"Tasa-arvoinen avioliittolaki"

....................

Homot marklkinoivat lakialoitettaan "tasa-arvoisena" avioliittolakina. Onko sen siis tarkoitus olla tasa-arvoinen VAIN homoille, vai onko sen tarkoitus olla tasa-arvoinen kaikille; myös uskontokunnasta riippumatta? Tällöinhän muslimeille tulisi suoda heidän kulttuuriinsa kuuluva moniavioisuus, eikös totta?

Mitä ne homolakia ajavat siis oikein tavoittelevat? Että kuka vaan saa naida kenet vaan ja vaikka kuinka monta samalla kertaa? Muutenhan kyse EI OLE tasa-arvoisesta laista, vaan yksistään homoille tulisi kaikista mahdollisista marginaaliryhmistä suoda tällainen etuoikeus? MIKSI???

314

2722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      Nyt pitäisi ottaa jonkun aktiivikristilliset lakiehdotukseksi se että avioliitosta eronneet eivät enää saisi mennä uudestaan naimisiin. Joku liberaalipuolue senkin aikanaan hyväksyi, avioliitosta voi erota monta kertaa ja mennä uudestaan naimisiin. Tuohan on vastoin kaikkia avioliiton arvoja.

      Raamatussa otetaan ihan selvä kielteinen kanta avioeroon.

      Vanhanpiian ja -pojan korkeampi vero on myös laitettava uudelleen pantavaksi.

      • erwrwewerwr

        "Raamatussa otetaan ihan selvä kielteinen kanta avioeroon."

        Missä kohtaa raamatussa tuollainen kanta otetaan?


      • Avioliitto
        erwrwewerwr kirjoitti:

        "Raamatussa otetaan ihan selvä kielteinen kanta avioeroon."

        Missä kohtaa raamatussa tuollainen kanta otetaan?

        "Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut. Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

        "Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään; mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa."

        Huorinteko rikkoo kuudetta käskyä.


      • ESKO BOY

        MOONIAVIOISUUS VOIMAAN....NIIN SILLOIN VOIMME ME PERÄKAMMARIN POJAT OTTAA USEAMMAN VIEHKEÄN JA PALVELUALTIIIN ULKOMAAN MISSSIN JA HEITTÄÄ KOTIMAISET FEMINISTILEPAKOT G-YSTÄVIENSÄ KANSSA PELLOLLE....


        KANSALAISALOITE LIIKKEELLE


      • ** * * *
        ESKO BOY kirjoitti:

        MOONIAVIOISUUS VOIMAAN....NIIN SILLOIN VOIMME ME PERÄKAMMARIN POJAT OTTAA USEAMMAN VIEHKEÄN JA PALVELUALTIIIN ULKOMAAN MISSSIN JA HEITTÄÄ KOTIMAISET FEMINISTILEPAKOT G-YSTÄVIENSÄ KANSSA PELLOLLE....


        KANSALAISALOITE LIIKKEELLE

        Miten te peräkammarinpojat kuvittelisitte saavanne useita viehkeitä vaimoja kun ette nyttenkään saa ainoatakaan kantturaa?


      • ateisti..
        erwrwewerwr kirjoitti:

        "Raamatussa otetaan ihan selvä kielteinen kanta avioeroon."

        Missä kohtaa raamatussa tuollainen kanta otetaan?

        "Älköön ihminen erottako sitä minkä Jumala on yhdistänyt."
        Lukekaa uskovaiset Raamattua.


      • kadu, ja tee parannu
        Avioliitto kirjoitti:

        "Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut. Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

        "Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään; mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa."

        Huorinteko rikkoo kuudetta käskyä.

        Niin, niin, mutta eipä taivaassa ole tarjona paikkaa kovasydämisille.. joten se sinun teoriastasi. terv. benedi


      • Juurikin niin
        ateisti.. kirjoitti:

        "Älköön ihminen erottako sitä minkä Jumala on yhdistänyt."
        Lukekaa uskovaiset Raamattua.

        Jumala yhdistää naisen ja miehen silloin, kun nämä vihitään Raamatun mukaisesti. Ja tätä liittoa ei todellakaan saa rikkoa muu kuin kuolema.

        Ateistienkin kannattaisi lukea Raamattua, jos ottavat osaa keskusteluun, jossa puhutaan Raamatusta.


      • yksinainakaunihimpi

        Olen eronnut kirkossa vihitystä vaimostani hirmuisen raskaan ja pitkän avioliiton jälkeen, enkä todellakaan aio enää koskaan mennä uudelleen naimisiin.


      • nettipieru

        Vanhanpiian ja poikamiehen verohan on olemassa koko ajan, idiootti! Asia vain on käännetty niin, ettei sitä tyhmempi tajua. Perheellisethän saa verotuksessa etuja, mitä ei perheettömät saa.


      • Money Talks
        ** * * * kirjoitti:

        Miten te peräkammarinpojat kuvittelisitte saavanne useita viehkeitä vaimoja kun ette nyttenkään saa ainoatakaan kantturaa?

        Sellasella jota sinulla ei ole eli RAHALLA.


      • perheensuti
        nettipieru kirjoitti:

        Vanhanpiian ja poikamiehen verohan on olemassa koko ajan, idiootti! Asia vain on käännetty niin, ettei sitä tyhmempi tajua. Perheellisethän saa verotuksessa etuja, mitä ei perheettömät saa.

        90-luvun alun ison lamakauden aikana Lipposen ollessa pääministerinä leikattiin perheellisiltä kaikki mikä vaan voidaan leikata Valtion pohjattomaan kassaan,
        eikä niitä etuja ole koskaan enää palautettu ennalleen.


      • Eronneen vihkiminen

        ...... -nimimerkille. Ehdotat, että eronneet eivät saisi mennä naimisiin uudelleen. Itselleni ero tuli aikoinaan täytenä yllätyksenä. Mieheni ilmoitti päivällispöydässä, että haluaa erota. Joko hän muuttaa nyt pois tai sinä muutat pois. Ehdotin, että menisimme ammattiauttajan luo puhumaan asioista. Minä kun olen aina ajatellut, että sellaisia asioita ei ole eikä tule, mistä ei voida puhua ja selvitä yhdessä. Avioliitto on minulle ollut aina pyhä asia ja toista ei jätetä minkään asian vuoksi. Toisin kuitenkin kävi. Mieheni ei suostunut lähtemään ammattiauttajalle, vaan ilmoitti että hän ei kallonkutistajalle lähde. Hän ei myöskään suostunut puhumaan kanssani asioista avoimesti. Hän vain julisti itsepäisesti, että haluaa erota. Minä olin todella järkyttynyt, kun asia tuli minulle yllättäen. Meillä ei ollut edes riitoja.

        Vuosia myöhemmin minulle selvisi, että miehelläni oli ollut lukuisia naisia vuosikausia. Hän oli seksuaaliaddikti, jolle ei oma vaimo tai kukaan muukaan nainen riittänyt vaan aina täytyi saada tehdä uusi valloitus todisteena siitä, että on miehinen mies. Tämä avioero oli minulle niin suuri järkytys, että en ole toipunut siitä vieläkään, vaikka asiasta on kulunut jo lähes kaksikymmentä vuotta. Opin silloin, että kuka tahansa mies voi ilmoitusluontoisesti ja yllättäen ilmoittaa puolisolleen haluavansa erota. Vanhempani opettivat minulle aikoinaan, että kaikelle on aina syynsä ja ettei mikään oikeastaan tapahtunut elämässä yllättäen, ainakaan tuonlaatuiset eroilmoitukset. Toisin on kuitenkin nykyelämässä.

        Tämä tekstini ei suoranaisesti kuulu aloittajan aiheeseen, mutta halusin vastata tekstiin, joka otti erityisesti silmiini ja puhutteli minua. Raamattu ei hyväksy avioeroa, mutta se antaa luvan erota yhdestä ainoasta syystä ja se on puolison uskottomuus. Siellä ei kuitenkaan suositella, että eronnut menee uudelleen avioliittoon. Ehkä Jumala on ajatellut niin, että säästymme turhilta sydänsuruilta silloin. Ei hän niitä ohjeita ihmisen kiusaksi ole sinne laitettu.

        Jotkut papit kieltäytyvät vihkimästä eronneita. Tämä on aika kohtuuttomalta tuntuva ajatus ainakin minun kohdallani. Papit perustelevat kantaansa, että eiväthän he voi tietää tai olla varmoja syistä ja taustoista. Lisäksi Raamatussa sanotaan, että joka nai hyljätyn tekee huorin. Tämä on aika kovaa tekstiä ainakin minua kohtaan, tuntuu siltä. Minulta ei kysytty haluanko erota eikä annettu erovaiheessa tietoa, miksi toinen haluaa erota ja ammattiauttajasta mieheni kieltäytyi. Onneksi eron syyt edes selvisivät, mutta vasta vuosia jälkeenpäin.

        Minä en ole enää koskaan haluamassa avioliittoon ja vihittäväksi vaan yritän kompensoida asiat etsimällä uusia arvoja ja harrastuksia elämääni. Selibaatissa tässä olen elänyt jo kohta kaksikymmentä vuotta ja näillä mennään eteenpäin.


      • netrunner
        Juurikin niin kirjoitti:

        Jumala yhdistää naisen ja miehen silloin, kun nämä vihitään Raamatun mukaisesti. Ja tätä liittoa ei todellakaan saa rikkoa muu kuin kuolema.

        Ateistienkin kannattaisi lukea Raamattua, jos ottavat osaa keskusteluun, jossa puhutaan Raamatusta.

        Ateistit usein tuntevat Raamatun paremmin kuin kristityt itse.


      • Ymmärrä raamattua
        Juurikin niin kirjoitti:

        Jumala yhdistää naisen ja miehen silloin, kun nämä vihitään Raamatun mukaisesti. Ja tätä liittoa ei todellakaan saa rikkoa muu kuin kuolema.

        Ateistienkin kannattaisi lukea Raamattua, jos ottavat osaa keskusteluun, jossa puhutaan Raamatusta.

        Sanon vaan, että kaikki ne, jotka ovat naineet puolisonsa vain tämän elämän ajaksi (kunnes kuolema teidät erottaa) ovat niinkuin on selitetty noissa kahdessa alla olevassa jakeessa. Joka koskee myös eronneita ihmisiä.

        Matt. 22:30
        Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.

        Mark. 12:25
        Sillä kun kuolleista noustaan, ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaissa.


      • eqwertyu
        netrunner kirjoitti:

        Ateistit usein tuntevat Raamatun paremmin kuin kristityt itse.

        Itse asiassa eivät tunne riittävän hyvin. Nuo vapaa-ajattelijoidenkin raamatun kritiikit on esim. kumottu raamatulla.


      • ansalaiskalote
        ESKO BOY kirjoitti:

        MOONIAVIOISUUS VOIMAAN....NIIN SILLOIN VOIMME ME PERÄKAMMARIN POJAT OTTAA USEAMMAN VIEHKEÄN JA PALVELUALTIIIN ULKOMAAN MISSSIN JA HEITTÄÄ KOTIMAISET FEMINISTILEPAKOT G-YSTÄVIENSÄ KANSSA PELLOLLE....


        KANSALAISALOITE LIIKKEELLE

        Asia ei tietenkään minulle kuulu, mutta miksi sinulla, ilmeisesti heteromiehellä, on feministilepakko tyttöystävänä?


      • hjsfg
        erwrwewerwr kirjoitti:

        "Raamatussa otetaan ihan selvä kielteinen kanta avioeroon."

        Missä kohtaa raamatussa tuollainen kanta otetaan?

        Minkä jumala on yhteen liitänyt sitä älkööt ihminen erottako. Vatikaanihan yrittää epätoivoisesti edelleen pitää tästä kiinni ja käsittääkseni niin oli aikoinaan Suomen e.l. kirkossakin. Suomen kirkon papeilla oli mm. oikeus kieltäytyä vihkimästä eronneita uuteen avioliittoon.


      • dfghde
        ESKO BOY kirjoitti:

        MOONIAVIOISUUS VOIMAAN....NIIN SILLOIN VOIMME ME PERÄKAMMARIN POJAT OTTAA USEAMMAN VIEHKEÄN JA PALVELUALTIIIN ULKOMAAN MISSSIN JA HEITTÄÄ KOTIMAISET FEMINISTILEPAKOT G-YSTÄVIENSÄ KANSSA PELLOLLE....


        KANSALAISALOITE LIIKKEELLE

        Ei tasa-arvoinen avioliittolaki johtaisi moniavioisuuden sallimiseen. Ei niillä ole yhteyttä. Päinvastoin monissa maissa, joissa homous on laissa rangaistavaa, on moniavioisuus sallittua.


      • äly hoi

        Mitä ihmeen logiikkaa tuo on että vanhanpiian/pojan pitäisi maksaa enemmän veroja? Haluat pakottaa kaikki naimisiin, mutta sitten et anna näiden erota jos osoittautuu että elämä yhdessä on mahdotonta?

        Eiköhän se mitä Jeesus sanoi avioerosta ollut viittaus siihen että miehillä oli tapana nakata vaimonsa ulos ovesta iskettyään erokirjan käteen. Jeesus halusi että miehet olisivat empaattisempia vaimojaan kohtaan. Mutta jos ei ymmärrä lain henkeä, tuijottaa tietenkin lain kirjainta. Ja osoittautuu yhtä kovasydämiseksi kuin ne joita Jeesus soimasi.


      • näin huomautuksena
        Juurikin niin kirjoitti:

        Jumala yhdistää naisen ja miehen silloin, kun nämä vihitään Raamatun mukaisesti. Ja tätä liittoa ei todellakaan saa rikkoa muu kuin kuolema.

        Ateistienkin kannattaisi lukea Raamattua, jos ottavat osaa keskusteluun, jossa puhutaan Raamatusta.

        Nykyisin kylläkin luvataan rakastaa vain hyvinä ja pahoina päivinä... ei enää kunnes kuolema teidät erottaa..


      • 11+14
        Avioliitto kirjoitti:

        "Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut. Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

        "Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään; mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa."

        Huorinteko rikkoo kuudetta käskyä.

        Huorinteko on se syy, mikä voi antaa aiheen hyljätä vaimonsa, ei muu syy. Nyt tänä aikana uskottomuus /huorintekeminen on hyvin yleistä. Myös jos silmäsi katsoo himoiten naista tai miestä.


      • voi se vaurioittaa
        kadu, ja tee parannu kirjoitti:

        Niin, niin, mutta eipä taivaassa ole tarjona paikkaa kovasydämisille.. joten se sinun teoriastasi. terv. benedi

        Benedi sinä ymmärrät väärin ja sanot kovasydämmisyydeksi sitä, mitä edellinen kirjoittaja sinulle kertoo. Tuo puhe on Raamatusta ja se ilmoittaa vain, kuinka paljon "helpommalla" ihminen pääsee, kun seuraa Sanan viitoittamaa tietä!

        Sinun oma puheesi on kovasydämmisyyttä ja tylyä tuota kirjoittajaa kohtaan! Saattaapa olla että olet myöskin kovakorvainen Jumalan puhelle?!

        Ei Jumala ole laittanut näitä lakejansa kuin suojellakseen meitä pahasta etkö näe miten paljon piittaamattomuus Jumalasta vaurioittaa ihmiselämää?!


      • ..................
        eqwertyu kirjoitti:

        Itse asiassa eivät tunne riittävän hyvin. Nuo vapaa-ajattelijoidenkin raamatun kritiikit on esim. kumottu raamatulla.

        Niitä ei ole kumottu missään millään järkevällä perusteella. Uskovaiset kuvittelevat kumonneensa ne satuilemalla ja vetämällä omia tulkintojaan, jotka ovat tuttuun tapaan jotain hatusta vedettyä skeidaa, joka vain puoltaa heidän omia ajatuksiaan.


      • 1+15
        11+14 kirjoitti:

        Huorinteko on se syy, mikä voi antaa aiheen hyljätä vaimonsa, ei muu syy. Nyt tänä aikana uskottomuus /huorintekeminen on hyvin yleistä. Myös jos silmäsi katsoo himoiten naista tai miestä.

        Ahaa, eli, jos ensin pettää vaimoaa, voi sitten jättääkin tämän. Uskonnon säännöt ovat ihan sairaita.


      • näin on
        1+15 kirjoitti:

        Ahaa, eli, jos ensin pettää vaimoaa, voi sitten jättääkin tämän. Uskonnon säännöt ovat ihan sairaita.

        Vaimon voi jättää jos vaimo tekee huorin, eikä jätetyn naisen kanssa tule kenenkään avioitua. Nykypäivänä on paljon naisia joille huori tekeminen on elämäntapa.


      • Lapistus
        Avioliitto kirjoitti:

        "Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut. Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

        "Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään; mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa."

        Huorinteko rikkoo kuudetta käskyä.

        Huooohhhh... Se on Ihanaa ja ihan IHGU tuo em 'tekeminen'....


      • Deus Caritas Est
        erwrwewerwr kirjoitti:

        "Raamatussa otetaan ihan selvä kielteinen kanta avioeroon."

        Missä kohtaa raamatussa tuollainen kanta otetaan?

        Ensinnäkin, oltiinpa avioerosta mitä mieltä hyvänsä, on tärkeää muistaa Raamatun sanat: ”Minä vihaan eroa, sanoo Herra, Israelin Jumala” (Mal. 2:16a). Raamatun mukaan Jumalan suunnitelma on, että avioliitto on elinikäinen sitoumus. ”He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.” (Matt. 19:6). Jumala kuitenkin ymmärtää, että avioliitossa on kyse kahdesta syntisestä ihmisestä, joten avioerojakin esiintyy. Vanhassa testamentissa Hän sääti lakeja turvatakseen eroavien oikeudet, erityisesti naisten (5. Moos. 24:1-4). Jeesus korosti, että nämä lait säädettiin ihmisten kovasydämisyyden vuoksi, ei siksi että Jumala olisi niitä halunnut (Matt. 19:8).


      • Huominen on parempi?

        Niin mihin tämä ns. "edistyksellisyys" lopulta meidät vie? Kaikkeen löytyy uusi avarampi ja empaattisempi selitys.

        MINKÄ TÄNÄÄN KIELLÄT SEN HUOMENNA HYVÄKSYT. Voi niitä aikoja!


      • Ilman jumalaa
        Deus Caritas Est kirjoitti:

        Ensinnäkin, oltiinpa avioerosta mitä mieltä hyvänsä, on tärkeää muistaa Raamatun sanat: ”Minä vihaan eroa, sanoo Herra, Israelin Jumala” (Mal. 2:16a). Raamatun mukaan Jumalan suunnitelma on, että avioliitto on elinikäinen sitoumus. ”He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.” (Matt. 19:6). Jumala kuitenkin ymmärtää, että avioliitossa on kyse kahdesta syntisestä ihmisestä, joten avioerojakin esiintyy. Vanhassa testamentissa Hän sääti lakeja turvatakseen eroavien oikeudet, erityisesti naisten (5. Moos. 24:1-4). Jeesus korosti, että nämä lait säädettiin ihmisten kovasydämisyyden vuoksi, ei siksi että Jumala olisi niitä halunnut (Matt. 19:8).

        Minusta herra voisi ohjailla sitä omaa kansaansa.... eli Israelia.. ja jättää meidät muut rauhaan..


      • mieli pide
        voi se vaurioittaa kirjoitti:

        Benedi sinä ymmärrät väärin ja sanot kovasydämmisyydeksi sitä, mitä edellinen kirjoittaja sinulle kertoo. Tuo puhe on Raamatusta ja se ilmoittaa vain, kuinka paljon "helpommalla" ihminen pääsee, kun seuraa Sanan viitoittamaa tietä!

        Sinun oma puheesi on kovasydämmisyyttä ja tylyä tuota kirjoittajaa kohtaan! Saattaapa olla että olet myöskin kovakorvainen Jumalan puhelle?!

        Ei Jumala ole laittanut näitä lakejansa kuin suojellakseen meitä pahasta etkö näe miten paljon piittaamattomuus Jumalasta vaurioittaa ihmiselämää?!

        niin mitä olete mieltä näkyyk ö ali valtiosihteerin sydän käyrässä tämä?


      • kysymysmerkki3
        näin huomautuksena kirjoitti:

        Nykyisin kylläkin luvataan rakastaa vain hyvinä ja pahoina päivinä... ei enää kunnes kuolema teidät erottaa..

        Ja tähän vielä huomautuksena, että nykyään vihkikaavan saa valita. Vaihtoehtona on edelleen myös se "kunnes kuolema teidät erottaa".

        Varsinaiseen keskusteluun... Aloitus tuntui minun logiikallani melko järjettömältä. Oman ajatukseni mukaan laki on tasa-arvoinen, jos se on kaikille sama. Tai se nyt ainakin lakien periaate yleensä on. Normaalistihan laki on kaikille sama riippumatta mm. etnisestä taustasta, uskonnosta tai seksuaalisesta suuntautumisesta.

        En tosin ole tähän lakialoitteeseen lainkaan perehtynyt, joten omaa kantaa siihen on vaikea sanoa. Rekisteröidyn parisuhteenhan homot voivat jo saada, mutta valitettavasti en tiedä, miten se eroaa avioliitosta. Vai onko ainoa ero uskonnollisuudessa?


      • !!!!
        kysymysmerkki3 kirjoitti:

        Ja tähän vielä huomautuksena, että nykyään vihkikaavan saa valita. Vaihtoehtona on edelleen myös se "kunnes kuolema teidät erottaa".

        Varsinaiseen keskusteluun... Aloitus tuntui minun logiikallani melko järjettömältä. Oman ajatukseni mukaan laki on tasa-arvoinen, jos se on kaikille sama. Tai se nyt ainakin lakien periaate yleensä on. Normaalistihan laki on kaikille sama riippumatta mm. etnisestä taustasta, uskonnosta tai seksuaalisesta suuntautumisesta.

        En tosin ole tähän lakialoitteeseen lainkaan perehtynyt, joten omaa kantaa siihen on vaikea sanoa. Rekisteröidyn parisuhteenhan homot voivat jo saada, mutta valitettavasti en tiedä, miten se eroaa avioliitosta. Vai onko ainoa ero uskonnollisuudessa?

        Miksi Homppeli-Håkan ja Lesbo-Leena väittää että eivät ole tasa-arvoisia mun kanssa?
        Mielestäni ollaan Håkanin kanssa täysin tasa-arvoisia.. en minäkään saa mennä Naapuri-Raimon kanssa naimisiin,mutta Naapuri-Pirkon kanssa saan.. ihan samoin saisi Homppeli-Håkan.. siis aivan tasa-arvoisesti!
        Mutta meillä kaikilla on säännöt jota tulee noudattaa,ja niitä ei halut saa määrätä!


      • mok000
        netrunner kirjoitti:

        Ateistit usein tuntevat Raamatun paremmin kuin kristityt itse.

        Jos noin on,Ateistien tulisi lähteä /tulla uskoon Kristukseen ,tuntea HÄNET
        hankilökohtasena vapahtajana,Raamattun ilmoitus on sama kaikille,jos ei
        tunne SANAA,sitä kanattaa tutkiskella enakkoluulottomasti,muuten
        saatanakin tuntee Jumalan sanan,kuitenkaan hänellä ei koskaan ole osallisuutta
        iankaikkiseen elämään,Jamalan valtakunnassa.


      • mulle heti kaikki
        Eronneen vihkiminen kirjoitti:

        ...... -nimimerkille. Ehdotat, että eronneet eivät saisi mennä naimisiin uudelleen. Itselleni ero tuli aikoinaan täytenä yllätyksenä. Mieheni ilmoitti päivällispöydässä, että haluaa erota. Joko hän muuttaa nyt pois tai sinä muutat pois. Ehdotin, että menisimme ammattiauttajan luo puhumaan asioista. Minä kun olen aina ajatellut, että sellaisia asioita ei ole eikä tule, mistä ei voida puhua ja selvitä yhdessä. Avioliitto on minulle ollut aina pyhä asia ja toista ei jätetä minkään asian vuoksi. Toisin kuitenkin kävi. Mieheni ei suostunut lähtemään ammattiauttajalle, vaan ilmoitti että hän ei kallonkutistajalle lähde. Hän ei myöskään suostunut puhumaan kanssani asioista avoimesti. Hän vain julisti itsepäisesti, että haluaa erota. Minä olin todella järkyttynyt, kun asia tuli minulle yllättäen. Meillä ei ollut edes riitoja.

        Vuosia myöhemmin minulle selvisi, että miehelläni oli ollut lukuisia naisia vuosikausia. Hän oli seksuaaliaddikti, jolle ei oma vaimo tai kukaan muukaan nainen riittänyt vaan aina täytyi saada tehdä uusi valloitus todisteena siitä, että on miehinen mies. Tämä avioero oli minulle niin suuri järkytys, että en ole toipunut siitä vieläkään, vaikka asiasta on kulunut jo lähes kaksikymmentä vuotta. Opin silloin, että kuka tahansa mies voi ilmoitusluontoisesti ja yllättäen ilmoittaa puolisolleen haluavansa erota. Vanhempani opettivat minulle aikoinaan, että kaikelle on aina syynsä ja ettei mikään oikeastaan tapahtunut elämässä yllättäen, ainakaan tuonlaatuiset eroilmoitukset. Toisin on kuitenkin nykyelämässä.

        Tämä tekstini ei suoranaisesti kuulu aloittajan aiheeseen, mutta halusin vastata tekstiin, joka otti erityisesti silmiini ja puhutteli minua. Raamattu ei hyväksy avioeroa, mutta se antaa luvan erota yhdestä ainoasta syystä ja se on puolison uskottomuus. Siellä ei kuitenkaan suositella, että eronnut menee uudelleen avioliittoon. Ehkä Jumala on ajatellut niin, että säästymme turhilta sydänsuruilta silloin. Ei hän niitä ohjeita ihmisen kiusaksi ole sinne laitettu.

        Jotkut papit kieltäytyvät vihkimästä eronneita. Tämä on aika kohtuuttomalta tuntuva ajatus ainakin minun kohdallani. Papit perustelevat kantaansa, että eiväthän he voi tietää tai olla varmoja syistä ja taustoista. Lisäksi Raamatussa sanotaan, että joka nai hyljätyn tekee huorin. Tämä on aika kovaa tekstiä ainakin minua kohtaan, tuntuu siltä. Minulta ei kysytty haluanko erota eikä annettu erovaiheessa tietoa, miksi toinen haluaa erota ja ammattiauttajasta mieheni kieltäytyi. Onneksi eron syyt edes selvisivät, mutta vasta vuosia jälkeenpäin.

        Minä en ole enää koskaan haluamassa avioliittoon ja vihittäväksi vaan yritän kompensoida asiat etsimällä uusia arvoja ja harrastuksia elämääni. Selibaatissa tässä olen elänyt jo kohta kaksikymmentä vuotta ja näillä mennään eteenpäin.

        Kovalle se sääntö tuntuu. Kohdalleni se tuli tuttavan eron myötä. Vaimolle jäi viisi lasta...
        Avioliittoon meno on hyvin vakava, mutta iloinen asia toisaalta. Kevyin perustein siihen ei pidä mennä. Meillä puuttuu oikea opetus siitä, mitä Raamattu sanoo näistäkin. Laki sitoo uskovan, uskoton ei voi näitä käsittää.

        Aloitajan huomio muslimien suhteen on hyvä pointti. Hetken päästä vaadittaisiin sitäkin moniavioisuuden oikeutta tasa-arvoon vedoten. Nämä perusteet ovat hyllyvä suo. Ihminen ei tunne itseään.


      • ggggggggggggg1
        erwrwewerwr kirjoitti:

        "Raamatussa otetaan ihan selvä kielteinen kanta avioeroon."

        Missä kohtaa raamatussa tuollainen kanta otetaan?

        en ole varma, mutta kuuluuko se näin, minkä herra on yhdistänyt sitä älköön ihminen erottako.


      • Vaikea asia
        näin on kirjoitti:

        Vaimon voi jättää jos vaimo tekee huorin, eikä jätetyn naisen kanssa tule kenenkään avioitua. Nykypäivänä on paljon naisia joille huori tekeminen on elämäntapa.

        Mooseksen ajan lakiliitossa oli useita syitä joista sai erota ja hylätä puolisonsa ilman että oli tehty huorin. Tämä oli sallittu sydämen kovuuden tähden. En ainakaan ole löytänyt sellaista kohtaa että uudelleen avioituminen olisi ollut tällaisissa tapauksissa kielletty hyljätyltä vaimolta koska muuten hän olisi jäänyt heitteille. Samoin miehellä sai olla useitakin vaimoja vaikkei sekään ole jumalan alkuperäinen tahto. Uudelleen avioituminen on sallittua joissain tapauksissa mutta kahta uskovaista avioliitto sitoo kuoleman saakka ellei toinen tee huorin. Huorintekijästä saa erota ja jos toinen puolisoista katsotaan avioonkelpaamattomaksi käytöksensä tai jonkun muun painavan seikan perusteella voi erota jos tällaisen vaikkapa väkivaltaisen puolison kanssa elämä menee täysin mahdottomaksi. Uudelleen avioitumisen mahdollisuus kannattaa kysellä jumalalta mutta jos hän antaa anteeksi murhamiehelle niin hän antaa anteeksi huorintehneellekin kun katuu ja tunnustaa syntinsä. Jos ei edelliselle puolisolle huorinteon uhrille voi palata niin kannattaa tutkia mitä tekee.Jumala ei ole mikään sadisti joka nauttii kun ihmistä kielletään menemästä naimisiin jos ei enää voi palata alkuperäiseen liitton vaikka huorintekonsa takia. Näillä avioliiton kieltäjillä on aina tilanne se että he ovat turvallisesti naimisissa tai sitten vannoutuneita sinkkuja tai katkeroituneita eronneita joilla ei ole haluakaan mennä naimisiin. Sellaiselta paikalta on helppo kieltää avioliitto eronneilta ja osoittaa erinomaisuuttaan raamatun tuntemuksessaan. Missä on anteeksiantamus ja laupeus katuvaa synnintekijää kohtaan? Eikö ole erikoista että jos mies tappaa vaimonsa hän saa mennä naimisiin koska on leski! jos taas vaimo jättää miehensä ilman syytä mies joutuu olemaan yksin niin kauan kuin vaimo on elossa! Onko tässä armoa. Eikö uudelleen avioitumista saa anteeksi mutta murhan saa, niinkö?


      • Armo2
        Juurikin niin kirjoitti:

        Jumala yhdistää naisen ja miehen silloin, kun nämä vihitään Raamatun mukaisesti. Ja tätä liittoa ei todellakaan saa rikkoa muu kuin kuolema.

        Ateistienkin kannattaisi lukea Raamattua, jos ottavat osaa keskusteluun, jossa puhutaan Raamatusta.

        Ei saa erota, mutta niin vain joskus käy uskovillekin ikävä kyllä. Me kun vaan emme pysty lakia täyttämään. Pitäisi palata yhteen tai pysyä naimattomana ellei eroon ole tarpeeksi pätevää syytä. Jos kuitenkaan ei sopua tule ja toinen eronneista ottaa uuden puolison niin se on raamatun mukaan huorintekoa. Nyt vain haluan kysyä että mihin tämä armo mitä oli näissä avioasioissa jopa kovan lakiliiton aikana on kadonnut. Siis en puhu lakia enkä sanaa vastaan mutta uskon että jos jumala antaa anteeksi murhan hän antaa aviorikoksenkin anteeksi jos synnintekijä katuu. Mielestäni on evankeliumin hengen vastaista että aviorikosta ei saisi anteeksi jos kerran murhankin saa. Pyhänhengen pilkka on ainoa asia jota ei saa anteeksi. Jos uusi avioliitto olisi aina ja jatkuvaa huorintekoa ei Mooseksen aikanakaan olisi voitu sallia liittoja toisen puolison vielä eläessä. Hylkäämisen ja julmuuden vuoksi näitä kuitenkin sallittiin. Kannattaa tutkia sanaa eikä lyödä toisia lailla päähän joka on täytetty. Yksikään joka kieltää uuden avioliiton ei kuitenkaan lakia pysty täyttämään. Vaikket teekään huorin mutta tapat olet lain rikkoja. Joka rikkoo lakia yhdessä kohtaa on syypää kaikkiin. Tämäkin kannattaa muistaa.


      • Kariku
        Deus Caritas Est kirjoitti:

        Ensinnäkin, oltiinpa avioerosta mitä mieltä hyvänsä, on tärkeää muistaa Raamatun sanat: ”Minä vihaan eroa, sanoo Herra, Israelin Jumala” (Mal. 2:16a). Raamatun mukaan Jumalan suunnitelma on, että avioliitto on elinikäinen sitoumus. ”He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.” (Matt. 19:6). Jumala kuitenkin ymmärtää, että avioliitossa on kyse kahdesta syntisestä ihmisestä, joten avioerojakin esiintyy. Vanhassa testamentissa Hän sääti lakeja turvatakseen eroavien oikeudet, erityisesti naisten (5. Moos. 24:1-4). Jeesus korosti, että nämä lait säädettiin ihmisten kovasydämisyyden vuoksi, ei siksi että Jumala olisi niitä halunnut (Matt. 19:8).

        Näin on. Avioliitto pitää yrittää pitää kasassa kaikin voimin ja jos puolisot uskovaiset varsinkin ovat valmiit yrittämään se pääsääntöisesti onnistuu. Jos kuitenkin tulee ero niin ei jumala ihmistä hylkää. Jos murhankin voi saada anteeksi niin myös aviorikoksen voi saada anteeksi. Armoa ei voi kukaan muu ottaa pois kuin Jeesus Kristus.


      • P.A. Kana
        näin huomautuksena kirjoitti:

        Nykyisin kylläkin luvataan rakastaa vain hyvinä ja pahoina päivinä... ei enää kunnes kuolema teidät erottaa..

        Ei muuten luvata (ainakaan silloin kun minä viimeeksi vihkikaavan tarkistin), vaan luvataan TAHTOA rakastaa. Ero on tärkeä ja korostaa sitä, että sitoutuminen on tahdon asia, vaikkei tunteita voikaan määrätä.

        Tasa-arvoinen avioliittolaki tulee Suomeenkin ennen pitkää, eivät konservatiivit sitä loputtomiin voi lykätä. Allekirjoitan kansalaisaloitteen heti kun sellaisen näen.


      • raamatusta
        Juurikin niin kirjoitti:

        Jumala yhdistää naisen ja miehen silloin, kun nämä vihitään Raamatun mukaisesti. Ja tätä liittoa ei todellakaan saa rikkoa muu kuin kuolema.

        Ateistienkin kannattaisi lukea Raamattua, jos ottavat osaa keskusteluun, jossa puhutaan Raamatusta.

        Uskovat ovat orjuutetut se on totta. Me olemme kuitenkin vajavaisia ja syntiin lankemuksia sattuu. Huorinteon uhria ei kielletä menemästä uudelleen naimisiin, koska huorinteko rikkoo liiton, silloin Jeesuskin salli eron, eikä ainakaan kieltänyt menemästä uuden kanssa naimisiin tätä syytöntä osapuolta. En ainakaan ole sellaista kieltoa raamatusta löytänyt. Mielestäni jos huorin tehnyt katuu syntiään eikä entiselle voi palata jos tämä on avioitunut uudestaan niin miksi huorin tehnyt ei saisi armoa? Mielenkiintoista myös se että jos murhaa vaimonsa niin silloin voi ottaa uuden koska leski saa avioitua. Eli jos tulee hyljätyksi eikä jaksa olla yksin ja ottaa vaimon niin joutuu helvettiin mutta vaimonsa tappanut leski saa ottaa uuden. Siis murha on pienempi paha kuin uudelleen avioituminen joidenkin opetuksessa. Katolinen hapatus sanoo avioliiton olevan peruuttamaton sakramenntti joka ei voi pitää paikkaansa koska Jumalakin on hätätapauksissa sallinut uusia liittoja ja eroja kun vaimo olisi muuten joutunut heitteille erokirjan mieheltään saatuaan. Se ei ole Jumalan tahto mutta hän antoi myönnytyksiä meidän kovasydämisyytemme tähden. Ymmärtääkseni avioonkelpaamattomasta on myös lupa ottaa ero jos on tarpeeksi paha tapaus, näistä Jeesus mainitsi Matteuksen evankeliumissa ja ainakin vanhan testamentin aikaan kun mies antoi erokirjan, vaimo sai mennä toiselle eikä mieheltä kielletty uutta vaimoa. Tämä oli poikkeus Mooseksen laissa jossa vaimo velvoitetaan olemaan yksin erottuaan niin kauan kuin mies on elossa. Erokirjan saatuaan ei vaimo kuitenkaan eronnut ilman syytä ei myöskään julmasti kohdeltu vaimo, jolle myös sallittiin ero jos mies oli ottanut uuden vaimon ja laiminlöi entisen elatusta, ruokkimista ja aviollisia oikeuksia. Jos mies ei näitä hoitanut vaimo sai lähteä. Nämä olivat hätätapauksia, ilman syytä ei tietenkään ollut oikeus erota. Uudelleen avioituneita syyllistetään jatkuvasta huoruudessa elämisestä ja monissa seurakunnissa heitä ei pidetä minään. On niin helppoa tuomita kun itse on onnistunut tällä alueella. Kuitenkin Jaakob sanoo kirjeessään että se joka pitää koko lain mutta rikkoo yhdessä kohdassa lakia on syypää kaikissa kohdin. "Vaikket teekään huorin mutta tapat olet lain rikkoja" Jokaikinen joka vetoaa lakiin ja kieltää menemästä naimisiin on rikkonut lakia ja on ihan samalla viivalla kuin uudellen avioitunutkin. Raamatussa on myös armo ja laki on täytetty. Yksikään lain täyttämistä vaativa ei sitä itse täytä. Jeesus armahti huorin tehneen naisen. On ihan eri asia elää synnissä jatkuvasti kuin langeta siihen. Raamatussa sanotaan Timoteuksen kirjeessä että viimeisinä aikoina moniaat noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja valheenpuhujien ulkokultaisuuden vaikutuksesta joiden omatunto on poltinraudalla merkitty, he kieltävät menemästä naimisiin jne... Sanaa kannattaa tutkia hyvin tarkkkaan ennenkuin alkaa heitellä kiviä. Tottakai uskova pari on orjuutettu mutta missään ei sanota etteikö eroa tai uudelleen avioitumista saisi anteeksi jos murhankin saa. Hengen pilkkaa ei anneta anteeksi muut synnit annetaan. En houkuttele ketään rikkomaan avioliittoa mutta anteeksi sen voi saada, Jumalalla on myös armo anteeksi anto ja laupeus langennutta kohtaan. Me pelastumme iankaikkiseen elämään vain uskomalla Jeesukseen ja saamalla synnit anteeksi emme lain kirjaimen kautta. Jos olisi laki joka voisi eläväksi tehdä Kristus olisi kuollut turhaan.


      • avioliitosta
        ggggggggggggg1 kirjoitti:

        en ole varma, mutta kuuluuko se näin, minkä herra on yhdistänyt sitä älköön ihminen erottako.

        Näinhän se menee, uskovilla ei ole oikeus erota vaan liiton pitää kestää kunnes toinen kuolee. Huorinteon takia jeesus kuitenkin salli eron eikä kieltänyt uutta liittoa tälle viattomalle uhrille. Samoin jos eriuskoinen hylkäsi uskovan puolisonsa paavali ei kieltänyt uutta liittoa uskovalta. Mahdollisesti jossain avioonkelpaamattomuustapauksessa on ainakin oikeus erota, kannattaa rukoilla jumalalta uutta puolisoa jos tällainen avioonkelpaamaton ei tee parannusta, Mooseksen lakiliitossa sai avioitua uudelleen joissain tapauksissa vaikka entinen puoliso oli hengissä eikä oltu tehty huorin. Pääsääntö on ettei avioliittoa rikota vaan eletään niin kauan yhdessä kuin puoliso on elossa. Oneksi Jumala antaa synnit anteeksi, kaikki muut paitsi pyhän hengen pilkan.


    • Valtsu65

      Onneksi internet on pullollaan vastauksia juurikin näihin kysymyksiin. Muun muassa tämän linkin takaa http://avioliittolaki.wordpress.com/ löytyy tietoa mitä tämä tasa-arvoinen avioliittolaki koskee ja mitä ei.

      Itse asiassa on aika tunteita mullistavaa, aina huvituksesta jopa ärtymykseen, tajuta kuinka paljon ihmisiä kiinnostaakaan se mitä toinen tekee makuuhuoneessaan ja kenen kanssa - tai ei tee. Itse asiassa tällä tavalla ajateltuna on helppo vastata "ei minua kiinnostakaan", mutta yht'äkkiä tilanne muuttuu kun kyseessä on samaa sukupuolta oleva pari. Pahoitteluni, että aihe näin lähti rönsyilemään, mutta pointti onkin siinä, että miksi tällainen "marginaaliryhmä" ei voisi saada tätä oikeutta? (En kutsuisi sitä nyt tässä kohtaa etuoikeudeksi, kun kyse on tasa-arvosta ja yhdenvertaisuudesta.) Mikä erottaa hetero- ja homoseksuaalin pariskunnan toisistaan lopulta? Jokainen ihminen on elämänsä summa, jossa luonne rakentuu iän karttuessa. Yksi löytää tiensä uskonnosta, toinen työstä, kenties politiikasta taikka taiteesta. Jokainen tuo esille jossain lahjakkuutensa. Jolle kulle vanhemmuus on tärkeä osa elämää. Ja kuka tahansa näistä kuvailemistani ihmisistä saattaisi olla homoseksuaali. Omasta mielestäni on onni, jos toisistaan välittävät ja kiinnostuneet ihmiset löytävät toisensa ja rakastuvat.

      Toivon, että ihmiset esittävät kysymyksiään asiallisesti ja rauhallisesti. Silloin vastauksiakin askarruttaviin seikkoihin on helppo antaa järjestelmällisesti. Kiitos kun jaksoit lukea.

      • ....................

        MInkä vuoksi homoseksuaalit olisivat kiireellisempi ryhmä avioliittolakiasiassa, kuin muslimit? Islamissa saa miehellä olla 4 vaimoa. Maailmassa on miljardi muslimia, ja vain muutama miljoona homoa.

        Miksi tällainen muutaman miljoonan marginaaliryhmän pitäisi saada avioliitto-oikeus, mutta muslimien ei pitäisi saada ottaa 4 vaimoa?

        Vai tarkoitatko että muslimien PITÄISI saada ottaa 4 vaimoa Suomessa?

        Kuinka tasa-arvoinen tämä lakiesitys siis lopulta oikein on? Sisältyykö siihen tasa-arvo niin homoille kuin muslimeillekin?


      • Valtsu65
        .................... kirjoitti:

        MInkä vuoksi homoseksuaalit olisivat kiireellisempi ryhmä avioliittolakiasiassa, kuin muslimit? Islamissa saa miehellä olla 4 vaimoa. Maailmassa on miljardi muslimia, ja vain muutama miljoona homoa.

        Miksi tällainen muutaman miljoonan marginaaliryhmän pitäisi saada avioliitto-oikeus, mutta muslimien ei pitäisi saada ottaa 4 vaimoa?

        Vai tarkoitatko että muslimien PITÄISI saada ottaa 4 vaimoa Suomessa?

        Kuinka tasa-arvoinen tämä lakiesitys siis lopulta oikein on? Sisältyykö siihen tasa-arvo niin homoille kuin muslimeillekin?

        Vastaus lakialoitteen sisällöstä löytyy jo aiemmin antamani linkin takaa http://avioliittolaki.wordpress.com/ Olkaa hyvä ja tutustukaa aiheeseen ennen kuin teette hätiköityjä mielipiteitä. Mikäli olisitte tutustuneet aiheeseen, ette kysyisi edelleen noita kysymyksiä.


      • Tärkeysjärjestys ede
        .................... kirjoitti:

        MInkä vuoksi homoseksuaalit olisivat kiireellisempi ryhmä avioliittolakiasiassa, kuin muslimit? Islamissa saa miehellä olla 4 vaimoa. Maailmassa on miljardi muslimia, ja vain muutama miljoona homoa.

        Miksi tällainen muutaman miljoonan marginaaliryhmän pitäisi saada avioliitto-oikeus, mutta muslimien ei pitäisi saada ottaa 4 vaimoa?

        Vai tarkoitatko että muslimien PITÄISI saada ottaa 4 vaimoa Suomessa?

        Kuinka tasa-arvoinen tämä lakiesitys siis lopulta oikein on? Sisältyykö siihen tasa-arvo niin homoille kuin muslimeillekin?

        Homoliitojen hyväksyminen on maapallon elinmahdollisuuksien säilyttämisen kannalta tärkeä.
        Vastaavasti taas muslimien moniavioisuus on päin vastoin vaaraksi maapallolle.
        Liika väestönkasvu on selvä riski ja johtaa kurjuuteen. Homot eivät keskenään lisäänny.
        Kaiken kaikkiaan ihmisiä on jo nyt liikaa. Tarvittaisiin globaali laki niin että seuraavan kymmenen vuoden aikana yhdessäkään avioliitossa ei saisi tehdä enempää kuin yhden lapsen. Tuho hidastuisi olennaisesti sen avulla.
        Jos lakia ei noudatettaisi niin vehkeet valtiolle.


      • anonymous.
        .................... kirjoitti:

        MInkä vuoksi homoseksuaalit olisivat kiireellisempi ryhmä avioliittolakiasiassa, kuin muslimit? Islamissa saa miehellä olla 4 vaimoa. Maailmassa on miljardi muslimia, ja vain muutama miljoona homoa.

        Miksi tällainen muutaman miljoonan marginaaliryhmän pitäisi saada avioliitto-oikeus, mutta muslimien ei pitäisi saada ottaa 4 vaimoa?

        Vai tarkoitatko että muslimien PITÄISI saada ottaa 4 vaimoa Suomessa?

        Kuinka tasa-arvoinen tämä lakiesitys siis lopulta oikein on? Sisältyykö siihen tasa-arvo niin homoille kuin muslimeillekin?

        Ehkä sekoitat uskonnon ja lain keskenään. Rekisteröityneen parisuhteen osapuolilla ei ole samoja oikeuksia kuin avioliitossa olevilla, esim. yhteisen adoption tms. suhteen."Aviopuolisolla" on enemmän oikeuksia siis, ja itse ajattelen sen oikeastaan niin, että homoilla pitäisi olla laissa saneltu oikeus mennä naimisiin, jolloin heillä on samat oikeudet kuin aviopuolisoillakin.

        Uskonnon harjoittaminen, mielipiteet homoavioliitosta kirkollisin/Raamatullisin perustein, ja uskonnon vapaus taas ovat asioita, joita ei tarvitse sekoittaa tähän. Mutta tämäkin on vain oma näkemykseni.


    • homostubjungner

      miksi reilusti alle sadan edustajan aloite otettiin yleensä käsittelyyn.

    • Miri

      Homoja löytyy uskonnosta riippumatta. Jopa muslimeista. Tämä lakiesitys selkeästi erottaa itsensä kirkoista. Avioliitto konspetina ei todellakaan ole n 2000 vuotta vanhan kirjan luoma keksintö saatikka yksinoikeus.

      Lapsen voi kasvattaa kieroon heteropariskuntakin. Onnittelen hienosta järkilauseesta. Kaikki (jopa heterot!) eivät osaa kasvattaa jälkikasvuaan. Vai onko kaikilla rikosrekisterin (tai mikä ikinä onkin nyt sitten kieroa) omaavilla homovanhemmat? Tuskinpa.

      • antiikkari

        Homouskaan ei ole tämän vuosituhannen suuri keksintö, vaan se oli monien valtakuntien viimeisien rappiovuosien muoti-ilmiön huipentuma, kuten antiikin kreikan ja antiikin Rooman, miksi muuten homoseksuaalisuus olisi tullut jossain vaiheessa rikolliseksi, ellei historia olisi opettanut rappiosta jotain ihmisille.


      • lyhkjl
        antiikkari kirjoitti:

        Homouskaan ei ole tämän vuosituhannen suuri keksintö, vaan se oli monien valtakuntien viimeisien rappiovuosien muoti-ilmiön huipentuma, kuten antiikin kreikan ja antiikin Rooman, miksi muuten homoseksuaalisuus olisi tullut jossain vaiheessa rikolliseksi, ellei historia olisi opettanut rappiosta jotain ihmisille.

        Eikä myöskään kaiken vieraan ja pervon suvaitsemisen pitäminen arvona ole uusi keksintö, vaan toistuu aina kulttuurien ja sivilisaatioiden loppuvaiheessa.

        Tolerance and apathy are the last virtues of a dying society. - Aristotle


      • 13+9
        antiikkari kirjoitti:

        Homouskaan ei ole tämän vuosituhannen suuri keksintö, vaan se oli monien valtakuntien viimeisien rappiovuosien muoti-ilmiön huipentuma, kuten antiikin kreikan ja antiikin Rooman, miksi muuten homoseksuaalisuus olisi tullut jossain vaiheessa rikolliseksi, ellei historia olisi opettanut rappiosta jotain ihmisille.

        joo ja keisari Nerokin
        -"oli naimisissa Poppaiean kanssa, kerrotaan hänen vihoissaan potkaisseen , sai keskenmenon ja kuoli
        - nai sitten naisen, joka oli oli ollut jo 3x naimisissa
        - meni naimisiin sitten eunuukin kanssa. Nero puetti hänet naisen vaatteisiin, nimitti häntä Sabinaksi, vihitti virallisesti itsensä hänen kanssaan ja näytätti häntä kansalle keisarinnannana

        Todistuksena siitä, kuinka läpeensä turmeltuneeksi pääkaupungin väestön suurin osa oli tullut, on se, että sellaiset häpeälliset tapahtumat kuin Neron julmuudet, irstailut ja hullut päähänpistot voivat jatkua vuosi vuoden perästä. Valtaistuimella vallitsevat paheet herättivät tuskin vastavaikutusta väestössä- se tunsi niissä omat alhaiset taipumuksensa. Ja kuinka hyvin tämä maan isä huolehtikaan siitä, että Rooman roskaväki sai huvitella ja että toisen ja kolmannen luokan näyttelijät sirkustaiteilijat saivat työtä! Hän suorastaan syyti heille juomarahoja. ...!"

        Kansojen historiasta otteita, osa roomalaiset

        että sillai historiassa


      • khgcgh
        antiikkari kirjoitti:

        Homouskaan ei ole tämän vuosituhannen suuri keksintö, vaan se oli monien valtakuntien viimeisien rappiovuosien muoti-ilmiön huipentuma, kuten antiikin kreikan ja antiikin Rooman, miksi muuten homoseksuaalisuus olisi tullut jossain vaiheessa rikolliseksi, ellei historia olisi opettanut rappiosta jotain ihmisille.

        Hevonpaskaa!

        Jos te sivistymättömät ääliöt edes _yrittäisitte_ osoittaa sen että te ymmärrätte jostakin jotakin, niin teidät voisi ottaa edes vähän vakavammin. Sinunlaisesi ääliöt tekevät homofoobikoista ja uskovista vain entistäkin typerämmän oloisia!

        Valtiot on ajettu konkurssiin korruptiolla, kartelleilla, monopoleilla ja valtataisteluilla, tai yksinkertaisesti kadotettu kansainvaelluksilla joiden syinä on ollut sodat, luonnonmullistukset, tai yksinkertaisesti pelkkä aika ja suuruudenhulluus. Riettauksien sallimisella ei ole ollut siinä mitään tekemistä.

        Yksi merkittävin tekijä on kuitenkin ollut järjen ja viisauden syrjäyttäminen uskomuksilla ja luuloilla. Tuosta kirjoitan kohta lisää.

        Rooma ei kaatunut homouteen tai riettauteen, vaan siihen että Rooma jakautui kahteen valtioon, Bysantin puoliskoon joka oli taloudellisesti ja sotilaallisesti vahvempi ja Länsi-Roomalaiseen puoliskoon joka menetti nopeasti tulonlähteensä sisällisotien seurauksena. Rooma heikkeni kun sotilaat kohottelivat itseään kilpaa johtajiksi ja taistelivat toisiaan vastaan, tuhoten toisiaan ja tulonlähteitä. Lopulta germanialainen sotapäällikkö vei pisimmän korren ja kaappasi vallan. Itärooma, eli Bysantin puoli yritti yhdistää keskenään sotivan länsipuolen, mutta siitä tekivät lopun muslimit ja maailma siirtyi uuteen aikakauteen eli keskiaikaan.

        Rooman lopunaikoina kristinusko oli voimakkaasti vallalla ja silloin valtio ja kirkko nimenomaan yhdistettiin, joten sinun höpinähistoriasi mukaan kristinuskon sekoittaminen hallintoon oli sitä riettautta ja syntiä joka hajotti Rooman imperiumin ja keskeytti ihmiskunnan kehityksen!


      • antiikkari
        khgcgh kirjoitti:

        Hevonpaskaa!

        Jos te sivistymättömät ääliöt edes _yrittäisitte_ osoittaa sen että te ymmärrätte jostakin jotakin, niin teidät voisi ottaa edes vähän vakavammin. Sinunlaisesi ääliöt tekevät homofoobikoista ja uskovista vain entistäkin typerämmän oloisia!

        Valtiot on ajettu konkurssiin korruptiolla, kartelleilla, monopoleilla ja valtataisteluilla, tai yksinkertaisesti kadotettu kansainvaelluksilla joiden syinä on ollut sodat, luonnonmullistukset, tai yksinkertaisesti pelkkä aika ja suuruudenhulluus. Riettauksien sallimisella ei ole ollut siinä mitään tekemistä.

        Yksi merkittävin tekijä on kuitenkin ollut järjen ja viisauden syrjäyttäminen uskomuksilla ja luuloilla. Tuosta kirjoitan kohta lisää.

        Rooma ei kaatunut homouteen tai riettauteen, vaan siihen että Rooma jakautui kahteen valtioon, Bysantin puoliskoon joka oli taloudellisesti ja sotilaallisesti vahvempi ja Länsi-Roomalaiseen puoliskoon joka menetti nopeasti tulonlähteensä sisällisotien seurauksena. Rooma heikkeni kun sotilaat kohottelivat itseään kilpaa johtajiksi ja taistelivat toisiaan vastaan, tuhoten toisiaan ja tulonlähteitä. Lopulta germanialainen sotapäällikkö vei pisimmän korren ja kaappasi vallan. Itärooma, eli Bysantin puoli yritti yhdistää keskenään sotivan länsipuolen, mutta siitä tekivät lopun muslimit ja maailma siirtyi uuteen aikakauteen eli keskiaikaan.

        Rooman lopunaikoina kristinusko oli voimakkaasti vallalla ja silloin valtio ja kirkko nimenomaan yhdistettiin, joten sinun höpinähistoriasi mukaan kristinuskon sekoittaminen hallintoon oli sitä riettautta ja syntiä joka hajotti Rooman imperiumin ja keskeytti ihmiskunnan kehityksen!

        Arvoisa sivistynyt herjaaja. Rooman valtakunta jakautui myös itäiseen ja läntiseen puoliskoon. Edward Gibbon esitti hajoamiselle 30-syytä, joista tässä vikipedian esittämät: http://fi.wikipedia.org/wiki/Rooman_valtakunta

        "Rooman valtakunnan hajoamisen syistä on väitelty loputtomiin. Edward Gibbon esitti kolmisenkymmentä selitystä, muun muassa kristittyjen moraalittomuuden ja valtakunnan koon. Jo antiikissa itäroomalainen ei-kristitty Zosimos syytti muun muassa Konstantinusta ja kristittyjä. Kenraali Vegetiuksen mukaan Rooman armeija heikentyi korruption ja kurin höltymisen takia. "

        "Toisaalta on epäilty syyksi myöhäisantiikin henkistä köyhyyttä, rotujen sekoittumista, kansainvaelluksia, talouden rappiota, valtiorakenteiden heikkenemistä ja valtion desentralisaatiota, lyijyä vesijohdoissa ja aristokratian degeneroitumista, ilmastonmuutosta, ryöstöviljelyä ja eroosiota, korruptiota ja tehotonta hallintoa, provinssien ryöstöä, epätasaista tulonjakoa, epätasapainoa maaseudun ja kaupungin välillä, orjuutta, teknologisen kehityksen pysähtymistä ja lukemattomia muita asioita. Nykyisissä tulkinnoissa korostetaan eniten imperiumin taloudellisia vaikeuksia, sisäisiä sosiaalisia muutoksia ja ulkoisten uhkien aiheuttamaa painetta. "

        Btw, jos olet sitä mieltä, että historia muuttuu ajan myötä, Hawking perui tuon väitteensä tässä taannoin, se ei ole enää muodissa.


      • khgcgh
        antiikkari kirjoitti:

        Arvoisa sivistynyt herjaaja. Rooman valtakunta jakautui myös itäiseen ja läntiseen puoliskoon. Edward Gibbon esitti hajoamiselle 30-syytä, joista tässä vikipedian esittämät: http://fi.wikipedia.org/wiki/Rooman_valtakunta

        "Rooman valtakunnan hajoamisen syistä on väitelty loputtomiin. Edward Gibbon esitti kolmisenkymmentä selitystä, muun muassa kristittyjen moraalittomuuden ja valtakunnan koon. Jo antiikissa itäroomalainen ei-kristitty Zosimos syytti muun muassa Konstantinusta ja kristittyjä. Kenraali Vegetiuksen mukaan Rooman armeija heikentyi korruption ja kurin höltymisen takia. "

        "Toisaalta on epäilty syyksi myöhäisantiikin henkistä köyhyyttä, rotujen sekoittumista, kansainvaelluksia, talouden rappiota, valtiorakenteiden heikkenemistä ja valtion desentralisaatiota, lyijyä vesijohdoissa ja aristokratian degeneroitumista, ilmastonmuutosta, ryöstöviljelyä ja eroosiota, korruptiota ja tehotonta hallintoa, provinssien ryöstöä, epätasaista tulonjakoa, epätasapainoa maaseudun ja kaupungin välillä, orjuutta, teknologisen kehityksen pysähtymistä ja lukemattomia muita asioita. Nykyisissä tulkinnoissa korostetaan eniten imperiumin taloudellisia vaikeuksia, sisäisiä sosiaalisia muutoksia ja ulkoisten uhkien aiheuttamaa painetta. "

        Btw, jos olet sitä mieltä, että historia muuttuu ajan myötä, Hawking perui tuon väitteensä tässä taannoin, se ei ole enää muodissa.

        "Rooman valtakunta jakautui myös itäiseen ja läntiseen puoliskoon."

        Niin!? Onko luetun ymmärtämisessä jotakin ongelmia?

        Kirjoitit aikaisemmin näin:

        "Homouskaan ei ole tämän vuosituhannen suuri keksintö, vaan se oli monien valtakuntien viimeisien rappiovuosien muoti-ilmiön huipentuma, kuten antiikin kreikan ja antiikin Rooman, miksi muuten homoseksuaalisuus olisi tullut jossain vaiheessa rikolliseksi, ellei historia olisi opettanut rappiosta jotain ihmisille."

        Ja missähän oli se wikipediasta lainaamasi kohta joka kertoi homoudesta?

        Tajuatko kuinka pitkästä ajanjaksosta käytännössä puhutaan kun puhutaan Rooman imperiumin tai antiikin Kreikan tuhoutumisesta?

        Entä onko se Rooma tuhoutunut täysin, vai onko Euroopassa ja Afrikan pohjoisosissa vieläkin merkkejä Roomalaisten vaikutuksista?

        Jos oikeasti tuntisit historiasi, minkä jo olet osoittanut ettet sitä tunne, niin tietäisit myös sen että antiikin aikana, Jeesuksenkin aikana, oli tavallista että voitetut sotilaat raiskattiin persepanolla voittajasotilaiden toimesta. Kun Raamatussa puhutaan siitä ettei saa yhtyä mieheen kuin naiseen, ei tarkoiteta homoseksuaalisia suhteita ja miesten välistä rakkautta, vaan sitä että voitettuja täytyy kunnioittaa ja antaa heille ihmisarvo ja että raiskaamisen täytyy loppua.

        Hae nyt lisää wikipedia artikkeleita puhumaan puolestasi, kun et itse mistään mitään tiedä.


      • huh!
        khgcgh kirjoitti:

        "Rooman valtakunta jakautui myös itäiseen ja läntiseen puoliskoon."

        Niin!? Onko luetun ymmärtämisessä jotakin ongelmia?

        Kirjoitit aikaisemmin näin:

        "Homouskaan ei ole tämän vuosituhannen suuri keksintö, vaan se oli monien valtakuntien viimeisien rappiovuosien muoti-ilmiön huipentuma, kuten antiikin kreikan ja antiikin Rooman, miksi muuten homoseksuaalisuus olisi tullut jossain vaiheessa rikolliseksi, ellei historia olisi opettanut rappiosta jotain ihmisille."

        Ja missähän oli se wikipediasta lainaamasi kohta joka kertoi homoudesta?

        Tajuatko kuinka pitkästä ajanjaksosta käytännössä puhutaan kun puhutaan Rooman imperiumin tai antiikin Kreikan tuhoutumisesta?

        Entä onko se Rooma tuhoutunut täysin, vai onko Euroopassa ja Afrikan pohjoisosissa vieläkin merkkejä Roomalaisten vaikutuksista?

        Jos oikeasti tuntisit historiasi, minkä jo olet osoittanut ettet sitä tunne, niin tietäisit myös sen että antiikin aikana, Jeesuksenkin aikana, oli tavallista että voitetut sotilaat raiskattiin persepanolla voittajasotilaiden toimesta. Kun Raamatussa puhutaan siitä ettei saa yhtyä mieheen kuin naiseen, ei tarkoiteta homoseksuaalisia suhteita ja miesten välistä rakkautta, vaan sitä että voitettuja täytyy kunnioittaa ja antaa heille ihmisarvo ja että raiskaamisen täytyy loppua.

        Hae nyt lisää wikipedia artikkeleita puhumaan puolestasi, kun et itse mistään mitään tiedä.

        "Jos oikeasti tuntisit historiasi, minkä jo olet osoittanut ettet sitä tunne, niin tietäisit myös sen että antiikin aikana, Jeesuksenkin aikana, oli tavallista että voitetut sotilaat raiskattiin persepanolla voittajasotilaiden toimesta"

        Tämäkö on peruste lakialoitteelle?


      • khgcgh
        huh! kirjoitti:

        "Jos oikeasti tuntisit historiasi, minkä jo olet osoittanut ettet sitä tunne, niin tietäisit myös sen että antiikin aikana, Jeesuksenkin aikana, oli tavallista että voitetut sotilaat raiskattiin persepanolla voittajasotilaiden toimesta"

        Tämäkö on peruste lakialoitteelle?

        Kokeile trollata edes aavistuksen paremmin niin tästä keskustelusta voisi tulla edes vähän mielenkiintoisempaa.


      • totuus esiin
        antiikkari kirjoitti:

        Homouskaan ei ole tämän vuosituhannen suuri keksintö, vaan se oli monien valtakuntien viimeisien rappiovuosien muoti-ilmiön huipentuma, kuten antiikin kreikan ja antiikin Rooman, miksi muuten homoseksuaalisuus olisi tullut jossain vaiheessa rikolliseksi, ellei historia olisi opettanut rappiosta jotain ihmisille.

        Miten kävikään Sodoman? Tulikiveä satoi päälle ja se kaupunki asukkaineen tuhoutui.
        Tuho tulee Suomeenkin, ellei käännytä.


    • Tosi on

      No voi kasvattaa vaikka kuka, mutta miksi alun perin on naisia ja miehiä? Jos luonto olisi suunnitellut, että pitää olla vain homoja tai lesboja, ei eri sukupuolia olisi viisas luonto tehnyt. Vaan pelkästään miehiä tai naisia koko maapallolle.
      Revippä siitä.

      • T409

        Sanoitko luonto? Puhumme siis varmaankin tästä monipuolisesta maailmasta ympärillämme. Jo nopea googletus tuottaa tuloksia

        "Homoseksuaalista käyttäytymistä on havaittu noin 1500 eläinlajilla, joista 500:lla se on tieteellisesti hyvin dokumentoitua. Todennäköisesti homoutta esiintyy moninkertaisella määrällä lajeja, eihän ihminen edes tunne kaikkia maailman eläinlajeja, saati että olisi ehtinyt havainnoida kaikkien tunnettujen lajien käyttäytymistä kovin yksityiskohtaisesti. " http://www.luontoliitto.fi/nuorten_luonto/nuorten-luonto-12011/homoseksuaalisuus-elainmaailmassa-–-yllattavan-yleista

        Samaisessa artikkelissa puhutaan myös heterolajitovereista (että ihan turha tarttua sanaan "eläin", kun itse toit luonnon esille. Ja kyllä: argumenttinne on ennalta-arvattava). Oliko se "Revippä siitä." Taisi se olla.


      • Miri

        Revin toki, kiitos. Evoluutio myös on kokeillut kädellisillä eri juttuja, jonka haara me ihmisetkin ollaa. Loppuu nekin haarat joskus. Luonto ei suunnittele vaan evoluutio on yleensä ollut pienten mutaatioiden ja ympäristöön soveltuvuuden tulosta. Eli yhtä suurta vahinkoa tässä ollaan :) Eläinmaailmalle homoseksuaalisuus ei ole vieras asia.

        Ja jos pelkästä lisääntymisestä on kyse niin sehän voisi olla vain sitten pelkkä mekaaninen suoritus suvun jatkamiseksi. Nykytekniikalla ei tarvittais edes seksiä siihen! Kohtua kylläkin vielä. Ei mitään tekemistä parisuhteiden tai rakkauden kanssa. Jos olisi vain pelkästään jompaa kumpaa sukupuolta, ni eikhää se peli ollu selvä tän lajin kohdalta ;D


      • Rajoitin
        Miri kirjoitti:

        Revin toki, kiitos. Evoluutio myös on kokeillut kädellisillä eri juttuja, jonka haara me ihmisetkin ollaa. Loppuu nekin haarat joskus. Luonto ei suunnittele vaan evoluutio on yleensä ollut pienten mutaatioiden ja ympäristöön soveltuvuuden tulosta. Eli yhtä suurta vahinkoa tässä ollaan :) Eläinmaailmalle homoseksuaalisuus ei ole vieras asia.

        Ja jos pelkästä lisääntymisestä on kyse niin sehän voisi olla vain sitten pelkkä mekaaninen suoritus suvun jatkamiseksi. Nykytekniikalla ei tarvittais edes seksiä siihen! Kohtua kylläkin vielä. Ei mitään tekemistä parisuhteiden tai rakkauden kanssa. Jos olisi vain pelkästään jompaa kumpaa sukupuolta, ni eikhää se peli ollu selvä tän lajin kohdalta ;D

        Luonto on päättänyt, että nyt on väestönkasvua rajoitettava.


      • ateisti2

        Ei tuo pidä paikkaansa,että muka olisi miehiä tai naisia koko maapallolle.Saahan olla maapallolla homoja,lesboja sekä heteroja.Kuka kieltää heteroilta..tuskinpa.Se on pelkästään seksuaalisuuntauminen kiinnostusta eikä ihmisestä.


      • häh?
        T409 kirjoitti:

        Sanoitko luonto? Puhumme siis varmaankin tästä monipuolisesta maailmasta ympärillämme. Jo nopea googletus tuottaa tuloksia

        "Homoseksuaalista käyttäytymistä on havaittu noin 1500 eläinlajilla, joista 500:lla se on tieteellisesti hyvin dokumentoitua. Todennäköisesti homoutta esiintyy moninkertaisella määrällä lajeja, eihän ihminen edes tunne kaikkia maailman eläinlajeja, saati että olisi ehtinyt havainnoida kaikkien tunnettujen lajien käyttäytymistä kovin yksityiskohtaisesti. " http://www.luontoliitto.fi/nuorten_luonto/nuorten-luonto-12011/homoseksuaalisuus-elainmaailmassa-–-yllattavan-yleista

        Samaisessa artikkelissa puhutaan myös heterolajitovereista (että ihan turha tarttua sanaan "eläin", kun itse toit luonnon esille. Ja kyllä: argumenttinne on ennalta-arvattava). Oliko se "Revippä siitä." Taisi se olla.

        Luonnossa luonnonoikut kuolee pois ilman sen suurempaa vahinkoa ympäristölleen! Ei missään muussa eläinlajissa keinotekoisesti tueta luonnonoikkuja,miksi ihmislajissa pitäisi?


      • kokemus-k
        häh? kirjoitti:

        Luonnossa luonnonoikut kuolee pois ilman sen suurempaa vahinkoa ympäristölleen! Ei missään muussa eläinlajissa keinotekoisesti tueta luonnonoikkuja,miksi ihmislajissa pitäisi?

        "Ei missään muussa eläinlajissa keinotekoisesti tueta luonnonoikkuja,miksi ihmislajissa pitäisi?"

        Eli lopetetaan saman tien kaikki lääketieteelliset hoidot ja "keinotekoiset" elämän jatkamiset, eihän niitä luonnossakaan ole. Vai mitä?

        Ihmislaji on sentään vähän eri asia kuin muut lajit. Juuri sitä kutsutaan siksi sivistykseksi ja se erottaa ihmisen eläimistä, ei biologia.


      • kokemus-k
        Rajoitin kirjoitti:

        Luonto on päättänyt, että nyt on väestönkasvua rajoitettava.

        "Luonto on päättänyt, että nyt on väestönkasvua rajoitettava."

        Ei "luonto" ole mikään toimija joka päättää jotain. Luonnossa asiat vain tapahtuvat tiettyjen luonnolakien ja tiettyjen lainalaisuuksien mukaan.


      • häh?
        kokemus-k kirjoitti:

        "Ei missään muussa eläinlajissa keinotekoisesti tueta luonnonoikkuja,miksi ihmislajissa pitäisi?"

        Eli lopetetaan saman tien kaikki lääketieteelliset hoidot ja "keinotekoiset" elämän jatkamiset, eihän niitä luonnossakaan ole. Vai mitä?

        Ihmislaji on sentään vähän eri asia kuin muut lajit. Juuri sitä kutsutaan siksi sivistykseksi ja se erottaa ihmisen eläimistä, ei biologia.

        Oletko varma että mato on kanssasi samaa mieltä? Ihmislaji on ottanut herruuden maapallolla,siitäkin voidaan olla monta mieltä onko se hyvä asia Koko ajan selviää että moni eläinlaji on itseasiassa hyvin lähellä ihmislajin kehitystä ja viisautta.


      • ?l?
        kokemus-k kirjoitti:

        "Luonto on päättänyt, että nyt on väestönkasvua rajoitettava."

        Ei "luonto" ole mikään toimija joka päättää jotain. Luonnossa asiat vain tapahtuvat tiettyjen luonnolakien ja tiettyjen lainalaisuuksien mukaan.

        Väitätkö että luonnonmullistukset ei olisi luonnon tapa yrittää korjata jotain joka on menossa pieleen maapallolla? Aika yksinkertainen taidat olla!


    • herää totuuteen

      Muslimeillehan sallitaan moniavioisuus. Monta vaimoa on usealla maahanmuuttajalla mukana.

    • Prohomo

      Hassu ketju. Aihe on homoliitot, mutta aihe sotketaan jos jonninmoiseen potaskaan. Allekirjoitan vetoomuksen homoliittojen puolesta jahka sen paperin käsiini saa.

      • kröhhhmmm...

        Oikein, homoliittojen puolesta, mutta ei homojen avioliittojen puolesta. Toivottavasti kirkko pysyy koko sotkusta erossa ja myöhemmin vain kirkkovihkimistä kutsutaan avioliittoon vihkimiseksi miehen ja naisen välillä. Eroan heti seurakunnastani, jos siellä vihitään homopareja. Keksikää joku hyvä nimike homo- ja siviilivihkimispareille.


      • babe truth
        kröhhhmmm... kirjoitti:

        Oikein, homoliittojen puolesta, mutta ei homojen avioliittojen puolesta. Toivottavasti kirkko pysyy koko sotkusta erossa ja myöhemmin vain kirkkovihkimistä kutsutaan avioliittoon vihkimiseksi miehen ja naisen välillä. Eroan heti seurakunnastani, jos siellä vihitään homopareja. Keksikää joku hyvä nimike homo- ja siviilivihkimispareille.

        Olin jo lähes erota, mutta tuo lakialoite kun ei mennytkään läpi vielä. Ehkä Haloska-ajan vouhotushumu alkaa laskemaan ja järjenvalo voittamaan, mutta heti kun kirkossa vihitään samaa sukupuolta olevia, eroan samana päivänä. Näin ajattelee varmasti myöskin tuhannet muut.

        Jos yhtään on pannut merkille, vähemmistöt vetoavat asioihin, jotka ovat voimassa, kuten lakiin syrjimisen uskontoon, sukupuolisuuntautumiseen jne. mukaisesti. Jos tämä tasa-arvo parisuhdelaki menee läpi, he vetoavat tähän taas seuraavassa lakialoitteessaan ja kuten edellä sanottuna, myös muut vähemmistöt voivat vedota tähän samaa sukupuolta olevien tasa-arvo lakiin myös myöhemmin: "kun homotkin saavat vihkiytyä avioliittoon, täytyy meidänkin silloin!"

        On nykyajan anarkiaa vaatia vähemmistöjen oikeuksia, jotka loukkaavat monia ihmisiä, sitä tämä on, ateistianarkiaa, kirkkoa ja uskovaisia vastaan.


      • netrunner
        kröhhhmmm... kirjoitti:

        Oikein, homoliittojen puolesta, mutta ei homojen avioliittojen puolesta. Toivottavasti kirkko pysyy koko sotkusta erossa ja myöhemmin vain kirkkovihkimistä kutsutaan avioliittoon vihkimiseksi miehen ja naisen välillä. Eroan heti seurakunnastani, jos siellä vihitään homopareja. Keksikää joku hyvä nimike homo- ja siviilivihkimispareille.

        "Toivottavasti kirkko pysyy koko sotkusta erossa ja myöhemmin vain kirkkovihkimistä kutsutaan avioliittoon vihkimiseksi miehen ja naisen välillä"

        Miksi kutsuttaisi? Ei avioliitto ole koskaan ollut mikään kristittyjen keksintö eikä yksinoikeus. Ennemmin kirkko keksiköön itse oman nimityksen.


      • Ilman jumalaa
        kröhhhmmm... kirjoitti:

        Oikein, homoliittojen puolesta, mutta ei homojen avioliittojen puolesta. Toivottavasti kirkko pysyy koko sotkusta erossa ja myöhemmin vain kirkkovihkimistä kutsutaan avioliittoon vihkimiseksi miehen ja naisen välillä. Eroan heti seurakunnastani, jos siellä vihitään homopareja. Keksikää joku hyvä nimike homo- ja siviilivihkimispareille.

        Kirkko pysyköön erossa valtiosta, jos ei pysty noudattamaan kaikkein yksinkertaisinta perusoikeutta eli tasa-arvoisuutta.

        Miksi yritykseni pitää maksaa kirkolle yhteisöveroa? Minulla on 10 työntekijää, joista yksi kuuluu kirkkoon, mutta ei taatusti käy työaikana kirkossa?

        Sillä tavalla tämä keskustelu on melko turhaa, että lakialoite tulee eduskunnan käsiteltäväksi kansalaisaloitteena ja silloin se menee läpi. Nou kän duu!


      • kokemus-k
        babe truth kirjoitti:

        Olin jo lähes erota, mutta tuo lakialoite kun ei mennytkään läpi vielä. Ehkä Haloska-ajan vouhotushumu alkaa laskemaan ja järjenvalo voittamaan, mutta heti kun kirkossa vihitään samaa sukupuolta olevia, eroan samana päivänä. Näin ajattelee varmasti myöskin tuhannet muut.

        Jos yhtään on pannut merkille, vähemmistöt vetoavat asioihin, jotka ovat voimassa, kuten lakiin syrjimisen uskontoon, sukupuolisuuntautumiseen jne. mukaisesti. Jos tämä tasa-arvo parisuhdelaki menee läpi, he vetoavat tähän taas seuraavassa lakialoitteessaan ja kuten edellä sanottuna, myös muut vähemmistöt voivat vedota tähän samaa sukupuolta olevien tasa-arvo lakiin myös myöhemmin: "kun homotkin saavat vihkiytyä avioliittoon, täytyy meidänkin silloin!"

        On nykyajan anarkiaa vaatia vähemmistöjen oikeuksia, jotka loukkaavat monia ihmisiä, sitä tämä on, ateistianarkiaa, kirkkoa ja uskovaisia vastaan.

        "Jos yhtään on pannut merkille, vähemmistöt vetoavat asioihin, jotka ovat voimassa, kuten lakiin syrjimisen uskontoon, sukupuolisuuntautumiseen jne. mukaisesti. Jos tämä tasa-arvo parisuhdelaki menee läpi, he vetoavat tähän taas seuraavassa lakialoitteessaan"

        Osaatko sanoa jonkun konkreettisen esimerkin jossa ihan todella on vedottu vain ja ainoastaan johonkin aikaisemmin annettuun oikeuteen? Minulle ei ainakaan tule mieleen. Kyllä oikeassa ja läpimenon mahdollisuuden omaavassa lakiesityksessä pitää olla ihan todelliset perustelut.


    • - Wolf -

      Joopas joo tässä keskustelus ei olikein kaikki tajunna mitään mitä tässä oli ajettuna takaa.
      Eiköhän homoliitot ole sallittuja ! mielestäni KYLLÄ.
      Eduskunnas vain ollan niin pinttyneitä Räsäsen juttuun että ei voi olla samaa sukupuolta olevien liittoja ! Miksihän ? Otetaan esille vaikka Rooma jossa oli kylpylät ja ne ketkä siel kävi (ukot) niin eiköhän ne pannut siellä toisiaan.
      Mitä rättipäihin niin eiköhän se ole että hakekoon omaa kansalaita ettei tarvitse hakea muun maalaista ja joka niiden kanssa menee niin olkoon turpa kii sen takia kun tiedostivat sen että ukoilla on valta viedä muksut maahansa ja naisella ei ole mitään arvoa siinä vaiheessa... tähän ei viranomaisetkaan tahdo puuttua... tiettävästä tästä on tehty kirjaa ja on juttuja ollut esillä kyseisitä asioista.

      Mutta kuitenkin : HOMO PAREILLE ON SALLITTUA MYÖS LIITOT EI SE OLE PELKÄSTÄÄÄN HETEROIDEN OIKEUS JA ADOPTIOT OVAT SAMOIN HOMOPAREILLE SUOTAVIA... HETEROT EIVÄT HOIDA LAPSIAAN NIIN ETTEIKÖ NIITÄ OTETA POIS HUOSTAAN MUTTA TOISIN ON HOMOPAREILLA... USKOAKSENI HOMO PARIT OVAT PAREMPIA HOITAMAAN ASIOITA KUIN MONET MUUT... Mutta myös on heteroita jotka oikeesti osaavat hoitaa lapsia... en väitä sitä. mutta näin sen asia vain on ja tyytykää siihen mikä on todellisuus älkää eläkö siinä luulossa jossa unelmat ovat.

      • 5 + 8

        "USKOAKSENI HOMO PARIT OVAT PAREMPIA HOITAMAAN ASIOITA KUIN MONET MUUT."

        Saahan sitä uskoa, varsinkin jos on suvaitsevaisen television homopropagandan kasvattama, mutta tutkimukset kertovat homojen 'avioliittojen' päättyvän heteroja useammin eroon, heillä olevan enemmän irtosuhteita ja parittelukumppaneita, enemmän seksuaalitauteja, enemmän huumeongelmia jne. jne.


      • Ilman jumalaa
        5 + 8 kirjoitti:

        "USKOAKSENI HOMO PARIT OVAT PAREMPIA HOITAMAAN ASIOITA KUIN MONET MUUT."

        Saahan sitä uskoa, varsinkin jos on suvaitsevaisen television homopropagandan kasvattama, mutta tutkimukset kertovat homojen 'avioliittojen' päättyvän heteroja useammin eroon, heillä olevan enemmän irtosuhteita ja parittelukumppaneita, enemmän seksuaalitauteja, enemmän huumeongelmia jne. jne.

        paskapuhetta tutkimuksesi kanssa.

        Etsi edes yksi tutkimus, missä sanotaan, että homoilla on enemmän huumeongelmia kuin heteroilla.

        Mistä johtuu, että homoilla on enemmän avioliiton ulkopuolisia suhteita ?

        PAHVI!


    • Jotakin rajaa jo

      Onneksi kaatui ja toivottavasti kaatuu vastakin. Olen lopen kyllästynyt homojen jatkuvaan vouhkaamiseen joka mediassa. Jos joku haluaa olla homo, olkoon, mitä se minulle kuuluu. En minä heteroidenkaan kaikkia "suuntautumisia" tiedä eikä minun tarvitsekaan tietää.

      • Ilman jumalaa

        Se muuten EI kaadu ensi kerralla. Nythän se ei kaatunut itse lakiesitykseen, vaan lakivaliokunta ei ottanut sitä käsittelyyn menettelyvirheen vuoksi. Sisältö ei ollut oikeassa keskustelussa.


    • Raamatun mukaisesti en kannata homo- ja lesboliittoja. Avioliitto on pyhä asia. Homoliitto ei ole oikea avioliitto.

      • prööööööööt

        Varmasti myöskin kuritat lapsiasi Raamatun mukaisesti?
        Joka vitsaa säästää se lapsiaan vihaa!


      • sdkg

        Alunperin avioliitto oli sitä että nainen siirrettiin miehen omaisuudeksi jotta voitiin varmistaa että lapset olivat miehen omia, tekopyhää paskaa,


      • tobeordonottobe
        prööööööööt kirjoitti:

        Varmasti myöskin kuritat lapsiasi Raamatun mukaisesti?
        Joka vitsaa säästää se lapsiaan vihaa!

        Eikö kun katsoo parikymppisten miesten tekemiä joukkosurmia kaduilla ja kouluissa, tule semmonen tunne, että ajat ovat muuttumassa, olisiko oikea sana, kurittomiksi.

        "joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa" Tämänkin rangaistuksen, kuten esim. kurituksen voi tehdä rakkaudella, vihan sijaan, mikä joissakin perheissä vissiin unohtuu ja saa sosiaalitantat takajaloilleen, vai onko tämäkin "eliitin" suunnitelmaa, kuten homouskin, saada väkiluvun kasvu hiljenemään, että maapallon kuormitus laskisi.


    • isä45

      Antaisitko oikeasti lapsen kahden miehen huollettavaksi? Siihenhän avioliiton salliminen johtaisi. Tämän vuoksi minä vastustan homoavioliittoa.

      • nouhätä

        Kyllä joku katulapsi voisi olla ikionnellinen, jos saisi kaksi rakastavaa isää!!!


      • hyi hyi hyiiiii

        "isä 45"
        Yksikään lapsi ei ole niin vähäarvoinen,että joutaa kahden homon kasvatettavaksi.

        Se on niin todella luonnonvastaista / häpeällistä touhua.

        Mutta kaksi aikuista homoa,siitä vaan keskenään tehkää mitä tahotta.


      • neiti...............

        Mieluummin antaisin lapsen kahdelle miehelle tai kahdelle naiselle kuin heteroparille, joka ei osaa lasta kasvattaa tai on esim. väkivaltainen.

        Lapsistako olette huolissanne? Onhan niitä homopariskuntien kasvattamia lapsia nykyäänkin, telkkarissakin haastateltu, ja ihan tavallisilta lapsilta vaikuttivat.


      • Mitä meinaat?
        neiti............... kirjoitti:

        Mieluummin antaisin lapsen kahdelle miehelle tai kahdelle naiselle kuin heteroparille, joka ei osaa lasta kasvattaa tai on esim. väkivaltainen.

        Lapsistako olette huolissanne? Onhan niitä homopariskuntien kasvattamia lapsia nykyäänkin, telkkarissakin haastateltu, ja ihan tavallisilta lapsilta vaikuttivat.

        Tahdotko sanoa, että kaksi homoa kykenisi automaattisesti hoitamaan lapsia paremmin kuin huono normipari? Että homo on ilman muuta hyvä kasvattaja?

        Pahaa pelkään, että homoliitossa yrittää olla yhdessä kaksi moniongelmaista. Poikkeavuuden taakka, yliherkkyys muihin, mielenterveysongelmat... Miten kaksi epätasapainoista aikuista kykenisi kasvattamaan geenien puolesta ehkä kummallekin vierasta lasta?!?


      • fghfghfgfgh
        Mitä meinaat? kirjoitti:

        Tahdotko sanoa, että kaksi homoa kykenisi automaattisesti hoitamaan lapsia paremmin kuin huono normipari? Että homo on ilman muuta hyvä kasvattaja?

        Pahaa pelkään, että homoliitossa yrittää olla yhdessä kaksi moniongelmaista. Poikkeavuuden taakka, yliherkkyys muihin, mielenterveysongelmat... Miten kaksi epätasapainoista aikuista kykenisi kasvattamaan geenien puolesta ehkä kummallekin vierasta lasta?!?

        Homoille on niin vaikeaa adoptoida lapsi, että kyllä he oikeasti lapsen osaa hoitaakin jos sellaisen saavat. Se on niin helvetillinen paperisota, että se joka ei luovuta tosiaan haluaa lapsen ja on sitä valmis hoitamaan.

        On olemassa myös heteroja joilla on vaikea elämä ja myös heterot adoptoivat, joten miksei homotkin?


    • kukkokiekuu2

      Sinäpä sen sanoit, täts it!
      Suomeen kaikille oikeus ottaa useampi vaimo, mutta naiselle oikeus ottaa myös useampi mies! Ja homoille myös oikeus ottaa useampi homo. Mutta niinhän kaikki tekevätkin. Mihin siinä kirkon siunausta tarvitaan? Pikemminkin potenssilääkettä, mutta kuka luo lumet, jos kaikki vaan naivat kaikkiaan?

    • ah ah

      Mä ajattelen aina Päivi Räsästä, niin ei tule liian nopeasti.

    • jossain "mättää"

      Homoliittojen puolustajat väittävät , että ei esim koulussa kiusattaisi homoparin adoptoitua lasta , kuinka sitten on selitettävissä nuorten käyttämä kieli, jossa kutsutaan HOMOKSI toista hmistä joka jostain syystä ei miellytä , jopa opettajia kutsutaan homoiksi , silloin kun ovat epäsuosiossa.
      Jos tämä homous olisi niin nuorten hyväksymä asia kuten mm sateenkaariperheiden kannattajat esittävät , niin miksi sitä sitten käytettäisiin haukkumasanana toista ihmistä kohtaan.

      • fhfghfgh

        Se miten ihminen käyttäytyy kertoo millainen koti ihmisellä on ollut, ja se ei ole minun ongelmani jos joku on kussut kasvatuksen ja opettanut lapsen luulemaan että homous on paha asia.

        Jos lapsella on ystävä joka on homo he usein eivät käytä sanaa "homo" haukkumana sanana koska he tietävät mitä homous on, mutta se joka ei tiedä sitä käyttääkin.


    • torjuntaa

      VOITTO !!! :D

      • f2BjQP

        Mutta Ylen ja median massiivinen homovyörytys jatkuu vähentymättömällä voimalla..


      • iuytrsdfg
        f2BjQP kirjoitti:

        Mutta Ylen ja median massiivinen homovyörytys jatkuu vähentymättömällä voimalla..

        Jokainen järkevä ymmärtää, että tämä kääntyy homojen eduksi. Ihmiset ovat kuitenkin pohjimmiltaan hyviä. Jopa uskovaiset.


      • 14+8
        iuytrsdfg kirjoitti:

        Jokainen järkevä ymmärtää, että tämä kääntyy homojen eduksi. Ihmiset ovat kuitenkin pohjimmiltaan hyviä. Jopa uskovaiset.

        Mutta loppupeleissä Jumalan Sana on tosi ja se pitää.
        Toivottavasti Jumalan Sana vaikuttaa myös jokaisen homon elämään, että heidän elämänsä muuttuisi heteroelämäksi Jumalan Sanan mukaisesti.
        Hän voi muuttaa ja parantaa, myös homoudesta.
        Raamatun mukaisesti ihmisen ja Jumalan suhde ei ole kunnossa, jos homoutta mukana.


    • Ttuuntunut

      Suurinosa näistä luusereista jotka tänne postaa, on muutenkin kaikin puolin täysin jälkeen jääneitä. Ulkomuodollisesti muistuttavat ihmistä (ehkä), mutta ajattelukyky rajoittuu täysin oman sukupuolielimensä varaan. Ei ole yhtäkään hyvää syytä miksei homoilla saisi olla samoja oikeuksia. Ja tietääkseni eläimet todella harvoin kiinnostuu toisista roduista, eli linnut ja kalat ei paljoa romansseja harrasta. Oikeesti kelatkaa välillä miten pihalla ootte. Yleinen äänestysoikeuskin pitäisi päättää pelkästään tämän asian tiimoilta; jos olet vastaan, niin olet muutenkin niin menetetty tapaus ettet ansaitse paikkaasi yhteiskunnassa.

      • ährä5

        terve tulemast joukkoon


    • mmnpiij89068

      Ennemmin minä hyväksyisin moniavioliiton, kun kaksi miestä tai kaksi naista avioliiton. En hyväksy sitäkään, mutta.........
      mukavampi miehenä on naida naista, kuin miestä. Mihin reikään mies nai miestä, kysyn vain.? Paskaperseeseen en ketään panisi. Mutta naista nussittaisiin vuorotellen.

    • reilu peli
    • hedero

      Kyllä se on parempi, että homot menevät keskenään kuin, että sotkeutuvat muiden ihmisten elämään. Jätetään ne rauhaan jooko?
      Nehän ei tiettävästi lisäänny keskenään vain onko tämä vanhaa tietoa..?

    • ---

      "Jos tämä homous olisi niin nuorten hyväksymä asia kuten mm sateenkaariperheiden kannattajat esittävät , niin miksi sitä sitten käytettäisiin haukkumasanana toista ihmistä kohtaan. "

      Kuten on huomattu, monilla ihmisillä on ongelma homoliittojen suhteen, joten onhan se ymmärrettävää että vanhempien kautta omille lapsille asiasta tulee jonkinlainen tabu, joka saa nuoret käyttämään homoa haukkumasanana. Jos ihmiset oppisivat hyväksymään kaikki ihmiset sellaisenaan kuin olisi, niin ei tästäkään tarvitsisi väitellä. Enkä ymmärrä mitä tyhmää siinä nyt olisi jos samaa sukupuolta olevat pääsisivät naimisiin, mitä se on keneltäkään muulta pois? Olisi vain enemmän onnellisia ihmisiä tässäkin maassa jos tämä asia olisi laillista.

    • Jyhvbjjh

      I Koskahan pidetää taas homoilta.ne on niin huvittavii

    • TaunoKano

      Kannatan moniavioisuutta. Minusta on hienoa, että yhdellä naisella voi olla useampi mies.

      • ateisti2

        En hyväksyä moniavioisuutta,ei kiitos!


    • autonainut

      TASA-ARVOA ja äkkiä.
      Mulla on niin hyvä auto, että haluaisin viedä sen vihille ja rakastaa häntä myötä sekä vastamäessä.

      • iWeVxL

        Ja minulla koira.


      • weddchytr
        iWeVxL kirjoitti:

        Ja minulla koira.

        Eläimiinsekaantuminen ei ole enää rikos, että anna palaa vaan kun kerran mieli tekee.


    • kokemus-k

      "Homot marklkinoivat lakialoitettaan "tasa-arvoisena" avioliittolakina. Onko sen siis tarkoitus olla tasa-arvoinen VAIN homoille, vai onko sen tarkoitus olla tasa-arvoinen kaikille; myös uskontokunnasta riippumatta?"

      Avioliittolaki on SUKUPUOLItasa-arvoinen, siis ihan samoin kuin koko muu lainsäädäntömme. Meillä on maailmassa niin montaa eri uskonnollista käsitystä että olisi täysin mahdotonta tehdä lainsäädännöstämme edes pääosin uskonnollisesti tasa-arvoinen. Se ei kuitenkaan ole mikään syy olla korjaamatta eri suokupuolisia suuntauksia syrjivää lainsäädäntöä.

      Ja tuo usein esiin nostettu moniavioisuus on myöskin täysin eri luokan juttu kuin homoavioliitto. Homoavioliitot vaativat vain ja ainoastaan sen muutoksen että aviopuolisoita ei enää luokitella automaattisesti eri sukupuolta oleviksi. Kaikki muu voi pysyä ennallaan. Moniavioisuus taas vaatisi valtavia muutoksia niin perintölainsäädäntöön, sosiaaliturvalainsädäntöön kuin moneen muuhunkin asiaan. Nythän kaikki lähtee siitä että perhe muodostuu kahdesta vanhemmasta. Olisi käytännössä valtaisa urakka muuttaa kaikki lansäädäntömme moniavioisuuteen sopivaksi.

      • Tosimies.

        Miksi Homppeli-Håkan ja Lesbo-Leena väittää että eivät ole tasa-arvoisia mun kanssa?
        Mielestäni ollaan Håkanin kanssa täysin tasa-arvoisia.. en minäkään saa mennä Naapuri-Raimon kanssa naimisiin,mutta Naapuri-Pirkon kanssa saan.. ihan samoin saisi Homppeli-Håkan.. siis aivan tasa-arvoisesti!
        Mutta meillä kaikilla on säännöt jota tulee noudattaa,ja niitä ei halut saa määrätä!


    • ...

      Kuka sanoi, "että sitten kun homo poikii".

    • nainen 1

      Olisi aika hupaisa nähdä kun kaksi raavasta miestä käsikynkkää astelee alttarille....

      • 9vNctf

        Joo. Tulee mieleen tapaus kun naapurin vaari katsoi sanomalehdestä homoparin hääkuvaa ja sanoi: "Tulee varmaan kauniita lapsia kun isät ovat noin komeita;"


      • 15+17
        9vNctf kirjoitti:

        Joo. Tulee mieleen tapaus kun naapurin vaari katsoi sanomalehdestä homoparin hääkuvaa ja sanoi: "Tulee varmaan kauniita lapsia kun isät ovat noin komeita;"

        "Ja muuan filosofi, jolta keisari Nero kysyi, mitä hän piti uudesta keisarinnasta (=mies), vastasi purevasti: "Ah, olisivatpa jumalat antaneet isällesikin sellaisen vaimon, eikä ketään muuta!" ".


      • 18+8
        15+17 kirjoitti:

        "Ja muuan filosofi, jolta keisari Nero kysyi, mitä hän piti uudesta keisarinnasta (=mies), vastasi purevasti: "Ah, olisivatpa jumalat antaneet isällesikin sellaisen vaimon, eikä ketään muuta!" ".

        Tässä takavuosina eräs ulkomainen miespuolinen musiikkialan tähti vei 'morsiamensa' vihille. Asiasta oli iltapäivälehdessä. Jutussa tuo stara pohdiskeli hääjärjestelyjään ihan vakavaan sävyyn. Muun ohessa hän totesi yhtenä asiana muiden joukossa, että he ovat päätyneet siihen ettei morsiamella ole huntua. Muistaakseni juttu oli otsikoitu: "jätämme hunnun pois".
        Pikkasen haeskelin ajatuksia lehteä lukiessa.


    • Ugggghb

      Ssamaa mieltä

    • ----++

      Muistakaa "palkita" nämä kyseisen homolakien puolustajat seuraavissa vaaleissa.

      Vas­taan ää­nes­ti­vät ja enem­mis­töl­lään asian rat­kai­si­vat va­lio­kun­nan pu­heen­joh­ta­ja Anne Holmlund (kok), James Hirvisaari (ps), Arja Juvonen (ps), Markku Mäntymaa (kok), Arto Pirttilahti (kesk), Kari Tolvanen (kok), Ari Torniainen (kesk), Kaj Turunen (ps) ja Peter Östman (kd).

      Aloit­teen puo­les­ta ää­nes­ti­vät Suna Kymäläinen (sd), Antti Lindtman (sd), Johanna Ojala-Niemelä (sd), Aino-Kaisa Pekonen (vas), Jaana Pelkonen (kok), Kristiina Salonen (sd), Jani Toivola (vihr) ja Stefan Wallin (r).

    • tyttög89

      Kyllä maailman kirjat on jo ihan liian sekaisin sinä päivänä, jos suomessa sallitaan moniavioisten avioliitot. Sotii pahasti suomen kulttuuria ja perinteitä kohtaan, ne touhut kuuluu sinne rättipäämaihin, jossa ei sieläkään suvaittaisi länsimaisia käytäntöjä sen suopeammin, tiedä vaikka henki sielä menisi jos rupeaisi jotain oikeuksiaan huutelemaan (varsinkin jos sattuu olemaan nainen). Varmaan suomeenkin sitten pitää saada miehille lupa kivittää vaimonsa hengiltä tai raiskata naisia mielin määrin ilman toisen suostumusta, kun mies kuitenkin omistaa vaimonsa?. Kysynevätkö sielä islamistisissa maissa edes naiselta mielipidettä, isä sopii liiton aviomiehen tai sen miehen isän kanssa, sanotaan vaan että sinä menet nyt tuon abdullahin viidenneksi vaimoksi. Ensimmäinen vaimo on se korkea-arvoisin ja muut sitten piikoja sen mukaan monentenako vaimona on tullut...

      Sinänsä en nää mitään väärää homojen avioliitoissa, jos näkevät sen niin tärkeänä. Voihan sen tehdä maistraatissa, jos kirkko ei suostu. Sitten se vaan on virallista paperilla, että ovat pariskunta, eikä mikään muutu sen kummemmin muiden kanssaihmisten kannalta. Homojen adoptioon suhtaudun hieman kielteisemmin. Jos mahdollista saada heterovanhemmat lapselle, niin sellaiset ensisijaisesti, mutta toisalta homoparikin voi olla paljon parempi vaihtoehto kuin jos lapsi joutuisi varttumaan huonosti kasvattavien heteroiden ympäröimänä... ehkä jopa pelon ilmapiirissä. Nämä on niin mutkikkaita juttuja, että ei sellaisia asioita voi suinpäin mennä hyväksymään ottamatta selvää ensin asioiden vaikutuksista.

      • ....................

        Onhan Suomessa jo nyt moniavioisia ryhmiä. Ylioppilaslehdessä oli joskus hyvä juttu moniavioisuudesta ihan suomalaisten keskuudessa. Nuorella naisella oli kaksi miestä, joiden kanssa nukkui vuorotellen, muistaakseni.

        Siinä oli ihan hyviä perusteluja moniavioisuuden puolesta. Monet vain vastustavat sitä siksi, koska eivät itse halua elää sellaisessa suhteessa. En itsekään halua, mutta mitä sitten jos joku haluaa? Ei se ole keltään mitään pois.


      • eräs ajattelija
        .................... kirjoitti:

        Onhan Suomessa jo nyt moniavioisia ryhmiä. Ylioppilaslehdessä oli joskus hyvä juttu moniavioisuudesta ihan suomalaisten keskuudessa. Nuorella naisella oli kaksi miestä, joiden kanssa nukkui vuorotellen, muistaakseni.

        Siinä oli ihan hyviä perusteluja moniavioisuuden puolesta. Monet vain vastustavat sitä siksi, koska eivät itse halua elää sellaisessa suhteessa. En itsekään halua, mutta mitä sitten jos joku haluaa? Ei se ole keltään mitään pois.

        Moniavioisuus on arkipäivää monissa uskonnollisissa yhteisöissä, myös Yhdysvalloissa. Moniavioisuutta vastaan minulla ei ole mitään, se olisi ihan ok suomalaisellekin miehelle jos vaimoja olisi useampi.

        Homoliittoja vastaan olen jyrkästi. Homoliitto loukkaa avioliiton pyhyyttä. Moniavioisuutta voisi kuitenkin viedä eteenpäin. Suomessa on paljon yksinäisiä naisia, joiden kanssa hyvä mies voisi mennä naimisiin ja tehdä lapsiakin.


      • moniavioisuus
        .................... kirjoitti:

        Onhan Suomessa jo nyt moniavioisia ryhmiä. Ylioppilaslehdessä oli joskus hyvä juttu moniavioisuudesta ihan suomalaisten keskuudessa. Nuorella naisella oli kaksi miestä, joiden kanssa nukkui vuorotellen, muistaakseni.

        Siinä oli ihan hyviä perusteluja moniavioisuuden puolesta. Monet vain vastustavat sitä siksi, koska eivät itse halua elää sellaisessa suhteessa. En itsekään halua, mutta mitä sitten jos joku haluaa? Ei se ole keltään mitään pois.

        Se kulkee nimellä polyamorinen suhde.


      • :)eebin
        eräs ajattelija kirjoitti:

        Moniavioisuus on arkipäivää monissa uskonnollisissa yhteisöissä, myös Yhdysvalloissa. Moniavioisuutta vastaan minulla ei ole mitään, se olisi ihan ok suomalaisellekin miehelle jos vaimoja olisi useampi.

        Homoliittoja vastaan olen jyrkästi. Homoliitto loukkaa avioliiton pyhyyttä. Moniavioisuutta voisi kuitenkin viedä eteenpäin. Suomessa on paljon yksinäisiä naisia, joiden kanssa hyvä mies voisi mennä naimisiin ja tehdä lapsiakin.

        Olihan kuningas Salomonillakin 1000 vaimoa. Jos naisella on useampi mies, niin sitä en hyväksy.


    • muutto espanjaan

      Onneksi Suomesn kansassa ( ei kansanedustajissa) on fiksuja ja viisaita ihmisiä, mutta kuitenkin liikaa vielä rasisteja!!

    • dijaerfpsaöld

      Ihan pahaa tekee lukea näin ahdasmielisen porukan tekstiä.

      Täällä rinnastetaan aikuisten satukirjaa eli raamattua LAKIIN.
      Täällä rinnastetaan eläimet IHMISIIN.
      Täällä rinnastetaan uskonnot siihen jollaisiksi me synnytään.

      Ei uskoisi että 2000-luvulla on näin punaniskaista porukkaa täällä Suomessa.

      Tämänhetkinen tilanne on sama kuin vuonna 1906 (yli sata vuotta sitten), kun päätettiin naisten äänioikeudesta. Tai kun päätettiin 50 vuotta ennen tätä vapauttaa orjat rapakon toisella puolella. Hekin ovat ihmisiä, joidenkin mielestä vähemmistöä tai huonommassa asemassa olevia, mutta hekin saivat oikeutensa ja olla ja elää tasa-arvoisesti meidän muiden kanssa.

      Kysynpähän vaan, ketä oikeasti häiritsee kahden saman sukupuolen edustajan naimisiinmeno? VAIKUTTAAKO SE OIKEASTI JUURI SINUN ELÄMÄÄSI?!
      Vastaus on varmasti ei. Se ei ole sinulta pois, se ei estä sinulta mitään, se ei vaikuta sinun elämääsi.

      Jos minulla on oikeus päästä naimisiin rakastamani ihmisen kanssa, jos minulla on oikeus olla onnellinen, miksi sitä oikeutta ei olisi ystäväpariskunnallani. Ystäväpariskunnallani, jotka ovat maailman vilpittömämpiä ihmisiä ja kantavat tähän yhteiskuntaan kortensa kekoon. Ja sattuvat muuten edustamaan samaa sukupuolta.

      Älkää sekoittako tähän uskontoja, raamattua, eläimiä tai yhtään mitään muutakaan mikä tähän keskusteluun ei kuulu eikä liity millään tavalla.

      Ja mitä lapsien kasvattamiseen tulee, väitän että lapsi on paljon onnellisempi rakastavassa perheessä kuin lastenkodissa, tai perheessä jossa alkoholi ja väkivalta on jokapäiväistä arkea. Myös lapsi ansaitsee onnellisen perheen, oli perheessä sitten pelkästään miehiä tai naisia. Maailmankuva on lapsellakin varmasti suvaitsevaisempi kun lapsi saa elää rakastavien vanhempien kanssa kuin elää vihattuna ja hakattuna sairaassa perheessä.

      Mitä jos joskus asettaisitte itsenne toisen ihmisen saappaisiin ja katsoisitte elämää sieltä käsin. Voisi teidänkin katse avartua kummasti ja näkisitte jotain muutakin niiden silmälappujenne takaa.

      Aion antaa ääneni aloitteelle heti kun se vain on mahdollista.
      Kaikki me olemme tasa-arvoisia seksuaalisesta suuntautumisestamme huolimatta.

      HOMOystävieni häitä odotellessa, he ovat onnensa ansainneet!

      • Haloo Homo hei

        Suomen lainsäädäntö perustuu Raamattuun. Jos et sitä aiemmin tiennyt, niin nyt tiedät.


      • dijaerfpsaöld
        Haloo Homo hei kirjoitti:

        Suomen lainsäädäntö perustuu Raamattuun. Jos et sitä aiemmin tiennyt, niin nyt tiedät.

        Sanoinko olevani homo?
        Olen itseasiassa ihan naimisissa oleva heteronainen.
        Ilmeisesti vain hieman suvaitsevaisemmin ja avarakatseisemmin kasvatettu ja elänyt kuin sinä.

        Jälleen osoitus vallitsevasta ahdasmielisyydestä ja asioiden epäoleellisuudesta, mutta pitihän sinun sekin vetää siihen mukaan. Hutiin meni, sori!

        Toisekseen, missä kohtaa Suomen laki perustuu raamattuun?

        Käsittääkseni Suomen laki perustuu hallituksen esitykseen tai kansanedustajan aloitteeseen ja tätä kautta eduskunnan hyväksymiseen.

        Tällä ei ole mitään tekemistä teidän satukirjojenne kanssa.


      • ...........
        dijaerfpsaöld kirjoitti:

        Sanoinko olevani homo?
        Olen itseasiassa ihan naimisissa oleva heteronainen.
        Ilmeisesti vain hieman suvaitsevaisemmin ja avarakatseisemmin kasvatettu ja elänyt kuin sinä.

        Jälleen osoitus vallitsevasta ahdasmielisyydestä ja asioiden epäoleellisuudesta, mutta pitihän sinun sekin vetää siihen mukaan. Hutiin meni, sori!

        Toisekseen, missä kohtaa Suomen laki perustuu raamattuun?

        Käsittääkseni Suomen laki perustuu hallituksen esitykseen tai kansanedustajan aloitteeseen ja tätä kautta eduskunnan hyväksymiseen.

        Tällä ei ole mitään tekemistä teidän satukirjojenne kanssa.

        Jumalanpilkkalaki on edelleen voimassa ja jumalanpilkasta voidaan tuomita rangaistuksiin.

        Kaltoinkohdelluille lapsille on olemassa hyviä kristillisiä perhekoteja. Ennen vanhaan oli myös kunnon kasvatuslaitoksia kurittomammille lapsille, niitä saisi perustaa nykyistä enemmän.

        Laitos tai lastenkoti on lapselle parempi vaihtoehto.


      • juytfghj
        ........... kirjoitti:

        Jumalanpilkkalaki on edelleen voimassa ja jumalanpilkasta voidaan tuomita rangaistuksiin.

        Kaltoinkohdelluille lapsille on olemassa hyviä kristillisiä perhekoteja. Ennen vanhaan oli myös kunnon kasvatuslaitoksia kurittomammille lapsille, niitä saisi perustaa nykyistä enemmän.

        Laitos tai lastenkoti on lapselle parempi vaihtoehto.

        Onpa heikko Jumala, jos ihminen pystyy pilkkaamaan.


      • 9+19

        Miksi homoparit eivät voi mennä liittoon maistraatissa. Siellähän muutkin ei-uskovat menevät. Kirkon pitäisi olla uskovien yhteisö, joka uskoo Raamatun Sanaan ja yrittää elää sen mukaisesti. Miksi homojen täytyy välttämättä saada mennä liittoon juuri kirkossa. Se on kuin miksi pitäisi päästä kuurakettiin, kun kuitenkaan ei ole astronautti.

        Tuuletus homojen rakastavasta perheestä voi myös yksinkertaisesti johtua siitä, etteivät he joudu samoihin koettelemuksiin kuin ehkä joku toinen. Ei joudu ehkä samoihin koettelemuksiin kuin joku kristitty perhe, jota "rassataan".

        Miksi suomalaisten päättäjien pitää tuulettaa homo-kysymyksen puolesta.
        Onko se ehto, että pääsee portaita ylöspäin. onko se joku meriitti yms.


    • vain pappi erottaa

      Jos se kirkko ja avioliitto on niin pyhä yksinoikeus heteroille, niin laitetaan samalla lakivoiman (kuten se raamatussa lukee) että sen minkä jumala yhdistää sen myös vain jumala (kuolema) voi erottaa.
      Tällä lakipykälällä vapautetaan virkamieskoneiston paineita maistraatissa ja oikeuslaitoksissa.

    • Tavallinen mies

      Seuraavissa vaaleissa palkitaan...
      On maailman kirjat sekaisin kun kokoomuksen Lasse Männistö ja myös ukloministeri ovat noita ruskean reiän miesten ystäviä. En minä ainakaan anna ääntäni heille.

    • eikiitos

      Kantani Samaa sukupuolta olevien oikeuksista , perinteiseen avioliittoon.

      Itse kannatan samaa sukupuolta olevien parisuhteiden laillistamista eräin varauksin.
      Nyt samaa sukupuolta olevat parisuhteiden osaiset vaativat samoja oikeuksia kuin peruínteisessä ,mies nainen avioliitossa.

      Tilanne on mahdoton. Samaa sukupuolta olevat eivät voi hankkia omia lapsia , kuten mies, nainen voivat..yleensä. Tältä osalta liitto on erilainen, verrattuna perinteiseen.

      Tämän lisäksi samaa sukupuolta olevat vaativat oikeutta adoptoida itselleen lapsia?
      Koska samaa sukupuolta olevat tuntevat vetoa vain samaa sukupuolta oleviin, tällöin jos vaikka kaksi homo miestä hankkisi poikalapsia liittoonsa niin eivätkö nämä miehet käyttäisikin hyväkseen nuoria poikia suuntautumisensa vuoksi.

      Taas jos kaksi naista jotka ovat liitossa saisivat oikeuden adoptoida tyttöjä niin eikö nämä naiset käyttäisikin niitä tyttöjä hyväkseen seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi.

      On kummallista että ne puolueet jotka kannattavat eniten samaa sukupuolta olevien laillistamista kirkkovihkimisenä ovat juuri niitä jotka ovat aina iäi ja ajat erittäin voimakkaasti kritisoineet maamme kirkkoa.

      Jotenkin tuntuu siltä että samaa sukupuolta kannattavat poliitikot haluavat vain ,tavallaan kostaa yhteiskunnalle sen vääryyden mikä on josku tapahtunut.
      Silloin kun maamme jakautui poliittisesti kahtia.

      • dijaerfpsaöld

        Vertasit tekstissäsi juuri pedofiilia eli mieleltään sairasta ihmistä rakastavaan, normaaliin vanhempaan.

        Jos sinulla on lapsia, käytätkö sinä heitä hyväksesi?
        Koska sinun logiikkasi mukaan, jos olet heteromies, voisit hyvin käyttää hyväksesi tytärtäsi.
        Yhtä sairasta, eikö?

        Eiköhän noita pedofiileja ole suurimmaksi osin nimenomaan tuolla heteroiden leireissä, mitä nyt näitä uutisia lukee.

        Nyt ihan oikeasti ihmiset järki käteen!


      • vainiinkö

        nimimerkki "eikiitos" sekoittaa pahasti homoseksuaalisuuden ja pedofilian. Ota asioista selvää, ennenkuin kirjoittelet tänne asiantuntevuutesi nojalla.
        Kirjoituksesi mukaan voidaan päätellä samoin myös heteropareista..


      • ajatuksia on monia..

        Voi apua tätä ajattelumaailmaa!! Miten joku voikaan yhdistää lhbt-henkilön pedofiliaan?!? Siinä ei ole kyse mistään eläimeen tai lapseen sekaantumisesta. Yksinkertaisesti siinä on kyse rakkaudesta eli siis ihan siitä samasta kun heteroparinkin suhteessa. Itse olen onnekas kun ystäväpiiriini kuuluu muitakin kuin heteropareja. Näin ollen minunkin elämässäni on kaikki sateenkaaren värit :)

        Suomea pidetään tasa-arvon esimerkkimaana, niin miksi se on viimeinen Pohjoismaa, jossa lakia tasa-arvoisesta avioliittolaista ei ole? Saksa ja monet muut Euroopankin maat ovat hyväksyneet lain iät ja ajat sitten, muualla asiaa käsitellään. Tasa-arvoisessa avioliittolaissa ei ole kyse kirkossa vihkimisestä vaan siitä, että lain edessä samaa sukupuolta olevat parit ovat samassa asemassa heteroparien kanssa. Ja mitä tulee isoon kirjaan, siinä lukee, että kaikki olemme Jumalan kuvia, näin on myös homojen/lesbojen/biseksuaalien suhteen. Jumala on heidätkin luonut.

        Itse olen saanut kunnian työskennellä sateenkaariperheiden kanssa ja sanon, että lapset eivät olleet kieroonkasvaneita vaan normaaleja, leikkiviä ja suvaitsevaisia lapsia. JA SE ETTÄ LAPSI KASVAA SAMAA SUKUPUOLTA OLEVIEN VANHEMPIEN KANSSA, EI TARKOITA ETTÄ HÄN KASVAA HOMOKSI. KOSKA HOMOKSI/LESBOKSI/BISEKSUAALIKSI EI KASVETA VAAN SYNNYTÄÄN. Jokainen lapsi ansaitsee rakastavat vanhemmat ja suhtautuminen muihin ihmisiin on lähtee aina kotoa! Sateenkaariperheen lapset ovat aina toivottuja lapsia, eivät hetken huumaa.


      • sinäahdasmielinen

        toivon ja en toivo sinulle lapsia, en toivo koska olet erittäin vajaa ja ahdasmielinen ihminen, huhhuh juuri kaltaistesi takia pitäisi homoseksuaalien päästä saada mennä naimisiin. Mutta toivon, että jos saat lapsia niin heistä tulee homoseksuaaleja :)


      • urpo2013

        Sekaantuisitko heterona omaan tyttäreesi, jos logiikkasi on homoja kohtaan tuollainen?


      • voi voi

        Sinun logiikkaasi: Jos homot käyttäisivät adoptoimiaan poikia hyväksi suuntautumisensa vuoksi ja lesbot adoptoimiaan tyttöjä suuntautumisensa vuoksi niin silloin sinäkin siis heteromiehenä (oletan että olet mies koska naisilta harvemmin näin järjettömiä "mielipiteitä" tulee) käyttäisit hyväksi tytärtäsi suuntautumisesi vuoksi. Noin se menee sinun logiikkasi mukaan.

        Voiko noin tyhmiä ihmisiä oikeasti olla?


      • WTF...?

        "Koska samaa sukupuolta olevat tuntevat vetoa vain samaa sukupuolta oleviin, tällöin jos vaikka kaksi homo miestä hankkisi poikalapsia liittoonsa niin eivätkö nämä miehet käyttäisikin hyväkseen nuoria poikia suuntautumisensa vuoksi.

        Taas jos kaksi naista jotka ovat liitossa saisivat oikeuden adoptoida tyttöjä niin eikö nämä naiset käyttäisikin niitä tyttöjä hyväkseen seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi."

        Tän on pakko olla provo, ei kukaan täysjärkinen voi olla tätä mieltä...


    • rukoilkaa viisautta

      Voi kumpa teidän uskovaisten sydämissä olisi rakkautta edes sinapinsiemenen verran, niin maailma olisi aivan toisenlainen paikka elää.

      • olen kokenut

        Uskovaisten sydämestä et löydä muuta kun kovuutta, ulkokultaisuutta, itsensä kohottamista ja tehopyhää asennetta.


    • Noup homoliitot

      Hyväksyn homot ihmisenä. En hyväksy homoutta. Sanon EI homoavioliitoille.

      Minulle on useasti sanottu, että olen suvaitsematon ja haukuttu maan rakoon. Vastaan tähän aina lyhyesti: Olet itse suvaitsematon, jos et hyväksy mielipidettäni.

      Toisten mielipiteitä on turha haukkua ja yrittää muuttaa. Mielipiteen saa tuoda vapaasti julki. Enemmistö kansalaisista on homoavioliittoja vastaan, kunnioittakaa sitä.

    • jupe4

      Työssäni taxxinkuljettajana kuljetan usein lesbopareja.He ovat tyytyväisiä nykyelämäänsä ja usein ihmettelevätkin niitä julkkiksia jotka tästä "tasapuolisuudesta" paasaavat. Ainakin nämä tuntemani pariskunnat haluavat viettää elämäänsä rauhassa valitsemallaan tavalla.Heitä ei kiinnosta sateenkaarikulkueet eikä muut vastaavat.He ovat rakastuneita toisiinsa ja se riittää.Alexander Stubbin ja Mikaelin Jungerin kaltaiset maailmanhalaaja heterot ovat heidän mielestään haitaksi koko asialle. Asiakkaani kunnioittavat ihmisten vakaumusta ja sallivat heidän kielteisen suhtautumisensa avioliittolain muutoksiin.Mielestäni kaikki kukat saavat kukkia niinkuin kukkivat,lakeja ja asetuksia noudattaen.Näiden ystävättärieni mielestä 95% kaltaisistaan ajattelevat samoin kuin hekin ajattelevat. Kuriositeettina tähän loppuun.Ruotsissa on samaa sukupuolta olevien adoptio-oikeus ollut voimassa vuodesta 2002,tähän menessä ei ole vielä yhtään adoptiota toteutunut. Paljon melua tyhjästä.Stubb ja Jungner keskittykää ajamaan asioita jotka kansalaistemme hyvinvointia parantaisivat. Jupe (KOK)

      • sexivie ja taxituo

        Kuinkahan usein (mikä on siis paljon?) jupe4 kuljettaa taxissaan noita lesbopareja? Aivan kuin hän olisi vähintään joku lesbojen hovikuljettaja. Hän on aivan selvästi kuskina pääkaupunkiseudulla, jossa on Suomen suurin lesbo- ja homokeskittymä, syystä että siellä heidän on helpompi "kadota massaan" kuin muualla Suomessa. Tunnistaako jupe4 heidät lesboiksi esim. siitä että he ravintolaillan päätteeksi kännipäissään suutelevat toisiaan taxin takapenkillä? Tuleeko tosiaan niin paljon poliittisia keskusteluja ajomatkojen aikana lesbojen kanssa, noiden aivan selvästi alle kolmekymppisten itseään etsivien nuorten nautiskelijoiden kanssa? Taitaa olla jupella mieluinen ammatti ja komea auto.


      • jupe4
        sexivie ja taxituo kirjoitti:

        Kuinkahan usein (mikä on siis paljon?) jupe4 kuljettaa taxissaan noita lesbopareja? Aivan kuin hän olisi vähintään joku lesbojen hovikuljettaja. Hän on aivan selvästi kuskina pääkaupunkiseudulla, jossa on Suomen suurin lesbo- ja homokeskittymä, syystä että siellä heidän on helpompi "kadota massaan" kuin muualla Suomessa. Tunnistaako jupe4 heidät lesboiksi esim. siitä että he ravintolaillan päätteeksi kännipäissään suutelevat toisiaan taxin takapenkillä? Tuleeko tosiaan niin paljon poliittisia keskusteluja ajomatkojen aikana lesbojen kanssa, noiden aivan selvästi alle kolmekymppisten itseään etsivien nuorten nautiskelijoiden kanssa? Taitaa olla jupella mieluinen ammatti ja komea auto.

        ei ole jupella komeaa autoa,eikä jupe ajele pääkaupunkiseudulla.eikä ne naiset ole alle kolmekymppisiä.lesboja he kyllä ovat avoimesti.kunnioitan heidän avoimmuuttaan asioissaan,he halveksivat näitä politiikan älyjättiläisiä.he haluavat elää omaa elämäänsä ilman sateenkaarikulkueita.jupe on ihan tavallinen suomalainen hetero,joka kunnioittaa ihmisten oikeutta valita.jupe ihmettelee joidenkin poliitikkojen ja julkkisten pauhaamista tasavertataisista oikeuksista.maassa olisi paljon suurempia ongelmia ratkottavana...


    • Homouden brändäystä,

      ei mitään muuta.

    • jotain rajaa

      Homoilu on nyt suurta muotia, mutta silti se on pelkästään perseestä!

      • jotain rajaa

        .....siis pelkästään sieltä peräsuolesta!


    • hävettääääääää

      Miten suomalaiset voikaan olla näin konservatiivisia...
      Häpeän suomalaisuuttani. Kaikissa muissa pohjoismaissa kyseinen laki on hyväksytty, eli minkä vitun takia sitä pitää täällä jarruttaa? Laki tulee kuitenkin jossain vaiheessa tännekin.
      Ja millä tavoin homojen liitot vaikuttaisivat heterojen avioliittoon?
      Jos et halua homoliittoa, niin älä ota sellaista.
      Ja on todella tekopyhää vedota Raamattuun, kun te ''uskovaiset'' ette ole edes siihen kunnolla perehtyneet. Sama chapteri joka kieltää homot, kieltää myös erittäin jyrkästi erikuituisten vaatteiden käyttämisen,(wtf srsly) äyriäisten syömisen, naiseen koskemisen jos tällä on kuukautiset ( eli kaikki mihin nainen on koskenut/istunut on ns. saastunutta, ja ihminen tekee syntiä jos koskee tällöin naiseen) ja totta kai avioliitosta eroaminen sekä avioton seksi. Miksei näihin asioihin sitten puututa, ihan yhtä jyrkästi nekin kielletään raamatussa.
      Miksi pitää olla niin vitun tekopyhää kansaa oikeasti?

      • ontto uskonto

        Suomen ev.lut. kirkko on repinyt omasta pyhästä kirjastaan Raamatusta jo pari sivua pois pelkästään tämän homoilun sallimisen vuoksi. Sivujen repiminen vain jatkuu ja jonain synkkänä päivänä ei papeilla tätä menoa ole enää muuta kuin Raamatun mustat tyhjät kannet käsissään. Saarnojen aiheetkin ovat siinä vaiheessa varsin vähissä kun Jumalan Sanan tilalle ovat tulleet kaikki tämän maailman filosofiat ja psykologiat, järkeisopit ja kehitysopit. Eikö koko kirkkolaitoksen yhteiskunnan epäuskon tuulia myötäilevine leipäpappeineen voisi jo nyt huutokaupata pois eniten tarjoavalle ja tehdä kirkkorakennuksista vaikka elokuvateattereita?


      • nUCRYr
        ontto uskonto kirjoitti:

        Suomen ev.lut. kirkko on repinyt omasta pyhästä kirjastaan Raamatusta jo pari sivua pois pelkästään tämän homoilun sallimisen vuoksi. Sivujen repiminen vain jatkuu ja jonain synkkänä päivänä ei papeilla tätä menoa ole enää muuta kuin Raamatun mustat tyhjät kannet käsissään. Saarnojen aiheetkin ovat siinä vaiheessa varsin vähissä kun Jumalan Sanan tilalle ovat tulleet kaikki tämän maailman filosofiat ja psykologiat, järkeisopit ja kehitysopit. Eikö koko kirkkolaitoksen yhteiskunnan epäuskon tuulia myötäilevine leipäpappeineen voisi jo nyt huutokaupata pois eniten tarjoavalle ja tehdä kirkkorakennuksista vaikka elokuvateattereita?

        Sinulla on vanhentunut käsitys siitä että kirkon oppi perustuisi raamattuun. Nykykirkon oppi perustuu piispojen perversioihin.


    • ei kahta isää

      Itse en ole homojen puolella, kyllä se näin on että jos on kaksi homoa, he adoptoivat lapsen, se ei ole oikein. Kyllä perheeseen pitää kuulua isä,äiti sekä lapsi/lapset, eikä todellakaan isä,isä ja lapsi/lapset. Se on väärin valtiota kohtaan sekä ehdottomasti LAPSIA! Enkä ole varmasti ainut kuka ajattelee näin. Tämä on minun ja monen muun kanta!

      • 167/15

        Sun logiikalla pitäisi ottaa lapset heti pois kakilta yksinhuoltajilta ja adoptoida ne perheeseen, jossa on isä ja äiti.


    • vemmeli1

      Koska meillä on lailla sallittu uskonnonvapaus, niin ei tarvita erillistä lakia tasa-arvoisuuden takia! Joten mm. muslimeille ja mormooneille suotakoon
      tasa-arvoisuus naimisessakin, ei yksin homoille ja lesboille!

    • nighttime3434

      Juuri jossain tutkimuksessa todettiin, ettei kaksi isää/kaksi äitiä vaikuta lapseen millään tavalla.
      Sitä paitsi, kyllähän on yksinhuoltaja vanhempiakin, miten he sitten opettavat puuttuvan vanhemman mallin lapselle?
      Eiköhän homovanhemmat osaa ihan yhtä hyvin kasvattaa lapsia kuin heterotkin.
      Ja kuten ollaan huomattu nykynuorisosta, ei ne heterovanhemmat osaa kasvattaa niitä kakaroitaan oikein.
      Sitä paitsi heterovanhemmathan niitä homoja kasvattaa, eikös?

      • ....................

        Ehkäpä ne kuitenkin vaikuttaa sillä tavalla, että homoparien lapset tulevat kiusatuiksi koko koulunkäyntinsä ajan. Se voi olla yhtä hel vettiä sellainen.


      • 243
        .................... kirjoitti:

        Ehkäpä ne kuitenkin vaikuttaa sillä tavalla, että homoparien lapset tulevat kiusatuiksi koko koulunkäyntinsä ajan. Se voi olla yhtä hel vettiä sellainen.

        Ehkäpä ne eivät tulisi koulukiusatuksi jos ihmisiä alettaisiin opettamaan ymmärtäväisiksi ja suvaitsevaiseksi, sen sijaan että ollaan tälläistäkin asiaa vastaan.

        Vähän kun sanottaisi, että lihavan pariskunnan ei tulisi saada lapsia. Miksi? Koska lihavaa lasta tultaisiin kiusaamaan koulussa.

        silti ylipainoisten lasten määrä kasvaa.


      • ....................
        243 kirjoitti:

        Ehkäpä ne eivät tulisi koulukiusatuksi jos ihmisiä alettaisiin opettamaan ymmärtäväisiksi ja suvaitsevaiseksi, sen sijaan että ollaan tälläistäkin asiaa vastaan.

        Vähän kun sanottaisi, että lihavan pariskunnan ei tulisi saada lapsia. Miksi? Koska lihavaa lasta tultaisiin kiusaamaan koulussa.

        silti ylipainoisten lasten määrä kasvaa.

        Olipa siinä SURKEA vertaus.


      • 23215L
        .................... kirjoitti:

        Olipa siinä SURKEA vertaus.

        Surkea vertaus? Ja miksiköhän näin...?

        Lihavia ihmisiä kiusataan ihan yhtä lailla jos tielle sattuu joku suvaitsematon idiootti.. Samoin voidaan sitten kysyä että eivätkö tummaihoiset saa tehdä täällä lapsia, koska edelleen löytyy joku rasisti, joka heidän lastaan kiusaa. Tai jos vanhemmilla ei ole tarpeeksi rahaa ostaa lapselleen hienoja vaatteita ja muita tavaroita, niin kyllä ne nirppanokka ipanat siitäkin saa syyn kiusata.

        Eli kukaan ei saa tehdä mukuloita, niin kenellekään ei tule sitä vaaraa, että heitä kiusattaisiin!


      • God is Good
        243 kirjoitti:

        Ehkäpä ne eivät tulisi koulukiusatuksi jos ihmisiä alettaisiin opettamaan ymmärtäväisiksi ja suvaitsevaiseksi, sen sijaan että ollaan tälläistäkin asiaa vastaan.

        Vähän kun sanottaisi, että lihavan pariskunnan ei tulisi saada lapsia. Miksi? Koska lihavaa lasta tultaisiin kiusaamaan koulussa.

        silti ylipainoisten lasten määrä kasvaa.

        Onko koskaan oltu näin "suvaitsevaisia" ajassa, kuin nyt ollaan ja mitä on tapahtunut. Masennus ja itsetuhoisuus on kasvanut, aborttien myötä ihmiselämän arvo on laskenut, joukkosurmat ovat lisääntyneet huimasti, missä avioerotkin. Jopa maa huojuu useammin kuin juopunut, voi pian sanoa tätä vauhtia, että maailman lopun synnytystuskat ovat pian alkamassa (aurinko ja kuu näkyy silloin veren punaisina)

        Tämä on se henkimaailman puoli, josta vain Pirkko Jalovaara ja kumppanit valottaa ihmisiä Raamatun mukaisesti, ympärillämme on olemassa ns.henkimaailma, jota ihmis aistein ei voida nähdä ja täten sitä on ihmiskyvyin vaikea ymmärtää. Fyysisen maailman ja henkimaailman välinen balanssi johtuu ihmiskunnasta ja Jumalasta. Jumala on sen hyvä voima.


      • Good is Good
        243 kirjoitti:

        Ehkäpä ne eivät tulisi koulukiusatuksi jos ihmisiä alettaisiin opettamaan ymmärtäväisiksi ja suvaitsevaiseksi, sen sijaan että ollaan tälläistäkin asiaa vastaan.

        Vähän kun sanottaisi, että lihavan pariskunnan ei tulisi saada lapsia. Miksi? Koska lihavaa lasta tultaisiin kiusaamaan koulussa.

        silti ylipainoisten lasten määrä kasvaa.

        Onko koskaan oltu näin "suvaitsevaisia" ajassa, kuin nyt ollaan ja mitä on tapahtunut. Masennus ja itsetuhoisuus on kasvanut, aborttien myötä ihmiselämän arvo on laskenut, joukkosurmat ovat lisääntyneet huimasti, missä avioerotkin. Jopa maa huojuu useammin kuin juopunut, voi pian sanoa tätä vauhtia, että maailman lopun synnytystuskat ovat pian alkamassa (aurinko ja kuu näkyy silloin veren punaisina)

        Tämä on se henkimaailman puoli, josta vain Pirkko Jalovaara ja kumppanit valottaa ihmisiä Raamatun mukaisesti. Ympärillämme on olemassa ns.henkimaailma, jota ihmis aistein ei voida nähdä ja täten sitä on ihmiskyvyin vaikea ymmärtää. Fyysisen maailman ja henkimaailman välinen balanssi johtuu ihmiskunnan ja Jumalan välisestä vaikutuksesta. Jumala on sen hyvä voima.


      • varmistuskuva
        23215L kirjoitti:

        Surkea vertaus? Ja miksiköhän näin...?

        Lihavia ihmisiä kiusataan ihan yhtä lailla jos tielle sattuu joku suvaitsematon idiootti.. Samoin voidaan sitten kysyä että eivätkö tummaihoiset saa tehdä täällä lapsia, koska edelleen löytyy joku rasisti, joka heidän lastaan kiusaa. Tai jos vanhemmilla ei ole tarpeeksi rahaa ostaa lapselleen hienoja vaatteita ja muita tavaroita, niin kyllä ne nirppanokka ipanat siitäkin saa syyn kiusata.

        Eli kukaan ei saa tehdä mukuloita, niin kenellekään ei tule sitä vaaraa, että heitä kiusattaisiin!

        Eiköhän kaikki niin homot, lesbot, uskovat, ei-uskovat yms laita sebaluksensa kiinni sanotaanko 5-10v niin ei ole näitä ongelmia. Ja syntyvyyskin saadaan kuriin.


    • 43243222222222

      Olen samaa mieltä erään kanssa.

      Jos kaksi AIKUISTA ihmistä ei saa mennä naimisiin keskenään, niin sitten heterot eivät saa myöskään erota lainkaan. SE ON raamatun vastaista.

      Joten jos mennää, niin tästä lähtien sitä avioliitoa ei voi purkaa, ihan sama onko väkivaltaa tai ei.

      Myös naiset eivät saa ruveta poliitikoiksi enään vaan heidän kuuluu olla hiljaa. SE ON RAAMATUN VASTAISTA OLLA POLIITIKASSA MUKANA jos olet nainen.

      Myös vanhemmat saavat myydä lapsensa ja tappaa vaimonsa. NÄIN SANOO RAAMATTU.

      • tarvii tietoo

        >>Myös vanhemmat saavat myydä lapsensa ja tappaa vaimonsa. NÄIN SANOO RAAMATTU. >>
        Kiinnostaa vähän, kerroppa luku ja jakeet mistä löytyy tietoo.


    • Mitä ihmetta?

      Suomen laki ja ev.lut seurakunta ovat kaksi eri asiaa.

      Ei jumalan tahtoa voi muuttaa tasa-arvoisemmaksi tai muokata uskontoa trendien mukaan.

    • Surkea kansa

      Suomalaisten ahdasmielisten jullikkamiesten ei voi muuta odottaakaan päättävän.

      Vähän älyä ja paljon ahdasmielisyyttä niin näin käy. Miksipäs se suomalainen Tundran kaistaleella korpikuusien alla kyyhöttävä suomalainen mies muutuisi. Surkea on suomalainen mies. Perussuomalaisten kaannatus ja suomalainen mies, voiko mitään iljettävämpää olla.

      Tuonne ylemmille kirjoituksille kommenttina, että niin se vain onnistuu rahvaan pelottelu korkeine kruusattuine kirkkoineen, vaikka tosiasiassa Jumalaa ei ole.

      • Korpi-Mökki

        Venäjällä, Liettuassa ja Valko-Venäjällä arvostetaan edelleen muiden maiden tapaan perinteistä perhekäsitystä. Miksi Suomen pitäisi aina totella muiden maiden trendien mukaan, siitä ei hyvä seuraa. Nyt kannattaa poliitikoiden laittaa jäitä hattuun ja homoliittoasia haudata hyllylle kokonaan. Tärkeämpiäkin asioita on, mm. maataloustuki ja elinkeinoasiat.


      • Ei kiitos
        Korpi-Mökki kirjoitti:

        Venäjällä, Liettuassa ja Valko-Venäjällä arvostetaan edelleen muiden maiden tapaan perinteistä perhekäsitystä. Miksi Suomen pitäisi aina totella muiden maiden trendien mukaan, siitä ei hyvä seuraa. Nyt kannattaa poliitikoiden laittaa jäitä hattuun ja homoliittoasia haudata hyllylle kokonaan. Tärkeämpiäkin asioita on, mm. maataloustuki ja elinkeinoasiat.

        Miksi meidän pitäisi elää niin kuin noissa takapajuisissa maissa?


      • Korpi-Mökki
        Ei kiitos kirjoitti:

        Miksi meidän pitäisi elää niin kuin noissa takapajuisissa maissa?

        Tiedätkös sellaisen vanhan sanonnan "Idästä nousee valo". Tämmöisinä huonoina aikoina on hyväksi ottaa mallia suuremmista ja vanhemmista valtioista, kuten Venäjästä. Venäjällä on vuosikymmenien ja -satojen perinteet kohdata homoseksuellit, eikä siellä kukaan haastele edes leikillään, että samaa sukupuolta olevat tulisi vihkiä avioliittoon.

        Ei ne ole mitään takapajuisia maita, vaan heillä kunnioitetaan perinteisiä arvoja. Perinteisen arvot ovat paikallaan, ettei yhteiskunta vallan pääse rapistumaan.


      • ..............

        ´´vaikka tosiasiassa Jumalaa ei ole.´´

        kyllä Jumala on olemassa! itse olen aika suvaitsevainen ihminen mutta uskon silti korkeampaan voimaan, olen sitä mieltä että Raamattua EI pidä lukea kirjaimellisesti, eli kaikki tuollaiset ´´joka vitsaa säästää se lastaan vihaa´´ tyyliset jutut EI VÄLTTÄMÄTTÄ tarkoita sitä että lasta pitäisi piiskata päivittäin jne.... vaan se voi ihan yhtä hyvin tarkoittaa myös henkistä piiskausta, ja täytyy myös muistaa se fakta että maailma muuttuu kokoajan ja Raamattu on kirjoitettu kauan sitten kun maailma oli täysin toisenlainen ja minusta on hieman erikoista että monet ateistit siteeraavat usein Vanhaa testamenttia jossa on paljon just niitä ´´piiskaamisjuttuja´´ jne.... mutta homoliitoille sanon KYLLÄ koska kaksi aikuista ihmistä saavat kyllä naida toisensa jos haluavat, Jumala tuomitsee jos haluaa mutta minä en ole mikään tuomari. siksi sanon kyllä. ja vaikka olenkin suvaitsevainen se ei silti tarkoita sitä että hyväksyisin pedofiilit, eläimiin sekaantumisen, nekrofiilian jne..... mutta HEI HALOO kaksi aikuista ihmistä jos haluavat touhuta keskenään makuuhuoneessa niin mitä hittoa se minulle tai kenellekään muullekaan kuuluu. Jumala kyllä tuomitsee jos tekee syntiä mutta se ei ole meidän tavallisten ihmisten tehtävä.


    • Teihin turhautunut

      Yllättävää että alettiin taas paasaamaan raamatusta ja joku pelle jaksaa rinnastaa homoseksuaalisuuden ja uskonnonharjoittamisen? Huhhuh, tää Suomi on kyllä niin takapajunen mesta vaikka eletään jo vuotta 2013, kun teidän juttujanne täällä lukee. Ehkä onkin hyvä että idiootit voivat täällä mässäillä omilla ongelmillaan joita homofobia ja rasismi loppuviimeksi ovat, niin ei tarvitse tuolla ihmisten ilmoilla tällaista sontaa kuunnella.

      • hghfhhgf

        Juu, Suomi on takapajuinen mesta. Toivottavasti tulevaisuus näyttää samalta kuin Venäjällä. Toivokaamme sitä. "Pietarin kaupunki hyväksyi keskiviikkona lain, joka kieltää "homoseksuaalisen propagandan". Päätös heikentää entisestään homojen ja lesbojen asemaa Venäjällä.Mies- ja naispareja saatetaan sakottaa esimerkiksi julkisista hellyydenosoituksista. Seksuaalivähemmistöjen vastustajat toivovat, että myös duuma ottaisi asian pian käsittelyynsä ja laki tulisi voimaan koko Venäjällä."


      • Putin nr.1
        hghfhhgf kirjoitti:

        Juu, Suomi on takapajuinen mesta. Toivottavasti tulevaisuus näyttää samalta kuin Venäjällä. Toivokaamme sitä. "Pietarin kaupunki hyväksyi keskiviikkona lain, joka kieltää "homoseksuaalisen propagandan". Päätös heikentää entisestään homojen ja lesbojen asemaa Venäjällä.Mies- ja naispareja saatetaan sakottaa esimerkiksi julkisista hellyydenosoituksista. Seksuaalivähemmistöjen vastustajat toivovat, että myös duuma ottaisi asian pian käsittelyynsä ja laki tulisi voimaan koko Venäjällä."

        Hyvä Venäjä!


    • juupas eipäs

      JUMALA loi ihmisen omaksi kuvakseen. Kantsii miettiä millaisia olemme.

      • päinvastoin pitäisi miettiä millainen jumala on?


      • Älkää tuomitko!
        Time_Killer kirjoitti:

        päinvastoin pitäisi miettiä millainen jumala on?

        Niinpä. Joillekin voi tulla vielä melkoinen yllätys. Siinä onkin sitten selittelemistä.


    • sfdgdgsd

      Jotenkin huvittavaa, että homoparit haluavat mennä naimisiin kirkossa. Miksi? Homothan vihaavat uskontoa ja kirkkoa, koska tekevät tarkoituksella koko ajan syntiä.

      • yritä edes

        Niinhän sinäkin teet tarkoituksella syntiä, kun käytät vaatteita joissa on sekalaisia kuituja. Luepa Raamattua joutessasi.


    • Itse olen ymmärtänyt, että oikea ongelma piilee avioliiton ja rekisteröidyn parisuhteen epätasa-arvossa?

      Avioliitolta ylimääräiset edut pois suhteessa rekisteröityyn parisuhteeseen ja homma on sillä selvä.

      Tietysti tämä voi käydä muutaman rutiköyhän lestadiolaisperheen kukkarolle.

      Ongelma ei ole siinä, että homoseksuaaleille tulisi antaa oikeus avioliittoon, koska avioliitto riittyy hyvin pitkälti uskonnollisiin perinteisiin. Ja aika hyvin moni uskonto kieltää homoseksuaalisuuden.

      Joten asia on harvinaisen selvä. Olen itseasiassa yllättynyt, että avioliittolaki sai melkein puolet puoltavia ääniä.

      Ne joiden mielestä olen ajattelutavassani hakoteillä, niin kertokaa minulle millä tavalla?

      Lähtökohta on se, että kun avioliitto ei ole vain rekisteröitymistä parisuhteeseen vaan se on myös uskontoon liittyvä traditio. Uskonnoille on tunnuksenomaista säännöstöt, joita noudatetaan riippuen kuinka vanhurskas on. Näitä säännöstöjä ei voi muuttaa, ellei yksilö muiden samoinajattelevien kanssa perusta omaa seurakuntaa.

      Joko oma seurakunta TAI avioliiton/rekisteröidyn parisuhteen edut tasan. Näin yksinkertaista.

      • eiku jakakaa vain miinus, sehän se kertoo paremmin, missä ajattelen väärin mielestänne...pfff


    • fjkdfsl

      Jumala tekee lopun vääristä liitoista. Vain ja ainoastaan miehen ja naisen välinen liitto on Jumalan siunaama. Siunausta ei väärämielisille tule. Maailman lopun aika on kuin Sodoman Ja Gommoran aika ja kuin Nooan aika.

      • demoneja vaatteissa

        http://www.youtube.com/watch?v=4xvRjfuu3BU

        Yhdysvalloissa erittäin suosittu evankelista kertoo että käytettyjen vaatteiden mukana voi tulla demoneja. Demonit pesiytyvät käytettyihin vaatteisiin, joten kirpputorivaatteita ei kannata pukea päälleen.


    • ydPgf0

      On ollut todella mielenkiintoinen ketju seurata miten sensori toimii saadakseen keskustelun näyttämään halutunlaiselta. Sopivasti postauksia poistamalla lukijalle saa luotua sellaisen käsityksen että tässä on vastakkain tyhmät ääritaantumukselliset homouden vastustajat ja nykyaikaiset tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia kannattavat älykkäät kansalaiset.

      Tässä olisi ollut paikallaan jonkinlainen keräilyohjelma, jolla saisi sitten seurattua miten palstalle on tullut kirjoituksia ja mitä on missäkin välissä poistettu.

      • facepalm1

        munkin eka viesti poistettiin! en ymmärrä edes sitä logiikkaa koska se oli täysin aiheellinen vasta-argumentti.


      • kylmaar!

        turha sensuuria on syyttää faktoista. Tässä on juuri siitä kyse.


      • ydPgf0
        kylmaar! kirjoitti:

        turha sensuuria on syyttää faktoista. Tässä on juuri siitä kyse.

        En minä sensuuria ole syyttänyt mistään. Suomessa sensuuri on aivan normaalia toimintaa. Onpahan vain ollut aikaa seurata miten sensuuri tällä palstalla toimii.


    • maajussitmaihin

      Uskontoa haukutaan jatkuvasti. Paavia ym. kirkonherroja haukutaan homoiksi, MUTTA kun on kyse HOMOISTA, niin yhtäkkiä KIRKKO, JUMALA JA USKONTO on kaikki kaikessa. Säälittävää käyttää uskontoa argumentteina, kun ei keksi muutakaan järkevää.

      99% Suomalaisista ei ole raamattua edes lukenut, varsinkaan tämän sivuston käyttäjät.

      Tälläkin hetkellä KUKA TAHANSA TUTTUSI saattaa olla homo, ilman että sinä tiedät siitä mitään. Mistä tämä johtuu? Kaikki ei mainosta sitä, tai pidä sitä niin isona asiana.

      Älkääkä jatkuvasti vedotko ADOPTIOON, tässä on kyse myös muista oikeuksista.

      • _TOTUUS_

        Uskovaiset haukkuvat jatkuvasti ihmisiä ja jos heille antaa samalla mitalla takaisin, niin joutuu sensuroiduksi. Eikö tämä ole sananvapauden vastaista? Uskovaista ei saa luokata, mutta kaikkia muita saa? Ei se voi niin olla.


    • totta puhut,

      Siksi kaikkia pitäisi pilkata enttistä enemmän homoiksi. Luuletko hinttari tuolla avautumisellasi saavasi trolleja lopettamaan?

    • ei voi olla totta

      Ollaanko niinkuin kärpäset ??
      Joku tolkku pitäis sentään olla tässä nykymenossa !!
      Tarpeeksi rietasta menoa.

    • pahalta haisee homma

      on se kans hommaa että mies painelee palikkaansa toisen paskaputkeen !!

      mihin menit järkivähäinen !!??Ja mikä sen vei muutamassa vuodessa ihan sukupuuttoon tältäkin kansalta !?

      • ughsomelaiset

        No mitäs se sulle kuuluu, millä tavalla jotkut harrastaa seksiä?=) Ja miksi ihmeessä se edes kiinnostaa sua?


    • Rakastan koiraani

      ja haluan viedä sen vihille. Nyt äkkiä lakialoitetta rusnaamaan.

      • ughmeneehermot

        Eri asia, kun koirilla ei ole vielä todettu olevan ajatuksia, joten koiran tunteista sua kohtaan ei vielä voida sanoa mitään. Ihmisillä, joita homot ovat, on ajatukset ja he voivat toisiinsa rakastua. Ei mulla muuta. Ihan hauska vitsi toki.... Tai ei :D


    • Notsoproud2befinnish

      Pedofiilit ja murhaajat, joihin homoja täällä verrataan, ovat mieleltään sairaita, tappavat ja vahingoittavat ihmisiä vastoin uhrien tahtoa. Mitä yhteistä heillä silloin on homojen kanssa? Ei mitään. Homot ovat toistensa kanssa, koska ovat rakastuneita ja haluavat olla toistensa kanssa. Eli ihan niinkuin heterotkin.

      Myös väite, että homous on epäluonnollista on naurettava. Homous on geneettinen ominaisuus, eikä siihen voi itse vaikuttaa kehen rakastuu ja minkälaiset ihmiset ovat sinulle viehättäviä. Ja olen aika varma, ettei homous lisääntymistä estä. Lisäksi homoseksuaalit ovat kuitenkin niin pieni osa ihmispopulaatiota, ettei se maailma kaada, jos kaikki eivät lisäänny. Päin vastoin ehkä tällä hetkellä, kun ihmispopulaatiota on muutenkin liikaa.

      Miksi pitää sekoittaa uskonto tähän aiheeseen? Se ei nyt liity tähän, vaikka monet ihmiset niin tuntuvat ajattelevan. Jos kirkko ei hyväksy homoliittoa, niin olkoon sitten vihkimättä homoliittoja. Sen ei kuitenkaan pitäisi estää esimerkiksi maistraatissa vihkimistä. Rekisteröity parisuhde ei kuitenkaan kauheasti erotu avioliitosta, niin olisiko se niin paha muuttaa ne pienet eroavaisuudet ja lopettaa tästä asiasta vuohkoamisen ja keskittyä tärkeämpiin asioihin?

      Homoseksuaalisuus on kuitenkin vain yksi piirre ihmisessä. Usein vielä täysin normaalissa ihmisessä, ja tuntuu aika sairaalta, että jotkin ihmiset luulevat olevansa etuoikeutettuja äänestämään tietylle ihmisryhmälle, tässä tapauksessa homoille, erilaiset ihmisoikeudet.

      Voisiko joku antaa ei-uskonnollisia (Suomi tosiaan on uskonnollisesti vapaa maa) järkeviä perusteluja, miksi homoliittoja ei pitäisi sallia?

      En laske näitä joidenkin "homppelit panee perseeseen ja lepsut nuolee, ällöö, luonnotonta, vastustan!!!11111 t. perinteinen perheen isäntä 40v." järkeviksi perusteluiksi. Ei minulla mitään teitä vastaan ihmisinä ole, enkä ala teitä leimaamaan ahdasmielisiksi, mutta mitään asiallisia perusteluja ei tuosta löydy.

      Voi että, kun tätä voisi jatkaa ikuisuuksiin, mutta turhaa se taitaa olla, koska tuskin tämä kenenkään mieltä muuttaa. Mutta sitä voisitte kyllä miettiä, että jos ette itse homoja ole, miksi tämä kiinnostaa teitä? Eihän tämä liity sitten millään tavalla teidän elämään.

      Terveisin 16-vuotias tyttö, joka on huomannut oman sukupolvensa jo olevan avarakatseisempia aihetta kohtaan. Onneksi.

    • minä---

      Tässä asiassa ollaan Venäjällä todella järkeviä. Toivottavasti Suomi ottaa mallia Pietarin mallista. Lehdetkään eivät kirjoittele mitään homoista siellä. Pietari kuitenkin on hyvin lähellä Suomea oleva suurkaupunki, jopa 5milj. ihmistä.

    • rigjteipgti

      Homous ei ole valinta, kuten uskonnot. Moniavioisuus taas tekisi perinnönjaosta yms monimutkaisia, joten se voidaan tällä perusteella hylätä maassa, jossa suurin osa ei sitä kuitenkaan hyväksy. Moniavioisuus on osin uskonnollinen juttu, kuten se ajatus, ettei homot saa mennä naimisiin. Eli ne, jotka vastustavat homojen liittoja, miksi ihmeessä ette kannata moniavioisuutta? :P Johdonmukaisuutta peliin... Moniavioisuus on myös kulttuurisidonnainen juttu, Suomessa se ei ole kuulunut kulttuuriin. Homous sen sijaan ei ole kulttuuripiirre, vaan ihmisen piirre.

      On turha pelotella, että homoliittojen salliminen johtaisi kaikenlaisten avioliittojen sallimiseen. Jos ei osaa keskittyä asiaan sen vertaa, että ymmärtäisi, että nyt käsitellään kahden (vain kahden) aikuisen (kumpikaan osapuoli ei ole lapsi) oikeutta solmia laillisesti ( ei uskonnollisesti) pätevä liitto, niin kannattaisi jättäytyä keskustelusta pois. Vastustakaa ihan rauhassa moniavioisuutta, lapsiavioliittoja ja homojen kirkollista vihkimistä. Se ei liity mitenkään siihen, saako kaksi samaa sukupuolta edustavaa aikuista solmia liiton, joka vaikuttaa perinnönjakoon ja lasten huoltajuuteen. Avioliittoa käsitellään tässä asiassa vain laillisena, maallisena instituutiona, johon jokaisella täysvaltaisella ihmisellä pitäisi olla oikeus sukupuoleen katsomatta.

      • vittuunkaikkinytstn

        Hyväksyykö suurin osa sitten homoliitot? :)

        Ei taida hyväksyä, muutenhan tuo olisi mennyt läpi aikaa sitten ilman mitään puheita.

        Ei homoliitoille. Piste. Vastustan eritoten homojen adoptio-oikeutta! Homojen kasvattamista lapsista ei ole niin paljoa eikä pitkäaikaista tutkimustietoa, että kannattaisi ehdoin tahdoin ottaa riski, että lapsi kärsii! Adoptio-oikeuden vaatiminen on hvetin itsekästä!!

        Jos ei kannata homoliittoa, miksi pitäisi kannattaa moniavioisuutta??? Moniavioisuuden hyväksymiseen liittyvä vertaus on ihan paikallaan, koska se koskisi paljon suurempaa joukkoa, kun homoliittoasia! Vaikka kaikki muslimit eivät haluaisi moniavioista liittoa, ei kaikki homotkaan halua naimisiin!

        Olet suvaitsematon, jos et itse hyväksy muiden mielipidettä! Hyväksyn homot ihmisinä, mutta en homoutta.


    • ooppi1

      Itsellä ainakin jo oma moraali sanoo, että homous on väärin. Itsellä pornon katselustakin tulee hiukan paha olo. En siis ole mitenkään parempi ihminen kuin homot, kun teen itsekin syntiä. Oikeastaan jopa ihmettelen niitä, joiden mielestä homous olisi suotavaa.

      • notsoproudfinnish

        Ihmettelet niitä, joiden mielestä jokin ihmisen piirre, joka ei vahingoita ketään ja joka on geeneissä, olisi suotavaa? Sepä on loogista :) Voisit vähän vaikka miettiä asiaa niiden kantilta, jotka itse ovat homoja. Eivät he sille mitään voi, ei se ole valinta, niin miksi heidän oikeudet olisivat pienemmät kuin muiden ihmisten? Miksei samantein vaikkapa rajoiteta tummaihoisten avioliittoa tai vaikkapa sokeiden! Yhtä loogista se olisi.


      • ooppi1
        notsoproudfinnish kirjoitti:

        Ihmettelet niitä, joiden mielestä jokin ihmisen piirre, joka ei vahingoita ketään ja joka on geeneissä, olisi suotavaa? Sepä on loogista :) Voisit vähän vaikka miettiä asiaa niiden kantilta, jotka itse ovat homoja. Eivät he sille mitään voi, ei se ole valinta, niin miksi heidän oikeudet olisivat pienemmät kuin muiden ihmisten? Miksei samantein vaikkapa rajoiteta tummaihoisten avioliittoa tai vaikkapa sokeiden! Yhtä loogista se olisi.

        Onhan lääkkeetkin keksitty homouteen. Ja tummaihoisten ja sokeiden avioliitot eivät ole millään tavoin kiellettyjä Raamatun mukaan, mutta en sano olevani mikään himouskova. Itsellä on näköjään vain aivan erilainen moraali kuin sinulla. Jotenkin tuntuu, että nykypäivänä media on aivopessyt monet heikot tähän homojen kannattamiseen.


      • aivopestyilmeisesti
        ooppi1 kirjoitti:

        Onhan lääkkeetkin keksitty homouteen. Ja tummaihoisten ja sokeiden avioliitot eivät ole millään tavoin kiellettyjä Raamatun mukaan, mutta en sano olevani mikään himouskova. Itsellä on näköjään vain aivan erilainen moraali kuin sinulla. Jotenkin tuntuu, että nykypäivänä media on aivopessyt monet heikot tähän homojen kannattamiseen.

        No mutta miksi vetää Raamattu mukaan asiaan, kun kyse on ihan maallisesta asiasta, laista. Ja Suomi on uskonnollisesti vapaa maa, joten Kristinuskolla ei pitäisi olla kauheaa merkitystä lainsäädössä.

        Ja jos nyt Raamattua mukaan vedetään, kielletäänhän siellä hiusten leikkaaminen ja vaikka mitä muutakin. Ja millä oikeudella jotkin kirkonjäsenistä tuomitsevat homoja? Raamatussahan sanotaan sen olevan Jumalan tehtävä. Eikä Jeesuskaan ole koskaan sanonut homoudesta mitään.

        En minäkään itseäni "himouskovaiseksi" luokittelisi, mutta ihan uskon Jumalaan ja Kristinuskon tärkeimpiin sanomiin (Esimerkiksi rakkauteen, johon kaikilla, mielestäni myös homoilla, tulisi olla oikeus) ja satun olemaan homoseksuaalinen. Ja tiedän, ettei se ole oma valintani, vaan Jumala on minut tällaiseksi luonut ja siunannut minut rakkaudella.

        Toivottavasti aivopesee lisää.


    • Heteromies 30 v.

      "Homot marklkinoivat lakialoitettaan "tasa-arvoisena" avioliittolakina."

      Käsittääkseni sukupuolineutraalin avioliittolain puolesta ovat puhuneet kyllä enemmänkin heterot. Tasa-arvoisena sitä joka tapauksessa on markkinoitu ihan aiheesta, koska nykyisen avioliittolain puolesta homo- ja lesboparit ovat selvästi eriarvoisessa asemassa heteropareihin nähden.

      Epätasa-arvoiseksi lain tekee se, että heteroilla on oikeus solmia avioliitto rakastamansa ihmisen kanssa. Ihmisen, jonka kanssa he haluavat olla parisuhteessa, ihmisen, jonka he haluavat elämänkumppanikseen. Heterolle tällainen ihminen on käytännössä automaattisesti vastakkaisen sukupuolen edustaja, koska heteroiden emotionaalinen ja seksuaalinen kiinnostus kohdistuu vastakkaiseen sukupuoleen. Homoseksuaaleilla se emotionaalinen ja seksuaalinen kiinnostus kohdistuu vastaavasti samaan sukupuoleen, joten jos homo/lesbo rakastuu johonkuhun ja haluaa parisuhteen jonkun kanssa, se joku ei voi olla vastakkaisen sukupuolen edustaja (biseksuaalithan ovat taas asia erikseen). Homolla/lesbolla ei siis ole oikeutta avioitua elämänkumppanikseen haluamansa, rakastamansa ihmisen kanssa, toisin kuin heterolla.

      "Onko sen siis tarkoitus olla tasa-arvoinen VAIN homoille, vai onko sen tarkoitus olla tasa-arvoinen kaikille; myös uskontokunnasta riippumatta?"

      Miten laki voisi olla tasa-arvoinen "vain homoille"? Uskontokunnasta riippumatta avioliittolaki on jo nykyisellään tasa-arvoinen. Täysi-ikäisten väliset, yksiavioiset avioliitot ovat samalla tavalla sallittuja kaikille uskontokunnasta riippumatta. Ainoa epätasa-arvoinen seikka tuli ilmi tuossa mitä jo kirjoitin. Avioliittolaki ei estä ketään solmimasta avioliittoa sen perusteella, että jompikumpi/molemmat vihittävistä edustaisi väärää uskontokuntaa. Sen sijaan se estää solmimasta avioliittoa sen perusteella, että vihittävät edustavat samaa sukupuolta.

      "Tällöinhän muslimeille tulisi suoda heidän kulttuuriinsa kuuluva moniavioisuus, eikös totta?"

      Ei, enkä oikein ymmärrä, millä logiikalla noin olisi? Avioliittolaki on täysin tasa-arvoinen, kun kaikilla on yhtäläinen oikeus avioitua rakkaan elämänkumppaninsa kanssa. Laki olisi tietysti tasa-arvoinen siinäkin tapauksessa, että moniavioisuus olisi uskontokunnasta tai sukupuolesta riippumatta sallittua, mutta aivan yhtä tasa-arvoinen se on, kun sallittua on vain yksiavioisuus, kunhan kaikki tosiaan ovat samassa asemassa lain edessä. Muslimit ovat täysin samassa asemassa lain edessä avioliiton osalta kuin kristityt tai ateistitkin, homot ja lesbot sen sijaan ovat tosiaan eri asemassa kuin heterot, kun kerran eivät voi avioitua sen rakkaan kultansa kanssa, kun taas heterot voivat. Toisin sanoen laki siis suo heteroille täysipainoisen tunneavioliiton, homoseksuaaleille pelkän kulissiavioliiton.

      "Mitä ne homolakia ajavat siis oikein tavoittelevat? Että kuka vaan saa naida kenet vaan ja vaikka kuinka monta samalla kertaa?"

      Mitä epäselvää siinä on? Sukupuolineutraalia avioliittolakia ajavat tavoittelevat sitä, että täysi-ikäisillä pariskunnilla, joiden osapuolet rakastavat toisiaan ja haluavat elää yhdessä, on tasavertainen oikeus solmia avioliitto siitä riippumatta, onko se oma kulta nainen vai mies. Uskontokunnista tms. riippumatta se oikeus on jo, mutta ei sukupuolesta riippumatta.

      "Muutenhan kyse EI OLE tasa-arvoisesta laista, vaan yksistään homoille tulisi kaikista mahdollisista marginaaliryhmistä suoda tällainen etuoikeus?"

      Mikä ihmeen etuoikeus? En näe siinä mitään etuoikeutta, että homo tai lesbokin voisi solmia avioliiton rakastamansa ihmisen kanssa, jonka kanssa elää parisuhteessa, kuten heterokin voi. Heteroillehan se nykyään on etuoikeus. Hetero voi solmia avioliiton henkilön kanssa, jota rakastaa ja jonka kanssa tahtoo jakaa elämänsä, homo tai lesbo ei voi.

      Vielä kerran niistä muslimeista: Heillä on samat oikeudet solmia avioliittoja kuin muillakin. Uskontojen välillä ei laissa ole epätasa-arvoa, siis ainakaan tässä asiassa. Jos muslimeilla olisi oikeus moniavioisuuteen, mutta muilla ei olisi, heillä olisi etuoikeus. Jos samaa sukupuolta olevilla pareilla olisi oikeus solmia avioliitto, heillä ei olisi mitään etuoikeutta vaan vain sama oikeus kuin heteropareillakin, eli oikeus solmia avioliitto yhden tietyn, rakastetun ihmisen kanssa, jonka kanssa ollaan parisuhteessa.

      • +++++

        Miksi Homppeli-Håkan ja Lesbo-Leena väittää että eivät ole tasa-arvoisia mun kanssa?
        Mielestäni ollaan Håkanin kanssa täysin tasa-arvoisia.. en minäkään saa mennä Naapuri-Raimon kanssa naimisiin,mutta Naapuri-Pirkon kanssa saan.. ihan samoin saisi Homppeli-Håkan.. siis aivan tasa-arvoisesti!
        Mutta meillä kaikilla on säännöt jota tulee noudattaa,ja niitä ei halut saa määrätä!


    • sähköamis

      Aika onnetonta heittää tasa-arvo korttia tähänkin asiaan. Miksen minä saa palkkaa 10000e kuussa kun muutkin saa?

    • keikari1

      Mietin, että uskovaiset voisivat perustaa oman erillisen avioliiton, esim. kristillinen avioliitto tai ev.lut. avioliitto. Se kertoisi samalla ihmisen arvoista kuten perussuomalaiset on ehdottanut pariliittoa yms. Tai ehkä kirkollinen avioliitto. Ne jotka ei kuulu kirkkoon voivat solmia siviiliavioliiton. Tällä tavalla ei rikottaisi kirkon omaa avioliittoa. Muslimit voisivat taas solmia islamilaisen avioliiton. Moniavioisuus on suomessa kielletty.

    • Seppo(Nimi Muutettu)

      Avioliiton pitäisi olla kokonaan uskonnoista riippumaton, kahden täysi-ikäisen ihmisen "sopimus". Ne raamatun sanomat saa kyllä jäädä ihan sinne kirkon sisälle.

    • Batman1598

      Tai sit ne kaikki uskovaiset vois vaan herätä, avata silmänsä todellisuudelle ja lopettaa sen olemattoman spagetti lautasen palvonnan, ois maailma parempi paikka.. Mitä merkitystä on jos kaksi samaa sukupuolta olevaa menee naimisiin? ei ainakaan multa ole mitään pois, mutta nämä kaksi ovat paljon onnellisempia ja maailma on taas askeleen verran parempi.. moni-avioisuudessakaan mitään pahaa ole, jos kaikki siihen osalliset ovat siinä omasta vapaasta tahdosta.. Ja valtion silmissä sitä ensinäkin mennään naimisiin, kirkon rooli siinä on pitää se seremonia.. mitä en kyl ymmärrä et miksi, mut kai se on hienoo mennä kirkossa naimisiin. mut muuten tällä keskustelulla ei ole mitään tekemistä uskonnon / kirkon kanssa. on sääli ettei vielläkään olla suvaitsevaisia toisia ihmisiä kohtaan, antas vaan kaikkien kukkien kukkia.

      PS. jos jäi epäselväksi, en usko näihin satu olentoihin ja itse olen hetero.

    • avioliitossa heteron

      Ei homoille avioliittoa. Rekisteröty suhde riittää. Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. Ei tuollaisesta pitäisi edes puhua. Saati vaatia.

    • hohhoijaa

      Jos halutaan, että sekä mies ja nainen, mies ja mies että nainen ja nainen voivat mennä naimisiin, niin miksei sitten voida puhua SUKUPUOLINEUTRAALISTA AVIOLIITTOLAISTA?! Sitten ei tarvitsisi miettiä päätä puhki sen takia, että voiko nyt muut erityisryhmät ym. mennä keskenään naimisiin ja onko se kuinka tasa-arvoista vai ei.

      • :)baabaa

        3 Moos 18: Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

        3 Moos 20:13: Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        Room 1:
        25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        26 Sen tähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

        1 Kor 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,

        Kuinka voi olla mahdollista, että homot haluavat mennä saman sukupuolen kanssa naimisiin kirkossa jonka pyhä kirja on Raamattu? Raamatun sana tuomitsee heidän toimintansa synniksi ja vielä pitäisi siunata se synti.


      • Batman1598
        :)baabaa kirjoitti:

        3 Moos 18: Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

        3 Moos 20:13: Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        Room 1:
        25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        26 Sen tähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

        1 Kor 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,

        Kuinka voi olla mahdollista, että homot haluavat mennä saman sukupuolen kanssa naimisiin kirkossa jonka pyhä kirja on Raamattu? Raamatun sana tuomitsee heidän toimintansa synniksi ja vielä pitäisi siunata se synti.

        Koska raamattu on huono satu kirja.. ja ketään oikeestaan kiinosta mitä satukirjassa sanotaan, se on vaan viihdettä.

        Mut tästä oon kyl samaa mieltä:

        Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

        Jos yrittäs etsiä ja laittaa jotain miehen emättimeen, ni kyl ois aika kauheeta.

        Ja jos yritäs naisen kanssa, niinku miehen kanssa.. voi olla et daamilta tulis jotain sanomista..


    • roomer7

      Kansalaiset HEI! ..Sanotaan yhdessä TIUKASTI.. EI! - homo ja lepakkolaille!

      • ateisti2

        Selvä!Sanonko sama tavalla EI heterolaille?!Kun sanoit näin tavalla.Miltä tuntuukin jos kävisi EI heterolaille?Et ole mikään hyvä ihminen ihmisille,niinkö?Onnea vaan itsellesi,näkemiin.


    • neddie6

      Vedetään lieka kireelle erityisesti LESBOJEN kanssa, nyt kun Halosen aika on ohi!!

      • parempi aika

        Olen samaa mieltä Halosen aika on ohi. Hyvä niin


    • mikä homoja vaivaa?

      En ymmärrä mitä ne homot hinkuu naimisiin. Kirkolla on sääntönsä eikä sen tarvitse niistä joustaa eikä sitä voi valtio pakottaa. Vähän sama asia et miks mustaihonen liittys KKK-järjestöön ja USA pakottas pakottas kkk ottaa myös mustia jäseniä. Jotenkin ihmeellisen ristiriitasta. Samanlaisia esimerkkejä on loputtomiin... Miks bemarikuski hinkus jenkkiauto kerhoon.

      • Batman1598

        Oon täysin samaa mieltä, tai no.. toi et kirkko on ihan samallainen järjestö kun KKK lähes samat tavoitteetkin. Pitäs kieltää lailla.. mut olikin ainut mist ollaan samaa mieltä.


    • tsape

      Tarkoittaako tämä jatkuva kina tasa-arvosta jotain sellaista, että homojen pitää saada liitolleen heterojen säännöt ja riitit?. Ok annetaan ne heille ja kehitetään uudet meille heteroille. Kai sitä raamattua voi seuraavassa painoksessa sen verran tarkistaa.

      Saavathan sitten maistella sitä ihanuutta ja ihan yksin kenenkään häiritsemättä.

    • vittupitäävetensä

      Tottakai ehdotus kaatuu! Ei ole olemassa homo rakkautta se on vaan miehen sairaus joku poikkeama aivoissa joka erittää jotain hormoonia ristiin että kyr-pä nousee pystyyn kun näkee ruotsalaisia miehiä tai ruotsinpuolueen ehdokkaita esim "puolustusministeri"! Sitten sen sairaan miehen kyr-pä haluaa väkisin työntyä karvaiseen aidsiseen tuhkaluukkuun! Ei miehet rakasta toisiaan se on vain perceen vornuamista kiimassa ja kun siemenet ovat pepassa niin siinä vaihessa jo näitä g miehiäkin kaduttaa! Mutta tämä sairaus onkin niin kavala että kun kyr-pä palautuu se sairastuu taas niin pahasti että haluaa sairasta ryppyreikää toiselta mieheltä hyh hyh!

    • äly hoi!

      Minulla ei ole mitään homoliittoja vastaan, MUTTA eikö Suomessa ole miljoona tärkeämpää asiaa, jotka olisi saatava kuntoon ennen kuin aletaan miettiä tälläisiä homoliittoja?? Esim. tasa-arvo, naisen euro on vieläkin vain 80 centtiä!! adoptio-lakiin tehtävä muutoksia, miksi adoptointi kestää monta, monta vuotta??!! Tuossa vain pari esimerkkiä. Miljoona tärkeää asiaa vaatii tässä maassa korjaamista!

      Ja jotkut julkkikset oikein kasvoillaan laittavat suunnilleen adresseja pystyyn kun ovat niin tuohtuneita kun ei miehet pääsekään keskenään naimisiin! Hei haloo, keskittäkää se energianne kansalaisten yleiseen hyvinvointiin ja asioihin jotka ovat oikeasti tärkeitä! Oikein hävettää näiden julkkisten puolesta!

      Tähän homoliittojen laillistamiseen voidaan palata sitten aikanaan kun muut (tärkeät) asiat ovat tässä maassa kunnossa!!!

      • tiredofyourbullshit

        No olen täysin samaa mieltä! Tai oikeastaan tämän ei pitäisi olla iso asia, vaan voitaisiinko tämä nyt vain laillistaa ja siirtyä paljon tärkeämpiin aiheisiin?


      • ei homoliitoille
        tiredofyourbullshit kirjoitti:

        No olen täysin samaa mieltä! Tai oikeastaan tämän ei pitäisi olla iso asia, vaan voitaisiinko tämä nyt vain laillistaa ja siirtyä paljon tärkeämpiin aiheisiin?

        Eduskunnalla on täysi työ keskittyä oleellisempiin asioihin, joten homoliittojutun voi pitää huoletta pinkan pohjalla. Ottaa sen käsittelyyn kunhan muut hommat on hoidettu ensin, tai vaikka ei ottaisi ollenkaan, siinä ei iso vahinko tulisi.

        Anne Holmlundille isot kiitokset ja muillekin aloituksen eteenpäinvientiä vastustaneille! Vielä on kansanedustajilla järki tallella.


    • sdhadf

      Nyt on kyse siitä että halutaan homoseksuaaleille sama, yhtäläinen oikeus avioliittoon kuin heteroilla, myös heteromuslimeilla, on.

      Ei olla vaatimassa hyväksyttäväksi jotain mikä on ennen ollut kiellettyä. Haluaan vain että se mikä on nyt ollut sallittua vain heteroille sallitaan myös homoille. Sitä kutsutaan tasa-arvoksi.

      • 1NX1rC

        Myös moniavioisille kuuluu sama yhtäläinen oikeus. Samoin lapsiavioliitot on sallittava samoin perustein.


      • EI HELEVE_TISSÄ
        1NX1rC kirjoitti:

        Myös moniavioisille kuuluu sama yhtäläinen oikeus. Samoin lapsiavioliitot on sallittava samoin perustein.

        Ja ihmisten ja eläimien ja ihmisten ja aitaseipäiden ja ihmisten ja ulosteen avioliitot!


      • gfjkhy

        Miehen ja naisen välinen pysyvä parisuhde on arvostettu kaikissa kulttuureissa ja sivilisaatioissa sen vuoksi koska se on biologisen yhteisön jatkumon perusta.

        Suhtautuminen homoseksuelleihin vaihtelee eri kulttuureissa, mutta kaikissa terveissä ja elinvoimaisissa kulttuureissa miehen ja naisen välinen suhde tunnustetaan normaaliksi. Meidän ns. Länsimainen kulttuuri alkaa vetelemään viimeisiiään kun me pidämme ylimpänä arvona ja yhteiskunnan järjestäytymisperiaatteena vieraiden ja perversioiden suvaitsemista.

        Homoseksuellien 'avioliiton' hyväksyminen on vain ensi askel muiden yhteiskunnan moraalia nakertavien perversioiden hyväksymisessä. Meitä edistyksellisimmissä ja suvaitsevaisemmissa sivistysvaltioissa pedofiilit ovat jo perustaneet omia etujärjestöjään ja nuorille opetetaan kouluissa anaalifistingin alkeet.


      • 16+11
        1NX1rC kirjoitti:

        Myös moniavioisille kuuluu sama yhtäläinen oikeus. Samoin lapsiavioliitot on sallittava samoin perustein.

        Ala ihmeessä ajamaan moniavioisten oikeuksia. Minä kyllä allekirjoitan sellaisen vetoomuksen, samoin kuin aion allekirjoittaa kansalaisaloitteen sukupuolineutraalista avioliitosta.


      • MITÄ HÖPÖTTÄÄ

        sdhadf-TEIDÄN HALUNNE ON PRSEESTÄ ! EIKÄ SE OLE HYVÄKSYTTÄ PERUSTE, eikä ole koskaan ollutkaan, EIKÄ TULE !!!

        Olokaa homoja, mutta joku järki ja kuri se pitää teillekkin löytyä , kun se näyttää puuttuvan teiltä kokonaan !!!


      • 16+16
        gfjkhy kirjoitti:

        Miehen ja naisen välinen pysyvä parisuhde on arvostettu kaikissa kulttuureissa ja sivilisaatioissa sen vuoksi koska se on biologisen yhteisön jatkumon perusta.

        Suhtautuminen homoseksuelleihin vaihtelee eri kulttuureissa, mutta kaikissa terveissä ja elinvoimaisissa kulttuureissa miehen ja naisen välinen suhde tunnustetaan normaaliksi. Meidän ns. Länsimainen kulttuuri alkaa vetelemään viimeisiiään kun me pidämme ylimpänä arvona ja yhteiskunnan järjestäytymisperiaatteena vieraiden ja perversioiden suvaitsemista.

        Homoseksuellien 'avioliiton' hyväksyminen on vain ensi askel muiden yhteiskunnan moraalia nakertavien perversioiden hyväksymisessä. Meitä edistyksellisimmissä ja suvaitsevaisemmissa sivistysvaltioissa pedofiilit ovat jo perustaneet omia etujärjestöjään ja nuorille opetetaan kouluissa anaalifistingin alkeet.

        Suhtautuminen homoseksuaaleihin on negatiivista vain epärationaalisten, suvaitsemattomien ja ennakkoluuloisten ihmisten joukossa. Juurikin se, että valitaan uskontojen pyhistä kirjoista vain ne itselle sopivat moraalit, on osoitus ihmisten kykenemättömyydestä järkiperäiseen ajatteluun ja ihmisten oman moraalin kuihtumiseen. Et nimittäin varmastikaan pysty antamaan yhtäkään hyvää argumenttia, miksi mielestäsi homoseksuaalisuus on väärin.

        Homoseksuaalien oikeus avioliittoon ei ole keneltäkään pois. Kahden psyykkisesti ja fyysisesti samalla tasolla olevan ihmisen suhde ei vahingoita kumpaakaan osapuolta, saatikaan sitten ulkopuolisia ihmisiä.


      • SE ON PÄIVÄNSELVÄÄ
        16+16 kirjoitti:

        Suhtautuminen homoseksuaaleihin on negatiivista vain epärationaalisten, suvaitsemattomien ja ennakkoluuloisten ihmisten joukossa. Juurikin se, että valitaan uskontojen pyhistä kirjoista vain ne itselle sopivat moraalit, on osoitus ihmisten kykenemättömyydestä järkiperäiseen ajatteluun ja ihmisten oman moraalin kuihtumiseen. Et nimittäin varmastikaan pysty antamaan yhtäkään hyvää argumenttia, miksi mielestäsi homoseksuaalisuus on väärin.

        Homoseksuaalien oikeus avioliittoon ei ole keneltäkään pois. Kahden psyykkisesti ja fyysisesti samalla tasolla olevan ihmisen suhde ei vahingoita kumpaakaan osapuolta, saatikaan sitten ulkopuolisia ihmisiä.

        että IHMISELLE ON LUOTU JÄrki ja MORAALI !!!

        SEKÄ MYÖS KÄSITYS ILJETYKSEN VALEISTA, ja TULEVAISUUDEN TOTUUDESTA !

        JA SITÄKAUTTA MYÖS HENGELLINEN TAJU TOTUUDESTA, että JOS EMME TOTTELE,-ME JOUDUMME TUOMION ETEEN, AIVANKUIN ELUKAT JOUTUVAT, jos EMME OLE ELÄMÄLLE KELPOISIA , VAAN SUOSIMME JOTAI RAPPIOTA, JOKA ON TÄYSIN VIERASTA ELÄMÄN TARKOITUKSEN PYÖRÄSSÄ !!!

        JOS ET SITÄ KÄSITÄ, NIIN EI VOI MUUTAKU VALITTAA, -SE ON VAIN ELÄMÄNLAIN VALINTAA, JA HOMOT JOUTUU VÄISTYMÄÄN,- KELVOTTOMINA,-JOILLE EI KUULU SIUNAUS ELÄMÄN PYÖRÄSSÄ !!!

        HE VOIVAT PÖKKIÄ VAIKKA TIILISEINÄÄN, NIIN SE ON AIVAN SAMA ASIA, HEISTÄ EI OO TULEVAISUUDEN KASVATTAJIKSI, SILLÄ HE PALVELEVAT VAIN OMIA TÄYSIN JÄRJETTÖMIÄ JA SAIRAITA HIMOJAAN !!!


      • 13+8
        gfjkhy kirjoitti:

        Miehen ja naisen välinen pysyvä parisuhde on arvostettu kaikissa kulttuureissa ja sivilisaatioissa sen vuoksi koska se on biologisen yhteisön jatkumon perusta.

        Suhtautuminen homoseksuelleihin vaihtelee eri kulttuureissa, mutta kaikissa terveissä ja elinvoimaisissa kulttuureissa miehen ja naisen välinen suhde tunnustetaan normaaliksi. Meidän ns. Länsimainen kulttuuri alkaa vetelemään viimeisiiään kun me pidämme ylimpänä arvona ja yhteiskunnan järjestäytymisperiaatteena vieraiden ja perversioiden suvaitsemista.

        Homoseksuellien 'avioliiton' hyväksyminen on vain ensi askel muiden yhteiskunnan moraalia nakertavien perversioiden hyväksymisessä. Meitä edistyksellisimmissä ja suvaitsevaisemmissa sivistysvaltioissa pedofiilit ovat jo perustaneet omia etujärjestöjään ja nuorille opetetaan kouluissa anaalifistingin alkeet.

        Tää on 16 16 vastauksena, mutta kone ei antanut sitä siihen, joten:

        Niin mutta kun se järkikin jo sanoo, että lapsen tekoon tarvitaan yksi siittiö ja yksi munasolu. Siinä sitä tasa-arvoa. Ei siinä uskontoa tarvita. Luonto sen jo kertoo :)
        Sittenku miehet tulee raskaaksi ja synnyttää normaalisti ilman sukupuolen leikkauksia, sen jälkeen voi ajatella keskustelua avioliitosta sanan varsinaisessa merkityksessä.


      • 16+16
        13+8 kirjoitti:

        Tää on 16 16 vastauksena, mutta kone ei antanut sitä siihen, joten:

        Niin mutta kun se järkikin jo sanoo, että lapsen tekoon tarvitaan yksi siittiö ja yksi munasolu. Siinä sitä tasa-arvoa. Ei siinä uskontoa tarvita. Luonto sen jo kertoo :)
        Sittenku miehet tulee raskaaksi ja synnyttää normaalisti ilman sukupuolen leikkauksia, sen jälkeen voi ajatella keskustelua avioliitosta sanan varsinaisessa merkityksessä.

        Miten munasolun hedelmöittyminen liittyy sukupuolineutraalin avioliittoon? Oletko sitä mieltä, että avioliitto on vain lapsientekotehdas? Melko pinnallista ajattelua...

        Eivätkö heteroparit, jotka eivät voi saada lapsia, saisi mennä naimisiin?

        Avioliitto on kahden ihmisen liitto, jonka tarkoituksena on olla yhteiskunnan tunnustus kahden ihmisen väliselle rakkaudelle. Tottakai se tukee myös lapsien kasvattamista, jos parit siihen haluavat. Avioliitto ei ole vain lapsellisten parien oikeus.


    • MITEN VOI ILJETYS

      Olla tasa-arvoinen pyhän kanssa ???

      Homojen tarkoitus ON PÄÄSTÄ SOTKEMAAN KAIKKI hyvä ja pyhä ,- AINA JA IKUISESTI SE ON OLLUT heidän tarkoituksensa !!!

      Uskokaa, ennekun on myöhäistä, ettekö näe, mitä Raamattu sanoo sanoo lopunpäivistä, ja rienaajien hyökkäyksistä kaikkea totuutta vastaan !!!

      Ja he vetoavat suvaitsevaisuuteen, ja nyt tasa-arvoon, ja MITÄ IKINÄ keksivätkin, harhauttaakseen jokaisen, joka ei tiedä, mitä mieltä totuus on, ja mitä seurauksia niistä on !!!

      VOI KUN NÄKISITTE, NIIN KAUHISTUISITTE !!!

    • Vaaleissa tavataan

      Muistakaa "palkita" nämä kyseisen homolakien puolustajat seuraavissa vaaleissa.

      Vas­taan ää­nes­ti­vät ja enem­mis­töl­lään asian rat­kai­si­vat va­lio­kun­nan pu­heen­joh­ta­ja Anne Holmlund (kok), James Hirvisaari (ps), Arja Juvonen (ps), Markku Mäntymaa (kok), Arto Pirttilahti (kesk), Kari Tolvanen (kok), Ari Torniainen (kesk), Kaj Turunen (ps) ja Peter Östman (kd).

      Aloit­teen puo­les­ta ää­nes­ti­vät Suna Kymäläinen (sd), Antti Lindtman (sd), Johanna Ojala-Niemelä (sd), Aino-Kaisa Pekonen (vas), Jaana Pelkonen (kok), Kristiina Salonen (sd), Jani Toivola (vihr) ja Stefan Wallin (r).

      VASTAA
      Facebook
      Twitter
      share email
      share url

      • surullista

        Huomattavaa varsinkin naisten suvaitsevaisuus JAA-puolella, viisi naista äänesti lakialoittteen puolesta. Tämä on syy miksi nainen vaietkoon seurakunnassa. Nainen, Eeva oli se, joka Raamatun mukaan otti ensin hedelmän hyvän ja pahan tiedon puusta, sheitanan houkuttelemana. Samaa keinoa käyttäen sheitana koittaa eksyttää ihmiset vielä tänäkin päivänä.


    • Voi voi

      Kyllä on epä-älyllistä "keskustelua" taas. Verrataan samaa sukupuolta olevien liittoja lapsiin tai eläimiin sekaantumiseen. Joillekin tuntuu olevan vaikea käsittää mitä eroa on aikuisten ihmisten välisessä vapaaehtoisessa suhteessa ja siinä että joka käyttää hyväkseen lasta tai eläintä. Aikuiset täysivaltaiset ihmiset, nämä ovat ne avainsanat. Käsitättekö?

      Mitä tulee lapsiavioliittoihin niin nehän ovat jo meillä sallittuja. Suomen lain mukaan voi alaikäisenä mennä naimisiin erikoisluvalla ja joka vuosi näitä lupia myös myönnetään. Tälle ei ole asetettu mitään ikärajaa eli periaatteessa minkä ikäinen vain voisi meidän lainsäädäntömme mukaan mennä naimisiin. Tämä laki mahdollistaa myös aikuisen ja alaikäisen välisen avioliiton ja näillekin on lupia myönnetty. Eli oikein virallistetaan hyväksikäyttösuhde. Tämä "kohta voi varmasti mennä lapsenkin kanssa naimisiin" on siis jo toteutunut, ihan niissä HETEROLIITOISSA. Mitäs tästä sanotte? Eikö TÄMÄ ole teistä ongelma? Ja eikö ole aika nurinkurista että meillä voi lapsi mennä naimisiin mutta aikuiset täysivaltaiset ihmiset eivät jos sattuvat olemaan samaa sukupuolta?

      • lasten hyväksikäyttö

        "Kyllä on epä-älyllistä "keskustelua" taas. Verrataan samaa sukupuolta olevien liittoja lapsiin tai eläimiin sekaantumiseen. Joillekin tuntuu olevan vaikea käsittää mitä eroa on aikuisten ihmisten välisessä vapaaehtoisessa suhteessa ja siinä että joka käyttää hyväkseen lasta tai eläintä. Aikuiset täysivaltaiset ihmiset, nämä ovat ne avainsanat. Käsitättekö?"

        Joillekin tuntuu myös olevan vaikeata käsittää että avioliitto on luotu miehen ja naisen väliseksi, ei saman sukupuolen edustajien väliseksi,käsitättekö?

        Adoptio-oikeus, jota homot haluavat tällä itkullaan lakimuutoksesta, sortaa LAPSEN OIKEUKSIA ISÄÄN JA ÄITIIN.Itsekkään hintit eivät tätä tajua.

        Puhut täysivaltaisista aikuisista, mutta ei hinteillä ole oikeutta hallita lasten elämää omien itsekkäiden tarkoitusperiensä mukaisesti.

        Homot haluavat lakimuutoksella oikeuden sortaa lapsen oikeuksia.

        Jos tahdotte paijata sekapareinenne jotain, OSTAKAA KOIRA!


      • 19+9
        lasten hyväksikäyttö kirjoitti:

        "Kyllä on epä-älyllistä "keskustelua" taas. Verrataan samaa sukupuolta olevien liittoja lapsiin tai eläimiin sekaantumiseen. Joillekin tuntuu olevan vaikea käsittää mitä eroa on aikuisten ihmisten välisessä vapaaehtoisessa suhteessa ja siinä että joka käyttää hyväkseen lasta tai eläintä. Aikuiset täysivaltaiset ihmiset, nämä ovat ne avainsanat. Käsitättekö?"

        Joillekin tuntuu myös olevan vaikeata käsittää että avioliitto on luotu miehen ja naisen väliseksi, ei saman sukupuolen edustajien väliseksi,käsitättekö?

        Adoptio-oikeus, jota homot haluavat tällä itkullaan lakimuutoksesta, sortaa LAPSEN OIKEUKSIA ISÄÄN JA ÄITIIN.Itsekkään hintit eivät tätä tajua.

        Puhut täysivaltaisista aikuisista, mutta ei hinteillä ole oikeutta hallita lasten elämää omien itsekkäiden tarkoitusperiensä mukaisesti.

        Homot haluavat lakimuutoksella oikeuden sortaa lapsen oikeuksia.

        Jos tahdotte paijata sekapareinenne jotain, OSTAKAA KOIRA!

        Perusteettomat argumenttisi eivät johda mihinkään.

        Useiden tutkimusten mukaan sillä ei ole mitään merkitystä lapsen hyvinvoinnin, onnellisuuden ja kehityksen kannalta, onko vanhemmat samaa sukupuolta vai eivät. Tärkeintä on vanhempien rakkaus lasta kohtaan.


      • Ple!

        On teillä murheet!
        Miksi ei teille voisi ajatella jotain muuta nimikettä, kuin että jäisi epäselväksi, , että olenko/oletteko heteroja vai homoja!
        Ette te arvosta YHTÄÄN tavallisia pariskuntia!!!
        Miksi heterolla saa olla MITÄÄN omaa?
        Antakaa heterojen olla heteroja, älkääkä sörkkikö vanhoja lajin jatkumisen periaatteita ja nimikkeitä!
        Mun puolesta saatte olla homoja, mutta antakaa meidän olla heteroja!


      • 19+10
        Ple! kirjoitti:

        On teillä murheet!
        Miksi ei teille voisi ajatella jotain muuta nimikettä, kuin että jäisi epäselväksi, , että olenko/oletteko heteroja vai homoja!
        Ette te arvosta YHTÄÄN tavallisia pariskuntia!!!
        Miksi heterolla saa olla MITÄÄN omaa?
        Antakaa heterojen olla heteroja, älkääkä sörkkikö vanhoja lajin jatkumisen periaatteita ja nimikkeitä!
        Mun puolesta saatte olla homoja, mutta antakaa meidän olla heteroja!

        Huomaa taas tämän piileksivän homofobian, kun sinua oikein pelottaa, että joku luulisi liittoasi homoliitoksi, kun sanoisit olevasi avioliitossa...

        Miksi sinun mielestäsi heteroilla pitäisi olla enemmän? Se ei ole tasa-arvoa.


      • MITÄ SEKOPÄÄ

        Toivottavasti tajuat omasta teksistäsi, missä meni pieleen, ettei tartte kirjoituskykyistä aikuista ruveta neuvomaan !!! !!!


      • voi voi
        lasten hyväksikäyttö kirjoitti:

        "Kyllä on epä-älyllistä "keskustelua" taas. Verrataan samaa sukupuolta olevien liittoja lapsiin tai eläimiin sekaantumiseen. Joillekin tuntuu olevan vaikea käsittää mitä eroa on aikuisten ihmisten välisessä vapaaehtoisessa suhteessa ja siinä että joka käyttää hyväkseen lasta tai eläintä. Aikuiset täysivaltaiset ihmiset, nämä ovat ne avainsanat. Käsitättekö?"

        Joillekin tuntuu myös olevan vaikeata käsittää että avioliitto on luotu miehen ja naisen väliseksi, ei saman sukupuolen edustajien väliseksi,käsitättekö?

        Adoptio-oikeus, jota homot haluavat tällä itkullaan lakimuutoksesta, sortaa LAPSEN OIKEUKSIA ISÄÄN JA ÄITIIN.Itsekkään hintit eivät tätä tajua.

        Puhut täysivaltaisista aikuisista, mutta ei hinteillä ole oikeutta hallita lasten elämää omien itsekkäiden tarkoitusperiensä mukaisesti.

        Homot haluavat lakimuutoksella oikeuden sortaa lapsen oikeuksia.

        Jos tahdotte paijata sekapareinenne jotain, OSTAKAA KOIRA!

        Kun paasaat lapsen oikeudesta äitiin ja isään niin olisit yhtä lailla huolissasi niistä ns. isistä jotka vähät välittävät omista lapsistaan. Niitä on nimittäin paljon, miehiä jotka eivät ota mitään vastuuta siittämistään lapsista ja katsovat että lapset kuuluvat naisen vastuulle. On vaikka kuinka paljon lapsia jotka eivät edes tunne isäänsä kun tämä on häipynyt heti kun nainen on tullut raskaaksi, ja lapsia joiden isät ovat täysin sopimattomia lapsista huolehtimaan. Ottaisit asiaksesi tämän ongelman jos ihan tosissasi lapsen oikeudesta molempiin vanhempiin olet kiinnostunut.

        Mutta tuskin sitä teet.


      • vainiinjaajaa
        19+9 kirjoitti:

        Perusteettomat argumenttisi eivät johda mihinkään.

        Useiden tutkimusten mukaan sillä ei ole mitään merkitystä lapsen hyvinvoinnin, onnellisuuden ja kehityksen kannalta, onko vanhemmat samaa sukupuolta vai eivät. Tärkeintä on vanhempien rakkaus lasta kohtaan.

        Sama tutkija varmaan tutki taannoin räiskintä pelien vaikutusta nuoriin. Totesi, että kehittää vain, ei tee mieli ampua oikeita ihmisiä sitten.

        Nyt viimein on tutkittu asian olevan toisin. Breivikin ja Vantaan tapausten myötä.

        Tiede on väittänyt joskus maapallon olevan litteä, auringon kiertävän maata, ja valon nopeuden olleen vakio, se on ollut väärässä.


      • korjaus
        vainiinjaajaa kirjoitti:

        Sama tutkija varmaan tutki taannoin räiskintä pelien vaikutusta nuoriin. Totesi, että kehittää vain, ei tee mieli ampua oikeita ihmisiä sitten.

        Nyt viimein on tutkittu asian olevan toisin. Breivikin ja Vantaan tapausten myötä.

        Tiede on väittänyt joskus maapallon olevan litteä, auringon kiertävän maata, ja valon nopeuden olleen vakio, se on ollut väärässä.

        Hyvinkään tapauksen myötä.


      • häpeä jo
        Ple! kirjoitti:

        On teillä murheet!
        Miksi ei teille voisi ajatella jotain muuta nimikettä, kuin että jäisi epäselväksi, , että olenko/oletteko heteroja vai homoja!
        Ette te arvosta YHTÄÄN tavallisia pariskuntia!!!
        Miksi heterolla saa olla MITÄÄN omaa?
        Antakaa heterojen olla heteroja, älkääkä sörkkikö vanhoja lajin jatkumisen periaatteita ja nimikkeitä!
        Mun puolesta saatte olla homoja, mutta antakaa meidän olla heteroja!

        "Antakaa heterojen olla heteroja, älkääkä sörkkikö vanhoja lajin jatkumisen periaatteita ja nimikkeitä!"

        Vaikka olenkin kanssasi samaa mieltä, muistan kyllä hyvin aikaisemmat kirjoituksesi. Olet samalla nimimerkillä jo vaikka miten kauan aikaa jankannut kannabiksen ja sen vapauttamisen puolesta. Tuo ajattelutapasi on yksi osoitus yhteiskunnan rapautumisesta ja moraalin löystymisestä. Kannabiksen vapauttaminen rappeuttaa yhteiskunnan moraalin ja vie täysin mieron tielle.

        Häpeä jos osaat! Olet vähemmistössä, enemmistö suomalaisista ei halua kannabista vapaaksi. Tee parannus ja lopeta kannabiksen käyttäminen. Sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä ja kaltaisiasi ei pidä kuunnella lainkaan!


      • ateisti2
        lasten hyväksikäyttö kirjoitti:

        "Kyllä on epä-älyllistä "keskustelua" taas. Verrataan samaa sukupuolta olevien liittoja lapsiin tai eläimiin sekaantumiseen. Joillekin tuntuu olevan vaikea käsittää mitä eroa on aikuisten ihmisten välisessä vapaaehtoisessa suhteessa ja siinä että joka käyttää hyväkseen lasta tai eläintä. Aikuiset täysivaltaiset ihmiset, nämä ovat ne avainsanat. Käsitättekö?"

        Joillekin tuntuu myös olevan vaikeata käsittää että avioliitto on luotu miehen ja naisen väliseksi, ei saman sukupuolen edustajien väliseksi,käsitättekö?

        Adoptio-oikeus, jota homot haluavat tällä itkullaan lakimuutoksesta, sortaa LAPSEN OIKEUKSIA ISÄÄN JA ÄITIIN.Itsekkään hintit eivät tätä tajua.

        Puhut täysivaltaisista aikuisista, mutta ei hinteillä ole oikeutta hallita lasten elämää omien itsekkäiden tarkoitusperiensä mukaisesti.

        Homot haluavat lakimuutoksella oikeuden sortaa lapsen oikeuksia.

        Jos tahdotte paijata sekapareinenne jotain, OSTAKAA KOIRA!

        Sinä vain kuvittelet liikaa tai sinulla suuri fobiaa.Ei ole totta,että lasten hyväksikäyttöä vain antaa lapselle rakkautta sekä hyvä kasvatusta eikä pelkkä vanhempien sukupuolesta koska ei se vaikuttaa mitenkään lapseen.Vaikka vanhemmat olisi homoja tai lesboja ihan samaa mutta lapselle aivan eri asia kunpa lapsella hyvä olla kodin,rakkautta ja vanhemmat tukea lapselle.Pitäisikö sanoa,että kieltää heteroilta oikeutta,miltä tuntuukin?


      • USKOMATONTA !!!!!!!!
        lasten hyväksikäyttö kirjoitti:

        "Kyllä on epä-älyllistä "keskustelua" taas. Verrataan samaa sukupuolta olevien liittoja lapsiin tai eläimiin sekaantumiseen. Joillekin tuntuu olevan vaikea käsittää mitä eroa on aikuisten ihmisten välisessä vapaaehtoisessa suhteessa ja siinä että joka käyttää hyväkseen lasta tai eläintä. Aikuiset täysivaltaiset ihmiset, nämä ovat ne avainsanat. Käsitättekö?"

        Joillekin tuntuu myös olevan vaikeata käsittää että avioliitto on luotu miehen ja naisen väliseksi, ei saman sukupuolen edustajien väliseksi,käsitättekö?

        Adoptio-oikeus, jota homot haluavat tällä itkullaan lakimuutoksesta, sortaa LAPSEN OIKEUKSIA ISÄÄN JA ÄITIIN.Itsekkään hintit eivät tätä tajua.

        Puhut täysivaltaisista aikuisista, mutta ei hinteillä ole oikeutta hallita lasten elämää omien itsekkäiden tarkoitusperiensä mukaisesti.

        Homot haluavat lakimuutoksella oikeuden sortaa lapsen oikeuksia.

        Jos tahdotte paijata sekapareinenne jotain, OSTAKAA KOIRA!

        ETTÄ JOTKUT MIINUSTAA SINUN AIVAN SELVÄÄ JÄRKIPUHETTA !!!

        Millaisia onkaan nuo tulevaisuuden hunsvotti nuoret, joille EI OO kehittyny pienintäkään vastuuden tajua TOTUUDESTA, jossa TÄYTYY PYSYÄ KIINNI, että he selviäisivät, ja heidän lapsensa selviäisi myös ???

        JOS RIENOJEN meininki leviää, niin yksikään tulevista sukupolvista ei selviä, vaan HE saavat kokea ne äärimmäiset tuomiot, mitkä holtittomasta elämästä ON SEURAUKSENA !!!

        JA NYT ON HALLITUKSET SEN ASIAN EESSÄ, SE ON AIVAN VARMA ASIA !!!!

        JA AINOAT PUOLUEET, JOTKA KOITTAVAT PUHUA VIELÄ JÄRKEÄ,-OVAT KRISTILLISET, JA PERUS SUOMALAISET !!!

        MUUT OVAT JO MYYNEET NAHKANSA PÄÄPIRULLE !!!!


      • hahahahaha2
        USKOMATONTA !!!!!!!! kirjoitti:

        ETTÄ JOTKUT MIINUSTAA SINUN AIVAN SELVÄÄ JÄRKIPUHETTA !!!

        Millaisia onkaan nuo tulevaisuuden hunsvotti nuoret, joille EI OO kehittyny pienintäkään vastuuden tajua TOTUUDESTA, jossa TÄYTYY PYSYÄ KIINNI, että he selviäisivät, ja heidän lapsensa selviäisi myös ???

        JOS RIENOJEN meininki leviää, niin yksikään tulevista sukupolvista ei selviä, vaan HE saavat kokea ne äärimmäiset tuomiot, mitkä holtittomasta elämästä ON SEURAUKSENA !!!

        JA NYT ON HALLITUKSET SEN ASIAN EESSÄ, SE ON AIVAN VARMA ASIA !!!!

        JA AINOAT PUOLUEET, JOTKA KOITTAVAT PUHUA VIELÄ JÄRKEÄ,-OVAT KRISTILLISET, JA PERUS SUOMALAISET !!!

        MUUT OVAT JO MYYNEET NAHKANSA PÄÄPIRULLE !!!!

        MISKi PITÄÄ kkirjOITAAA NäiN EIKÖ OleE AIkAaa KEeskustellaA JärkKEväsTI!!????????

        Hassua, että tällaista lasten kirjoittelun näköistä tekstiä tulee vain homojen vastustajilta, ja suurin osa sivistyneen olosista teksteistä puoltavat homoja. En toki yritä nyt vihjata mitään heh...

        Ihan ylpeä nykynuori olen, nuori, jota lukiossa sivistetään ja osaa katsoa maailmaa vähän avarammin kuin näköjään monet muut.


      • OOT NIIN LAPSELLINEN
        hahahahaha2 kirjoitti:

        MISKi PITÄÄ kkirjOITAAA NäiN EIKÖ OleE AIkAaa KEeskustellaA JärkKEväsTI!!????????

        Hassua, että tällaista lasten kirjoittelun näköistä tekstiä tulee vain homojen vastustajilta, ja suurin osa sivistyneen olosista teksteistä puoltavat homoja. En toki yritä nyt vihjata mitään heh...

        Ihan ylpeä nykynuori olen, nuori, jota lukiossa sivistetään ja osaa katsoa maailmaa vähän avarammin kuin näköjään monet muut.

        ETTET KÄSITÄ, MIKÄ SIUNAUS ON PUHTAUDELLA, JA TOTUUDELLA, JA ET KÄSITÄ SITÄKÄÄN, MIKÄ KIROUS SEURAA VALHETTA, JA MORAALITTOMUUTTA !!!

        SE ON JO NÄYTETTY IHMISKUNNALLE TUHANSIEN VUOSIEN AIKANA, ETTÄ KUN TARPEEKSI MENNÄÄN VINOON, ON TULLUT HIRVEÄT TUOMIOT, JA AINA ELÄMÄÄ ON ALKANEET JATKAA PUHTAAT, JOTKA EIVÄT OO HYVÄKSYNEET MORAALITTOIMUUTTA, EIKÄ HOMOUTTA !!!

        OTA NYT HYVÄ IHMINEN SELVÄÄ SIITÄ, MITÄ ON KORKEA MORAALI, JA SEN SEURAUKSET, JA MITÄ RAPPIO. JA SEN SEURAUKSET ÄLÄKÄ ANNA PETTÄÄ ITSEÄSI, KUTEN IDIOOTTIA !!!

        VAI ONKO SE LIIAN VAIKEAA MATEMATIIKKAA ???


      • lopeta huutaminen
        OOT NIIN LAPSELLINEN kirjoitti:

        ETTET KÄSITÄ, MIKÄ SIUNAUS ON PUHTAUDELLA, JA TOTUUDELLA, JA ET KÄSITÄ SITÄKÄÄN, MIKÄ KIROUS SEURAA VALHETTA, JA MORAALITTOMUUTTA !!!

        SE ON JO NÄYTETTY IHMISKUNNALLE TUHANSIEN VUOSIEN AIKANA, ETTÄ KUN TARPEEKSI MENNÄÄN VINOON, ON TULLUT HIRVEÄT TUOMIOT, JA AINA ELÄMÄÄ ON ALKANEET JATKAA PUHTAAT, JOTKA EIVÄT OO HYVÄKSYNEET MORAALITTOIMUUTTA, EIKÄ HOMOUTTA !!!

        OTA NYT HYVÄ IHMINEN SELVÄÄ SIITÄ, MITÄ ON KORKEA MORAALI, JA SEN SEURAUKSET, JA MITÄ RAPPIO. JA SEN SEURAUKSET ÄLÄKÄ ANNA PETTÄÄ ITSEÄSI, KUTEN IDIOOTTIA !!!

        VAI ONKO SE LIIAN VAIKEAA MATEMATIIKKAA ???

        Jos korkea moraali on tuollaista epäkohteliasta nettietiketin vastaista huutamista,
        niin ei kiitos.


      • woopnuori
        OOT NIIN LAPSELLINEN kirjoitti:

        ETTET KÄSITÄ, MIKÄ SIUNAUS ON PUHTAUDELLA, JA TOTUUDELLA, JA ET KÄSITÄ SITÄKÄÄN, MIKÄ KIROUS SEURAA VALHETTA, JA MORAALITTOMUUTTA !!!

        SE ON JO NÄYTETTY IHMISKUNNALLE TUHANSIEN VUOSIEN AIKANA, ETTÄ KUN TARPEEKSI MENNÄÄN VINOON, ON TULLUT HIRVEÄT TUOMIOT, JA AINA ELÄMÄÄ ON ALKANEET JATKAA PUHTAAT, JOTKA EIVÄT OO HYVÄKSYNEET MORAALITTOIMUUTTA, EIKÄ HOMOUTTA !!!

        OTA NYT HYVÄ IHMINEN SELVÄÄ SIITÄ, MITÄ ON KORKEA MORAALI, JA SEN SEURAUKSET, JA MITÄ RAPPIO. JA SEN SEURAUKSET ÄLÄKÄ ANNA PETTÄÄ ITSEÄSI, KUTEN IDIOOTTIA !!!

        VAI ONKO SE LIIAN VAIKEAA MATEMATIIKKAA ???

        Ai jos matikasta aletaan puhumaan niin ihan pitkän matikan kursseista on kaikista tähän mennessä 10 tullut :) Hetkinen, miten tähän matikka liittyy..?

        No niin, eli haukut minua lapselliseksi, koska yritän tästä asiallisesti keskustella ENKä NÄIN ETTÄ KAIKKI HOMOT HELVETTIIN JA SE ON NIIDEN OMA VALINTA JA MINÄ OLEN OIKEASSA JA MINÄ OSAAN TULKITA RAAMATTUA PAREMMIN KUIN TE KAIKKI MUUT.. Hmm.

        Vetää kyllä aika sanattomaksi. Naurettavaa kaikki maailmanlopun vertauksetkin tähän aiheeseen liittyen, olen aika varma, että tällainen asia, joka ei ketään ihmistä fyysisesti tai mentaalisesti vahingoita, olisi suurin laittomuus ja synti maailmassa.

        Käsityksenä korkeasta moraalista on se, että toisten, itsensä ja Jumalan (uskovaisilla) on tärkeintä. Täten toisia ei vahingoiteta, ei tapeta, vaan autetaan avun tarpeessa. Homous ei ole ristiriidassa korkean moraalin kanssa siis.


      • peukuttaja :)
        19+9 kirjoitti:

        Perusteettomat argumenttisi eivät johda mihinkään.

        Useiden tutkimusten mukaan sillä ei ole mitään merkitystä lapsen hyvinvoinnin, onnellisuuden ja kehityksen kannalta, onko vanhemmat samaa sukupuolta vai eivät. Tärkeintä on vanhempien rakkaus lasta kohtaan.

        ihanaa että joillain löytyy järkeä ja sivistystä :)


      • 19+9
        vainiinjaajaa kirjoitti:

        Sama tutkija varmaan tutki taannoin räiskintä pelien vaikutusta nuoriin. Totesi, että kehittää vain, ei tee mieli ampua oikeita ihmisiä sitten.

        Nyt viimein on tutkittu asian olevan toisin. Breivikin ja Vantaan tapausten myötä.

        Tiede on väittänyt joskus maapallon olevan litteä, auringon kiertävän maata, ja valon nopeuden olleen vakio, se on ollut väärässä.

        Vertailukohteesi ovat aivan älyttömiä.

        Sitä paitsi mielummin luotan tutkimuksiin, eli todisteisiin, kuin siihen, mitä joku haluaa ennakkoluulojensa ja tunnepohjaisten mielipiteitensä vuoksi esittää totuutena.


      • ääääää-
        19+10 kirjoitti:

        Huomaa taas tämän piileksivän homofobian, kun sinua oikein pelottaa, että joku luulisi liittoasi homoliitoksi, kun sanoisit olevasi avioliitossa...

        Miksi sinun mielestäsi heteroilla pitäisi olla enemmän? Se ei ole tasa-arvoa.

        Miksi Homppeli-Håkan ja Lesbo-Leena väittää että eivät ole tasa-arvoisia mun kanssa?
        Mielestäni ollaan Håkanin kanssa täysin tasa-arvoisia.. en minäkään saa mennä Naapuri-Raimon kanssa naimisiin,mutta Naapuri-Pirkon kanssa saan.. ihan samoin saisi Homppeli-Håkan.. siis aivan tasa-arvoisesti!
        Mutta meillä kaikilla on säännöt jota tulee noudattaa,ja niitä ei halut saa määrätä!


    • huonoteväätjatkumise

      Homot on tulleet kaapeista ja ne on nostettu kansakunnan kaapin päälle sen jälkeen.

    • jjhjg

      "Tutkimuksien mukaan homomiehillä ja lesboilla on suurempi riski psykiatrisiin sairauksiin kuten masennukseen, huumeiden käyttöön sekä itsemurha yrityksiin. Tämä käy ilmi Hollannissa tehdyissä tutkimuksissa, jossa homoseksuaalisuus, lesbous ja bi-seksuaalisuus on yleisesti hyväksyttyä. Hollannin tutkimukset osoittavat sen että homoseksuaalisuuden yleisestä hyväksymisestä huolimatta homoseksuaaleilla on masennusta sekä itsemurha yrityksiä. Tässä valossa on nähtävä ettei ole perusteltua täysin väittää, että homouden vastustaminen ("homofobia") synnyttäisi masennusta ja itsemurha riskiä."

      • duh

        Vaikka laki sallisi ja olisi hyväksyvä homoja kohtaan, se ei tarkoita, että kansa olisi. Harmi kyllä. Tottakai se masennusta ja itsemurhayrityksiä tuo, kun joidenkin lapset niin ahdasmielisesti ovat kasvatettu, että kiusaavat homoja. Ja psyykkisiä sairauksiahan se synnyttää, jos on pelko, ettei hyväksytä, eikä sen takia voi olla oma itsensä.


      • 3+1

        Miten voidaan puhua homoseksuaalisuuden yleisestä hyväksymisestä, kun katsotaan taas millaista puhetta tälläkin palstalla on?!

        Se, että yhteiskunta tunnustaa homoliitot, on vain ensimmäinen askel siihen, että kaikkia kunnioitetaan ja kohdellaan tasa-arvoisesti.


    • Raamattu on Jumalan Sana

      Homous on synti. Piste.

      • yuyu3

        ironiaa, i hope so? eihän kukaan voi olla näin ahdasmielinen.


      • ateisti2

        Sanon takaisin tavalla:heterous on synti,piste.Hyvältäkö?Pidä pääsi kiinni.Enkä usko,että olisi muka syntiä ja en hitostakaan usko raamatusta.Voitko selittää,että miten iho väri on tullut musta,keltainen ja valkoinen?Sehän eeva ja aatami valkoinen eli olisimme kaikki maailmalla valkoiset ihmiset,hei haloo..


      • SE EI OLE
        yuyu3 kirjoitti:

        ironiaa, i hope so? eihän kukaan voi olla näin ahdasmielinen.

        AHDASMIELISYYTTÄ, JOS HAISTAPASKAN JÄTKIEN NUOLEMINEN ON ÄLLÖTTÄVÄÄ !!!

        SE ON VAIN OKSETTAVAA, JA IHMISYYTTÄ HÄPÄISEVÄÄ, KUTEN ON ELUKOITTEN HYVÄKSIKÄYTTÄMINENKIN !!!

        JA JOS HOMOT NUSSIVAt toisiaan, se on ELUKKAMAISTA,- JOSTA ON IHMISYYS KAUKANA !!!


      • 4+12

        Sarkasmia?

        Niin kauan, kun Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa, on tämänkaltainen argumentti täysin mitätön.


    • waitinfpjpojphjgrge

      Vittu mitä paskaa!!
      Siis tää homoavioliitto menee vielä läpi... ette voi estää sitä.

      Tulevaisuudessa uskotonto tulee olemaan osa historiaa... siellä ei arkipäiväiset ihmiset tiedä edes mitä välttämättä tiedä mitä jumala tarkoittaa..

      Siellä ei tunneta käsitystä homo, lesbo tai hetero, vaan niille yhteinen muodostunut käsite esim. ''parisuhde''...

      Vittu ihan sama, mitä te ajattele ja yritätte tehä estääksenne maailmaa muuttumasta epäonnistutte.

      Yksilön teot vaikuttaa yhteisöön ja yhteisön maailmaan.. joko negatiivisesti tai positiivisesti, mutta aina se päättyy positiiviseen loppu tulokseen...

      On vain ajan kysymys...

      • 11+4

        Voi olla tai sitten ei. Ja jos onkin niin tiedetään, että se on sen tarkoituskin.
        Toivotaan vaan, ettei liian moni eksyis vaan lukis Raamattua ja selvittäis sieltä itse miten siellä sanotaan. Ettei menis liian helppoon, monen sortin eksytykseen.
        Saahan sitä toki siellä turvassa sitten olla tavallaan.

        Kyllähän tuo Stubbkin ajaa kait homoasiaa kuten aikanaan uransa alkupuolella myös Tarja H.

        En itsekkään synnitön ole vaikka homoutta en hyväksy, mutta ihmiset kyllä.


    • fiksua juttua

      Homokamppanja: "Homokampanjan tarkoituksena on pitää homoutta jatkuvasti esillä, eli pakkosyöttää sitä muille. Tällä tavalla murretaan yleiset ja normaalit käsitykset kun niitä vastaan koko ajan hyökätään ja markkinoidaan niiden rinnalle luonnottomia vaihtoehtoja. Tällainen toiminta on suvaitsematonta, jossa ihmiset halutaan aivopestä kannattamaan omia näkemyksiä. Tämän hedelmä näkyy nykyään jo Suomessa, sillä kansan enemmistö on hyväksynyt luonnottoman homoseksuaalisuuden harjoittamisen."

      "Homokampanja kehottaa tekemään ihmisistä myötämielisiä homoudelle ja antamaan heille siihen koko ajan lisää perusteita. Kun tarpeeksi puhuu ja vetoaa ihmisen tunteisiin, niin enemmistö turtuu ja hyväksyy luonnottomuuden. Kampanja painottaa etsimään myötämielisiä ja puhumaan heille, eli tarkasti etsimään kohteensa. Vähemmistö ei suostu tämän kampanjan manipuloitavaksi, koska he näkevät, että on kysymys luonnottomuudesta."

      "Homokampanja kehottaa parjaamaan ja syyttämään vastustajia. Homoseksuaalit vetoavat ihmisoikeuksiin ettei ketään saa syrjiä ja parjata. Homokampanja kuitenkin itse syyllistyy parjaamaan, syyttämään ja mustamaalaamaan, niitä jotka ajattelevat eri tavalla seksuaalisuudesta kuin he. Tällainen toiminta on kavalaa, petollista, tuomittavaa sekä vääryyden kautta muita manipuloivaa. Homokampanjan syytös ja parjaus kohdistuu Raamattua totena pitäviä ihmisiä kohtaan. Tätäkin näkyy jo Suomessa."

      "Tämän kampanja tulee huipentumaan siihen kun laittomuus muuttaa lait ja homouden synniksi sanomisesta tehdään rikos.Raamattu profetoi, että lopunaikana maailma antautuu laittomuuden valtaan, siksi synnin voimalla toteutettu homokampanja on onnistunut saamaan koko maailman valtaansa. He saavat kuitenkin vain lyhyen aikaa riemuita tästä, sillä Herran Jeesuksen tullessa takaisin päivien lopulla Hän tuomitsee homoseksuaalisuuden."

      Lähde:http://koti.phnet.fi/petripaavola/Homoseksuaalisuus_Raamatun_valossa

    • Raamattu selkeä

      3 Moos. 20:13 Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava.

      Vanhassa testamentissa sanotaan eläimiin sekaantumisesta seuraavaa:
      2. Moos. 22:18: "Jokaista, joka sekaantuu eläimeen, rangaistakoon kuolemalla."
      3. Moos. 18:23: "Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; sellainen on luonnonvastaista."
      3. Moos. 20:15–16: "Jos mies sekaantuu eläimeen, rangaistakoon hänet kuolemalla, ja se eläin tappakaa. Ja jos nainen ryhtyy eläimeen, mihin tahansa, pariutuaksensa sen kanssa, niin surmaa sekä nainen että eläin; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset."
      .

      • satukirja #1

        "3 Moos. 20:13 Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava."

        Tämä on hyvä esimerkki siitä kuinka epälooginen Raamattu on. Mies ei voi maata miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan - fysiologisesti mahdotonta ellei sitten naisen kanssa makaamisella tarkoiteta, että mies p.anee naista kakkoseen.


    • hande-56

      Hyvin ja asiallisesti tiivistetty sanoma. Sitä kun on seurannut niin jokaisesta tuutista jollakin tavalla työnnetään/pakkosyötetään tuota luonnotonta käyttäytymismallia.
      Sillä nykyaikana mediassa ja ym. ohjelmatarjonnassa hekumoidaan asialla.
      Älämölö syntyy jo vähästäkin vastakommentista.Nämä julkkiskeekoilijathan ovat asian mannekiineja saavat sitä palstatilaa ja mediamainosta.
      Nokka nirpassa ns.suvaitsemattomuudesta,sitä kun ei vaan voi tuota luonnottomuutta kaikki dikata.

    • Siviilisäädytön

      Eikö koko avioliitto-instituutio voitaisi lopettaa aikansa eläneenä? Se olisi todellista tasa-arvoa, kun ihmisiä ei luokiteltaisi siviilisäädyn mukaan. On epäreilua saada/menettää etuja siviilisäädyn takia (esim. leskeneläke).

      • oLISIT NYT PITÄNY

        EES SUUSI KIINNI !!!

        EI KAIKKEA SONTAA TARTTE PÄÄSTÄÄ YÖKKÄYTTÄMÄÄN KURKKUNSA LÄPI !!!


    • timo I

      Eikö täällä nyt helvetti ihmiset tajua että RAAMATTU on keksitty ihmisten hallintaan. Muinaisina aikoina ihmisiä hallittiin kun sanottiin: ÄLÄ ole HOMO. MikSI? No, että olisi potentiaalisempi mahdollisuus, että kansan väkiluku kasvaisi, kun homotkin tekisi lapsia. Sitten tekosyyksi keksittiin joku Jumala sinne taustalle puhumaaan.

      Tadaa oliko vaikeaa tajuta?

      Jos olisin ollut joku Kuningas muutama tuhat vuotta sitten, kai minäkin olisin keksinyt jonkun Raamatun ja puhunut kaikkea potaskaa, että oma valta olisi vakaa.
      Siihen olisi ollut uskonto hyvä väline.

      • Jatkumo merkittävin

        Timo !
        Olet ihan oikeassa.
        Nykyisin olisi ihan hyvä, että ka8kki alikehittyneiden maiden miehet olisivat homoja ja vaikka vielä varmuuden vuoksi kastraattoituja, niin näitä eoämään kykenemättömiä yhdyskuntia ei kasvaisi lisää avustettavaksi.

        Avioliitto on eri kulttureissa kehittynyt suojelemaan sitä parisuhdetta, josta syntyy kansakunnan jatkumo. Muut leikkikkööt, jos moraalsäännökset sallivat omia kuvioitaan.


    • Hmm... pienen googlettelun jälkeen sain "harmikseni" huomata, että avioliitto ei ole terminä varattu ainoastaan uskontokunnan jäsenten välisille liitoille, vaan myös uskontokuntaan kuulumattomille.

      Mistähän oli muodostunut tuollainen käsitys itselle. Kuitenkin avioliitto sanana kuulostaa niin vahvasti uskonnolliselta.

      Adoptio-oikeus, sukunimen jakaminen hmmm... Oikeastaan, enpä näe mitään esteitä loppujen lopuksi homoavioliitoille, tosin mielestäni 'avioliitto' tai 'naimisiinmeno' kuulostaa homoparien kohdalla omaan korvaani vain väärältä.

      Syytän ajattelutavastani uskonnollista kasvatusta, jonka olen saanut. Järjellä ajateltuna aivan sama, jakakoot sukunimensä, adoptoikoot lapsia. Loppupeleissä yksilötekijät ja arvioijat päättäköön case by case basis.

      Tiedettävästi on olemassa menestyksekkäästi lapsensa kasvattaneita yksinhuoltajia, ja kun tämä kerrotaan kahdella, niin eihän se tulos voi olla nolla.

      • jOSTAIN KUMMANSYYSTÄ

        SE VAIN ON NOLLA,-KUN RAPPIO ETENEE MÄÄRÄTTYYN PISTEESEEN !
        SITTEN ISKEE RUTTO JA TOTAALINEN TUHO !!!

        SE PITÄISI JO OLLA PÄIVÄNSELVÄÄ, SIITÄ ON TARPEEKSI TODISTEITA,NYKYISIN - NYKYISET YDINPOMMIT, JA KOKO MAAILMAA RIENAAVA MORAALITTOMUUS !!!

        ETKÖ PYSTY LASKEMAAN YNNÄLASKUJA SEN VERTAA, ETTÄ KÄSITTÄISIT , MITÄ PELTOA ON KYLVETTY, JA MITKÄ ON HEDELMÄT, KUN RAPPIO HUUTAA LISÄÄ TILAA !!!


      • lopeta huutaminen
        jOSTAIN KUMMANSYYSTÄ kirjoitti:

        SE VAIN ON NOLLA,-KUN RAPPIO ETENEE MÄÄRÄTTYYN PISTEESEEN !
        SITTEN ISKEE RUTTO JA TOTAALINEN TUHO !!!

        SE PITÄISI JO OLLA PÄIVÄNSELVÄÄ, SIITÄ ON TARPEEKSI TODISTEITA,NYKYISIN - NYKYISET YDINPOMMIT, JA KOKO MAAILMAA RIENAAVA MORAALITTOMUUS !!!

        ETKÖ PYSTY LASKEMAAN YNNÄLASKUJA SEN VERTAA, ETTÄ KÄSITTÄISIT , MITÄ PELTOA ON KYLVETTY, JA MITKÄ ON HEDELMÄT, KUN RAPPIO HUUTAA LISÄÄ TILAA !!!

        Lopeta jo huutaminen, senkin sivistymätön ihminen.


    • heteroiden lapsia

      Heterothan niitä homoja, lesboja ja bissejä tekee. :) Teidän lapsiahan hekin ovat.

    • vifslan

      no huh huh. kyllä rakkaus on rakkautta osapuolten sukupuolesta riippumatta. joka muuta väittää, on väärässä tai valehtelee.
      rauhaa ja rakkautta teille kaikille vaan.

    • silti rakastan aina

      Koko aviohomma haisee pitkän heteroseksuaalien näyttämän mallin perusteella, mutta homoseksuaalit eivät ole vielä sitä älynneet. Ei aviossa ole mitään tavoittelemisen arvoista!

    • Ajatteleva mies.

      Mikä antaa oikeuden ihmiselle tehdä toiselle kiusaa?

      Tässä on ajatuksiani:
      Mielestä homoille pitäisi antaa kaikki oikeudet, mitä heteropareilla.
      riittää tuon raamatun ristiriitainen tulkkaaminen. Jos oltaisiin ihan vaan 2000-luvulla.
      Surullista, että foobikot eivät voi sietää toista ryhmää vaan rinnastaa "homouden" tai "lesbouden" rikollisuuteen ja sairauteen?

      Foobinen kannanottot on verrattavissa rasismiin. Syrjitään toisia persoonan tai ulkonäön kannalta. Yhteiskunta missä olemme on vaurioitunut ihmisten peloista ja ennakkoluuloista.

      Vaikka me olemme kasvaneet "ei hyväksyvässä" yhteiskunnassa, niin silti voimme oppia pois ennakkoluuloista.
      Pelko tekee meistä heikkoja. Oppikaa ulos peloista.

      Jos meille koulussa opetetaan hyväksymään homoseksuaalisuutta, niin miksi emme voi sitä hyväksyä?

      Muistakaa raamattua tulkkaavat rakkauden kaksoiskäsky.
      Miksi ihmiset vieroksuvat tai kieltävät / sättivät erilaisuutta joka on ihan normaalia ( ei kriminaalista ).

      Onko kivaa aiheuttaa toisille pahaa, jotka eivät ole tehneet mitään pahaa teille? Mitäpä jos asettuisitte itse vaikka heidän tilalleen. Olisiko kivaa jos katsoisit kun toiset saavat "nauttia" avioliitosta, mutta se kielletään juuri sinulta!

      Vertauskuva:
      Erilaisuus on kuin salaatti, jonne laitetaan ERILAISIA vihanneksia ja hedelmiä. Jos kiellämme tämän erilaisuuden niin laitamme salaatin tehosekoittimeen ja nautimme vihreää mössöä. "ravinteikasta, mutta yksipuolista. Haluamme kuitenkin nauttia salaatin salaattina ja nauttia erilaisista vihanneksista ja hedelmistä sellaisena kuin ne ovat.

      Maailma muuttuu, joten miksi me emme muuttuisi sen mukana positiiviiseen suuntaan, missä kaikilla olisi mahdollisuus elää rauhallista, onnellista ja hyvää elämää. Emme halua elää maapallolla joka on litteä.

      Elämme maassa vain kerran, joten eikö olisi mukavampi jos voitaisiin homopareillekkin suoda sama ilo, onni, turva tai mikä tahansa hyvä asia jonka voi avioliitosta saada.

      Mielestäni se on vain ajan kysymys, että koska ihmiskunta sivistyy tarpeeksi ja oppii hyväksymään erilaisuuden.

      Ennen kuin arvoi toisia ihmisiä voi arvoida, että onko itse sen parempi kuin toisetkaan? Meillä jokaisella on ihmisarvot. Joten meidän tulee kunnioittaa kaikkia.

      Miksi satutamme toisia erilaisuuden takia, joka ei satuta meidän "omaa elämää" ja on ihan "ei kriminaalista" ja "ei sairasta"?

      Kaikkien aikuisten tulisi mennä uudelleen seksivalistukseen, ja koulujen panostaa suvaitsevuuteen enemmän.

      Ei muuta.

    • voi voi

      Ja samaan aikaan kun täällä riehutaan raivopäisenä homoseksuaalisuutta vastaan, toisaalla suomi24:ssa vähätellään sitä että aikuinen mies käytti 12-vuotiasta syvästi kehitysvammaista lasta seksuaalisesti hyväkseen.

      Käyttäisitte edes pienen osan tuosta energiasta mikä teillä nyt kuluu aikuisten vapaaehtoisten ihmisten välisten suhteiden vastustamiseen, niiden ihan oikeasti PAHOJEN asioiden vastustamiseen. Niitä kun tässä maailmassa riittää.

      • sukupuolineutraalia

        Se oli varmaankin sukupuolineutraali suhde..


    • 20+13

      Minua aina ärsyttää kun ihmiset rupevat puhumaan että "lapsella on oikeus isään ja äitiin". Mikä ihmeen oikeus? Missä sellainen määritellään?

      Minun isäni kuoli kun olin pieni. Äitini ei sen jälkeen edes seurustellut kenenkään muun kanssa saati sitten mennyt naimisiin. Minulla ei koskaan ollut isää. Äitini ja mummoni kasvattivat minut. Eli minut kasvattivat kaksi naista.

      Toisaalta sekin on melko uusi näkemys, että perheeseen kuuluisi vain kaksi aikuista. Entisaikana samassa taloudessa asui lasten vanhempien lisäksi erinäinen läjä isovanhempia ja naimattomia setiä ja tätejä. Eli lasta oli kasvattamassa enemmän kuin kaksi aikuista, ja niissä oli sekä miehiä että naisia.

      Kyllä nämä puheet "oikeudesta" isään ja äitiin ovat ihan täyttä soopaa.

      • 1+1

        Sinäkö määrität että lapsen oikeus isään ja äitiin on täyttä soopaa,millä oikeudella? Millä oikeudella joku voi ottaa lapsen oikeuden omiin käsiin ja määrätä lapsen homo/lesbo parille.
        Adoptiolapsella pitää olla oikeus aloittaa perhe-elämä perheessä jossa on isä ja äiti.


    • klkl2

      mitä lisäoikeuksia homoavioliitto toisi nykyiseen mahdollisuuteen rekisteröidä parisuhde?

      Homoushan ei ole enää rangaistava teko, joten Suomessa voi olla jo nyt avoimesti homo ja onnellinen kumppaninsa kanssa.

      Itse en näe mitään eroa homoavioliiton ja moniavioisuuden hyväksymisen välillä. Kyseessä on vain ihmisten erilaisten elämäntapojen ja mieltymysten hyväksyminen ja niiden virallistaminen. Tosin en kannata kumpaakaan itse.

    • jaska-50

      Eikö ole tärkeämpiä asioita kuin,avioliitto homoille ja eläke iän nosto? menee usko koko päättäjä porukkaan,kuinka paljon tunteja käytetty näihin. Olen nyt hakenut eläkettä,kun ikää kysytään siihen loppuu.

    • sethh

      voi herrajumala..eikö tässä maailmassa ois muutakin mietittävää kun jauhaa jostain et saako oikein laillisesti homoilla..homostelkoon kukin niinkun lystää renkaat sormessa tai ilman..tämä maailma on jo niin sekasin et ei enää tuokaan tunnu missään ihan sama mulle !

    • Jompula1

      Ehkäpä homojärjestöjen kannattaisi vähän katsoa peiliin ja miettiä mitä tuollaisella provosoivalla vastakkain asettelulla saa aikaan. Ei se ainakaan lisää yleistä hyväksyntää. Siis kuusta ei saa aurinkoa, joten antaa sen olla kuu.
      Avioliitto on miehen ja naisen välinen juttu. Ja sen tarkoituksena on perustaa perhe ja tehdä lapsia yleensä perinteisin menetelmin. Ja tämä ei ainakaan homoilta onnistu.
      Minusta jokainen saa taapertaa tavallaan, ainakin lain puitteissa. Mutta rajan kaikella.
      Hevosen lihakin on hyvää, mutta sitä ei pidä myydä porsaanlihana.

    • Tosi on

      Kannataisko homostella ja lesboilla ilman, että se pitää joka käänteessä tuoda esiin suurella melulla rinta rotingilla " Minä olen HOMO tai Minä olen LESBO ".
      Olisko meidän normaalien heteroiden aina joka käänteessä huudettava kovaan ääneen " Minä olen Hetero "???

      • a-rappu

        Ei, vaan näin: Joka synnyttää, hän on äiti ja joka siittää, hän on isä. Olkoot avio- tai avoliitossa. Ihan sama. Lapsetkin osaavat ja tietävät tämän. Ja lapsen suusta se totuus tulee.


    • kaappi kiinni!

      Voi, voi.....puppelipoikia ja lepsu-liisoja sorretaan taas!

    • Yhden ihmisen älyä

      Kuka kertoo minulle mistä löydän todistusaineiston, että Kristittyjen jumala on olemassa? Kuka todistaa minulle, että Raamatun tapahtumista 100 % on totta?

      Ei ole mitään todisteita. On vain näsäviisaita homojen kiusaajia.

      Samaa sukupuolta oleville pitäisi antaa oikeus mennä maistraatissa naimisiin. Homopareille pitäisi antaa adoptio-oikeus. Homopareja pitää kohdella perheinä.
      Seksuaaliseen suuntautumiseen liittyvää syrjintää pitää suitsia pois kovemmilla laeilla. Samaten koko rikoslakia pitäisi muutenkin tiukentaa.

      • 7+20

        WORD


    • G. Ay

      Tein tässä iltana yhtenä jatkojohdon. Erehdyksessä laitoin johdon molempiin päihin pistotulpan. Ei toiminut :)

    • noffew

      Halosen aika on ohI! - vedetään nyt lieka kireelle erityisesti LESBOJEN kanssa!

    • Karju50

      OSTETAAN LAPSI HYVÄÄN PERHEESEEN!
      HOMOT ja LESBOT vastaus ylikansoittuneiden maiden väestöongelmaan! Ei tarvitse säännöstellä perheiden lapsimääriä. Ei tarvita myöskään vanhempainlomia yms.
      - Toisaalta synnytetään uusi teollisuusala - LAPSITEOLLISUUS. Täytyyhän jonkun valmistaa homosuhteessa eläville perilliset. Tuleekohan yleiseksi tällainen otsikon ilmoitus.
      - Eipä kuulosta puuha kovin järkevältä.

    • tehkää aloite

      Nyt kansalaisaloite homojen kansalaialoitetta vastaa. Löytyisi varmasti kannattajia paljon enemmän kuin 50.000.

    • waler

      Mun puolesta sais antaa koko kirkon homoille.
      Sieltähän on nykyään tullu ilmi kaikennäköistä lasten hyväksikäyttäjiä pappismiehistä
      lähtien,
      Naikoon keskenään!
      Me epänormaalit,jotka lisäännymme parisuhteessa,"mikä ei todellakaan ole normaalia",voimme etsiä jotain muuta......
      Siitä vain kirkkoon,ja vielä lemmikki besmaniksi.
      Tai iltaleikkeihin?

    • Kalevi vaan

      Kuinka pajon homoseksuaaleja on suomessa? Mielestäni ei vähemmistön takia ei tarvitse lakeja muutella.Jos enemmistö kansasta on heteroita niin minkä helevetin takia pitäisi laki muuttaa...eikö mikään riitä?!

    • Jaasefat

      Jaahas, sensuuri vei kommentin vaikka otin lainauksen vain ranneliike.net sivuston keskustelusta jossa kerrottiin että suuri osa homoseksuaaleista harrastaa cruisingia eli vapaata seksiä. Tämä on juuri tätä että kaikki kielteinen poistetaan ja annetaan vain kuva Jani Toivolan tapaisista henkilöistä joilla on kampanjoinnille pr-arvoa.

      Pitäkää tunkkinne. Minä vastustan homojen avioliittoja.com

    • Arvo_Tasa

      Homoilu ja pedofilia.

      Samanlaisia aivokopan sekoamisia molemmat. Ei kukaan synny homoksi. Ei kukaan synny pedofiiliksi.

      Vaan vaikkapa netistä hiffaa uuden perversion ja milellyttää itsensä siihen

      Pitäisivät piilossa vinksahtaneisuutensa

    • etoatte minua

      Kristinusko on syöpää

    • Suomessa saa olla julkisesti homo; mutta EI julkisesti hetero !

      Huomioni perustuu seuraaviin julkisiin asiakirjoihin: Eoa päätös 876/2/05 ettei polisilla ole oikeutta suorittaa esitutkintaa kansalaisen sille ilmoittamassa presidentin- ja ministerinvastuuasiassa ; tietojeni mukaan asia salttiin, koska Suomen "oikeuslaitos" meni solmuun 2002 tehdyn isyyslain takia, jolla tietyissä tilanteissa POISTETTIIN aviomiesten haasteoikeus aviolapsiin nahden !

      Asia vaivasi vielä 2008, kun Eduskunta enemmistöllä hyväksyi kaikenkattavan Yhdenveratisuuslain; niimpä Tarja Halonen ja Tuja Brax kiirehtivät poistamaan HAASTEOIKEUDEN asetuksella 84/2009 ja lopullinen prosessointi tehtiin mahdottomaksi 2008 suoritetulla Kansainvälisen rikostuomioistuimen "organisaatiomuutoksella", jolla siitä tuli toimivallaton suomea koskevissa yksittäistapauksissa ( kuten eoa päätöksen 876/2/05 sisältämät USEAT tapaukset).

      Suomessa siis ei avioliitto heteromiehille todellkaan tuo juuri mitään suojaa ? Vähemmistöillä kyllä on erilaisia ILMAISIA edunvalvojia; kuten syrjintälautakaunta ja vähemmistövaltuutetun toimisto; jotka LAISTA välittämättä eivät ota käsiteltävikseen kantaväestön syrjintää jota ei muun lain nojalla voi prosessoida ( laki vähemmistövaltuutetusta sanoo seuraavaa; myös muu muissa laesissa erittelemätön syrjintä kuuluu...) Mutta eikä nyt siis asetuksen 84/2009 mukaan kaikkki haasteoikeudettomat perhepoliittiset jutut kuulu syrjintälautakunnalle tai vähemmistövaltuutetun toimistolle ?

      Olen koittanut lähettää juttuja hetero-miehen syrjinnästä noihin instansseihin mm. Kelan suorittamasta PAKKO-AVOLIITOSTA vuokraustoiminnan yhteydessä ( Kelan oma laki avio tai avopari voi vuokrata osan omakotitaloa ILMAN Kelan pakko-avoliittoa; mutta yksinäinen hetero ei voi ).

      Tai 2006 tein valituksen ihmisoikeustuomioistuimeen aviomiehiin kohdistetusta lainsäädännöllisestä ihmisoikeusloukkauksesta ( 24221706 ) se "seulottiin" pois käsittelystä koska Suomella on "varauma" perhepoliittisissa asioissa !

      Koska Suomen eduskunta ei halua tasa-arvoa saattaa voimaan lapsille ja heteromiehille pidän nyt torpattua "lakia" asetuksen 84/2009 ja PL 118 § rinnalla vain homouden lobbauksena !

      Esimerkiksi KKO:n päätöksessä 11/2012 Pauliina Kokelo lausuu seuraava: ... perustuslain xxx pykälä sosveltuu äärimmäisen huonosti perusteluksi tapaukseen, jonka korjaaminen olisi tullut suorittaa lainsäädäntöteitse !

      Kyse "tasa-arvoisen" avioliittolain torppamiessa oli; että kuten tapauksessa KKO 11/2012 LASTEN OIKEUKSIA ei voida Suomea sotovien sopimusten mukaan noudattaa, jos nykyisenlainen avioliittolaki sinällään muutetaan "sukupuolineutraaliksi" ; KKO muuten päätöksessään 11/2012 toteaa : RAHALLISIA; eli tarkoittaa perintöoikeudellisia asioita KKO EI KÄSITTELE ! Tapauksessa oli kyse siitä, että "lapsi" ei lähes 20 vuoteen saanut Suomen "oikeuslaitokseen" sisään omaa biologista isyyttään koskevaa kannetta SUOMEN IHMISOIKEUKSIA rikkovan isyyslainsäädännön takia !

      Suomessa kastetodistus esimerkiksi ei kokemieni "oikeusdenkäyntien" mukaan ole oikeudellisesti sitova asiakirja; vaikka 90 % suomalaisista saa KANSALAISUUDEN sen kautta ( asiakirjat julki 2065) !
      Avioliittolain muuttaminen "sukupuolineutraalilsi" vaatisi samalla asetuksen 84/2009 ja Suomen perimiskaaren muuttamista; mutta tämä on KKO päätöksen 11/2012 takia lähes mahdotonta ( Suomen valtiolle voi muodostua useiden satojen miljooninen eurojen vahingonkorvausvastuu lapsista; jotka eivät ole saaneet selvityttää biologista isyyttään ja ovat näin menettäneet perintönsä ) "Sukupuolineutraali"-avioliittolaki olisi ajanut Suomen vielä pahemman ongelman eteen !

      Suomi EI voi kumota Lasten oikeuksien sopimusta lasten oikeudesta tietää biologinen isänsä; ja biseksuaaliparin "lapsi" AINA joskus "saattaa" esittää epäilyn, että molemmat "vanhemmat" EIVÄT ole biologisia vanhempia !

      Jos valtio sallii "lainsäädännön" joka rikkoo Lasten oikeuksien sopimusta on valtio vahingonkorvausvastuussa !

      KKO päätöksen 11/2102 ja Eoa päätöksen 876/2/05 valossa ymmärrän täysin Perustuslakivaliokunnan päätöksen; jokainen joka tiesi mihin asia johtaa JA oli JO johtanut äänesti puoluekannasta huolimatta VASTAAN !

      Kun lapsi ei suurella todennäköisyydellä enää olisi avioparin biologinen lapsi ( molempinen ) tulisi valtion järjestää isyystukimus JOKAISESTA jopa avioliitossa syntyneestä lapsesta .... ne kaikki 10 -15 % tapauksista, joissa biologinen isä ei ole sama kuin väestörekisteriin merkitty isä olisivat tulleet julkisuuteen ... mutta KENELLÄ olisi ollut haasteoikeus asiassa ? 2005 tällainen asia meinasi pilata Halosen toisen kauden, ja johti OM Koskisen eroon; joten miten nyt ?

      Lakiin ei voida laittaa, että avioliitossa syntyneestä lapsesta tehdään oikeusgeneettinen isyystutkimus JOS aviopuolisot ovat samaa sukupuolta !

    • lopun ajat

      Vapise Mooses ja vapise Paavali, sillä toimittaja Korhonen ja jopa muutama Piispa aikoo tuomita teidät vihapuhujina uusiosana VIHAPUHE mukaan, joka on lanseerattu sen vuoksi (ja sen jälkeen) kun valedemokratiaamme nousi uusi puolue PS. En ota kantaa itse aiheeseen, mutta tässä siis nuo jakeet tutkintaanne.

      Mooses 18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
      Mooses
      20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
      1.Korinttolaiskirje:
      6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset.

      En usko että Homot riemastuisivat siitä jos heitä pakotettaisiin hyväksymään raamatun sanat, joten eivät uskonnolliset tahotkaan riemastu siitä että heidät pakotetaan siunaamaan asia joka on heidän moraalinormistossaan väärin tekoa.
      Joten nykytilanne on ihan hyvä, paitsi että media pakkohomottaa ja vihreyttää kansaa ja vielä kerää siitä pakkoyleveroa.

      • percepaperi

        Nykytilanne on ihan perceestä, olipa sitten heteroperce tai homoperce, perceestä on kuitenkin, eli kaikki on perceestä, kun välitetään vaan omasta narcistisesta perceestä..


    • helkkarin heterokamp

      Ärsyttää toi HETEROKAMPPANIJA,,, aina joka paikkassa heteroja: mainoksissa, lehdissä, tv:ssä, netissä, kouluissa, kaduilla, pusu kuvissa ja kaikki jopa kuvittelee et jokanen tuntematon on hetero..

    • antaa kaikkien

      kukkien kukkia !
      Perustuslaki on hyvä laki " ...—ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella”.

      • eiköstä vain

        Silloinhan homot asetettaisiin juuri erityisasemaan, jos ne voisi vihkiä avioliittoon.


    • Uskokaa vaikka
    • mod187

    Ketjusta on poistettu 116 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1395
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      154
      762
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe