Ottaako puhelin kuvia vain alle 2megan vai saako sen ottamaan suuremmalla resoluutiolla?
Kun lähetän kuvia "kameran rullasta" niin kuvien koko on aina alle 2M.
Tämä kyllä riittää mutta joissakin tapauksissa haluaisin kuvan vaikkapa 5Megapix kokoon...
Kiitos jos sais oikeita vastauksia eikä "sälää"..
Iphone 5 otettujen kuvien koko megapikseleinä?
8
536
Vastaukset
- Pakkaamaton kuva
Valitettavasti applen kamerat eivät osaa RAW muotoa.
Ota kuvat oikealla kameralla.- Puuuull siiit
Pullll sittt
- Lasse Linssi
nyt on sekotettu pikselit ja pakkaus keskenään.
Jpeg pakkaa esim 14 mega pikselin kuvan 3 megaan.
Eli hyvästä kuvakennosta ei ole mitään hyötyä.
Nää kamerakännykät on kuvaamisen irvikuvia..
Jo bmp tallennus olisi puoli voittoa, mutta applella rajoitettu tallennus yhteen..jpg häviölliseen pakkaukseen, jota ei voi edes säätää..- sony...
ostakaa sony
- Sontapaska
sony... kirjoitti:
ostakaa sony
Onko Sonyssa kuvan pakkaamisen algometri ?
Saako pakkaus-suhteeksi säädettyä 1:1 epäilen.. - Äly hoi!!!!
Sontapaska kirjoitti:
Onko Sonyssa kuvan pakkaamisen algometri ?
Saako pakkaus-suhteeksi säädettyä 1:1 epäilen..No jos Sonyissä on yleensä todella laadukaat kamerat, saa kaikkii androidehin playstoresta RAW kuva appsin jolla pääsee tallentaan kuvaa tiff muodossa ilman pakkausta..
Tosin kännykkäkameroille aivan turha, koska kuvausharrastajilla on ihan eri vehkeet.
Mitä taas tulee iphonen vastaavaan on iphonen kuvanlaatu niin surkea, että oikesti ei edes kannata ajatella.
Koko kännykkä mailma kuvaa tällähetkellä kaikki 16 bittisessä väriavaruudessa.
Asiasta kannattaa kiinnostua sitten kun värisyys on edes 24bittiä kuin dikikamerapuolella.
Ihan avaukseen kun sanon, Pakkaa iphonet huonosti kuvia. Itsellä mm 9Mbix kuvat on kokoa noin 3.5Mb ja 5Mbix kuvat 2.8Mb kameran Jpg pakkaimmella.
Raakakuvathan on aina samankokoisia.. ja suuria
Jos iphone 4 on täys reso eli se 5Mbix on siittä 2Mbitin kokoinen jpg pakattu kadottanut jo aika lailla kaikkee. Mutta palvelee varmaan sen tarkoitusta, sosiaalista mediaa yms.. kuiteskin kohtuullisesti, tosin kuvat kutistuu entisestää vielä sinne mennessä.
- Kylmä totuus!
Ei kukaan tee mitään sen max resoluutiolla, koska se on kaameeta sontaa..
Kuvat on pakko kutistaa vähintään FullHd kuvakokoon tai vieläkin pienemmäksi.
Iphonet pakkaa kuvia sentakia muita pienemmäksi, koska sen tarkennus on paska, ja osa kuvasta pakkauttuu tarketumattoman mössön takia pakkaimessa pienemmäksi!- Aikuisten oikeesti
Oikeesti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006