tuntuu pahalta.

kira

Mun abortista on nyt vuosi, mutta ei ole piävääkään ettenkö miettisi asiaa ja minun on ainakin omalta kohdaltani sanottava että en tule luultavasti koskaan katumaan mitään yhtä paljon kuin sitä että en pitänyt sitä..on totta että elin paskassa suhteessa ja että meidän suhde olisi loppunut siihen..mutta loppuihan se joka tapauksessa ja vielä silloin rakastin kumppaniani niin paljon että kun hän sanoi ettei ole valmis niin en halunnut toiselle 18 vuoden (velkavankeutta) koska olisin itse halunnut sen pitää ja sen lisäksi se paine joka tuli ulkopuolisilta oli aivan liian painostavaa. Mielestäni olen kuitenkin aina ollut vahva ihminen mutta siinä tilanteessa sitä vaan oli niin yksin.. Kaikista kamalinta tässä asiassa on kuitenkin se että silloinen kumppanini jonka kanssa olimme melkein neljä vuotta uhdessä saa ensi kuussa vauvan toisen naisen kanssa jonka oli tuntenut 2kk kun tämä tuli raskaaksi.

2

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi äiti

Moi !

Tein itse abortin 22 vuotiaana. Olen katunut sitä enemmän ja vähemmän 10 vuotta. Muuta en voi sanoa, että kyllä aika tekee tehtävänsä. Asia jää taka-alalle jossain vaiheessa. Sain lapsen 4 vuotta sitten. Silloin asia taas pulpahti pinnalle. Ajattelin, että minulla voisi olla jo aika iso lapsi tämän lisäksi jne... Mutta, aika kyllä tekee tehtävänsä. Asialle ei voi enää mitään, joten jaksettava vaan jatkaa eteenpäin ! Juttele jonkun kanssa asiasta. Kerro kaikki tunteesi ja itke kunnolla. Se helpottaa tuskaa ! Voimia sinulle ! ps. Hyviäkin miehiä on olemassa. Kaikki eivät ole niinkuin ex poikaystäväsi !

• piia

Kyllä oli ikävää luettavaa tuo sun kertomukses. Miten
      henkilökohtainen asia abortti naiselle on. Miten
      abortista päättämisessä pitäisi kuunnella pääsääntöisesti vain itseään ja jättää miehet ulkopuoliseksi...Nimittäin mies ei toden totta kykene ajattelemaan asioita tunnepohjalta niin kuin nainen, joka kantaa sitä lasta. Useilla miehillä tunteet tulevat vasta kun lapsi on syntynyt. Tämähän käy selväksi kaikilla elämän osa-alueilla, miehet hakevat jotain konkreettista kun naiset elävät tunteella.

Mutta kuitenkin, luulen että abortista selviää ne naiset paremmin, jotka tekevät päätöksen omiin näkökantojen ja valintojen pohjalta. He jotka tekevät sen pelkästään miehen näkökantojen pohjalta, potevat pitkään syyllisyyttä asiasta.

Mutta älä sure - niin kuin mennyt äitini sanoi: kuoleman ja menetyksen voittaa vain uusi elämä. Sinäkin saat kokea vapautuksen surustasi, kun tulet raskaaksi saat vauvan ( toivottavasti se ei ole pois suljettu asia elämässäsi). Voit elää surusi tämän uuden lapsen kautta ja annat anteeksi itsellesi...
      Minäkin hyväksyin äitini kuoleman ja voitin suuren suruni vasta vuosien päästä, kun synnytin esikoiseni. Pystyin tämän lapsen kautta käsittelemään ne tunteet jotka jäivät kesken, kun äitini kuoli, opin hyväksymään äitini kuoleman ja ymmärtämään niitä asioita, joita ei ääneen puhuttu.

Älä syytä itseäsi, älä edes silloista poikaystävääsi, tilanne ei siitä enää muutu. Käytä mielummin energiasi kauniiden asioiden ajattelemiseen ja lue elämää käsittelevää kirjallisuutta - toisten esimerkki helpottaa kummasti, kun huomaa, ettei ole ainut "syntinen" ko. asiassa.

Voimia ja hyvää mieltä sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      132
      2853
    2. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      56
      1865
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      90
      1820
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      301
      1780
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      20
      1634
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      29
      1332
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      29
      1299
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      116
      1205
    9. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1102
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1052
    Aihe