automerkkien yhteistyöstä

apua sakemanneille

11

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apua idiootille

      Toyotan romuihin BMW:n diesel moottoreita.

    • gfdhgfds

      niin toyotakin saa taas mm. hiacen, uudelta nimeltään Proace eurooppaan myyntiin kunhan saa saksasta moottorin joka täyttää päästönormit, omasta takaa kun ei osaamista löydy.

    • toyota apuun
      • ei rivien välistä

        jos tämä suun soittaja ei tajua mitä siellä luki niin näin siellä lukee

        Yhtiöiden mukaan ne aikovat nyt kehittää yhdessä muun muassa autojen voimansiirron sähköistämistä sekä polttokennojärjestelmiä.

        BMW hamuaa etenkin Toyotan pieniin automalleihinsa kehittämää hybriditekniikkaa. Saksalaisvalmistajan omat hybridiautot ovat olleet suhteellisen isoja ja valmistusratkaisuiltaan kalliita.


      • kateuskosse
        ei rivien välistä kirjoitti:

        jos tämä suun soittaja ei tajua mitä siellä luki niin näin siellä lukee

        Yhtiöiden mukaan ne aikovat nyt kehittää yhdessä muun muassa autojen voimansiirron sähköistämistä sekä polttokennojärjestelmiä.

        BMW hamuaa etenkin Toyotan pieniin automalleihinsa kehittämää hybriditekniikkaa. Saksalaisvalmistajan omat hybridiautot ovat olleet suhteellisen isoja ja valmistusratkaisuiltaan kalliita.

        ja toyotan dieselkin päihittää sakemannin vastaavat kevyesti

        2.2 D-CAT

        2.2 D-CAT dieselmoottoria on tarjolla kahta eri tehoversiota: 177 hv (man. vaihteisto) ja 150 hv (aut.vaihteisto).

        2.2 D-CAT 177: teho 177 hv (130 kW). Yhd. kulutus alk.. 5,8 l/100 km. CO2-päästöt alk. 153 g/km. Vääntö: 400 Nm/2000–2800 rpm. Kiihtyvyys 0-100 km on 8,5 sekuntia. Manuaalivaihteinen.

        2.2 D-CAT 150: teho 150 hv (110 kW). Yhd. kulutus alk.. 6,2 l/100 km. CO2-päästöt alk. 165 g/km. Vääntö: 340 Nm/2000–2800 rpm. Kiihtyvyys 0-100 km on 9,5 sekuntia. Automaattivaihteinen.

        Ainutlaatuinen Toyota D-CAT -järjestelmä puhdistaa pakokaasuja uuden dieselkatalyytin, DPNR:n avulla. DPNR (Diesel Particulate NOx Reduction) vähentää samanaikaisesti sekä typen oksideja että partikkeleita varastoiden ne väliaikaisesti suodattimeen.

        katsos vielä uuden toyota hiluxin ja landcruiserin dieselit niin et pönttö höpötä omiasi


      • säälinsekaista
        kateuskosse kirjoitti:

        ja toyotan dieselkin päihittää sakemannin vastaavat kevyesti

        2.2 D-CAT

        2.2 D-CAT dieselmoottoria on tarjolla kahta eri tehoversiota: 177 hv (man. vaihteisto) ja 150 hv (aut.vaihteisto).

        2.2 D-CAT 177: teho 177 hv (130 kW). Yhd. kulutus alk.. 5,8 l/100 km. CO2-päästöt alk. 153 g/km. Vääntö: 400 Nm/2000–2800 rpm. Kiihtyvyys 0-100 km on 8,5 sekuntia. Manuaalivaihteinen.

        2.2 D-CAT 150: teho 150 hv (110 kW). Yhd. kulutus alk.. 6,2 l/100 km. CO2-päästöt alk. 165 g/km. Vääntö: 340 Nm/2000–2800 rpm. Kiihtyvyys 0-100 km on 9,5 sekuntia. Automaattivaihteinen.

        Ainutlaatuinen Toyota D-CAT -järjestelmä puhdistaa pakokaasuja uuden dieselkatalyytin, DPNR:n avulla. DPNR (Diesel Particulate NOx Reduction) vähentää samanaikaisesti sekä typen oksideja että partikkeleita varastoiden ne väliaikaisesti suodattimeen.

        katsos vielä uuden toyota hiluxin ja landcruiserin dieselit niin et pönttö höpötä omiasi

        Nää on just niitä pommeja joista paukkuu sylinterinkannet. Netti on pullollaan kertomuksia niistä.
        Ja mitä noihin spekseihin tulee, yksikään Toyotan 2,2l dieseli ei ole autolehtien vertailuissa ja koeajoissa saavuttanut lähellekään luvattuja kiihtyvyysarvoja. Toyota Auris 2,2 D-4D Linea Sol Sport saavutti TM:n (TM13/2007) koeajossa kovasti yrittämällä 0-100km/h ajan 9,1s. seuraavassa muuuta luonnehdintaa samasta artikkelista: "Numeroiden valossa moottorin 130 kilowatin ja 400 newtonmetrin voimavarat antavat odottaa ripeää ja vaivatonta suorituskykyä. Vaivattomuuden kohdalla odotukset eivät aivan täyty, sillä voima tulee potkuna vasta 2 000 kierroksen tuntumassa. Tuon käyntinopeuden alapuolella veto on varsin
        laimeaa, jolloin ripeät liikkeellelähdöt tavallisessa liikenteensä ovat vaikeita.
        Sama lähdön vaikeus näkyi myös kiihdytyskokeissa, joissa Auris jäi tehtaan lupaamasta kiihtyvyydestä. Moottorin ylävireisen luonteen vuoksi
        sen käyttökelpoinen vetoalue jää normaalia kapeammaksi, mikä vaatii runsasta vaihteiden käyttöä. Kun tähän yhdistetään kuusivaihteinen vaihteisto ja varsin pitkät välitykset, niin vaihdekeppiä saa liikuttaa taajaan. Lisäksi taajama-ajossa on turha ajatellakaan käyttävänsä suurimpia vaihteita. Samoin tavalliseen maantieajoon kuutonen on usein turha pitkä, sillä vauhtia pitää olla yli satasen, jotta moottori olisi kunnolla vetoalueella."


      • säälinsekaista
        säälinsekaista kirjoitti:

        Nää on just niitä pommeja joista paukkuu sylinterinkannet. Netti on pullollaan kertomuksia niistä.
        Ja mitä noihin spekseihin tulee, yksikään Toyotan 2,2l dieseli ei ole autolehtien vertailuissa ja koeajoissa saavuttanut lähellekään luvattuja kiihtyvyysarvoja. Toyota Auris 2,2 D-4D Linea Sol Sport saavutti TM:n (TM13/2007) koeajossa kovasti yrittämällä 0-100km/h ajan 9,1s. seuraavassa muuuta luonnehdintaa samasta artikkelista: "Numeroiden valossa moottorin 130 kilowatin ja 400 newtonmetrin voimavarat antavat odottaa ripeää ja vaivatonta suorituskykyä. Vaivattomuuden kohdalla odotukset eivät aivan täyty, sillä voima tulee potkuna vasta 2 000 kierroksen tuntumassa. Tuon käyntinopeuden alapuolella veto on varsin
        laimeaa, jolloin ripeät liikkeellelähdöt tavallisessa liikenteensä ovat vaikeita.
        Sama lähdön vaikeus näkyi myös kiihdytyskokeissa, joissa Auris jäi tehtaan lupaamasta kiihtyvyydestä. Moottorin ylävireisen luonteen vuoksi
        sen käyttökelpoinen vetoalue jää normaalia kapeammaksi, mikä vaatii runsasta vaihteiden käyttöä. Kun tähän yhdistetään kuusivaihteinen vaihteisto ja varsin pitkät välitykset, niin vaihdekeppiä saa liikuttaa taajaan. Lisäksi taajama-ajossa on turha ajatellakaan käyttävänsä suurimpia vaihteita. Samoin tavalliseen maantieajoon kuutonen on usein turha pitkä, sillä vauhtia pitää olla yli satasen, jotta moottori olisi kunnolla vetoalueella."

        Ei siis ihme, että Toyota ostaa dieselosaamista BMW:ltä.


      • 1.9 cdti
        säälinsekaista kirjoitti:

        Nää on just niitä pommeja joista paukkuu sylinterinkannet. Netti on pullollaan kertomuksia niistä.
        Ja mitä noihin spekseihin tulee, yksikään Toyotan 2,2l dieseli ei ole autolehtien vertailuissa ja koeajoissa saavuttanut lähellekään luvattuja kiihtyvyysarvoja. Toyota Auris 2,2 D-4D Linea Sol Sport saavutti TM:n (TM13/2007) koeajossa kovasti yrittämällä 0-100km/h ajan 9,1s. seuraavassa muuuta luonnehdintaa samasta artikkelista: "Numeroiden valossa moottorin 130 kilowatin ja 400 newtonmetrin voimavarat antavat odottaa ripeää ja vaivatonta suorituskykyä. Vaivattomuuden kohdalla odotukset eivät aivan täyty, sillä voima tulee potkuna vasta 2 000 kierroksen tuntumassa. Tuon käyntinopeuden alapuolella veto on varsin
        laimeaa, jolloin ripeät liikkeellelähdöt tavallisessa liikenteensä ovat vaikeita.
        Sama lähdön vaikeus näkyi myös kiihdytyskokeissa, joissa Auris jäi tehtaan lupaamasta kiihtyvyydestä. Moottorin ylävireisen luonteen vuoksi
        sen käyttökelpoinen vetoalue jää normaalia kapeammaksi, mikä vaatii runsasta vaihteiden käyttöä. Kun tähän yhdistetään kuusivaihteinen vaihteisto ja varsin pitkät välitykset, niin vaihdekeppiä saa liikuttaa taajaan. Lisäksi taajama-ajossa on turha ajatellakaan käyttävänsä suurimpia vaihteita. Samoin tavalliseen maantieajoon kuutonen on usein turha pitkä, sillä vauhtia pitää olla yli satasen, jotta moottori olisi kunnolla vetoalueella."

        Saksalaisille riitti jo ennen tuota Auriksen testiä 1.9 diesel ja 110 kw / 320 nm samaan koko luokan autoon päästääkseen samaan kiihtyvyyteen kulutuksen ollessa sama.
        Eli kysymys onkin mihin Toyotalla hukattiin 20 kw / 80 nm verran tehoa ja vääntöä.
        Kaiken lisäksi Aurista vastaava saksalainen painaa jonkin verran enemmän, ja painohan hidastaa kiihtyvyyttä entisestään.


    • D-tojo

      Yhdyn edelliseen! Ei vastaa nykydieselin arvoja.Todella onneton vääntökäyrä. Ja toi 177hv versio, sehän on se heikkoinlenkki

    • lukutaitoa lisää

      Eikös olekkin ihan viisasta lainata Toyotalta petteritekniikka ja taas vastaavasti Bemulta dieseltekniikkaa, niin molemmat voivat keskitty parhaaseen osamiseensa.

    • TIPO4

      Muillakin merkeillä on ollut yhteistyötä, muutama vuosi sitten Fiatilla ja GM:lla oli yhteistyötä jossa ainakin Fiatilta tuli dieselkoneet mm. Opeliin ja Saabiin. Sama pohjalevy kuin Vectrassa oli (ilmeisesti pienin muutoksin) myös esimerkiksi Cromassa. Ja vanhemman Croman sisarmallejahan olivat Alfa Romeo 164, Lancia Thema ja Saab 9000.
      Fiat Sedici ja Suzuki SX4 ovat käytännössä samanlaiset autot. Bensakoneet ovat Suzukilta ja dieselit Fiatin valmistamia, muotoilu italialaisen Giugiaron ja molemmat valmistetaan tietääkseni samalla tehtaalla Unkarissa. Sediciä ei tuoda Suomeen.
      Uudessa Ford Ka`ssa on Fiat 500:n tekniikkaa.
      Uusi Mersun pieni pakettiauto on lähes sama auto kuin Renault Kangoo.
      Opel Combo pohjautuu täysin Fiat Dobloon.
      Citroen C1 / Peugeot 107 / Toyota Aygo ovat tekniikaltaan täysin samanlaisia autoja.
      Onhan näitä yhteistyössä tehtyjä automalleja vaikka kuinka paljon enemmänkin, tässä oli muutamia esimerkkejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4652
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1957
    3. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1630
    4. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      134
      1202
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1121
    6. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1056
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

      Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      953
    8. Miks et tahtonut

      Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      926
    9. Hyvää huomenta!

      Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

      Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe