Miten eroon syyllisyyden ytunteesta?

Auttakaa minnuu

Hei, olen kärsinyt aika pitkään seksuaalisuuteen liittyvistä pakkoajatuksista ym.

Olen nykyisin pienen vauvan äiti ja olen hakenut apua ongelmiini, mutta kaipaisin vielä lisää tukea..Kärsin siis välillä vauvan seurassa pakkoajatuksista esim.mieleen voi tulla, että tee sille jotain seksuaalisesti pahaa..tai osu sen alapäähän tms.

Lisäksi synnytyksen jälkeen minulla on ollut outoa jatkuvaa kiihottuneisuuden tunnetta alapäässä (vaikka en sellaisia tunteita halua, johtuuko jostain hormoneista??) ja kerran imettäessä heilautin alapäätäni muutaman kerran vauvaa kohti..ja pelästyin jälkikäteen, että apua olenko pedofiili..? Olen kantanut siitä kamalaa syyllisyyttä.

Lisäksi vauvan vaipanvaihto tilanteessa jouduin pyyhkimään vauvan alapäästä kakkaa pois, ja samalla minulle tuli pahoja ajatuksia ja saatoin heiluttaa vauvan alapäässä hiukan kättä. Olen miettinyt johtuiko heilutus omista pahoista pakkoajatuksistani vai oliko se hermostunutta liikettä. Olen kokenut kovaa syyllisyyttä tuostakin.

Lisäksi joskus vauvaa hoitaessa tulee mieleen ajatuksia, esim. heiluta sen kättä se alapäätä kohti ja olen saattanut stressissä heilauttaa/tärisyttää vauvan kättä sen alapäätä kohti; vauvalla on ollut vaipat kuitenkin. Siis apua...minua pelottaa...pidetäänkö minua nyt pedofiilina? Olen kärsinyt pakkoajatuksista ja ilmeisesti olen ollut uupunut synnytyksen jälkeen.. Mutta pelottaa, että onko nuo teot sellaisia, että minua pidettäisiin pedofiilina? Pelkään todella paljon noita juttuja.

3

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auttakaa minnuu

Lisään vielä etten oikeasti haluaisi vauvalla mitään pahaa, ja koen todella pahaa syyllisyyttä jo nyt. ja haluan löytää apua minulle, että pääsisin pakkoajatuksista eroon. Voisiko kukaan suositella hyvää terapeuttia?

• Loreli

Veikkaan että oikeat pedofiilit ei tunne syyllisyyttä asiasta tai pelkää satuttavansa lasta.
        Pakko-oireilta kuulostaa, kannattaa suhtautua siihen vaivaan huumorilla koska järkesikin varmaan sanoo sinulle että aika tyhmä vaivahan se on vaikka siltä ei tosiaankaan tunnu. Jos haluaisit satuttaa lastasi et olisi asiasta kauhuissasi ja et tuntisi syyllisyyttä. Suosittelen sinua lukemaan itsehoito kirjoja pakkoajatuksista ja käymään juttelemassa terapautille, se helpottaa kun ammattilainen toteaa että vaivasi on pakko-oireita ja et ole paha ihminen. Suosittelen sinulle kirjaa nimeltä vapaudu mielesi vallasta ja ala elää, kirjoittaja steven c heyes. Itseäni se kirja on auttanut paljon, ymmärsin että kaikilla meillä on tuollaisia ajatuksia joskus, mutta vain harva pysähtyy niitä ajatuksia näin paljon miettimään

• pakko-oireet...

Kannattaa mennä vaan puhumaan jollekin paikkakuntasi terapeutille. Uskon että hän osaa auttaa sinua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      26
      5248
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4647
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      144
      1549
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1426
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1250
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1054
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      177
      927
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      883
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      819
    Aihe