Vistan uudelleenasennus Aceriin

Knakkertton

Koneesta on tullut hitaan puoleinen, ja ajattelin koneen uudelleenasennusta josko samalla poistuisi kaikki ylimääräinen kun C:aseman tiedot jyrätään.

Aiemmin olen uudelleenasennuksen kyllä tehnyt (pari vuotta aikaa), mutta se ei enää ole tuoreessa muistissa.

Netistä löydetyt ohjeet Alt F10 ei onnistu (menee vaan käynnistysasetuksiin jossa voi valita normaalin käynnistyksen ja vikasietotilojen väliltä).
Pelkkä F10 menee käynnistysasetuksiin, johon saisi itse jotain kirjoittaa, mutta teksti "eRecovery" ei tuota mitään tulosta, kone vain käynnistyy normaalisti..

Miten siis onnistun tuossa uudelleenasennuksessa?
Asiallisia vastauksia kiitos, tiedän että kone on huono ja aikansa elänyt jaada jaada.

17

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertoisitko koneesi tarkan mallin?

Ja kokeilitko tuota näppäinyhdistelmää siis heti bios ikkunan tultua vai sen jälkeen? Jos jälkeen niin se ei toimi.

• Knakkertton

Acer Aspire 7730 G

Kokeilin näppäinyhdistelmää heti kun Acer teksti tuli näyttöön käynnistyshetkellä.

• "...että kone on huono ja aikansa elänyt jaada jaada. " "Acer Aspire 7730 G"

Tuohan on ihan tykki.

• Knakkertton

Ennen tuota F8 yritystä mainittakoon, että tuo "Alt" "F10" saa vaan aikaan koneessa kauhean piippaamisen, ei muuta.

• Knattertton

F8 antaa mahiksen "Korjaa windows" ja sit eri vikasietotiloja ja normaalin käynnistyksen. Ei uudelleenasennusta.

• Kokeile painaa sitä korjaa tietokone kohtaa. Siellä pitäisi olla paikka, josta Windowsin voi asentaa uudestaan.

• yks vaihtoehto

Jos kone on muilta osin kunnossa, asenna siihen windows 7. Toimii nopeammin kuin vista. JOs ei oo rahaa laittaa seiskaan 100 euroa, niin lataa netistä vistan asennulevystä .iso tiedosto ja polta dvd:lle.
      googleen haku esim. "windows vista free download .iso"

• etkö laita mitään.

Ja jos ei W7 asennus sulle käy, laita XP, ja jos ei sekään sulle käy laita Ububuntu tai Minttulukööri, ja jos ei nekään sulle käy, imuroi Windows7Tiny, siinä on mainio käyttis.

Mutta sitä Vista Debittiä älä laita.

• 9+4

Eihän nyt ubuntua kannata laittaa!!
        Sehän on ihan pas*ka käyttis!!!

• Ubuntu abantu

buntu kubuntu abantu lubuntu bantu buuh ubuntu buntu buntu abantu kubuntu bantu buntu lubuntu buuh ubuntu buntu buntu bantu buntu buuh kubuntu buuh

• Knakkertton

Onko Vista niin paljon huonompi sit kun win 7?

Täytyy sanoa, että en ole perehtynyt seiskaan ollenkaan. Saisin ehkä kaverilta tuon seiskan levyllä..

Tuo F8 ja wintoosan korjaus ei tuottanut tulosta sekään..

• juk

tarkistitko biossissta että D2D recovery on päällä niin se "Alt" "F10" saataa toimiakkin.

• Vista on tunnetusti raskaampi kuin Windows 7. Itseasiassa Windows 7 tehtiin korjaamaan Vistan ongelmat. ( Ja siinä se onnistuikin ja hyvin).

• sussu6

mun täytyy myös tehdä tehtaan asennukset mun laptoppia,mulla on hp pavilion..mutta en muista jos levyt tuli mukaan va ei,ja en löydä niitä missään täällä kotona.voinko tehdä se ilman levyjä? olen säästännyt kaikki tärkeä usbtikulla,mutta riittääkö se??

• Voi tehdä, jos koneessa on erillinen palautusosio. Tärkeiden tiedostojen laitto usb tikulle riittää tosin itse varmistaisin ne vielä toiseen paikkaan varmuuden vuoksi.

Tuon palautusosion löytää yleensä resurssienhallinnasta Tietokone kohdasta.

• Näinkin

HP:ssä tulee käynnistyksen alussa ohjeet "Paina jotain nappulaa" ja sen jälkeen ohjeet, miten se palautetaan tehdasasetuksiin.
      Jos ei onnistu (kuten minulle kävi, olin tehnyt downgradin XP:hen), niin soita HP:lle.
      Tarvitset vain koneen tiedot, jotka näkee myös niistä alun "Paina jotain nappulaa" -tiedoista. En enää muista, mitä siinä piti painella, onhan siitä jo kulunut aikaa 3 viikkoa.
      Minulle tuli asennuslevyt DHL:llä suoraan kotiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      83
      4597
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      110
      3820
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      173
      3612
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      55
      2046
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1104
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      963
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      882
    Aihe