Itsen olen reservissä tällä hetkellä mutta olen työskennellyt sopimussotilaana kersantin arvolla. Palveluksen ja työsuhteeni suoritin Panssariprikaatin huoltokomppaniassa. VOin rehellisesti todeta monien aselajien touhuilua ja toilaulua seuranneena, että muonitushuolto on tämän sodankäynnin kärki ja runko. Huollosta tulevat ihmist yleensä menestyvät elämässään, oppivat vastuullisia asioita ja pääsevät arvostettuihin virkoihin, joissa tarvitaan organisointikykyä, järjestelmällisyyttä ja asennetta. Ihmisläheisyyskin korostuu huollon aselajeissa, kuten varusmiespapin toimessa. Huoltosotamiehet kuuluvat ehdottomasti Puolustusvoimien eliittiin. He ja vain he mahdollistavat maajoukkojemme taistelukyvyn, taistellen itsekin aina tarvittaessa. Muonitusmiehiä arvostetaan kuitenkin hirvittävän vähän, verrattuna tehtävien fyysiseen ja henkiseen kuormitukseen, sekä vastuun määrään, jota muonitusmiehetlä löytyy roimasti enemmä, kuin keskivertojääkäriltä.
Minusta huolto ansaitsisi oman barettinsa, joka voisi olla vaikkapa valkoinen. Se toisi ansaitun aselajiylpeyden tämän joukon keskuuteen.
Huolto- tukee ja taistelee!
Voittajien koulutushaara!
4
493
Vastaukset
- jjdfjlsdf
Ihan asiaa puhut. On seksikästä vaan hehkuttaa erikoisjoukkoja vaikka todellinen selkäranka armeijalla ovat taistelua tukevat joukot, huolto yhtenä niistä.
Itse palvelin viestissä ja mietin usein, että.aika karut oltavat meillekkin olisi tullut, jos kukaan ei olisi toimittanut ruokaa, vettä ja bensaa viestiasemille.
Monet sodat ovat yksinkertaisesti hävitty sen vuoksi, että vihollinen on pystynyt katkaisemaan huoltoyhteydet.
Mutta fakta on, että näkymättömiä hommia usein arvostetaan vähiten. Mutta kyllä kritisoidaan kun hommat eivät toimi.- seksikästä,ei stana!
Palvelit ja palvelit.... se nyt ei ole seksikästä, kuin jonkun homon mielestä, kuten ei mikään muukaan intissä. Surkeita homo-orjia koko porukka ja toiset hyväksikäyttäjiä.
- 4+19
Töhtöh, kyllä ne tavan solttupojatkin saa ruokansa ja bensansa ottamalla niitä tavan kansalaisilta. Kotimaassa sen lakikin sallii (käytännössä minkälaisen puuhastelun vaan, lukekaa poikkeuslaista) ja ulkomailla tuskin monikaan kyselisi.
En halua vähätellä huollon merkitystä, tuli vain mieleen. - nimimerkki löytyy
Huolto on yhtä tärkeä kuin hyökkäävät/puolustavat osat. kaikkiin on omat meihensä. meillä ainakin huoltojoukkueeseen päätyi fyysisesti heikompaa porukkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2155931
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263684- 822567
- 372090
- 331882
- 431851
- 1061754
- 211646
- 271492
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!381431