automerkkien yhteistyöstä

apua sakemanneille

11

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apua idiootille

      Toyotan romuihin BMW:n diesel moottoreita.

    • gfdhgfds

      niin toyotakin saa taas mm. hiacen, uudelta nimeltään Proace eurooppaan myyntiin kunhan saa saksasta moottorin joka täyttää päästönormit, omasta takaa kun ei osaamista löydy.

    • toyota apuun
      • ei rivien välistä

        jos tämä suun soittaja ei tajua mitä siellä luki niin näin siellä lukee

        Yhtiöiden mukaan ne aikovat nyt kehittää yhdessä muun muassa autojen voimansiirron sähköistämistä sekä polttokennojärjestelmiä.

        BMW hamuaa etenkin Toyotan pieniin automalleihinsa kehittämää hybriditekniikkaa. Saksalaisvalmistajan omat hybridiautot ovat olleet suhteellisen isoja ja valmistusratkaisuiltaan kalliita.


      • kateuskosse
        ei rivien välistä kirjoitti:

        jos tämä suun soittaja ei tajua mitä siellä luki niin näin siellä lukee

        Yhtiöiden mukaan ne aikovat nyt kehittää yhdessä muun muassa autojen voimansiirron sähköistämistä sekä polttokennojärjestelmiä.

        BMW hamuaa etenkin Toyotan pieniin automalleihinsa kehittämää hybriditekniikkaa. Saksalaisvalmistajan omat hybridiautot ovat olleet suhteellisen isoja ja valmistusratkaisuiltaan kalliita.

        ja toyotan dieselkin päihittää sakemannin vastaavat kevyesti

        2.2 D-CAT

        2.2 D-CAT dieselmoottoria on tarjolla kahta eri tehoversiota: 177 hv (man. vaihteisto) ja 150 hv (aut.vaihteisto).

        2.2 D-CAT 177: teho 177 hv (130 kW). Yhd. kulutus alk.. 5,8 l/100 km. CO2-päästöt alk. 153 g/km. Vääntö: 400 Nm/2000–2800 rpm. Kiihtyvyys 0-100 km on 8,5 sekuntia. Manuaalivaihteinen.

        2.2 D-CAT 150: teho 150 hv (110 kW). Yhd. kulutus alk.. 6,2 l/100 km. CO2-päästöt alk. 165 g/km. Vääntö: 340 Nm/2000–2800 rpm. Kiihtyvyys 0-100 km on 9,5 sekuntia. Automaattivaihteinen.

        Ainutlaatuinen Toyota D-CAT -järjestelmä puhdistaa pakokaasuja uuden dieselkatalyytin, DPNR:n avulla. DPNR (Diesel Particulate NOx Reduction) vähentää samanaikaisesti sekä typen oksideja että partikkeleita varastoiden ne väliaikaisesti suodattimeen.

        katsos vielä uuden toyota hiluxin ja landcruiserin dieselit niin et pönttö höpötä omiasi


      • säälinsekaista
        kateuskosse kirjoitti:

        ja toyotan dieselkin päihittää sakemannin vastaavat kevyesti

        2.2 D-CAT

        2.2 D-CAT dieselmoottoria on tarjolla kahta eri tehoversiota: 177 hv (man. vaihteisto) ja 150 hv (aut.vaihteisto).

        2.2 D-CAT 177: teho 177 hv (130 kW). Yhd. kulutus alk.. 5,8 l/100 km. CO2-päästöt alk. 153 g/km. Vääntö: 400 Nm/2000–2800 rpm. Kiihtyvyys 0-100 km on 8,5 sekuntia. Manuaalivaihteinen.

        2.2 D-CAT 150: teho 150 hv (110 kW). Yhd. kulutus alk.. 6,2 l/100 km. CO2-päästöt alk. 165 g/km. Vääntö: 340 Nm/2000–2800 rpm. Kiihtyvyys 0-100 km on 9,5 sekuntia. Automaattivaihteinen.

        Ainutlaatuinen Toyota D-CAT -järjestelmä puhdistaa pakokaasuja uuden dieselkatalyytin, DPNR:n avulla. DPNR (Diesel Particulate NOx Reduction) vähentää samanaikaisesti sekä typen oksideja että partikkeleita varastoiden ne väliaikaisesti suodattimeen.

        katsos vielä uuden toyota hiluxin ja landcruiserin dieselit niin et pönttö höpötä omiasi

        Nää on just niitä pommeja joista paukkuu sylinterinkannet. Netti on pullollaan kertomuksia niistä.
        Ja mitä noihin spekseihin tulee, yksikään Toyotan 2,2l dieseli ei ole autolehtien vertailuissa ja koeajoissa saavuttanut lähellekään luvattuja kiihtyvyysarvoja. Toyota Auris 2,2 D-4D Linea Sol Sport saavutti TM:n (TM13/2007) koeajossa kovasti yrittämällä 0-100km/h ajan 9,1s. seuraavassa muuuta luonnehdintaa samasta artikkelista: "Numeroiden valossa moottorin 130 kilowatin ja 400 newtonmetrin voimavarat antavat odottaa ripeää ja vaivatonta suorituskykyä. Vaivattomuuden kohdalla odotukset eivät aivan täyty, sillä voima tulee potkuna vasta 2 000 kierroksen tuntumassa. Tuon käyntinopeuden alapuolella veto on varsin
        laimeaa, jolloin ripeät liikkeellelähdöt tavallisessa liikenteensä ovat vaikeita.
        Sama lähdön vaikeus näkyi myös kiihdytyskokeissa, joissa Auris jäi tehtaan lupaamasta kiihtyvyydestä. Moottorin ylävireisen luonteen vuoksi
        sen käyttökelpoinen vetoalue jää normaalia kapeammaksi, mikä vaatii runsasta vaihteiden käyttöä. Kun tähän yhdistetään kuusivaihteinen vaihteisto ja varsin pitkät välitykset, niin vaihdekeppiä saa liikuttaa taajaan. Lisäksi taajama-ajossa on turha ajatellakaan käyttävänsä suurimpia vaihteita. Samoin tavalliseen maantieajoon kuutonen on usein turha pitkä, sillä vauhtia pitää olla yli satasen, jotta moottori olisi kunnolla vetoalueella."


      • säälinsekaista
        säälinsekaista kirjoitti:

        Nää on just niitä pommeja joista paukkuu sylinterinkannet. Netti on pullollaan kertomuksia niistä.
        Ja mitä noihin spekseihin tulee, yksikään Toyotan 2,2l dieseli ei ole autolehtien vertailuissa ja koeajoissa saavuttanut lähellekään luvattuja kiihtyvyysarvoja. Toyota Auris 2,2 D-4D Linea Sol Sport saavutti TM:n (TM13/2007) koeajossa kovasti yrittämällä 0-100km/h ajan 9,1s. seuraavassa muuuta luonnehdintaa samasta artikkelista: "Numeroiden valossa moottorin 130 kilowatin ja 400 newtonmetrin voimavarat antavat odottaa ripeää ja vaivatonta suorituskykyä. Vaivattomuuden kohdalla odotukset eivät aivan täyty, sillä voima tulee potkuna vasta 2 000 kierroksen tuntumassa. Tuon käyntinopeuden alapuolella veto on varsin
        laimeaa, jolloin ripeät liikkeellelähdöt tavallisessa liikenteensä ovat vaikeita.
        Sama lähdön vaikeus näkyi myös kiihdytyskokeissa, joissa Auris jäi tehtaan lupaamasta kiihtyvyydestä. Moottorin ylävireisen luonteen vuoksi
        sen käyttökelpoinen vetoalue jää normaalia kapeammaksi, mikä vaatii runsasta vaihteiden käyttöä. Kun tähän yhdistetään kuusivaihteinen vaihteisto ja varsin pitkät välitykset, niin vaihdekeppiä saa liikuttaa taajaan. Lisäksi taajama-ajossa on turha ajatellakaan käyttävänsä suurimpia vaihteita. Samoin tavalliseen maantieajoon kuutonen on usein turha pitkä, sillä vauhtia pitää olla yli satasen, jotta moottori olisi kunnolla vetoalueella."

        Ei siis ihme, että Toyota ostaa dieselosaamista BMW:ltä.


      • 1.9 cdti
        säälinsekaista kirjoitti:

        Nää on just niitä pommeja joista paukkuu sylinterinkannet. Netti on pullollaan kertomuksia niistä.
        Ja mitä noihin spekseihin tulee, yksikään Toyotan 2,2l dieseli ei ole autolehtien vertailuissa ja koeajoissa saavuttanut lähellekään luvattuja kiihtyvyysarvoja. Toyota Auris 2,2 D-4D Linea Sol Sport saavutti TM:n (TM13/2007) koeajossa kovasti yrittämällä 0-100km/h ajan 9,1s. seuraavassa muuuta luonnehdintaa samasta artikkelista: "Numeroiden valossa moottorin 130 kilowatin ja 400 newtonmetrin voimavarat antavat odottaa ripeää ja vaivatonta suorituskykyä. Vaivattomuuden kohdalla odotukset eivät aivan täyty, sillä voima tulee potkuna vasta 2 000 kierroksen tuntumassa. Tuon käyntinopeuden alapuolella veto on varsin
        laimeaa, jolloin ripeät liikkeellelähdöt tavallisessa liikenteensä ovat vaikeita.
        Sama lähdön vaikeus näkyi myös kiihdytyskokeissa, joissa Auris jäi tehtaan lupaamasta kiihtyvyydestä. Moottorin ylävireisen luonteen vuoksi
        sen käyttökelpoinen vetoalue jää normaalia kapeammaksi, mikä vaatii runsasta vaihteiden käyttöä. Kun tähän yhdistetään kuusivaihteinen vaihteisto ja varsin pitkät välitykset, niin vaihdekeppiä saa liikuttaa taajaan. Lisäksi taajama-ajossa on turha ajatellakaan käyttävänsä suurimpia vaihteita. Samoin tavalliseen maantieajoon kuutonen on usein turha pitkä, sillä vauhtia pitää olla yli satasen, jotta moottori olisi kunnolla vetoalueella."

        Saksalaisille riitti jo ennen tuota Auriksen testiä 1.9 diesel ja 110 kw / 320 nm samaan koko luokan autoon päästääkseen samaan kiihtyvyyteen kulutuksen ollessa sama.
        Eli kysymys onkin mihin Toyotalla hukattiin 20 kw / 80 nm verran tehoa ja vääntöä.
        Kaiken lisäksi Aurista vastaava saksalainen painaa jonkin verran enemmän, ja painohan hidastaa kiihtyvyyttä entisestään.


    • D-tojo

      Yhdyn edelliseen! Ei vastaa nykydieselin arvoja.Todella onneton vääntökäyrä. Ja toi 177hv versio, sehän on se heikkoinlenkki

    • lukutaitoa lisää

      Eikös olekkin ihan viisasta lainata Toyotalta petteritekniikka ja taas vastaavasti Bemulta dieseltekniikkaa, niin molemmat voivat keskitty parhaaseen osamiseensa.

    • TIPO4

      Muillakin merkeillä on ollut yhteistyötä, muutama vuosi sitten Fiatilla ja GM:lla oli yhteistyötä jossa ainakin Fiatilta tuli dieselkoneet mm. Opeliin ja Saabiin. Sama pohjalevy kuin Vectrassa oli (ilmeisesti pienin muutoksin) myös esimerkiksi Cromassa. Ja vanhemman Croman sisarmallejahan olivat Alfa Romeo 164, Lancia Thema ja Saab 9000.
      Fiat Sedici ja Suzuki SX4 ovat käytännössä samanlaiset autot. Bensakoneet ovat Suzukilta ja dieselit Fiatin valmistamia, muotoilu italialaisen Giugiaron ja molemmat valmistetaan tietääkseni samalla tehtaalla Unkarissa. Sediciä ei tuoda Suomeen.
      Uudessa Ford Ka`ssa on Fiat 500:n tekniikkaa.
      Uusi Mersun pieni pakettiauto on lähes sama auto kuin Renault Kangoo.
      Opel Combo pohjautuu täysin Fiat Dobloon.
      Citroen C1 / Peugeot 107 / Toyota Aygo ovat tekniikaltaan täysin samanlaisia autoja.
      Onhan näitä yhteistyössä tehtyjä automalleja vaikka kuinka paljon enemmänkin, tässä oli muutamia esimerkkejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      139
      7687
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

      jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      28
      2952
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

      Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      333
      1863
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      271
      1514
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

      Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      121
      1319
    6. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1179
    7. En ymmärrä käytöstäsi

      Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1082
    8. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

      Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      986
    9. Kirkonkylän puliveivarit

      Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      21
      962
    10. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

      Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      82
      941
    Aihe