Onko työ stressin arvoista?

Lulu_85

Olen aloittanut puoli vuotta sitten määräaikaisessa työssäni. Työtehtäväni ovat vaihtelevia ja vaativat keskittymistä, työhöni opastetaan vain hyvin harvoin ja tunnen usein olevani yksin ongelmieni kanssa. Pari kuukautta sitten aloin tuntea kamalaa ahdistusta, joka ei postunut edes viikonloppuisin. Ahdistuskohtaukset tulivat tärinän, itkun ja sykkeenkohoamisen muodossa, ilman mitään yksittäistä järkevää syytä. Stressasin vain työtäni, pelkäsin, että olen tehnyt virheitä jne. Muutamat viime viikot ovat menneet jo taas paremmin, mutta lähes joka päivä tunnen olevani enemmän tai vähemmän ärsyyntynyt ja stressaantunut jostain asiasta.

Nyt minulle on tarjottu vakituista työsopimusta palkankorotuksineen, enkä tiedä mitä tehdä. Aikaisemman työhistoriani perusteella tiedän, että minulla on taipumusta stressaantua helposti (ja liikaa), mutta en ole koskaan onnistunut saamaan itseäni niin lukkoon työasioita vatvomalla. Työn vastaanottaminen tarkottaisi myös vakituista muuttoa pois perheen ja ystävien luota, joita voisin nähdä jatkossa vain viikonloppuisin. En tiedä mitä tehdä. Toisaalta tuntuu järjettömältä kieltäytyä vakituisesta työsopimuksesta, mutta toisaalta tuntuu yhtä hullulta ottaa sopimus vastaan jos jo ennen allekirjoittamista tuntuu siltä, että todennäköisesti oma luonne ei työnaiheuttamaan stressiin taivu... Apua, mitä teen?

4

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anja20

Ilmiselvästi et koe olevasi oma itsesi työssäsi ja tämä työ itsessään aiheuttaa sinulle stressiä ja ahdistusta, miksi ottaa sellainen työ vastaan vakituisesti.

Jos sinulla on ollut aiemmin työssäollessasi burn-out tai muuta ongelmaa mielenterveyden kanssa miettisin todella tarkkaan jaksatko tehdä tätä työtä. Vakavasta burn-outista toipuminen vie vähintään kaksi vuotta ja uusiutuu herkästi.

• Ei lopullista

Sanot vain kyllä, ja jos myöhemmin tuntuu siltä, että teit väärän päätöksen, niin irtisanoutumalla siitä selviää. Kaikesta päätellen olet selviytynyt työstäsi vähintääkin erittäin hyvin, kun sinulle tarjotaan vakinaistamista :)

• kuison ?

EI ole stressin arvoista ! Ehkä palkan ...?

• yksi mielipide

Huono työpaikka on kuin huono parisuhde: se heijastuu kaikkeen. Oma mielipiteeni on, että omaa terveyttään ei kannata työn kustannuksella riskeerata. Olet selvästi hyvä työssäsi - miksipä et olisi jossakin muussa työssä myös? Vastaasi tulee vielä työ, joka ei ahdista sinua yhtä paljon ja joka ei erota sinua läheisistäsi. Itse en siis ottaisi vakinaista paikkaa vastaan (elämässä on muutakin kuin työ). Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe