalasi tauluja, kirjoitti runoja. Hän otti pianotunteja ja hän suorastaan jumaloi Richard Wagnerin oopperamusiikkia.

Jos hän olisi valmistunut kuvataiteilijaksi tai arkkitehdiksi, ihaileisimmeko me nyt häntä ja hänen maalauksia tai hänen suunnittelemia rakennuksia.

Vaikea ajatuskuvioko?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e4/HitlerMaryWithJesus.jpg

70

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilda-hulda

Mietit, niin varmaan on miettinyt koko miettivä maailma.

Wagner oli hänen mielimusiikkiansa, ainakin jälkeenjääneiden mielenmailman mukaan.
      Tienneekö sitäkään kukaan?

Mitä vaikeaa on miettiä menneitä, paljon vaikeampaa on askaroida tulevassa.

Villakoiran ydin oli Saksan häviäminen ensimmäisessä maailmansodassa.
      Olisi sitten Hitler, tai joku muu häntä ilman, kaipa historia olisi ottanut omat askeleensa, paletistaaan huolimtta, kuviansa kuvaamassaan.
      Yksi ihminen on vain yksi, ilman häntä olisi joku toinen.
      .

• Liekö koko maailma eilen illalla miettinyt samoja kuin minä, tuskinpa.

Wagnerin tytär oli natsi ja Hitlerin hyvä ystävä. Dokumentissä näytettiin heidän yhteistä hauskanpitoaan.

Menneitä kannattaa miettiä. Juuri nyt manaaja on päässyt irti Suomessakin. Hullu ekonomi, jolla on seuraajansa ja miljoonabisnes tukena. Ketkä tukevat Jalovaaraa, listat kiinnostaisivat, sillä oma lehmä on ojassa tukijoillakin vaikka eivät demoneihin uskoisikaan.

Henry Ford tuki Hitleriä suurilla rahasummilla.

Yksi ihminen tässä aloituksen tapauksessa Hitler muutti miljoonien ihmisten elämän helvetiksi.

• t-hulda
        korpikirjailija kirjoitti:

Liekö koko maailma eilen illalla miettinyt samoja kuin minä, tuskinpa.

Wagnerin tytär oli natsi ja Hitlerin hyvä ystävä. Dokumentissä näytettiin heidän yhteistä hauskanpitoaan.

Menneitä kannattaa miettiä. Juuri nyt manaaja on päässyt irti Suomessakin. Hullu ekonomi, jolla on seuraajansa ja miljoonabisnes tukena. Ketkä tukevat Jalovaaraa, listat kiinnostaisivat, sillä oma lehmä on ojassa tukijoillakin vaikka eivät demoneihin uskoisikaan.

Henry Ford tuki Hitleriä suurilla rahasummilla.

Yksi ihminen tässä aloituksen tapauksessa Hitler muutti miljoonien ihmisten elämän helvetiksi.

Olisipa omituista, jos ei olisi miettinyt, nykyisin ainakin, jos ei jo aikoinaan.

Tuskinpa maailma kummoista taiteilijaa hänessä on menettänyt.

"Sanoisin laadun olevan samaa tasoa kuin kyläkoulun kuvataiteen opettajalla, joka on oppinut piirtämään, luonnehtii Weidler."

Eiköhän tuossakin huutokaupassa kuvat myyty lähinnä signeerauksen hinnalla, taiteellisessa ilmaisussa ilmeisesti olisi ollut toivomisen varaa. Senhän jo osoittaa, ettei päässyt taiidekouluun.
        Dokkareissa olen aina surrut Blondin surullisia kasvoja.

Kuten jo sanoin, ilman Hitleriä hänen paikallaan olisi ollut joku toinen hitler. Maailmanhistoria on heitä täynnä. Heidät saa aikaan tilanne.
        Charlie Chaplin oli mainio koomikko, tässäkin suhteessa.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2009090510197628_ul.shtml

• t-hulda kirjoitti:

Olisipa omituista, jos ei olisi miettinyt, nykyisin ainakin, jos ei jo aikoinaan.

"Sanoisin laadun olevan samaa tasoa kuin kyläkoulun kuvataiteen opettajalla, joka on oppinut piirtämään, luonnehtii Weidler."

Eiköhän tuossakin huutokaupassa kuvat myyty lähinnä signeerauksen hinnalla, taiteellisessa ilmaisussa ilmeisesti olisi ollut toivomisen varaa. Senhän jo osoittaa, ettei päässyt taiidekouluun.

Kuten jo sanoin, ilman Hitleriä hänen paikallaan olisi ollut joku toinen hitler. Maailmanhistoria on heitä täynnä. Heidät saa aikaan tilanne.

"t-hulda"

Tunnut lukevan viisaita:

"Kuningas on kuollut, eläköön kuningas!
        Noinhan se kansa aina huutaa.
        Ja kuolema jatkuu.
        Vain harvoissa maissa valta voidaan ottaa noin vain, yleisemmin kansat valitsevat johtajansa.
        Siksi on naapurikansojen mietittävä tarkkaan, miten elellä naapurinsa kanssa.
        Ensimmäisen maailmansodan rauhanehdot olivat mahdottomia Saksan kansalle.
        Pahan lähettiläitä on edelleen kansojen johdossa, joten arvostelkaa laajemmin ajatellen, kun tuomitsette.

Jokainen taitelija ja ihminen on mahdollinen hirmutekijä.
        Taiteen arvostelussa en minä ole. Joten paha on pahaa mennä Hitleristäkään sanomaan."

H.

• t-hulda
        hunksz kirjoitti:

"t-hulda"

Tunnut lukevan viisaita:

"Kuningas on kuollut, eläköön kuningas!
        Ja kuolema jatkuu.
        Vain harvoissa maissa valta voidaan ottaa noin vain, yleisemmin kansat valitsevat johtajansa.
        Pahan lähettiläitä on edelleen kansojen johdossa, joten arvostelkaa laajemmin ajatellen, kun tuomitsette.

Taiteen arvostelussa en minä ole. Joten paha on pahaa mennä Hitleristäkään sanomaan."

H.

Luen omia aivojani, kaikkea mitä niihin olen oppinut ja säilönyt.
        Jo kai tähän ikään pitää itsekin jotain hallita, jos ei kansoja, niin ainakin aivonsa?

Itsestäänselvyydet ovat itsestäänselvyyksiä.

Mitä ihmeellistä on siinä, jos hän osasi raapustaa taulujaan, niin meistä osaa moni muukin. Useilla ihmisillä on harrasteita.

• t-hulda kirjoitti:

Luen omia aivojani, kaikkea mitä niihin olen oppinut ja säilönyt.
        Jo kai tähän ikään pitää itsekin jotain hallita, jos ei kansoja, niin ainakin aivonsa?

Itsestäänselvyydet ovat itsestäänselvyyksiä.

Mitä ihmeellistä on siinä, jos hän osasi raapustaa taulujaan, niin meistä osaa moni muukin. Useilla ihmisillä on harrasteita.

"t-hulda"

"Kuten jo sanoin, ilman Hitleriä hänen paikallaan olisi ollut joku toinen hitler. Maailmanhistoria on heitä täynnä. Heidät saa aikaan tilanne"

Kuten jo sanoin...
        H.

• teehulda
        hunksz kirjoitti:

"t-hulda"

"Kuten jo sanoin, ilman Hitleriä hänen paikallaan olisi ollut joku toinen hitler. Maailmanhistoria on heitä täynnä. Heidät saa aikaan tilanne"

Kuten jo sanoin...
        H.

Niinpä. :))

• t-hulda kirjoitti:

t-hulda@

Hitlerin kämppis ei myöskään päässyt samassa haussa taideakatemiaan, mutta myöhemmin pääsi. Hänestä tuli, jopa koulun rehtori.

En voi sanoa olisiko Hitleristä tullut hyvä siveltimen käyttäjä, mutta sitä vartenhan on kouluja ja haluja hänellä oli.

• sitroen.
        hunksz kirjoitti:

"t-hulda"

Kuten jo sanoin...
        H.

Voittaja kirjoittaa historian. Ja ken historinkirjoitusta uskaltaa arvostella, saa tuta sen nahoissaan. Menepä vaikka Saksassa tai Itävallassa julistamaan, ettei Hitlerin porukka tappanut kuutta miljoonaa juutalaista, niin linnassa istut. Tai USA:ssa kertomaan, että Sandy Hookin koulussa ei ammuttu yhtään oppilasta ja koko homma oli todistetusti huonosti toteutettu lavastus, niin linnassahan olet.

Me elämme aivan toisenlaisessa maailmassa kuin se pumpuli, mitä meille virallisena totuutena ulostetaan. Silti suurin osa ihmisistä seuraa vain Kauheita ja Röyhkeitä ja muuta paskaa mitä päällemme kaadetaan eikä haluakaan tietää yhtään mitään siitä, mitä ulkona oikeasti tapahtuu.
        Totuuden etsiminen, logiikka ja ajattelu yleensä on niin vaivalloista, ettei moni sitä viitsi tehdä. Helppo on leimata nämäkin hörhöiksi sen kummemmitta perusteitta.

• Hauvarakas.

Eikös se Aatu ollut vähän koiriin menevä?

• Koska historian tuntemuksesi on noin vajavaisella tasolla, älä ota osaa sellaiseen keskusteluun, johon sinulla ei ole kykyjä.

• äklö

Koska historian tuntemuksesi on noin vajavaisella tasolla, älä ota osaa sellaiseen keskusteluun, johon sinulla ei ole kykyjä.

Kuinka itselläsi on? Hitler vihasi esim kissoja ja seeffereitä näytti olevan pihat täynnä.

• äklö kirjoitti:

Kuinka itselläsi on? Hitler vihasi esim kissoja ja seeffereitä näytti olevan pihat täynnä.

Näyttikö olevan missä näytti en nähnyt dokkarissa kuin yhden saksanpaimenkoiran. Onko kissaihmisetkin kissoihin meneviä?

• äklö

Näyttikö olevan missä näytti en nähnyt dokkarissa kuin yhden saksanpaimenkoiran. Onko kissaihmisetkin kissoihin meneviä?

Yhden dokkarin perusteella teet analyysejasi, heikot on eväät sulla.

• äklö kirjoitti:

Yhden dokkarin perusteella teet analyysejasi, heikot on eväät sulla.

En suinkaan tykkään myös tutkia ja lukea historiaa sekä keskustella siitä. Minulla on mahtava keskustelukaveri kotona. Entinen historian maikkanakin toiminut mieheni. Tietää tatusti enempi Suomen historiasta kuin sinä.

• äklö

En suinkaan tykkään myös tutkia ja lukea historiaa sekä keskustella siitä. Minulla on mahtava keskustelukaveri kotona. Entinen historian maikkanakin toiminut mieheni. Tietää tatusti enempi Suomen historiasta kuin sinä.

Miehesi voikin tietää, mutta et sinä.
        Minun tietämisistä teistä kumpikaan ei tiedä.

• Korppis*
        äklö kirjoitti:

Miehesi voikin tietää, mutta et sinä.
        Minun tietämisistä teistä kumpikaan ei tiedä.

Minua moititaan "kirjailijaksi" koska nimimerkkini on korpikirjailija. Oletko sinä Äklö/ällöttävä?. Näinhän täällä nimimerkit sisäistetää. Ja mitä tulee sinun historian tietämykseen olisin odottanut sinun ensimmäisessä kommentissani jotein tasokkaampaa.

• Tosi nero!

Hitler suunnitteli siittävänsä kokonaisen
        koirien armeijan. Mutta ei kai vitaliteetti
        sitten riittänyt.
        http://www.iltalehti.fi/hullumaailma/2011052513781685_hu.shtml

• Pirre*

Miljoonien ihmisten epäonneksi ei päässyt, kuvataiteilemaan.

En katsonut ohjemaa, mutta selvisikö siitä miksi hän ei päässyt opiskelemaan , - eikö pärjännyt pääsykokeissa, vai eikö ennakkoon tehdyt työ olleet tarpeeksi vakuuttava näyttö hänen lahjoistaan..?

• Olet siis sitä mieltä, että miljoonien ihmisten onneksi historia ei muuttunut koska Hitler ei päässyt opiskelemaan kuvataiteita?

Hakijoita Wienin kuvataideakatemiaan oli tuolloin kun Hitler sinne haki 133 sisään pääsi nelisenkymmentä. Hitlerin ystävä ei päässyt heti, mutta hänestä tuli myöhemmin Wienin kuvataideakatemian rehtori.

Näyttelijäkoulutukseen Suomessa moni hakee useita kertoja ja jotkut ei pääse koskaan sisälle.

• Pirre*

Olet siis sitä mieltä, että miljoonien ihmisten onneksi historia ei muuttunut koska Hitler ei päässyt opiskelemaan kuvataiteita?

Hakijoita Wienin kuvataideakatemiaan oli tuolloin kun Hitler sinne haki 133 sisään pääsi nelisenkymmentä. Hitlerin ystävä ei päässyt heti, mutta hänestä tuli myöhemmin Wienin kuvataideakatemian rehtori.

Näyttelijäkoulutukseen Suomessa moni hakee useita kertoja ja jotkut ei pääse koskaan sisälle.

Sanoin mitä tarkoitin, pitääkö vääntää rautalangasta...eli miljoonien ihmisten epäonneksi Hitler ei päässyt opiskelemaan taiteita, vaan sai suunnata hulluutensa historian kertomaan suuntaan, eli ihmisten kaasuttamiseen ja polttamiseen elävältä..

p.s. kuuluuko tämä hirviö ihailemiesi taiteilijoitten joukkoon, ja jonka hirvittävyyksiä pitäisi väärinymmärrettynä taiteilijana ymmärtää..

• äklö

Olet siis sitä mieltä, että miljoonien ihmisten onneksi historia ei muuttunut koska Hitler ei päässyt opiskelemaan kuvataiteita?

On sulla kumma kyky käsittää välillä kaikki väärin.

Tähän oli vastaukseni tarkoitettu.

• Pirre* kirjoitti:

Sanoin mitä tarkoitin, pitääkö vääntää rautalangasta...eli miljoonien ihmisten epäonneksi Hitler ei päässyt opiskelemaan taiteita, vaan sai suunnata hulluutensa historian kertomaan suuntaan, eli ihmisten kaasuttamiseen ja polttamiseen elävältä..

p.s. kuuluuko tämä hirviö ihailemiesi taiteilijoitten joukkoon, ja jonka hirvittävyyksiä pitäisi väärinymmärrettynä taiteilijana ymmärtää..

Älä vihaa se ei ole hyväksi terveydelle. Olen opetellut olemaan vihaamatta ketään koska vihattavat eivät lopu sillä maailma on pahuuden kehto. Joka päivä murhataan ja raiskataan ihmisiä, kaapataan ja silpotaan, viedään vararikkoon, lahjotaan ja otetaan rahallinen hyöty heikommlta kuten esim. nytkin esiin tullut väärinkäytös, jossa itse Ukko-Jumala on sotkettu suomalaiseen terveydenhoitoon.

Luin uudestan sorry väärinkäsitykseni. Luen joskus liian nopeasti, kuten sinäkin kirjoitat viestisi nopeasti ja korjailet niitä lisäviesteillä, joten kummallakin meillä lie parantamisen varaa kirjallisessa esityksessämme.

Voisi toki kuuluakin Hitlerin taiteen ihailijoihin sikäli kuin hän olisi valinnut taiteen fantasiansa täytteeksi niin ja tietenkin jos olisi vielä päässyt kehitämään kuvataideakatemiaan viivojen vetoja.

• äklö

On sulla kumma kyky käsittää välillä kaikki väärin.

• äklö

Korppikselle oli vastaukseni.

• äklö kirjoitti:

Korppikselle oli vastaukseni.

Olisit voinut vastata nimimerkilläsi ; )

• sdfvw

Olisit voinut vastata nimimerkilläsi ; )

Taasko olet luulottelemassa.sano sinä nyt se nimimerkki kun kerran osaat vihjaillakin.
        vaan et uskalla.

• Kuningas on kuollut, eläköön kuningas!
      Ja kuolema jatkuu.

Taiteen arvostelussa en minä ole. Joten paha on pahaa mennä Hitleristäkään sanomaan.

H.

• Ensimmäisen maailmansodan rauhaehdot olivat liian kovia Saksalle. Valloittajat nöyryyttivät saksalaisia, riistivät ja raiskasivat. Viha kasvoi nöyrytettyjen sisällä kuten nykyäänkin. Diktaatorit kaatuvat nöyrytettyjen vihan edessä.

Nöyryytetyt tarvitsevat idolin, joka pelastaa heidät häpeältä, kostaa koetut pahuudet. Tässä lie jotain taustaa, syntipukki on löydyttävä. Hitlerin tapauksessa syntipukiksi tulivat juutalaiset. Hutuille/ tutsit ja shiioille/sunnit. Meillä valkoisille punaiset ja päinvastoin.

• korpikirjailija kirjoitti:

Ensimmäisen maailmansodan rauhaehdot olivat liian kovia Saksalle. Valloittajat nöyryyttivät saksalaisia, riistivät ja raiskasivat. Viha kasvoi nöyrytettyjen sisällä kuten nykyäänkin. Diktaatorit kaatuvat nöyrytettyjen vihan edessä.

Nöyryytetyt tarvitsevat idolin, joka pelastaa heidät häpeältä, kostaa koetut pahuudet. Tässä lie jotain taustaa, syntipukki on löydyttävä. Hitlerin tapauksessa syntipukiksi tulivat juutalaiset. Hutuille/ tutsit ja shiioille/sunnit. Meillä valkoisille punaiset ja päinvastoin.

"k-k"

Kiitos käännöksestäsi selko-kielelle.
        En kuitenkaan usko että sinun olisi tarvinnut vaivautua.
        Tosin, jatkaahan se ketjua...:)
        H.

• hunksz kirjoitti:

"k-k"

H.

Olin eka kertaa aikoihin ikäänkuin samoilla linjoilla kanssasi, eikö sinulle mikään riitä, pitääkö minun vängätä vastaan vaikka ajatuksemme olisivatkin samoilla aaltopituuksilla?

• korpikirjailija kirjoitti:

Olin eka kertaa aikoihin ikäänkuin samoilla linjoilla kanssasi, eikö sinulle mikään riitä, pitääkö minun vängätä vastaan vaikka ajatuksemme olisivatkin samoilla aaltopituuksilla?

"kultakurkkuni"

Älä hypi suotta seinille, minä olen aina vain lempeän-opettajamainen, en ilkeä.
        Ihan hyvä tuo mainitsemasi Punaiset/Valkoiset. Uskon sen opettavan monia tajuamaan että pahuus asuu Suomessakin.
        Meillä kun on alkanut Ruotsalais-tyyppinen maailman-tuska täälläkin.
        Palme-Verinen, on noussut tapeetille.

H.

• bubi2
        hunksz kirjoitti:

"kultakurkkuni"

Älä hypi suotta seinille, minä olen aina vain lempeän-opettajamainen, en ilkeä.
        Ihan hyvä tuo mainitsemasi Punaiset/Valkoiset. Uskon sen opettavan monia tajuamaan että pahuus asuu Suomessakin.
        Meillä kun on alkanut Ruotsalais-tyyppinen maailman-tuska täälläkin.
        Palme-Verinen, on noussut tapeetille.

H.

Älkää unohtako hiiltä ja metallia.Siinä oli hiukan pontevampi syy sotia.

• bubi2 kirjoitti:

"bubi2"

Niillä korteilla pelataan, mitkä kullekin on suotu.
        Hurra Norge! Akkurat.
        H.

• Korppis*
        bubi2 kirjoitti:

Hiiltä ja metalleita ei ole unohdettu ; )

• bubi2
        hunksz kirjoitti:

"bubi2"

Niillä korteilla pelataan, mitkä kullekin on suotu.
        Hurra Norge! Akkurat.
        H.

Viittaatko Norjan valloitukseen?
        Siihen oli toisenlaiset syyt kuin hiili ja metalli, siellä oli satamaa ja pääsy Atlantille.Samaa koitettiin Suomen kautta, Jäämerelle.
        Ajoksen satamasta laivat vain kääntyvät sittemmin evakuioimaan ja morsiammia työnnettiin mereen.
        Rovaniemi poltettiin siinä sivussa, vaikka eihän siinä paljoa ollut..

• Loppukankeutta?
        hunksz kirjoitti:

"k-k"

H.

Mikä on äidinkielesi hunksz?
        Suomenkielesi etenee niin kuokkien!

• ...

Tyypillä meni pieleen kun alkoi sekoilemaan politiikan kanssa.

Ois vaan perustanut uskonlahkon, kaikki ainekset oli olemassa. Maailma olisi nykyään aivan erilainen ja kansallissosialismi olisi yksi maapallon vaikutusvaltaisimmista uskonnoista.

=DW=

• mainostusta

HUOM!

Maista uusia Aadolf-riisimuroja.
      Joka pakkauksessa vekkuli pieni juutalainen.
      Kerää koko sarja: Saat ikioman keskitysleirin!

• Korppis*

Hyvä, parenpi kuin seitsemän pientä mannerheimpoikaa.

• Mikä aihe...

Saksalaiset pitivät hänestä, koska hän auttoi heidät "lamasta", sillä talous monessa mielessä on kuin taulu.

• Niin ei siihen muuta selitystä tarvita hän tuli, valloitti ihmisten luottamuksen ja teki mitä teki, moni uskoi vielä hänen kuolemansa jälkeenkin hänen olleen oikeassa.

Olisi voinut onnistua myös kuvataiteilijana. Niin ja kirjoittihan kirjankin joka lie hyvin luettu. Ensin pakosta ja sitten mielenkiinnosta. Runoja olisi kiva lukea, liekö tallennettu.

• kysymys vain

Kuinka on taas sukusi valloittanut maailmaa, oletko saanut uusia aiheita kirjallisuuteen tai sen tauluihin?

• Aatu.

Mutta onnistuisiko "Hitler," tällä hetkellä? Kun mediakin toimii toisella tavalla, kuin silloin.

• ajassakin

Maailma on toinen tänään, kaikki on näkyvää--tosin ajattelu EU-YK- ja muut ovat nollia tässä mielessä.

Kiitos toteamuksesta todella.

• Korppis*

Tänä iltana keskustelimme rakkaan historioitsiani Petzen kanssa siitä mahdollisuudesta, että jos Hitler olisi päätynyt kuvataiteilijaksi ja jättänyt politiikan miten Suomen historiaa nyt kirjoitettaisiin.

Ensinnäkin Saksassa oli vasemmistolaisuus nousussa. Kommunistit olisivat voineet nousta Saksassa valtaan Venäjän avulla.

Minkälaiset kädet olisivat kietoutuneet suomineidon vyötäisille jos kommunistit olisivat nousseet valtaan Saksassa?

• tilda-hulda

Kuvailmaisutaidon kuvitelmistasi huolimatta, Saksa tarvitsi kostajan, kun eka sotameininki meni persielleen.
        Hitler, tai joku muu Hiller, olisi noussut ilman muuta johtoon.
        Eikös Nostradamus puhunut jostain Hilleristä?
        Olisi sitten hänellä ollut merkkinään ikiaikainen intialainen hakaristi, tai jokin muu tunnistettava Erkki-merkki.

Jeesus oli ensimmäinen kommunisti, niin olen usein lukenut.
        Hyvä ja armahtavainen, ihmisten heikkouksille.
        Olisimmepa me muutkin, me ihmiset.

"Kädet kietoutuneet", anna mun nauraa. :))
        .

• Korppis*
        tilda-hulda kirjoitti:

Kuvailmaisutaidon kuvitelmistasi huolimatta, Saksa tarvitsi kostajan, kun eka sotameininki meni persielleen.
        Hitler, tai joku muu Hiller, olisi noussut ilman muuta johtoon.
        Eikös Nostradamus puhunut jostain Hilleristä?
        Olisi sitten hänellä ollut merkkinään ikiaikainen intialainen hakaristi, tai jokin muu tunnistettava Erkki-merkki.

Jeesus oli ensimmäinen kommunisti, niin olen usein lukenut.
        Hyvä ja armahtavainen, ihmisten heikkouksille.
        Olisimmepa me muutkin, me ihmiset.

"Kädet kietoutuneet", anna mun nauraa. :))
        .

Nauru parantaa ja ilo nuorentaa. Solarium ruskettaa, mutta ei välttämättä rupistuta.

Saksa tarvitsi kostajan...jaa..näinkin, mutta Hitler nousi valtaan kommunismin pelon ajamien ihmisten voimin. Jos kommunistit olisivat voittaneet, miten vastaisit kysymykseeni?

• teejahoo
        Korppis* kirjoitti:

Nauru parantaa ja ilo nuorentaa. Solarium ruskettaa, mutta ei välttämättä rupistuta.

Saksa tarvitsi kostajan...jaa..näinkin, mutta Hitler nousi valtaan kommunismin pelon ajamien ihmisten voimin. Jos kommunistit olisivat voittaneet, miten vastaisit kysymykseeni?

Kiitos miinuksesta, ja kiitos sanoistasi, kivaa.
        Que sera sera, kenpä tietäis sen??

Kommunismin oikean, todellisen aatteen en usko koskaan toteutuneen, ihmisen itsekkyys estää sen.

Itsekkyys ja kyynisyys ovat nykyisin kunnioitettavia.

• Korppis*
        teejahoo kirjoitti:

Kiitos miinuksesta, ja kiitos sanoistasi, kivaa.
        Que sera sera, kenpä tietäis sen??

Kommunismin oikean, todellisen aatteen en usko koskaan toteutuneen, ihmisen itsekkyys estää sen.

Itsekkyys ja kyynisyys ovat nykyisin kunnioitettavia.

Ei kestä, en miinustele huomaat varmaan, sen huvin jätän keskustelutaidottomille. Saksalaiset valitsivat Hitlerin ja arjalaisen aatteen. He tiesivät seuraukset. He ummistivat silmänsä.

En ole vieläkään saanut vastausta kuinka Suomen historia kirjoitettaisiin jos kommunistit olisivat voittaneet Sakasassa.

• tildellisuus
        Korppis* kirjoitti:

Ei kestä, en miinustele huomaat varmaan, sen huvin jätän keskustelutaidottomille. Saksalaiset valitsivat Hitlerin ja arjalaisen aatteen. He tiesivät seuraukset. He ummistivat silmänsä.

En ole vieläkään saanut vastausta kuinka Suomen historia kirjoitettaisiin jos kommunistit olisivat voittaneet Sakasassa.

Keksi se itse, kuka muukaan sen voisi tietää?

Saksalaiset valitsivat, kuinka monet heistä itse sen tekivät?
        Kai tiedät, ettei todellisuudessa ole edes olemassakaan mitään arjalaisuutta?????

Kommunismi, mitä väärää siinä on, aatteessa?

• Korppis*
        tildellisuus kirjoitti:

Keksi se itse, kuka muukaan sen voisi tietää?

Saksalaiset valitsivat, kuinka monet heistä itse sen tekivät?
        Kai tiedät, ettei todellisuudessa ole edes olemassakaan mitään arjalaisuutta?????

Kommunismi, mitä väärää siinä on, aatteessa?

Aloitus on pohtimista siitä mitä jos...jokaisella on mahdollisuus tehdä omia kuvitelmiaa. Minulla on erilaisa kuvitelmia ei yhtä vaan monta. Tämä on keskustelupalsta keskustellaan, mutta toivon, että keskustellaan aloituksen aiheesta.

• tildiljahuldimis
        Korppis* kirjoitti:

Aloitus on pohtimista siitä mitä jos...jokaisella on mahdollisuus tehdä omia kuvitelmiaa. Minulla on erilaisa kuvitelmia ei yhtä vaan monta. Tämä on keskustelupalsta keskustellaan, mutta toivon, että keskustellaan aloituksen aiheesta.

Minun ajatuksieni Moldau ajelehtii, vierii, viereen, jos toiseenkin.
        Sehän on vain ajatusten vierimismusiikkia. :))

Jospa Aatu-rukka olikin vain meidän halukkaisen kapistus, ajatus, jolla me olemattomat lääkitsimme olemattomuuttamme?

Heip' ja Kukkuu, taas! :))

• Korppis*
        tildiljahuldimis kirjoitti:

Minun ajatuksieni Moldau ajelehtii, vierii, viereen, jos toiseenkin.
        Sehän on vain ajatusten vierimismusiikkia. :))

Jospa Aatu-rukka olikin vain meidän halukkaisen kapistus, ajatus, jolla me olemattomat lääkitsimme olemattomuuttamme?

Heip' ja Kukkuu, taas! :))

Että mä ihailen sun historian tuntemustasi.

• tillerihalleri
        Korppis* kirjoitti:

Että mä ihailen sun historian tuntemustasi.

Kiva kanssasi kamppailla, otan sen ilona itseeni.
        Nyt kyllä kroohahdan, jatketaan, kun jaksetaan.
        Vedän hirsiä..........hyvää ötyä kaikille katselijoille!

• Vieraillut muissakin
        Korppis* kirjoitti:

Oletko L 5 toisessa palstassa?

• pohditaan yhdessä
        Korppis* kirjoitti:

korppis
        Ilmeisesti vain Sinun ajatuksistasi aloitukseen, ei toisten eriävistä mielipiteistä? Kyllä minäkin katselin tuon ohjelman.
        Nyt alat ihailla "Aatua", koska hän havitteli jotain taiteellista koulutusta, johon ei riittänyt resussit ja oli turhautunut.

Todella olisin kiitollinen, jos hän olisi keskittynyt nukkekotien maailmaan, mutta kun ei!

Sinullahan on monta kuvitelmaa, kuten ketulla pulassa kissan kanssa. Tunnet tietenkin sadun.

Itselläni on näkemys, että Hitler, vaikka olisikin päässyt Akatemiseen koulutukseen taiteen alalta, niin sodan käyneenä hän olisi kuitenkin päätynyt jonkinlaisen vakaumukseen siihen sodan julistuukseen, jonka hän sitten toteutti.

Saksan häviö piti kostaa jotenkin ja hänen mielestään Juutalais vähemmistö oli syyllinen. Mutta onko Juutalaiset vielläkään tuhottu, mitä Hitler toivoi???

Eipä tarvitse paljonkaan tutustua nyky "miljandööreihin", kuka on omistaja tuolla maailmalla. Juutalaiset sukujuuret ovat.

Tähän liittyisi niinpaljon toisen maailmansodan historiaa, että ......sensuroitua sanontaa......Hitlerin mahdollinen taiteellisuus ei tätä koskaan korvaa.

• pohditaan yhdessä kirjoitti:

korppis
        Ilmeisesti vain Sinun ajatuksistasi aloitukseen, ei toisten eriävistä mielipiteistä? Kyllä minäkin katselin tuon ohjelman.
        Nyt alat ihailla "Aatua", koska hän havitteli jotain taiteellista koulutusta, johon ei riittänyt resussit ja oli turhautunut.

Todella olisin kiitollinen, jos hän olisi keskittynyt nukkekotien maailmaan, mutta kun ei!

Sinullahan on monta kuvitelmaa, kuten ketulla pulassa kissan kanssa. Tunnet tietenkin sadun.

Itselläni on näkemys, että Hitler, vaikka olisikin päässyt Akatemiseen koulutukseen taiteen alalta, niin sodan käyneenä hän olisi kuitenkin päätynyt jonkinlaisen vakaumukseen siihen sodan julistuukseen, jonka hän sitten toteutti.

Saksan häviö piti kostaa jotenkin ja hänen mielestään Juutalais vähemmistö oli syyllinen. Mutta onko Juutalaiset vielläkään tuhottu, mitä Hitler toivoi???

Eipä tarvitse paljonkaan tutustua nyky "miljandööreihin", kuka on omistaja tuolla maailmalla. Juutalaiset sukujuuret ovat.

Tähän liittyisi niinpaljon toisen maailmansodan historiaa, että ......sensuroitua sanontaa......Hitlerin mahdollinen taiteellisuus ei tätä koskaan korvaa.

"Laulajaiseni"

Ettäs kehtaatkin, taas uusi nimimerkki :)

H.

• Korppis*
        hunksz kirjoitti:

"Laulajaiseni"

Ettäs kehtaatkin, taas uusi nimimerkki :)

H.

Sanos muuta, että jaksaa, mutta oli hänellä jutun tynkääkin hän ilmaisi oman mielipiteensä aloituksesta ja siitä mikä olisi ollut Aatun tehtävä toisessa maailmansodassa. Olisihan Aatu toki sotaan lähtenyt sen uskon minäkin, kunnianhimoinen mies kun oli ja tykkäsi kiiltävistä saappaista ja nahkatakeista. Taiteilijanahan hän olisi joutunut tyytymään baskeriin ja kaulahuiviin. Kesäasuntokaa ei varmasti olisi ollut samaa luokkaa kuin vallan huipulle päästyään.

Tuostapa tulikin mieleeni, että voisin alkaa suunnittelemaan nukketaloa nimelta Kehlsteinhaus eli Kotkanpesä, joo. Muokkaan ensikesänä mökille kivipuutarhani viereen näköiskivilinnan. Pitänee tutkailla nyt Euroopan matkallamme löytyisikö Aatusta näköisnukkea. No, saksanpaimenkoiria pienoiskoossa löytyy ihan kotimaastakin..joo

• Et yllättänyt
        Korppis* kirjoitti:

Sanos muuta, että jaksaa, mutta oli hänellä jutun tynkääkin hän ilmaisi oman mielipiteensä aloituksesta ja siitä mikä olisi ollut Aatun tehtävä toisessa maailmansodassa. Olisihan Aatu toki sotaan lähtenyt sen uskon minäkin, kunnianhimoinen mies kun oli ja tykkäsi kiiltävistä saappaista ja nahkatakeista. Taiteilijanahan hän olisi joutunut tyytymään baskeriin ja kaulahuiviin. Kesäasuntokaa ei varmasti olisi ollut samaa luokkaa kuin vallan huipulle päästyään.

Tuostapa tulikin mieleeni, että voisin alkaa suunnittelemaan nukketaloa nimelta Kehlsteinhaus eli Kotkanpesä, joo. Muokkaan ensikesänä mökille kivipuutarhani viereen näköiskivilinnan. Pitänee tutkailla nyt Euroopan matkallamme löytyisikö Aatusta näköisnukkea. No, saksanpaimenkoiria pienoiskoossa löytyy ihan kotimaastakin..joo

Ei yllätä, kovasti tuo peto sinua kiinnostaa, vieläkin.

• Abraxas6

Onhan niitä Aatuja nykyäänkin. Määrä vain korvaa laadun.

• justus7

Eräs historioitsija sen oleellisimman kertoo pari minuuttia ennen tämän osan loppua.
      " Ilman suurta lamaa, ilman vuoden 1929 kriisiä, ilman porvarillisten, liberaalisten ja konservatiivisten puolueiden hajaannusta Hitler olisi jäänyt politiikan marginaaliin pelkkänä mielenvikaisena "

• Korpikirjailijalle,
      • Korppis*

Huomenta@

Mieheni oli pieni poika kun Saksa saarti Länsi-Hollannin. Onneksi perhe oli hyvin toimeentuleva ja perhellä oli suhteita maaseudulle. Petzen isä haki hiiltä vastaan lihaa ja muita ruokatuotteita, kuitenkaan se ei aina onnistunut. Oli aikoja jolloin Petzen äiti keitti krokussoppaa perheen hengenpitimiksi.

En usko, että mikään linkki poistaisi, muuttaisi tai täydentäisi hänen sotaajanmuistojensa arkistoa.

Petze menetti kavereitaan, pieniä poikia keskityslierille, he eivät koskaan palanneet pelaamaan jalkapalloa hänen kanssaan läheiselle nurmikentälle.

Petze eli tuon sodan kauhujen keskellä. Sodan loputtua perhelääkäri tutki perheen lapset. Petze oli hyvin laiha pieni poika, mutta täysin terve.

• Kyyneleet0
        Korppis* kirjoitti:

Huomenta@

Mieheni oli pieni poika kun Saksa saarti Länsi-Hollannin. Onneksi perhe oli hyvin toimeentuleva ja perhellä oli suhteita maaseudulle. Petzen isä haki hiiltä vastaan lihaa ja muita ruokatuotteita, kuitenkaan se ei aina onnistunut. Oli aikoja jolloin Petzen äiti keitti krokussoppaa perheen hengenpitimiksi.

En usko, että mikään linkki poistaisi, muuttaisi tai täydentäisi hänen sotaajanmuistojensa arkistoa.

Petze menetti kavereitaan, pieniä poikia keskityslierille, he eivät koskaan palanneet pelaamaan jalkapalloa hänen kanssaan läheiselle nurmikentälle.

Petze eli tuon sodan kauhujen keskellä. Sodan loputtua perhelääkäri tutki perheen lapset. Petze oli hyvin laiha pieni poika, mutta täysin terve.

Kiitos tästä vaikuttavasta sotamuistelusta. Nyyh, nyyh ja niisk, niisk. Terveisiä Perzeelle.

• taideterapia

Ei ole vaikea ajatuskuvio. Ei ihmisen tarvitse olla hyvä ja oikeamielinen ollakseen taitava jossain asiassa. Ihailun ja arvostuksen tarve saa ihmisen yrittämään näyttäviä ja kyvykkyyttä osoittavia asioita. Voi olla, jos Hitler olisi saanut hyväksyntää ja ihailua taiteellisille taipumuksilleen, hänen vihansa olisi jäänyt kehittymättä, tai hän olisi pystynyt käsittelemään ongelmiaan terapeuttisesti taiteen avulla. Ongemia Hitlerillä varmaan oli. Ei terve ihmismieli tuota Hitlerin luoman väkivaltakoneiston kaltaisia asioita.

Kuvataideakatemioihin valitaan niihin yrittävistä parhaat päältä. Ilmeisesti Hitler ei ollut tarpeeksi hyvä. Hitlerin olis pitänyt kehittää taitojaan uutterasti, niin olis ehkä päässyt myöhemmin. Kaikki eivät ole valmiita tekemään työtä unelmiensa eteen.

Itävaltalainen psykoanalyytikko Alice Miller tutki Hitlerin ja muidenkin natsisaksan keskeisten vaikuttajien taustoja ja kirjoitti omia näkemyksiä heidän mielenmaisemistaan. Muistaakseni Hitleriä ja hänen tukijoitaan käsiteltiin kirjassa 'Alussa oli kasvatus'. Myös kirjassa 'Lahjakkaan lapsen tragedia' oli viittauksia Hitleriin. Kirjassa ' Kätketty avain' on esseitä Nietschestä, Picassosta, Käte Koliwitzista, Buster Keatonista ja Chaim Soutinesta. Joissakin esseissä viitataan Hitleriin. Millerin kirjoja julkaistiin 1970-luvun lopulla ja -80-luvun alkupuolella. Kirjat, varsinkin 'Alussa oli kasvatus' ja 'Kätketty avain', kannattaa lukea, jos syvällisempi paneutuminen vaurioituneeseen hirmuvaltias-psyykeen kiinnostaa.

• Hyviä kirjavaihtoehtoja matkalukemistoon. Olen juossut kirjakaupoissa, mutta en oikein osaa päättää mitä ostaisin. En kuitenkaan aijo tuhlata iltojani perehtymällä hullun psyykkeeseen. Taidan etsiä jotain kevyempää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      162
      2567
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      160
      2363
    3. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      55
      1993
    4. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1967
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      0
      1670
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1394
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      192
      1272
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1051
    9. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      207
      1012
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      334
      961
    Aihe