toyotan tekniikkaa bemariin..eikä päinvasto
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/06/29/bmwt-saavat-konepellin-alle-toyotan-tekniikkaa/201232571/304
automerkkien yhteistyöstä
11
242
Vastaukset
- Apua idiootille
Toyotan romuihin BMW:n diesel moottoreita.
- gfdhgfds
niin toyotakin saa taas mm. hiacen, uudelta nimeltään Proace eurooppaan myyntiin kunhan saa saksasta moottorin joka täyttää päästönormit, omasta takaa kun ei osaamista löydy.
- toyota apuun
näinhän se vaan menee turha hermostua
http://www.hs.fi/tekniikka/Suuri puhallus/a1361514529973
ja tässä pelastaja
toyotan tekniikkaa bemuun eikä päin vastoin
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/06/29/bmwt-saavat-konepellin-alle-toyotan-tekniikkaa/201232571/304- ei rivien välistä
jos tämä suun soittaja ei tajua mitä siellä luki niin näin siellä lukee
Yhtiöiden mukaan ne aikovat nyt kehittää yhdessä muun muassa autojen voimansiirron sähköistämistä sekä polttokennojärjestelmiä.
BMW hamuaa etenkin Toyotan pieniin automalleihinsa kehittämää hybriditekniikkaa. Saksalaisvalmistajan omat hybridiautot ovat olleet suhteellisen isoja ja valmistusratkaisuiltaan kalliita. - kateuskosse
ei rivien välistä kirjoitti:
jos tämä suun soittaja ei tajua mitä siellä luki niin näin siellä lukee
Yhtiöiden mukaan ne aikovat nyt kehittää yhdessä muun muassa autojen voimansiirron sähköistämistä sekä polttokennojärjestelmiä.
BMW hamuaa etenkin Toyotan pieniin automalleihinsa kehittämää hybriditekniikkaa. Saksalaisvalmistajan omat hybridiautot ovat olleet suhteellisen isoja ja valmistusratkaisuiltaan kalliita.ja toyotan dieselkin päihittää sakemannin vastaavat kevyesti
2.2 D-CAT
2.2 D-CAT dieselmoottoria on tarjolla kahta eri tehoversiota: 177 hv (man. vaihteisto) ja 150 hv (aut.vaihteisto).
2.2 D-CAT 177: teho 177 hv (130 kW). Yhd. kulutus alk.. 5,8 l/100 km. CO2-päästöt alk. 153 g/km. Vääntö: 400 Nm/2000–2800 rpm. Kiihtyvyys 0-100 km on 8,5 sekuntia. Manuaalivaihteinen.
2.2 D-CAT 150: teho 150 hv (110 kW). Yhd. kulutus alk.. 6,2 l/100 km. CO2-päästöt alk. 165 g/km. Vääntö: 340 Nm/2000–2800 rpm. Kiihtyvyys 0-100 km on 9,5 sekuntia. Automaattivaihteinen.
Ainutlaatuinen Toyota D-CAT -järjestelmä puhdistaa pakokaasuja uuden dieselkatalyytin, DPNR:n avulla. DPNR (Diesel Particulate NOx Reduction) vähentää samanaikaisesti sekä typen oksideja että partikkeleita varastoiden ne väliaikaisesti suodattimeen.
katsos vielä uuden toyota hiluxin ja landcruiserin dieselit niin et pönttö höpötä omiasi - säälinsekaista
kateuskosse kirjoitti:
ja toyotan dieselkin päihittää sakemannin vastaavat kevyesti
2.2 D-CAT
2.2 D-CAT dieselmoottoria on tarjolla kahta eri tehoversiota: 177 hv (man. vaihteisto) ja 150 hv (aut.vaihteisto).
2.2 D-CAT 177: teho 177 hv (130 kW). Yhd. kulutus alk.. 5,8 l/100 km. CO2-päästöt alk. 153 g/km. Vääntö: 400 Nm/2000–2800 rpm. Kiihtyvyys 0-100 km on 8,5 sekuntia. Manuaalivaihteinen.
2.2 D-CAT 150: teho 150 hv (110 kW). Yhd. kulutus alk.. 6,2 l/100 km. CO2-päästöt alk. 165 g/km. Vääntö: 340 Nm/2000–2800 rpm. Kiihtyvyys 0-100 km on 9,5 sekuntia. Automaattivaihteinen.
Ainutlaatuinen Toyota D-CAT -järjestelmä puhdistaa pakokaasuja uuden dieselkatalyytin, DPNR:n avulla. DPNR (Diesel Particulate NOx Reduction) vähentää samanaikaisesti sekä typen oksideja että partikkeleita varastoiden ne väliaikaisesti suodattimeen.
katsos vielä uuden toyota hiluxin ja landcruiserin dieselit niin et pönttö höpötä omiasiNää on just niitä pommeja joista paukkuu sylinterinkannet. Netti on pullollaan kertomuksia niistä.
Ja mitä noihin spekseihin tulee, yksikään Toyotan 2,2l dieseli ei ole autolehtien vertailuissa ja koeajoissa saavuttanut lähellekään luvattuja kiihtyvyysarvoja. Toyota Auris 2,2 D-4D Linea Sol Sport saavutti TM:n (TM13/2007) koeajossa kovasti yrittämällä 0-100km/h ajan 9,1s. seuraavassa muuuta luonnehdintaa samasta artikkelista: "Numeroiden valossa moottorin 130 kilowatin ja 400 newtonmetrin voimavarat antavat odottaa ripeää ja vaivatonta suorituskykyä. Vaivattomuuden kohdalla odotukset eivät aivan täyty, sillä voima tulee potkuna vasta 2 000 kierroksen tuntumassa. Tuon käyntinopeuden alapuolella veto on varsin
laimeaa, jolloin ripeät liikkeellelähdöt tavallisessa liikenteensä ovat vaikeita.
Sama lähdön vaikeus näkyi myös kiihdytyskokeissa, joissa Auris jäi tehtaan lupaamasta kiihtyvyydestä. Moottorin ylävireisen luonteen vuoksi
sen käyttökelpoinen vetoalue jää normaalia kapeammaksi, mikä vaatii runsasta vaihteiden käyttöä. Kun tähän yhdistetään kuusivaihteinen vaihteisto ja varsin pitkät välitykset, niin vaihdekeppiä saa liikuttaa taajaan. Lisäksi taajama-ajossa on turha ajatellakaan käyttävänsä suurimpia vaihteita. Samoin tavalliseen maantieajoon kuutonen on usein turha pitkä, sillä vauhtia pitää olla yli satasen, jotta moottori olisi kunnolla vetoalueella." - säälinsekaista
säälinsekaista kirjoitti:
Nää on just niitä pommeja joista paukkuu sylinterinkannet. Netti on pullollaan kertomuksia niistä.
Ja mitä noihin spekseihin tulee, yksikään Toyotan 2,2l dieseli ei ole autolehtien vertailuissa ja koeajoissa saavuttanut lähellekään luvattuja kiihtyvyysarvoja. Toyota Auris 2,2 D-4D Linea Sol Sport saavutti TM:n (TM13/2007) koeajossa kovasti yrittämällä 0-100km/h ajan 9,1s. seuraavassa muuuta luonnehdintaa samasta artikkelista: "Numeroiden valossa moottorin 130 kilowatin ja 400 newtonmetrin voimavarat antavat odottaa ripeää ja vaivatonta suorituskykyä. Vaivattomuuden kohdalla odotukset eivät aivan täyty, sillä voima tulee potkuna vasta 2 000 kierroksen tuntumassa. Tuon käyntinopeuden alapuolella veto on varsin
laimeaa, jolloin ripeät liikkeellelähdöt tavallisessa liikenteensä ovat vaikeita.
Sama lähdön vaikeus näkyi myös kiihdytyskokeissa, joissa Auris jäi tehtaan lupaamasta kiihtyvyydestä. Moottorin ylävireisen luonteen vuoksi
sen käyttökelpoinen vetoalue jää normaalia kapeammaksi, mikä vaatii runsasta vaihteiden käyttöä. Kun tähän yhdistetään kuusivaihteinen vaihteisto ja varsin pitkät välitykset, niin vaihdekeppiä saa liikuttaa taajaan. Lisäksi taajama-ajossa on turha ajatellakaan käyttävänsä suurimpia vaihteita. Samoin tavalliseen maantieajoon kuutonen on usein turha pitkä, sillä vauhtia pitää olla yli satasen, jotta moottori olisi kunnolla vetoalueella."Ei siis ihme, että Toyota ostaa dieselosaamista BMW:ltä.
- 1.9 cdti
säälinsekaista kirjoitti:
Nää on just niitä pommeja joista paukkuu sylinterinkannet. Netti on pullollaan kertomuksia niistä.
Ja mitä noihin spekseihin tulee, yksikään Toyotan 2,2l dieseli ei ole autolehtien vertailuissa ja koeajoissa saavuttanut lähellekään luvattuja kiihtyvyysarvoja. Toyota Auris 2,2 D-4D Linea Sol Sport saavutti TM:n (TM13/2007) koeajossa kovasti yrittämällä 0-100km/h ajan 9,1s. seuraavassa muuuta luonnehdintaa samasta artikkelista: "Numeroiden valossa moottorin 130 kilowatin ja 400 newtonmetrin voimavarat antavat odottaa ripeää ja vaivatonta suorituskykyä. Vaivattomuuden kohdalla odotukset eivät aivan täyty, sillä voima tulee potkuna vasta 2 000 kierroksen tuntumassa. Tuon käyntinopeuden alapuolella veto on varsin
laimeaa, jolloin ripeät liikkeellelähdöt tavallisessa liikenteensä ovat vaikeita.
Sama lähdön vaikeus näkyi myös kiihdytyskokeissa, joissa Auris jäi tehtaan lupaamasta kiihtyvyydestä. Moottorin ylävireisen luonteen vuoksi
sen käyttökelpoinen vetoalue jää normaalia kapeammaksi, mikä vaatii runsasta vaihteiden käyttöä. Kun tähän yhdistetään kuusivaihteinen vaihteisto ja varsin pitkät välitykset, niin vaihdekeppiä saa liikuttaa taajaan. Lisäksi taajama-ajossa on turha ajatellakaan käyttävänsä suurimpia vaihteita. Samoin tavalliseen maantieajoon kuutonen on usein turha pitkä, sillä vauhtia pitää olla yli satasen, jotta moottori olisi kunnolla vetoalueella."Saksalaisille riitti jo ennen tuota Auriksen testiä 1.9 diesel ja 110 kw / 320 nm samaan koko luokan autoon päästääkseen samaan kiihtyvyyteen kulutuksen ollessa sama.
Eli kysymys onkin mihin Toyotalla hukattiin 20 kw / 80 nm verran tehoa ja vääntöä.
Kaiken lisäksi Aurista vastaava saksalainen painaa jonkin verran enemmän, ja painohan hidastaa kiihtyvyyttä entisestään.
- D-tojo
Yhdyn edelliseen! Ei vastaa nykydieselin arvoja.Todella onneton vääntökäyrä. Ja toi 177hv versio, sehän on se heikkoinlenkki
- lukutaitoa lisää
Eikös olekkin ihan viisasta lainata Toyotalta petteritekniikka ja taas vastaavasti Bemulta dieseltekniikkaa, niin molemmat voivat keskitty parhaaseen osamiseensa.
- TIPO4
Muillakin merkeillä on ollut yhteistyötä, muutama vuosi sitten Fiatilla ja GM:lla oli yhteistyötä jossa ainakin Fiatilta tuli dieselkoneet mm. Opeliin ja Saabiin. Sama pohjalevy kuin Vectrassa oli (ilmeisesti pienin muutoksin) myös esimerkiksi Cromassa. Ja vanhemman Croman sisarmallejahan olivat Alfa Romeo 164, Lancia Thema ja Saab 9000.
Fiat Sedici ja Suzuki SX4 ovat käytännössä samanlaiset autot. Bensakoneet ovat Suzukilta ja dieselit Fiatin valmistamia, muotoilu italialaisen Giugiaron ja molemmat valmistetaan tietääkseni samalla tehtaalla Unkarissa. Sediciä ei tuoda Suomeen.
Uudessa Ford Ka`ssa on Fiat 500:n tekniikkaa.
Uusi Mersun pieni pakettiauto on lähes sama auto kuin Renault Kangoo.
Opel Combo pohjautuu täysin Fiat Dobloon.
Citroen C1 / Peugeot 107 / Toyota Aygo ovat tekniikaltaan täysin samanlaisia autoja.
Onhan näitä yhteistyössä tehtyjä automalleja vaikka kuinka paljon enemmänkin, tässä oli muutamia esimerkkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822