Hiukset lähtee, en kestä

Hei

Olen yrittänyt jo usean vuoden ajan hillitä hiusteni lähtöä, nyt alkaa toivo hiipua. Viimeksi olen kokeillut vuoden ajan rikkijauhetta (MsM), sitä ennen pari vuotta Rogainea, sitä ennen Priorin-kapseleita, sitä ennen Viviscalia, ja nyt alkaa keinot loppua. Lisäksi syön C-vitamiinia, Calsipos-D ja Emgesania purkista. Vain magnesiumista oli vajausta verikokeissani. Päänahkani on myös terve. Ruokavalioni on terveellinen proteiinipainotteinen (vähähiilihydraattinen nykyisin).
9952
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

Rogainea kuuluu käyttää jatkuvasti. Jos lopetat menetät hyödyn takautuvasti. Eli kaikki hiukset joita se on pitänyt päässä lähtevät muutamassa kuukaudessa.

Jos olet lopettanut rogainen, jatka sitä. Ja ota spironolaktoni käyttöön toiseksi lääkkeeksi. Parempia keinoja ei ole.

Noihin verratuna viviskalit, priorinit ym. ovat karkkia vailla juuri mitään vaikutusta.

Äänestä

Ihan oikeasti!? Järkytyin viestistä, eli oikeastiko kaikki hiukset, joita Rogaine on pitänyt päässäni nämä käyttämäni vuodet, tippuvat nyt hetkessä pois, apua.
Rogaine aiheutti viimeisinä käyttökuukausinani voimakasta kutinaa päänahkaani, jonka vuoksi lopetin käytön, ja väsyinkin jo sen levittämiseen.

Löysin täältä palstoilta, että jotkut ovat saaneet apua Biotiini Fortesta, jota en ole itse vielä kokeillut. Sitä olin seuraavaksi vielä ajatellut ennen suosiolla luovuttamistani ja peruukkiliikeen etsimistä.

Äänestä
  • No daa, kyllä näin on. Ei ne heti tipu, mutta viiveellä.

    Kokeile Rogaine foamia, jos neste ärsyttää. Parempi konsti kuin käyttää vain kerran päivässä, mikä ei riitä.

    Kuten tuossa dyllä todettiinkin, spironolaktonia kehiin. Rogaine ja Spironolactone palauttavat hiukset, kaikki muut ovat käärmeoljyjä. Voihan jokin vitamiini parantaa olevien hiusten kuntoa, muttei estä tippumista tai tuo tippuneita takaisin.

    Äänestä

Noi biotiinit eivät auta hiusten lähtöön, mutta vahvistavat kyllä jo olemassa olevia hiuksia.

Kokeile käyttää nizoral-shampoota 2x viikossa niin kutina voi helpottua. Tai siirry käyttäään rogainea vain kerran päivässä.

Äänestä
  • Niin siis nuo ovat ne yleiset ohjeet, joiden mukaan on moni toiminut.

    Äänestä

Naisille hiustenlähtö on keskimäärin varmaankin pahempi juttu kun miehille.
Jos kaikki terveys-asiat on tutkittu pois ettei niissä ole syy kaljuuntumiseen, niin ei kait auta kun käyttää noita "aineita" rogaine tai vastaavia...

-Niitä on vaan käytettävä aina,

Itse olen saanut kohtalaisia tuloksia revivogen aineilla ja jätän tuon rogainen pois kokonaan käytöstä.
Voisit koittaa myös sitä,,

Äänestä

48-vuotias nainen alkaa olla jo vaihdevuosi-iässä ja naishormoonin väheneminen muuttaa hiuslaatua ja aiheuttaa hiusten ohenemista ja jopa hiustenlähtöä. Naisten hormonaaliseen hiustenlähtöön voi oma-apuna koittaa apteekista saatavaa Plantur 39 -sarjaa, johon kuuluu shampoo, hoitoaine ja hoitoliuos. Lääkärin puoleen kannattaa kääntyä, jos tästä ei ole apua; hiustenlähtöön on saatavilla myös reseptilääkkeitä. Vaihdevuosioireiden hormoonikorvaushoitoa kannattanee myös harkita mikäli menopaussi on jo tosiasia. Ruokavaliolla en usko olevan merkitystä.

Äänestä
  • Myös naisilla DHT on hiustenlähdön syy kun ikää alkaa olla 50 paikkeilla, hyvin usein. Monet ihmettelevät mitä nyt tapahtuu kun syön terveellisesti, syön lisäravinteita, liikun, verikokeissa ei todettu mitään ja lääkärikään ei osaa sanoa mitään!!!!!!! JA hiukset lähtee......

    Kuulostaako tutulta? Edellisessä viestissä mainittu tuote ei ole lääkäreiden myynnissä ympäri maailmaa vaan kuuluu kosmetiikan puolelle. Ovat periaatteessa oikeilla jäljillä. Ota selvää mitkä ravinteet tai tuotteet vähentävät oikeasti DHT-pitoisuuksia päänahassa ja ovat anti-DHT-tuotteita. Kaljuteräs on oikeilla jäljillä edellisessä viestissä! DHT=dihydrotestosteroni, miehillä voi alkaa jo parikymppisenä kaljuuntuminen ja naisilla hyvin usein kun lähestytään 5-kympin ikävuosia.

    Sahapalmu, sinkin ja B6-vitamiinin yhdistelmä yms. hormoniseikkoihin vaikuttavat tuotteet. Vihreä tee, soijatuotteet ym. ovat periaatteessa hyviä mutta ravintona käytettynä teho voi olla olematon.

    Varaa aika sellaiselta ihotautilääkäriltä joka on perehtynyt hiustenlähtöön, kysy lääkärikeskuksista tai etsi netistä sellainen lääkäri ja varaa aika. Lääkäreissäkin on eroja, eli sellainen aiheeseen perehtynyt lääkäri voi kertoa sinulle heti näistä hormooniasioista eikä alkaa arvuuttelemaan vitamiini- ym.asioita jotka ovat ihan hakoteillä! Sitten voi löytyä oikeita ratkaisuja. Hormoonit ne on, jotka jyllää ja aiheuttaa hiuskatoa, useimmissa kaltaisissasi tapauksissa.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


nelikasi nainen kirjoitti:

Hei

Olen yrittänyt jo usean vuoden ajan hillitä hiusteni lähtöä, nyt alkaa toivo hiipua. Viimeksi olen kokeillut vuoden ajan rikkijauhetta (MsM), sitä ennen pari vuotta Rogainea, sitä ennen Priorin-kapseleita, sitä ennen Viviscalia, ja nyt alkaa keinot loppua. Lisäksi syön C-vitamiinia, Calsipos-D ja Emgesania purkista. Vain magnesiumista oli vajausta verikokeissani. Päänahkani on myös terve. Ruokavalioni on terveellinen proteiinipainotteinen (vähähiilihydraattinen nykyisin).

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu